Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Als het 10-15 jaar terug geweest was, had het voor mij ook heel anders geweest. Maar we hebben het over berichten van 2-3 jaar terug.
nps schreef:NOS heeft een fijne samenvatting: https://nos.nl/artikel/2495179-verkiezi ... er-bestuur
Oogt zo als een niet al te groene partij maar wel met goede, inhoudelijke punten. Ik ben wel benieuwd naar de standpunten op zorg, onderwijs, euthanasie, abortus en LGBTetc+.
@karuna, ja - ik vind het aan de overheid overheid om ons in een eetrichting te dwingen. We betalen allemaal voor de gevolgen van bijvoorbeeld overgewicht - de kostenpost alleen daarvan is al 79 miljard euro per jaar. Ik denk niet dat je gaat omkomen van de honger, wel?
Pandora2 schreef:Citaat:Ik denk dat de suikertaks niet gaat maken dat er minder suiker gebruikt wordt.. het wordt gewoon duurder
De man van een sigarettenwinkel hier in BE zei net hetzelfde over tabak
Cer schreef:Ik heb nieuwsberichten gezien die toch echt anders beweren...
niet letterlijk de halve wereld, maar hier stonden met enige regelmaat toch wel mensen met pannetje te klappen, laten we ook niet doen alsof iedereen het helemaal leuk vond toch![]()
maar prima verder hoor
Cer schreef:Dat is discussie op de punt komma of op een uitdrukking, maar oké.
Deze leraar liet zich misschien meeslepen,
Zoals andere mensen.. en daar is dan groepsdruk wat ook hbo ers kan overkomen
Maar goed, de kieswijzers staan online hoorde ik, ik ben benieuwd
Loretta schreef:Ik dacht eerst dat het recent was. Maar het was al voor BBB.
Hoe zijn ze daar uiteindelijk achter gekomen aangezien hij het niet onder eigen naam deed?
Cer schreef:het is geen excuus, het is een verklaring..
Nu lijkt het net alsof ik er een excuus voor maak, en dat is niet waar..
maar goed, jullie gaan ervanuit dat iedereen die anti overheid was.. dat daar geen enkele HBO-er tussenzat? Of geen enkele leraar? Of wat denk je dan dat die samenstelling van die groepn was precies? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar....
En oh ja, of je niet wilt cancellen ...
anjali schreef:Het probleem bij nieuwe partijen die het lijken zeer goed te gaan doen is dat ze binnen heel korte tijd een heleboel mensen moeten zien te ronselen en niet de tijd hebben gehad om die heel goed na te trekken. Nou denk ik dat er van iedereen wel iets in het verleden te vinden is. Een extra waarschuwing om niet los te gaan op sociale media. Want alles blijft er eeuwig op staan.
Karl66 schreef:Nee, maar als je voor groepsdruk zwicht, dan is dat nog steeds eigen verantwoordelijkheid. Niemand heeft hem gedwongen om met de groep mee te doen.
Citaat:Wat ik vooral in deze discussie mis is dat die tweets uit een bepaald gedachtengoed vandaan komen. En blijkbaar had BBB dus geen probleem met dat gedachtengoed. Of wisten ze niet wat zijn gedachtengoed was en dat lijkt me haast nog erger voor een politieke partij.
anjali schreef:Ik heb de stemwijzer ingevuld. Maar enkele zaken die extreem belangrijk zijn voor mij staan er niet in vermeld. Het is meer algemeen.En daardoor komt er voor mij Forum voor Democratie uit met direct daarna SGP. Ze laten dus enkele probleemtoestanden onbesproken die de SGP juist wel hoog in het vaandel heeft staan. FvD had ik zelf helemaal nooit als optie gezien.Ik vraag me af of je wel veel hebt aan die algemeniserende stemwijzer. De PvdD waar ik toch 20 jaar lid van ben geweest wordt helemaal niet meer genoemd voor mij.Overigens is die partij ,net als sommige andere partijen, ook wel erg veranderd de laatste tijd.