Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:46

Van die denk ik weleens dat ie bij wijze van springen in een kennel zit ergens in de buurt van waar het meest gezien wordt.
Bed en brood regeling voor het dier.

Ik vind het opvallend dat de meldingen daar in een heel beperkt gebied zijn, en relatief weinig aanvallen.
Hij lijkt wel steeds minder schuw te worden.

De gevolgen laten zich hiervan wel raden.
Fikkie en of Minoes gegrepen. Baas hap in de bil.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:46

Hier ben ik niet zo blij mee

https://www.weertdegekste.nl/2026/04/wo ... IVX15bQbWw

Citaat:
Haler – In het buitengebied van Haler, nabij de grens met België, is recent een wolf gespot. Inwoners, ondernemers en bezoekers worden hierover geïnformeerd. Een wolf is van nature schuw en mijdt mensen, maar alertheid blijft belangrijk.

Wie een wolf tegenkomt, doet er goed aan rustig te blijven en afstand te houden van minimaal 100 meter. Het advies is om het dier niet te benaderen of te voeren en het de ruimte te geven om weg te gaan. In het buitengebied is het daarnaast belangrijk om honden aangelijnd te houden.

Haler – In het buitengebied van Haler, nabij de grens met België, is recent een wolf gespot. Inwoners, ondernemers en bezoekers worden hierover geïnformeerd. Een wolf is van nature schuw en mijdt mensen, maar alertheid blijft belangrijk.

Wie een wolf tegenkomt, doet er goed aan rustig te blijven en afstand te houden van minimaal 100 meter. Het advies is om het dier niet te benaderen of te voeren en het de ruimte te geven om weg te gaan. In het buitengebied is het daarnaast belangrijk om honden aangelijnd te houden.

Wie een wolf heeft gezien of sporen aantreft, zoals pootafdrukken of een prooi, wordt gevraagd dit te melden bij BIJ12 via https://www.bij12.nl/onderwerp/wolf/. Via dit kanaal kunnen ook eventuele schadegevallen, bijvoorbeeld bij vee of huisdieren, worden doorgegeven. Op dezelfde website is actuele informatie en zijn richtlijnen over wolven te vinden.

BIJ12 is in Nederland het officiële kanaal voor het registreren en opvolgen van meldingen. Deze meldingen helpen om de situatie goed te monitoren. De ontwikkelingen worden gevolgd in contact met betrokken organisaties. Indien daar aanleiding toe is, volgt aanvullende informatie.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:38

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:34

DuoPenotti schreef:
Hier ben ik niet zo blij mee

Zou dat niet dezelfde kunnen zijn als die in Someren?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:40

Die in Someren van een paar jaar terug bedoel je?
GW1625m.

Laten we het niet hopen want die liet een spoor van vernielingen achter.

Maar zijn DNA code is al lange tijd niet meer waargenomen.
Dus ik denk niet dat hij het is.
Hopeljk geen vervanger er voor :x

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:01

Ik heb een bericht voorbij zien komen van koeien die zijn aangevallen in Someren en volgens mij was dat recent.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:05

nee dat was niet recent.
2022

Dat was mijn post als reactie op onderstaande bricht van Tienus. Het bericht van meneer waardeloos dat enkel schapenhouders er last van hadden.
En durft te beweren dat hij illegaal is weggemaakt terwijl daar geen bewijs voor is.
DuoPenotti @ [NM] Wolf Ne, Be, Du deel 4

Hij pakte schotse hooglanders en volwassen koeien.... enkel schapen :n
En de schapen die hij pakte deed hij regelmatig zonder keelbeet...het was echt zo'n schatje.

Oh ja, die had ook al uitgevonden dat je over 150 met stroom kon.
Dus bewees toen in zijn uppie al dat alle beweringen van die pro wolf lui niet waar zijn.

tienus63 @ [NM] Wolf Ne, Be, Du deel 4