Citaat:Kazachstan trekt zich terug uit de overeenkomst van 1995 met het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS) over het Interstate Monetary Committee.
GOS volgens wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemenebes ... jke_Staten
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Kazachstan trekt zich terug uit de overeenkomst van 1995 met het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS) over het Interstate Monetary Committee.
nikkel schreef:Het lijkt erop dat er aangestuurd wordt op een confrontatie.
bigone schreef:
Citaat:Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat minister van Buitenlandse Zaken Lavrov de G20 eerder dan gepland heeft verlaten.
Hij zal niet aanwezig zijn bij het officiële diner of de avondsessie, dit als gevolg van een westerse weigering om hem te ontmoeten, samen met herhaalde veroordeling van de Russische invasie.
Citaat:De Russische militaire commissaris van de Krim Yuriy Lymar is gearresteerd met 3 handlangers die werken @ dienstplichtkantoren in #Dzhankoy #Belogorsk & #Simferopol. Ze worden verdacht van het aannemen van steekpenningen van mensen om te voorkomen dat ze naar het front worden gestuurd. 1 miljoen roebel werd in beslag genomen
irmaz schreef:In Shakhtarsk, door Rusland bezet gebied in Ukraïne, ontploft al een aantal uur lang de munitie die opgeslagen was in het munitie-depot dat de Ukraïnse HIMAR vanochtend vroeg heeft geraakt.
Volgens Twitter zijn er inmiddels zo'n 22 Russische munitie-depots verwoest...
Cowboy55 schreef:irmaz schreef:
Ligt het aan mij of is dit een wat vreemd verhaal
Welk deel?
irmaz schreef:Cowboy55 schreef:
Welk deel?
Het hele stuk vind ik vreemd geschreven, het schetst een situatie die ik eigenlijk niet echt herken. Het Russische leger maakt b.v. helemaal nergens grote stappen, ze hebben een aantal maanden over zo'n 20 km gedaan. Van Severodonetsk naar Lysychansk is maar 2 kilometer!
Cowboy55 schreef:Ok, helder. Maar ze schuiven op, pakken terrein. Of terreinwinst in moderne oorlogvoering relevant is, dat is deel 2. De winst lijkt een beetje op de insteek uit WO1. Duizenden doden voor 2 kilometer terreinwinst. Hoera!
Die insteek werd Adolf H. fataal. In de verdediging omarmde hij hij het concept van ‘fester Platz’, gebieden die ten koste van alles behouden moesten worden. Kostte Adolf tienduizenden soldaten die hij later te kort kwam.
Of datzelfde principe Poetin gaat kosten weet ik niet. Vanuit de geschiedenis zijn de Russische middelen onbeperkt. Ze gooien ‘the family, the dog and the kitchen fridge’ in de strijd als het moet. Of dat nog steeds zo werkt gaan we zien.
irmaz schreef:Cowboy55 schreef:Ok, helder. Maar ze schuiven op, pakken terrein. Of terreinwinst in moderne oorlogvoering relevant is, dat is deel 2. De winst lijkt een beetje op de insteek uit WO1. Duizenden doden voor 2 kilometer terreinwinst. Hoera!
Die insteek werd Adolf H. fataal. In de verdediging omarmde hij hij het concept van ‘fester Platz’, gebieden die ten koste van alles behouden moesten worden. Kostte Adolf tienduizenden soldaten die hij later te kort kwam.
Of datzelfde principe Poetin gaat kosten weet ik niet. Vanuit de geschiedenis zijn de Russische middelen onbeperkt. Ze gooien ‘the family, the dog and the kitchen fridge’ in de strijd als het moet. Of dat nog steeds zo werkt gaan we zien.
Ja dat weet ik maar in die trant is het stuk niet geschreven.
Ik heb net ook even een stukje toespraak van Putin gezien, hij roept niet en hij slaat ook geen krachtige taal uit zoals het stuk van de NOS beweert, hij waarschuwt alleen, eerder op zachte toon (wat ik een stuk enger vind overigens). Er wordt m.i. een beeld geschetst dat kant nog wal raakt.
Wat mij dan op viel aan zijn tekst, gisteren dreigden ze nog dat ze Alaska zouden komen halen en vandaag moet het Westen ineens naar hem komen. Als hij zo graag met het Westen wil spelen snap ik niet waarom hij niet bij het idee van gisteren is gebleven
pien_2010 schreef:Volgens mij is het zo dat Rusland inderdaad metertje voor metertje veroverd ten koste van veel slachtoffers. Maar ze vorderen gestaag. MAAR dat de afgelopen week Oekraïne door die nieuwe wapens nogal wat vernielingen hebben aangericht in de munitie deposts en dat gaat Rusland zeker voelen. HEt is onduidelijk hoe het allemaal precies zit maar zo lees ik het. Rusland is nog in het voordeel, Oekraïne is positiefs dat ze een tegen offensief eind dit jaar gedaan hebben. We zullen het gaan zien.
Citaat:De Patriarch gleed uit op wijwater en viel tijdens de dienst. Blikseminslag trof een grote kerk in de wijk Moskou met de grootste concentratie aan kerken van de stad, en het vloog in brand. God probeert duidelijk iets over te brengen op de Russisch-orthodoxe priesters.
irmaz schreef:Een tweet voor Babootje(is niet sarcastisch bedoeld, ik vind het mooi als iemand een vast geloof heeft, zolang het positief gebruikt wordt tenminste. Ikzelf heb geen geloof maar wel altijd hoop
)
Citaat:De Patriarch gleed uit op wijwater en viel tijdens de dienst. Blikseminslag trof een grote kerk in de wijk Moskou met de grootste concentratie aan kerken van de stad, en het vloog in brand. God probeert duidelijk iets over te brengen op de Russisch-orthodoxe priesters.