Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Schieten met iets verdovend gaat op afstand die link legt hij nooit met een mens voor die ene keer.
Vangen. Ja als de mens hem dan weet ik hoe lang loopt te etteren vast wel.
Maar dat gaat (gelukkig) nooit gebeuren.
Ook dan snel onder zeil. Dus die negatieve associatie zal zo kort zijn tegenover zovele goede dat ik niet geloof in schuw worden daarvan.
Zebrastreep schreef:Maar ik vraag mij ook een beetje af, als je weet dat een wolf daar loopt en na een incident van vorig weekend op de Veluwe, zoek het dan zeker met kleine hondjes niet op. Die zijn echt totaal niet opgewassen tegen een wolf...
Onze Jack Russel nemen we ook al niet meer daar mee naar toe.
Soms vind ik ook wel dat mensen een beetje verantwoordelijk kunnen nemen.... zeker nu er bekend is dat er een wolf loopt die niet zomaar het
hazenpad kiest.
tienus63 schreef:Citaat:
De mannen waren bang dat de wolf het had gemunt op het kleine huisdier. Die vrees was ongegrond, zegt wolvenexpert Glenn Lelieveld. "Het hondje, en ook de twee mannen waren niet in gevaar. De wolf is nieuwsgierig", zegt hij.
------------
Volgens hem is dit een simpele maatregel, maar moet de provincie hier nog wel een opdracht voor geven. "Het gaat een keer gebeuren dat de wolf een kind in de hand bijt, omdat hij denkt dat daar eten in zit. En dat wil je voorkomen", besluit hij.
Bron NOS
https://nos.nl/l/2564476
Wintu schreef:DuoPenotti schreef:Schieten met iets verdovend gaat op afstand die link legt hij nooit met een mens voor die ene keer.
Ook dan snel onder zeil. Dus die negatieve associatie zal zo kort zijn tegenover zovele goede dat ik niet geloof in schuw worden daarvan.
Dan moet de wolf je niet gezien of geroken hebben. Het lijkt me best lastig om een wolf ongezien te naderen, ze hebben jou eerder door dan andersom. Dan moet je nog een wolf in stilstand hebben of op open terrein, anders is het alsnog lastig schieten. Dus ik denk dat het best nog lastig is een wolf te schieten zonder dat hij je door heeft.
Zebrastreep schreef:Maar ik vraag mij ook een beetje af, als je weet dat een wolf daar loopt en na een incident van vorig weekend op de Veluwe, zoek het dan zeker met kleine hondjes niet op. Die zijn echt totaal niet opgewassen tegen een wolf...
Soms vind ik ook wel dat mensen een beetje verantwoordelijk kunnen nemen.... zeker nu er bekend is dat er een wolf loopt die niet zomaar het
hazenpad kiest.
Lijkt mij wel mee te vallen gezien het aantal wolven wat mensen achterna loopt en op korte afstand stil blijft staan...Citaat:Dan moet je nog een wolf in stilstand hebben of op open terrein, anders is het alsnog lastig schieten. Dus ik denk dat het best nog lastig is een wolf te schieten zonder dat hij je door heeft.
Citaat:Mantinge Drenthe
21-04-2025
23.30 uur
2 wolven bij de nachtkraal gezien, 1 jonge geit vermist. Tussen Mantinge en Nieuw Balinge
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
q
Citaat:Putten Gelderland
22-04-2025
10.10 uur
Mogelijk wolf gezien liep vanaf de nieuwe prinsenweg de peppelerweg op.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Ureterp Friesland
22-04-2025
08.20 uur
Wolf gezien in een weiland langs de Emmen drachten N381, voor afslag ureterp.
#geenwolf
tienus63 schreef:Zichtmelding wolf??? Putten GldCitaat:Putten Gelderland
22-04-2025
10.10 uur
Mogelijk wolf gezien liep vanaf de nieuwe prinsenweg de peppelerweg op.
#geenwolf
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/1913QW ... tid=wwXIfr
Ik vind loopje en staartdracht afwijkend voor een wolf.
Zou imo ook oudere herdershond-achtige kunnen zijn.
Citaat:Wittelte Drenthe
22-04-2025
08.05 uur
2 wolven gezien op de wittelterweg, liepen richting oldendiever.
#geenwolf
Citaat:Op de A28 bij Tynaarlo is vanochtend een wolf aangereden. De weg is in zuidelijke richting dicht en dat leidt tot file.
De wolf werd rond 11.15 uur aangereden door een automobilist. Politieagenten hebben de weg vervolgens afgesloten. De gewonde wolf ligt op dit moment op de vluchtstrook. Een dierenarts is aanwezig en bekijkt wat er met de wolf moet gebeuren.
De auto die tegen de wolf reed, is weggesleept door een bergingsbedrijf. Het is niet bekend hoe de bestuurder eraan toe is.
tienus63 schreef:Wolf aangereden A28 Tynaarlo Dr vanochtend 11.15 uur
Bron rtv Drenthe
Wolf aangereden op A28 bij Tynaarlo https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/174156 ... redArticle #rtvdrenthe
Wintu schreef:DuoPenotti schreef:Schieten met iets verdovend gaat op afstand die link legt hij nooit met een mens voor die ene keer.
Dan moet de wolf je niet gezien of geroken hebben. Het lijkt me best lastig om een wolf ongezien te naderen, ze hebben jou eerder door dan andersom. Dan moet je nog een wolf in stilstand hebben of op open terrein, anders is het alsnog lastig schieten. Dus ik denk dat het best nog lastig is een wolf te schieten zonder dat hij je door heeft.
Citaat:22 april 2025/Aalden/Drenthe
Vanmorgen rond 9 uur is er een wolf gezien aan de zuid kant van oud-aalden.
Trimster was geschrokken van het enorm groot dier.
Wolf is richting Oosterhesselen gegaan.
tienus63 schreef:Een jager kan m.i. zo’n gewonde wolf heel goed met 1 welgemikt schot de wolf uit zijn lijden verlossen.
Die agenten die er bij staan kunnen het zelfs.
Skessa_ schreef:Zebrastreep schreef:Maar ik vraag mij ook een beetje af, als je weet dat een wolf daar loopt en na een incident van vorig weekend op de Veluwe, zoek het dan zeker met kleine hondjes niet op. Die zijn echt totaal niet opgewassen tegen een wolf...
hazenpad kiest.
Hoezo? Ze blijven maar roepen dat wolven niet gevaarlijk zijn voor mensen en dat je juist moet genieten van het moment als je er 1 tegen komt. Hoop mensen denken dus dat ze totaal niet gevaarlijk zijn. En al die aanvallen worden afgedaan als niet waar, photoshop etc.
DuoPenotti schreef:Hij zal je vast zien.
Zoals eentje die ze zouden willen zenderen wel 100 mensen op een dag ziet en er zelf soms een paar van benaderd.
Maar als hij voor de zoveelste keer weer bij mensen in de buurt is geloof ik niet dat een pijl op afstand geschoten de associatie met mensen legt. En van die ene keer schuw word. Het is niet dat hij de mens letterlijk een pijl in hem ziet/voelt steken. Die mens is op een afstand dat die hem voor zijn gevoel nooit eens aan kan raken.
Dat zou mijn inziens pas zijn als hij elke keer zo'n ervaring zou hebben. Elke keer een mens zien is een pijnprikkel. Ook op afstand. Niet een half tamme die ook daarna weer ervaart dat die ene keer puur toevallig was.