Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:23

prompter schreef:
Zo ver is het toch niet? Voorlopig blijven al die feestdagen gewoon op hun plek.

Dat zeg ik toch ook niet?

Ik denk alleen een beetje vooruit met het idee “wat als”… mij maken die feestdagen ook niet uit, maar het gaat niet alleen om mij. Ik krijg ook geen overuren extra betaald ofzo.. maar veel mensen wel. Dus als men dat aan zou willen passen, en dat idee lees ik, hoe zou dat dan zijn in de praktijk? Dat is alles wat ik schrijf

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:25

Onregelmatigheidstoeslag is via cao geregeld.
Stel dat 2e kerstdag er in de toekomst afgaat als feestdag, dan zal dit waarschijnlijk voor nieuwe medewerkers gaan gelden, voor oude werknemers zal het een verworven recht zijn.

Of er komt een overgangsregeling Of een eenmalige afkoop.

Maar daar is helemaal geen sprake van, dus speculatie.

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:39

Ja, ik heb ook allerlei "verworven rechten" in mijn aanvulling op de CAO die mijn jongere collega's niet hebben, bij CAO-bedrijven wordt dat doorgaans netjes geregeld.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:56

fokfanaat schreef:
Ik hoop wel echt van harte dat we nog vast kunnen houden aan andere onderdelen van onze huidige maatschappij, de keus voor euthanasie, abortus, geslachtsverandering, gelijke rechten voor vrouwen, homohuwelijk ed.

Zoals het er nu naar uitziet, is 70% van de kiezers beslist van plan te gaan stemmen en klaarblijkelijk zijn het vooralsnog vooral PVV kiezers die minder overtuigd zijn dat ze zullen gaan stemmen. Volgens mij zou dat betekenen dat de PVV bij de daadwerkelijke verkiezingen wel eens flink zou kunnen zakken in het aantal zetels, terwijl de andere partijen in verhouding zullen stijgen, puur omdat hun kiezers ook daadwerkelijk zouden gaan stemmen.

Omdat momenteel nog zo'n 80% van de stemmers tussen verschillende partijen twijfelt, kan de uitkomst nog wel eens heel verrassend uit pakken. Alleen bij de CDA lijken minder zwevende kiezers te zijn, dus hun kans op flink wat zetels is behoorlijk groot. De kans op een kabinet dat veel minder rechts is, meer op het midden ligt lijkt mij dan ook heel groot.

https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/ipsos-io-zetelpeiling-liberale-partijen-vvd-d66-en-ja21-dicht-bij-elkaar/

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:00

Ik hoop het van harte! Ga i.i.g. wel zorgen dat de stem van mijn ouders en schoonouders gebruikt gaat worden. Mijn kinderen en schoonkids gaat sowieso wel stemmen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:09

Hier ook, onze kids het belang van stemmen bijgebracht en dat doen ze ook. De jongste app ik altijd even want die wil het nog wel eens vergeten door z’n drukke baan. En waarop? Moeten ze helemaal zelf weten. Gelukkig weet ik dat ze verstandig zijn dus de radicaal rechtse partijen hebben het nakijken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:12

Met die achterlijke situatie in Amerika is het belang ook wel overduidelijk geworden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:15

fokfanaat schreef:
Met die achterlijke situatie in Amerika is het belang ook wel overduidelijk geworden

Wanneer ik de berichten lees ben ik bang dat dat door bepaalde groepen alleen maar verheerlijkt wordt. Maar idd, daar staan ze echt op het randje van de afgrond wat betreft democratie.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

BigOne schreef:
fokfanaat schreef:

Wanneer ik de berichten lees ben ik bang dat dat door bepaalde groepen alleen maar verheerlijkt wordt. Maar idd, daar staan ze echt op het randje van de afgrond wat betreft democratie.

Volgens mij zijn ze al over de rand van de afgrond. Vandaag weer het nieuwsbericht dat iedereen die tegen trump is, moet worden veroordeeld. Hoe diep kun je zinken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 33 min geleden

Je ziet hoe snel het afglijdt in de VS, dus ik vind het dood-eng. Dat kan hier ook zo gebeuren als je een kabinet zou krijgen van PVV, SGP, BBB en JA21 en dan eventueel VVD.
Allemaal vooral conservatief.
Verworven rechten zijn zo pleite.

Behalve dat het ook door de Eerste Kamer moet. Al wil de PVV deze afschaffen.