Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Cer schreef:Ja en dat gaat dus alle kanten op,
Zoals we hier ook goed kunnen zien..
Dat zie ik hier maar een enkeling doen hier.
De meesten zeggen EN de boeren EN de industrie zullen moeten veranderen.
Cer schreef:Was dat niet Europees geregeld?
Karl66 schreef:Het probleem met wetenschappelijke onderzoeken is dat mensen te vaak er een zin of een alinea uithalen die hun goed uitkomt. En die dan buiten de context als waarheid presenteren. Dat ligt niet aan de wetenschap of de kwaliteit van het wetenschappelijke onderzoek, maar aan de mensen die er misbruik van maken.
irmaz schreef:Hier is wel een helder stuk waarin aangegeven wordt hoe de relatie Glyfosaat en gezondheidsschade is volgens de huidige kennis. Ik zou mijn paard in ieder geval niet op een weiland zetten waar eerder Glyfosaat op is gebruikt...
https://www.newscientist.nl/nieuws/hoe- ... glyfosaat/
pien_2010 schreef:De boeren vervuilen ook. Alleen dat was het vraagstuk dat nu lijkt opgelost, als het alleen de boeren zijn dan zou je na regen een verhoging zien. Dat is niet het geval. Daar is jarenlang onderzoek over gedaan en nu hebben ze ontdekt dat het wasmiddel ook een behoorlijke vervuiler is. Ik heb het hele onderzoek gelezen en hier eerder de Nl link geplaatst. *knip*
pmarena schreef:pien_2010 schreef:De boeren vervuilen ook. Alleen dat was het vraagstuk dat nu lijkt opgelost, als het alleen de boeren zijn dan zou je na regen een verhoging zien. Dat is niet het geval. Daar is jarenlang onderzoek over gedaan en nu hebben ze ontdekt dat het wasmiddel ook een behoorlijke vervuiler is. Ik heb het hele onderzoek gelezen en hier eerder de Nl link geplaatst. *knip*
Na regen geen verhoging zien lijkt me wat simpel gedacht...? Want stel je voor er is zooi over planten gespoten. Vervolgens gaat er een regenbui overheen. Dat kan een kleine of grote bui zijn. Weinig of veel mms. Het lijkt me sterk dat dan een uurtje later ineens meer gif in het slootwater gemeten kan worden
Want ik neem aan dat er best wat tijd overheen gaat voordat gif door regen door de bodem heen in het oppervlaktewater en grondwater terechtkomt.
En een paar dagen of een week later volgt er weer een bui..... dus dat "verhoging na een bui" is toch niet of nauwelijks te meten lijkt mij....
Het lijkt mij overigens in principe potentieel super goed nieuws als (simpel gezegd) gif in ons water voor een groot deel door iets als wasmiddel veroorzaakt lijkt te worden, want dan kunnen we dat ook aanpakken
Hoe meer en beter je de oorzaak weet, hoe gerichter je het aan kan pakken. En dan niet truttig doen: gewoon spijkers met koppen slaan eindelijk eens
irmaz schreef:Hier is wel een helder stuk waarin aangegeven wordt hoe de relatie Glyfosaat en gezondheidsschade is volgens de huidige kennis. Ik zou mijn paard in ieder geval niet op een weiland zetten waar eerder Glyfosaat op is gebruikt...
https://www.newscientist.nl/nieuws/hoe- ... glyfosaat/