Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veronica2 schreef:Ik denk dat jij dit er (nu) van maakt.Even afgaande op wat er de laatste pagina's is geschreven: jullie denken dus dat alle wat Trump de wereld in slingert, onverkort op die wijze zal gebeuren? Dus elk decreet dat hij getekend heeft, zonder inmenging van anderen en zonder debat exact zo uitgevoerd gaat worden? Dus inclusief alle decreten (en kreten) die tegen een bestaande wet en tegen de Grondwet zijn? Dus elke woorddrap die de man voortbrengt is volgens jullie een belofte en zal waarheid worden? Onverkort, zonder enige nuance?
Ailill schreef:Veronica2 schreef:Ik denk dat jij dit er (nu) van maakt.Even afgaande op wat er de laatste pagina's is geschreven: jullie denken dus dat alle wat Trump de wereld in slingert, onverkort op die wijze zal gebeuren? Dus elk decreet dat hij getekend heeft, zonder inmenging van anderen en zonder debat exact zo uitgevoerd gaat worden? Dus inclusief alle decreten (en kreten) die tegen een bestaande wet en tegen de Grondwet zijn? Dus elke woorddrap die de man voortbrengt is volgens jullie een belofte en zal waarheid worden? Onverkort, zonder enige nuance?
Veronica2 schreef:Even afgaande op wat er de laatste pagina's is geschreven: jullie denken dus dat alle wat Trump de wereld in slingert, onverkort op die wijze zal gebeuren? Dus elk decreet dat hij getekend heeft, zonder inmenging van anderen en zonder debat exact zo uitgevoerd gaat worden? Dus inclusief alle decreten (en kreten) die tegen een bestaande wet en tegen de Grondwet zijn? Dus elke woorddrap die de man voortbrengt is volgens jullie een belofte en zal waarheid worden? Onverkort, zonder enige nuance?
mylittlejoy schreef:Veronica2 schreef:Even afgaande op wat er de laatste pagina's is geschreven: jullie denken dus dat alle wat Trump de wereld in slingert, onverkort op die wijze zal gebeuren? Dus elk decreet dat hij getekend heeft, zonder inmenging van anderen en zonder debat exact zo uitgevoerd gaat worden? Dus inclusief alle decreten (en kreten) die tegen een bestaande wet en tegen de Grondwet zijn? Dus elke woorddrap die de man voortbrengt is volgens jullie een belofte en zal waarheid worden? Onverkort, zonder enige nuance?
Maakt dat verschil of we dat wel of niet geloven? Mogen we het alleen benoemen als we denken dat het exact zo zal worden uitgevoerd? Mogen we de intenties achter het inzetten van deze acties/EO's/etc. niet bespreken?
Veronica2 schreef:Al wordt maar 1/10de uitgevoerd, is dat nog teveel...Even afgaande op wat er de laatste pagina's is geschreven: jullie denken dus dat alle wat Trump de wereld in slingert, onverkort op die wijze zal gebeuren? Dus elk decreet dat hij getekend heeft, zonder inmenging van anderen en zonder debat exact zo uitgevoerd gaat worden? Dus inclusief alle decreten (en kreten) die tegen een bestaande wet en tegen de Grondwet zijn? Dus elke woorddrap die de man voortbrengt is volgens jullie een belofte en zal waarheid worden? Onverkort, zonder enige nuance?
heidy_wilco schreef:Het is ook eng wat er gebeurt. Er zit daar iemand op een hele machtige positie, en mensen die goed opgelet hebben bij geschiedenis, ziet wel bepaalde patronen die eerder tot genocice en een WWII hebben geleid. En dat Trump nu van alles roept zou in theorie niet zoveel uit moeten maken, maar helaas probeert hij op alle machtige posities zijn eigen poppetjes neer te zetten, en zullen er steeds minder mensen zijn die hem op zijn vingers gaan tikken en hem terugroepen. En dan kan je een grondwet hebben, maar als mensen op belangrijke posities daar niet meer naar willen kijken, gaat dat je echt niet beschermen.
Nado schreef:Weet je, Cer, jij doet me erg denken aan dit gedicht van pastoor Martin Niemöller, de manier waarop jij alles wat krom is weer recht praat en de aandacht steeds weer afleidt van wat er in de kern aanwezig is
VuurVleugels schreef:Die "vragen stellende advocaat van de duivel en ik was mijn handen in onschuld"-vlag wappert nu al zo lang dat het meerdere mensen verbaast dat 'ie nog niet helemaal uitgerafeld is. Goed, stug materiaal wel.
Veronica2 schreef:heidy_wilco schreef:Het is ook eng wat er gebeurt. Er zit daar iemand op een hele machtige positie, en mensen die goed opgelet hebben bij geschiedenis, ziet wel bepaalde patronen die eerder tot genocice en een WWII hebben geleid. En dat Trump nu van alles roept zou in theorie niet zoveel uit moeten maken, maar helaas probeert hij op alle machtige posities zijn eigen poppetjes neer te zetten, en zullen er steeds minder mensen zijn die hem op zijn vingers gaan tikken en hem terugroepen. En dan kan je een grondwet hebben, maar als mensen op belangrijke posities daar niet meer naar willen kijken, gaat dat je echt niet beschermen.
Dit valt voor mij dus onder bangmakerij. Niet van mij hoor, maar anderen kunnen het zich best wel aantrekken. Ik begrijp wel dat mensen wijzen naar DL in de jaren 30 van de vorige eeuw, maar ik denk niet dat Trump zoiets echt wil voor zijn eigen land. Een vergelijking met de kolonisatie van Noord-Amerika is logischer, maar daar weten maar weinig mensen op bokt iets van. En begrijp me niet verkeerd, het was een afschuwelijke tijd, en erger nog, een deel van de inwoners van de VS is niet echt veranderd sinds die tijd, ze hebben alleen andere middelen zoals de huidige media. Dus de VS being themselves is hier aan de hand en geen na-aperij van de aanzet van WOII.
Maar goed, we zullen het allemaal wel horen.
Cer schreef:VuurVleugels schreef:Die "vragen stellende advocaat van de duivel en ik was mijn handen in onschuld"-vlag wappert nu al zo lang dat het meerdere mensen verbaast dat 'ie nog niet helemaal uitgerafeld is. Goed, stug materiaal wel.
Schei toch uit joh.. het zijn dezelfde mensen die zich daar druk om maken.. En die gaan dat blijven doen. Want die vinden een middleground vrij ingewikkeld blijkbaar.. Er zijn ook mensen die mijn kant wel snappen, en dat ook zeggen.. Dus dat is dan ook stug materiaal gelukkig
Sintara schreef:Jongens, het is juist wel verfrissend toch, als er ook mensen zijn in het topic met een ander standpunt dan jijzelf hebt? Anders wordt het gewoon een klaagtopic in plaats van een discussie topic.
Cer is volgens mij geen eens een Trump aanhanger