8nnemiek schreef:Hitler heeft ook niet direct in de eerste week opdracht gegeven om concentratiekampen te bouwen.
Nee, en zelfs Trump wacht tot z'n tweede week met een detention camp in Guantanamo Bay.
De combinatie van factoren geeft mij een eng gevoel. De Laken Riley Act is nu als wet aangenomen, wat inhoudt dat als een illegaal alleen al beschuldigd wordt van een misdrijf (lees, niet veroordeeld, slechts accused), deze bij dezen opgesloten kan worden in Guantanamo Bay.
In de praktijk kan elke kwaadwillende racistische MAGA dus iemand met een andere huidskleur waarvan ze denken dat ie illegaal is, beschuldigen van inbraak oid om ze te laten opsluiten. (Nu zal diezelfde racistische MAGA op dit moment ICE bellen, aangezien ICE niet alleen achter criminelen aanzit, maar achter iedereen die mogelijk illegaal in USA verblijft).
De press secretary gaf overigens aan dat het de mening van deze administratie is dat alle illegalen, criminele illegalen zijn, omdat ze illegaal in het land verblijven. Dit is - uiteraard - niet correct. Als je illegaal het land binnenkomt, wordt dat gezien als crime, maar als je na het verlopen van je visum niet vertrekt, is dat slechts een administratief vergrijp en geen crime. Dit is zo vastgelegd, maar daar houdt het Witte Huis zich dus niet aan en dit verwoorden ze ook zo. Zij vinden dit en hebben de macht, dus is het zo.
Citaat:
De vergelijking met Hitler en zijn genocide gaat wel mank. Hitler was een ideoloog die o.a. joden haatte. Hij wilde ze uitroeien om wie ze zijn. De palestijnen zijn alleen belangrijk voor Israël omdat het hun land wil inpikken. Als ze eenmaal verdreven zijn, maakt het Israël niets uit wat ze doen, zolang ze maar niet terugkomen. Zie het artikel van Bellinfante wat ik hier eerder heb geplaatst.
Dat weet ik zo net nog niet. Ik heb genoeg Israeli's horen zeggen dat elke Palestijn Hamas is en ze allemaal van de aardbodem geveegd moeten worden, als antwoord op de vraag wat ze vinden van het hoge aantal omgekomen kinderen in Gaza. Ik weet alleen niet in welke mate deze groep mensen vertegenwoordigd is onder het Israelische volk. Van de interviews die ik heb gezien zie ik erg weinig medeleven met Paletijnen uberhaupt, wat ik enerzijds begrijp, maar als kinderen worden platgebombardeerd dan gaat je dat toch aan het hart.