Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:39

fransje23 schreef:
Hebben Jetten en Timmermans daadwerkelijk niet gereageerd op de rellen bij de UvA?
Of zijn ze vooral overschreeuwd door de andere partijen?

Kan mij persoonlijk namelijk niet voorstellen dat ze geweld en slopen niet hebben veroordeeld.

Ze hebben wel degelijk gereageerd. Maar dat past niet in van Gelder zijn straatje.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:45

Electra63 schreef:
Layla Gul gaf nog aan, dat er veel sprake was van antisemitisme gisteren tijdens de demonstratie, maar dat daar weinig reactie op is vanuit de politiek.
Terwijl als moslims antisemitistische leuzen roepen partijen als VVD, BBB, PVV en SGP direct daarop hun afkeuring laten blijken.
Nu blijven deze partijen muisstil op het antisemitisme van de witte Nederlanders.
Daar heeft Layla natuurlijk gelijk in.

Natuurlijk heeft ze daar gelijk in maar het komt ze niet uit...

Het zou fijn zijn als de tweede kamer een keer samenwerkt en een front maakt tegen dit soort excessen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:46

fransje23 schreef:
Hebben Jetten en Timmermans daadwerkelijk niet gereageerd op de rellen bij de UvA?

Kan mij persoonlijk namelijk niet voorstellen dat ze geweld en slopen niet hebben veroordeeld.

Die verwijten heb ik ook langs horen komen. De rellen op het Roeterseilandcomplex waren in mei 2024 en zie hoe het sentiment is gekanteld in de tussentijd. Zo 123 kan ik geen reactie vinden, maar ik heb ook maar heel kort gezocht. Ondertussen slaat het natuurlijk nergens op om Jetten en Timmermans zoiets te verwijten, het is echt totale onzin om dat erbij te slepen. Je kan je ook afvragen of het op dat moment als politiek geweld bestempeld had moeten worden, het ging de demonstranten vooral om de rol van Israël in de wetenschappelijke wereld en de samenwerking tussen de UvA en Israëlische universiteiten. Het was om de universiteit erop aan te spreken en indirect de politiek.
Laatst bijgewerkt door Veronica2 op 22-09-25 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:47

Benzz schreef:
fransje23 schreef:

Ze hebben wel degelijk gereageerd. Maar dat past niet in van Gelder zijn straatje.

Geert slaat ze er ook mee om te oren..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:04

Veronica2 schreef:
Die verwijten heb ik ook langs horen komen. De rellen op het Roeterseilandcomplex waren in mei 2024 en zie hoe het sentiment is gekanteld in de tussentijd. Zo 123 kan ik geen reactie vinden, maar ik heb ook maar heel kort gezocht.

Ik kan het ook niet specifiek vinden maar het kan goed dat het er door de pers niet specifiek uitgelicht is en ze op X wel hebben gereageerd.

Veronica2

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:05

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:33

Sam Hagen gaf inderdaad aan, dat Jetten en Timmermans daar wel op heb en gereageerd.

Maar hier is ook het kantoor van D66 aangevallen, dat maakt het sowieso politiek.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:44

BigOne schreef:
Els-rechts die verklaard het jammer te vinden dat een kleine groep zich misdraagt dat zij er allemaal op aangekeken worden.
Waarop iemand reageert dat zij en haar extremistische achterban exact het zelfde doen bij de asielzoekers .

Dat klopt ook. Dat doen ze ook. Als 1 asielzoeker iets flikt dan krijgt de hele groep de schuld. Dus nu weten ze hoe het voelt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:47

Maar het laat toch wel zien dat het extreem rechtse gedachtengoed breed gedragen wordt in de samenleving. Zoveel mensen op de been is toch wel ongekend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:48

Ongeveer 3500 waarvan ongeveer 1000 voetbal hooligans !! Breed gedragen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:50

Loretta schreef:
Dat klopt ook. Dat doen ze ook. Als 1 asielzoeker iets flikt dan krijgt de hele groep de schuld. Dus nu weten ze hoe het voelt.

Nee, nu is het anders.. Want nu laten ze zien wat "het volk" wil en vechten ze voor ons land en onze normen en waarden.. :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:12

Voor wie dacht dat Els naïef is

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/de-relschoppers-in-den-haag-hebben-goed-naar-geert-wilders-en-els-rechts-geluisterd

.

Op het X-account van ‘Els Rechts’ valt weinig vredelievends te ontwaren. Hieronder daarom enkele voorbeelden van uitspraken van de ‘fatsoenlijke, lieve, vredelievende Els Rechts’:

“De grootste fascisten zijn linkse mensen.”

Over CDA-leider Bontenbal: “Wat een randdebiel zeg! Bontebal is allesbehalve christelijk.”

En opnieuw over Bontenbal: “Hier ziet u een wolf in schaapskleren. CDA: Christenen Dienen Allah!”

“Links is het vergif van onze samenleving. Mijn bloed kookt.”

In een boodschap aan de NOS, naar aanleiding van de moord op Charlie Kirk: “Jullie zijn echt helemaal gek. Jullie zijn echt geestelijk ziek. De linkse wereld is geestelijk ziek. Die haat, die demonen die bij hen zijn. Je ziet het gewoon. De haat komt van linkse mensen. Links is zo extreem gevaarlijk, maar ik zal er mijn leven lang niet voor buigen. Dit is een gore wereld aan het worden en die linkse kant, dat linkse spectrum dat is de kern van het probleem. Want links gaat de dialoog niet aan. Links zal altijd geweld gebruiken. Wij moeten ons hier keihard tegen verzetten. En wij moeten nooit buigen voor dat fiets links.”

“poedersuiker @NOS!! Zo, dat moet er even uit. Vieze linkse media. Jullie demoniseren!! Ik walg van jullie. Hoop maar niet dat jullie naar de demonstratie komen. Liever niet zelfs!”

Over Sigrid Kaag: “Het is een heks, een feeks, van de ergste soort.”

“Sinds de gruwelijke moord op Lisa wijst men met de vinger naar alle mannen, terwijl we dondersgoed weten dat dit geen mannenprobleem is maar een MIGRATIEPROBLEEM!!”

“De hele partij van DENK moet opdoeken. Deze partij hoort niet in ons Nederlandse parlement! Lekker naar Turkije gaan.”

Over DENK: “Heel die partij moet weg. Ze zijn het gif van onze samenleving.”

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:16

Wow, hele bijzondere uitspraken. Heeft ze stage gelopen bij Wilders, Baudet en de meester in dit soort praat: Trump.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:16

Ik kende de uitspraken van Els al. Ze is compleet gestoord.

Loretta schreef:
Maar het laat toch wel zien dat het extreem rechtse gedachtengoed breed gedragen wordt in de samenleving. Zoveel mensen op de been is toch wel ongekend.

Zoveel mensen?

Bij het pro-Palestina protest waren er 150.000 mensen. :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:21

BigOne schreef:

Terwijl de Rode Lijn-demonstraties tegen de genocide in Gaza echt een veelvoud trekken: 100.000 tot 150.000 op 15 juni op datzelfde Malieveld bijvoorbeeld: https://nos.nl/artikel/2571245-opnieuw- ... gen-israel

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:29

Rond de 1200 neonazi's, want hooligans wil ik ze niet noemen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:30

Electra63 schreef:
Sam Hagen gaf inderdaad aan, dat Jetten en Timmermans daar wel op heb en gereageerd.

Maar hier is ook het kantoor van D66 aangevallen, dat maakt het sowieso politiek.

Het is politiek omdat het een protest was tegen het beleid van onze regering en dan vooral mbt migratie.

Het vernielen van het kantoor van D66 is natuurlijk wanstaltig en gaat alle perken te buiten. Zoals Jetten ook zei: normaal gesproken zitten daar mensen te werken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:35

BigOne schreef:

Dan valt het gelukkig mee. Ik dacht dat het er veel meer waren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:43

Electra63 schreef:
Ik heb later nog ff gekeken naar RTL4, de talkshow van Renze en ik ben blij met de bijdragen van Kees van der Spek en Sander Schimmelpenninck.
Layla Gul gaf nog aan, dat er veel sprake was van antisemitisme gisteren tijdens de demonstratie, maar dat daar weinig reactie op is vanuit de politiek.
Terwijl als moslims antisemitistische leuzen roepen partijen als VVD, BBB, PVV en SGP direct daarop hun afkeuring laten blijken.
Nu blijven deze partijen muisstil op het antisemitisme van de witte Nederlanders.
Daar heeft Layla natuurlijk gelijk in.

Lale Gül is haar naam.

Wij zitten Nieuws van de dag te kijken, o.a. Weird Duk en Miriam Bikker zitten er, interessante discussie wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:54

Vind lale helemaal niets maar hier sloeg ze de spijker op z’n kop.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:55

MarlindeRooz schreef:
Ik kende de uitspraken van Els al. Ze is compleet gestoord.

Loretta schreef:

Zoveel mensen?

Bij het pro-Palestina protest waren er 150.000 mensen. :=

Inderdaad, bepaald geen representatieve groep om te beweren dat het extreem rechtse gedachtengoed breed gedragen wordt in de samenleving.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:58

Dat is denk wel goed om te realiseren.. dat ze met een aantal zijn, maar wat ik ook al schreef, de meeste mensen zitten toch nog gewoon thuis of zijn aan het hobbyen.. maar het krijgt zo enorm veel aandacht ..

Els… ben benieuwd hoe haar jeugd was en wie haar betaald..
Wat een gif in zo’n jonge vrouw.. :n

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:05

Ja, waarom doet die Els dit? wat is haar motivatie?

Bontenbal was net op TV, die heeft toch wel een goed verhaal al is het voornamelijk voor de verkiezingen bedoeld. Hij gaf aan dat je populisme niet met populisme moet bestrijden maar met je eigen kracht (dat was allemaal duidelijk) maar toen kwam hij met "als je naar de geschiedenis kijkt waren het niet de populisten die we bewonderen, maar de mensen die vanuit positieve kracht dingen deden" en toen dacht ik ja dat is ook zo, aan de meeste populisten uit de historie kleeft negativiteit, in tegenstelling tot bijvoorbeeld figuren als Gandhi en Mandela.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:52

Ik las een stukje over Els Rechts in de krant vandaag. Ze komt uit een reformatorische gezin en op de middelbare school heeft ze Wilders een keer ontmoet. Ze raakte van hem onder de indruk.

Ik vraag mij af wat zij gaat doen met het geld dat ze heeft opgehaald via haar go fund me. Ze heeft ruim €20,000 opgehaald voor de demonstratie en om die zo veilig mogelijk te houden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:53

Nieuwe auto voor de politie kopen misschien :+