Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:56

Als je dan toch moet vechten kun je jezelf maar beter gesteund voelen. Maar ik begrijp wat je zegt, het volk is eeuwen lang ook met het geloof onderdrukt.
Oef dat van die heroine wist ik niet. Heroine is echt bagger en daarmee kun je glad niet vechten. Als het nu speed of coke was kan ik me er nog iets bij voorstellen, dus dat verbaasd me wel. Daarbij is heroine ongelooflijk verslavend. Weet je dit zeker Kuggur dat het om heroine ging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:35

Bijna de helft van de Amerikaanse soldaten heeft heroine of opium gebruikt daar. Iets van 20% is verslaafd geraakt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:42

In bijna elke oorlog toch? Vaak verstrekt door de legerleiding/overheid? In nazi-Duitsland al pervetine.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:07

Opium is weer totaal iets anders als heroïne en dat heeft ook nog iets logisch. Maar laat maar gaan, is wat off topic.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:54

Ook weer niet echt totaal anders, heroïne komt uit morfine en morfine uit opium.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:09

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:18

mysa schreef:
In bijna elke oorlog toch? Vaak verstrekt door de legerleiding/overheid? In nazi-Duitsland al pervetine.

Wat we tegenwoordig crystal meth noemen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:45

Yes, dit is goed nieuws:
Citaat:
Nadat de Russen werden gedwongen om Snake Island te verlaten, konden Oekraïners eindelijk een zeedoorgang openen voor vrachtschepen. En ja, ze vervoeren landbouwproducten, meldt de Oekraïense Sea Ports Administration.

Bron: Twitter (uiteraard :o )

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:02

Twitter als bron is best een beetje vaag. (niet dat ik dit niet geloof hoor). Maar ik wil graag weten wie een bepaald bericht op Twitter deelt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:16

irmaz schreef:
Yes, dit is goed nieuws:
Citaat:
Nadat de Russen werden gedwongen om Snake Island te verlaten, konden Oekraïners eindelijk een zeedoorgang openen voor vrachtschepen. En ja, ze vervoeren landbouwproducten, meldt de Oekraïense Sea Ports Administration.

Bron: Twitter (uiteraard :o )

Ik geloof er niet veel van. De Zwarte Zee is een stuk groter dan het stuk van Odessa naar Slangeneiland. Als je de Zwarte Zee uit wil via de Bosporus praten we over 1.000-1.500 km door een zee die door de Russen beheerst wordt: buiten bereik van de Oekraïnse raketten en/of luchtmacht.

Misschien gaan ze naar Constanta in Roemenië of Varna in Bulgarije, maar in beide gevallen zou ik als zeeman bedanken voor de eer.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 00:14

Dit is een link naar het 2e bericht dat ik erover vind. Dit is een soort nieuwsaccount:
https://twitter.com/Flash43191300/statu ... 7566376965

Van Odessa naar Sulina, Roemenië is 100 km. Slangeneiland ligt daar tussenin.

Ik neem aan dat wanneer het waar is, we er binnenkort wel meer van gaan horen. Rusland had al toegezegt dat zij niet dwars gaan liggen (voor wat dat waard is :roll: )

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 00:40

irmaz schreef:
Dit is een link naar het 2e bericht dat ik erover vind. Dit is een soort nieuwsaccount:

Ik neem aan dat wanneer het waar is, we er binnenkort wel meer van gaan horen. Rusland had al toegezegt dat zij niet dwars gaan liggen (voor wat dat waard is :roll: )

Probleem: Sulina is in the middle of nowhere.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:41

Cowboy55 schreef:

Nope, ligt in NATO-gebied ;)

In principe heeft Rusland al aan iedereen die het horen wil uitgelegd dat zij helemaal voor de graantransporten zijn en dat zij die niet zouden tegenhouden of dwarsbomen. Vanuit Odessa moet er minder dan 100km langs de Ukraïnse kust worden gevaren en dan begint het NATO gebied. In de tweede stuk zal Rusland sowieso niets doen en mochten ze in het eerste stuk wel iets doen dan moet dat vanuit de Krim, wat een hele mooie reden zou zijn voor Ukraïne om de Krim aan te pakken met de nieuwe lange afstandswapens.
Maar we wachten af :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:52

irmaz schreef:
Cowboy55 schreef:

Nope, ligt in NATO-gebied ;)

In principe heeft Rusland al aan iedereen die het horen wil uitgelegd dat zij helemaal voor de graantransporten zijn en dat zij die niet zouden tegenhouden of dwarsbomen. Vanuit Odessa moet er minder dan 100km langs de Ukraïnse kust worden gevaren en dan begint het NATO gebied. In de tweede stuk zal Rusland sowieso niets doen en mochten ze in het eerste stuk wel iets doen dan moet dat vanuit de Krim, wat een hele mooie reden zou zijn voor Ukraïne om de Krim aan te pakken met de nieuwe lange afstandswapens.
Maar we wachten af :)

Lol! Ik snap dat het in NATO gebied ligt. Maar er is niks in Sulina dat het geschikt maakt als reisdoel voor een grote boot vol graan. Of suggereer je dat het plan is om dan de kust af te zakken in Roemeense territoriale wateren totdat een plek gevonden is waar het wel gelost kan worden? Moeizaam…..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 09:12

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 10:27

Hier nog een interressant stuk over de sancties en hoe Rusland nog steeds flink geld verdient met de olie. Twijfels of de US nog wel verdere sacties zal ondersteunen als dat tot verdere inflatie leidt en de afwegingen die Rusland mogenlijk maakt met de gaskraan dichtdraaien.

„Moscow might calculate that the short-term pain to Russia from reduced oil and gas revenues would be outweighed by the pain felt in Western countries as energy prices spike further.“

https://www.csis.org/analysis/stranglin ... our-months

Hier nog een interressant stuk hoe de sancties in Europa andere landen in ellende gooit en ze noodgedwongen afhankelijk maken van Rusland.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... n-pakistan

Fereidun Fesharaki, chairman of industry consultant FGE, sharply criticized European energy policies for creating “higher prices, economic scarcity and economic misery” around the world. “It is ok for Europe to decide what they want within their borders,” he wrote. “But it is unfair and unreasonable to export the mess abroad, especially to the developing world.”

Overigens gaat maandag de Nordstream 1 naar Duitsland dicht voor onderhoud. Er zijn sterke twijfels of het daadwerkelijk eind Juli weer open gaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:49

irmaz schreef:

Dus verbranden ze het graan al voor het geoogst kan worden.
https://twitter.com/Biz_Ukraine_Mag/sta ... 4915818496

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:26

Ik haal eruit dat er een stuk open is op zee, niet dat het om graantransporten gaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:16

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:38

Ik lees net een bericht dat Zelensky een paar uur geleden officieel opdracht heeft gegeven het zuiden van Ukraïne te gaan bevrijden. Andere berichten melden dat het vliegveld bij Kherson onder vuur ligt.

Totaal of topic: Ik lees net ook een bericht dat een (tot nu toe goed voorspellend) weerbericht bij een voorspellingsrun voor de komende 14 dagen met temperaturen van ruim boven de 40 graden Celcius voor Nederland aan kwam :oo

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:02

Ik had al steeds t idee dat Oekraine zal gaan voor de Krim.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:42

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:57

martichr schreef:
"Interessant" stuk in de NRC over de FvD Heil Rusland dag in de Rai..

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/10/fv ... r-a4136095

Ik las het. Schande. Het meest onrustbarende is, dat ze zo dit verkondigen, zonder enige vorm van kritische reflexie. Schande en heel beangstigend voor democratieën dit soort kluppies want er zijn altijd mensen die er achter aan gaan lopen en zo kan iets kleins heel erg groot worden.
Ik zou niet weten wat je hier tegen kunt doen.
Deze mensen zijn de NSB ers van de 2de wereldoorlog.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:11

irmaz ik heb twitter er op na gespeurd en we hebben het journaal aangezet vanwege jouw bericht, maar op dit moment valt er niets over te lezen. Dus on verra (we zullen het zien).

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:21

martichr schreef:
"Interessant" stuk in de NRC over de FvD Heil Rusland dag in de Rai..

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/10/fv ... r-a4136095

Citaat:
Alleen buiten het congrescentrum vroegen enkele tientallen antifascisten daar aandacht voor

Toen ik deze zin las dacht ik, waarom gaan we daar eigenlijk niet met heel veel man voor de deur staan? Die gedachte is helemaal niet bij mij opgekomen toen ik de aankondiging van deze meeting las. :\