Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 14:45

Het waait echt alle kanten op en het komt overal terecht. Daarnaast is een gigantisch groot percentage van het Nederlands landschap landbouwgebied waarvan behoorlijk veel bespoten wordt.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 15:47

anjali schreef:
irmaz schreef:
Hier is wel een helder stuk waarin aangegeven wordt hoe de relatie Glyfosaat en gezondheidsschade is volgens de huidige kennis. Ik zou mijn paard in ieder geval niet op een weiland zetten waar eerder Glyfosaat op is gebruikt...
https://www.newscientist.nl/nieuws/hoe- ... glyfosaat/

Maar-de buurman spuit ermee en jouw paard en weitje krijgt vanwege de wind ook de volle laag. Ikzelf ook al fietsend tussen velden (meestal voor mais) die ze aan het volspuiten waren.

Klopt, dat is precies de reden waarom ik inmiddels een bijna 2 meter hoge bramen haag ertussen heb staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 16:17

Eet je die bramen dan ook?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:45

pien_2010 schreef:
Eet je die bramen dan ook?

Eigenlijk niet. Maar de eigenaar van het land aan de andere kant spuit (gelukkig) niet ieder jaar, sommige jaren heeft hij gras staan en dat blijft meestal een paar jaar onbespoten. Helaas andere jaren nu ook aardappelen gehad en dat is verschrikkelijk. Ik eet echt alleen nog maar bio-aardappels nu ik heb gezien wat er over die standaard patatten wordt uitgegoten :r

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 21:28

Heel verstandig om die bramen niet te eten!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 23:14

Ik geef mn baby supermarktaardbei :( maar nu dus niet meer. het klinkt alsof er heel veel kunstgrepen aan te pas moeten komen voor een goede oogst…,

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 23:31

Heel verstandig want het wordt sowieso geadviseerd baby’s peuters en kleuters geen verse aardbeien te geven. Wellicht kijken bij biologische voeding voor de kleine, komen steeds meer mogelijkheden in supermarkten.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 08:38

Ik vind het dus juist fijn om zelf hapjes voor haar te maken, van vers fruit en verse groente. Ga inderdaad op zoek naar biologisch, voelt niet lekker dit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 08:56

nps schreef:
Ik vind het dus juist fijn om zelf hapjes voor haar te maken, van vers fruit en verse groente. Ga inderdaad op zoek naar biologisch, voelt niet lekker dit.

De eerste drie jaar hebben al onze kinderen biologisch gegeten. Bijna 100 %
Vanaf hun 3de aten ze met ons mee en dat was puur omdat we het niet konden betalen want 40 jaar geleden was het zo vreselijk duur dat er echt niet drie kinderen en twee volwassenen biologisch konden eten. Potjes kregen ze zelden, alleen als het echt niet anders kon. Ik denk dat zelf koken en biologisch kopen heel erg belangrijk is voor iedereen maar vooral voor die kleintjes en hoe langer je dit kan betalen hoe beter het is .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 09:26

Citaat:
Ik eet echt alleen nog maar bio-aardappels nu ik heb gezien wat er over die standaard patatten wordt uitgegoten :r

Dit inderdaad. Over de patatten gaat een beste bak gif over. Bij het sproeien zie ik ook vaak de boeren met een masker op de traktor zitten. Dat zie je bij andere gewassen echt nooit.
Hier dus ook al jaren enkel bio patatjes. En zoveel mogelijk andere groenten en fruit ook.
Maar in elk geval de Dirty 12 koop ik bio of anders niet.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 09:37

pien_2010 schreef:
nps schreef:

De eerste drie jaar hebben al onze kinderen biologisch gegeten. Bijna 100 %
Vanaf hun 3de aten ze met ons mee en dat was puur omdat we het niet konden betalen want 40 jaar geleden was het zo vreselijk duur dat er echt niet drie kinderen en twee volwassenen biologisch konden eten. Potjes kregen ze zelden, alleen als het echt niet anders kon. Ik denk dat zelf koken en biologisch kopen heel erg belangrijk is voor iedereen maar vooral voor die kleintjes en hoe langer je dit kan betalen hoe beter het is .

Dat dus, ik maak ook alles zelf. Niet zozeer biologisch maar wel alles zelf gestoomd, gepureerd en tot hapjes gemaakt. Ook veel fijner als ze zo met ons mee gaat eten, ik kan nu al naar onze eigen maaltijden toe gaan werken. Ik geef dus ook veel van de dirty 12 zie ik nu :'(. Ik weet genoeg, biologisch it is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:42

nps schreef:
Ik geef mn baby supermarktaardbei :( maar nu dus niet meer. het klinkt alsof er heel veel kunstgrepen aan te pas moeten komen voor een goede oogst…,

Ik fiets altijd langs aardbeienvelden. En daar wordt inderdaad flink op gespoten. Ik weet niet met wat, niet met zulke kolossale landbouwmachines als op de maisvelden. En het ruikt ook niet naar Roundup. Ze laten ze gewoon handmatig plukken, soms zie ik er Polen bezig.Ze hebben er ook een boerderijwinkel waar je kunt kopen. Ik heb er ooit een bakje gekocht, maar ik mocht het niet zelf uitzoeken en er zaten veel te veel onrijpe (witte kleur) in. Dan koop ik er liever een in de supermarkt waar je wel zelf een bakje mag pakken. Maar dat heeft niets te maken met wel of niet spuiten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:30

Wanneer je dan echt schone aardbeien wil dan gewoon biologisch kopen. Juist in die van de supermarkten blijken veel te veel gif te zitten met AH en Lidl voorop.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 11:46

BigOne schreef:
Wanneer je dan echt schone aardbeien wil dan gewoon biologisch kopen. Juist in die van de supermarkten blijken veel te veel gif te zitten met AH en Lidl voorop.

Hoe zit het met de Aldi?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 12:46

anjali schreef:
BigOne schreef:

Hoe zit het met de Aldi?

Even zoeken Anjali maar hier heb je het volledige keuringsrapport
https://www.pan-netherlands.org//wp-con ... i-2021.pdf

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 12:56

@BigOne, dus niet beter alhoewel er wel Planet Proof opstaat. Maar dit rapport is uit 2021, misschien inmiddels verbeterd?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:03

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:20

Wat er nu al dagenlang in Groot Brittanie gaande is dat is echt te gek voor woorden.
Zo goed volg ik de UK niet. Maar wat is dat land inmiddels diep gezonken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:21

Loretta schreef:
Wat er nu al dagenlang in Groot Brittanie gaande is dat is echt te gek voor woorden.
Zo goed volg ik de UK niet. Maar wat is dat land inmiddels diep gezonken.

Wat bedoel je precies?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:32

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:39

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:47

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:50

Oh, daar heb je t over. Was dat niet a.d.h.v. een Arabische (?) in Engeland geboren jongen die op kinderen in ging steken en iets met Allah riep?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:40

_San87_ schreef:
Oh, daar heb je t over. Was dat niet a.d.h.v. een Arabische (?) in Engeland geboren jongen die op kinderen in ging steken en iets met Allah riep?

Nee, het was een jongen van christelijke ouders, totaal niets met islam of immigranten te maken behalve dat hij een ander kleurtje heeft .
Geboren in Engeland en ouders staan heel goed bekend.
Maar natuurlijk willen de opruiers graag wat anders laten horen waaronder een van de grootste , Tommy Robinson, een grote vriend van Wilders die hem zelfs een rondleiding in ons parlement heeft gegeven. En dit kan ook in Nederland gebeuren!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:48

BigOne schreef:
_San87_ schreef:

Nee, het was een jongen van christelijke ouders, totaal niets met islam of immigranten te maken behalve dat hij een ander kleurtje heeft .
Geboren in Engeland en ouders staan heel goed bekend.
Maar natuurlijk willen de opruiers graag wat anders laten horen waaronder een van de grootste , Tommy Robinson, een grote vriend van Wilders die hem zelfs een rondleiding in ons parlement heeft gegeven. En dit kan ook in Nederland gebeuren!!

Ah okay, I stand corrected. Ik las dat het om een Moslimjongen ging.