Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:21

Veronica2 schreef:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je lichaam helemaal aangepast is aan je nieuwe sexe? Dan bedoel hoe lang het duurt voordat een transvrouw verzwakt en een transman meer spierkracht krijgt? Ondertussen was het natuurlijk altijd al zo dat de ene vrouw/man de andere vrouw of man niet is. Daarom is de ene wielrenner goed in sprinten en de andere goed berg-op, en schaatsers en atleten enzovoort.

Dat gaat heel geleidelijk, maar het duurt ongeveer een paar maanden voor je het effect duidelijk ziet. En na een tijdje (een jaar of langer) wordt het effect niet meer groter en blijft het stabiel. Als we het enkel over spierkracht bij trans mannen hebben dan, andere effecten zoals beharing en vetverdeling blijven wel langzaam door gaan

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:22

Ja volgens mij is dat toen ook al aan de orde geweest met dat zwemrecord en die toestand eromheen

Ik zou ook denken dat je dan naar kracht en hormoon / testosteron etc levels moet kijken (ofzoiets) om de competitie eerlijk te houden. Of verschillende klassen uitschrijven ofzoiets

Zou het ook te maken kunnen hebben met voor of na de puberteit in transitie gaan ofzo? Maar dan nog, de sport strijd zou meer op basis van gelijke skills of helemaal gemengd kunnen, en dan iets met keuzes ofzo. Als een vrouw tegen mannen wil boxen / zwemmen / hardlopen, prima.
(Is de snelste / sterkste etc qua kracht altijd een man, qua records?). Met darten maakt het niet zoveel uit denk, maar met hoogspringen wel?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:33

vikawiek schreef:
Veronica2 schreef:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je lichaam helemaal aangepast is aan je nieuwe sexe? Dan bedoel hoe lang het duurt voordat een transvrouw verzwakt en een transman meer spierkracht krijgt? Ondertussen was het natuurlijk altijd al zo dat de ene vrouw/man de andere vrouw of man niet is. Daarom is de ene wielrenner goed in sprinten en de andere goed berg-op, en schaatsers en atleten enzovoort.

Dat gaat heel geleidelijk, maar het duurt ongeveer een paar maanden voor je het effect duidelijk ziet. En na een tijdje (een jaar of langer) wordt het effect niet meer groter en blijft het stabiel. Als we het enkel over spierkracht bij trans mannen hebben dan, andere effecten zoals beharing en vetverdeling blijven wel langzaam door gaan

Thanks, daar zou door sportbonden naar gekeken kunnen worden eventueel, maar ligt natuurlijk wel privacygevoelig. Plus dat iemand die een grote sterke man was misschien wel een grote sterke vrouw zal worden, ik denk dat daar meer serieus onderzoek naar gedaan moet worden en daarna meer openheid.
Het doel is dan om te voorkomen dat er aparte klasses zouden komen voor transpersonen, want dat wil transgenders niet, neem ik aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:01

Libera schreef:
_San87_ schreef:

Daar ben ik wel benieuwd naar! Wat betaal je in Amerika voor een gemiddelde woning aan property tax en hypotheekrente?

In NL fluctueert die laatste, uiteraard. Geen idee of dat in Amerika ook zo is?

Hypotheekrente fluctueert, maar word (meestal) vastgezet op het moment dat je de hypotheek afsluit (ligt natuurlijk ook aan type hypotheek maar dat is de meest gangbare). Op dit moment is de rente rond de 7% en de hoogte word mede bepaald door je “credit score”. Als je dus geluk had en een paar jaar terug een huis had gekocht met 3-4% hypotheekrente is het nu niet heel aantrekkelijk om te verhuizen.
De property tax verschild per staat van 0.27% in Hawaii tot 1.825% in Illinois. Het gemiddelde huis in de US kost rond de $430.000, hoewel je aan de oost of westkust vaak meer betaald. In WA bijvoorbeeld is het gemiddeld $625.000 dus reken maar uit :)
Verder is het hier gangbaar om minimaal 20% eigen geld in te brengen, vandaar dat het voor veel jonge mensen niet haalbaar is op dit moment om hun eigen woning aan te schaffen, tenzij ze flink gespaard hebben

Wauw, die property tax is enorm idd :oo

De OZB hier is geloof ik 0,08% oid, dat wordt berekend over de WOZ-waarde.

De rente ligt bij jullie hoger momenteel, hier zijn ook tijden geweest dat de rente 10-12% was. Nu ligt ie ergens rond de 4% geloof ik.

Met de huidige woningmarkt moet je hier ook aardig eigen geld hebben om een woning te kunnen kopen, maar het is niet verplicht x% eigen geld in te brengen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:01

Wat denk misschien wel jammer is, is dat dit soort dingen (wisselende genders) wel issues waren.. misschien niet heel veel, maar wel groot in het nieuws (volgens mij). Misschien dat het gevoel heerste dat dat allemaal maar kon, en dat je nu die enorme anti beweging hebt.
Misschien als mensen toen al wat meer in andere mogelijkheden hadden gedacht, was het nu niet zo groot geworden dat alles ineens teruggedraaid is. Maar goed, dat weet je nooit, hoe dat dan gelopen was ..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:17

Volgens mij gooide team Trump die hele eigenlijk niet echt nodige trans-discussie er alleen maar in om af te leiden van agenda 2025....

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:35

Nou weet ik niet heel zeker.. ik dacht dat de trans, drag, woke en gender zaken best al wel een poosje borrelden… ?

Iets anders.. is ie nu wel of niet goed bezig met the war on drugs, tegen de kartels en China bijvoorbeeld (in het kader ‘gebeurt er ook iets positiefs’) Ik dacht gelezen te hebben dat ie al een paar kartel bazen had laten oppakken?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 21:54

Helaas kunnen we niets geloven van wat de administratie vertelt:

- er gaat 50 miljoen aan condooms naar Gaza - false, er is vorig jaar niets aan condooms naar het midden-oosten gegaan.

- trump heeft mensen naar Californië gestuurd om de sluizen op open te zetten en nu stroomt het water weer - false, er is niemand geweest en er is 1 sluis drie dagen dicht geweest ivm onderhoud, die is weer geopend.

- ICE heeft al duizenden criminele illegalen gedeporteerd- false (sterker, ze classificeren illegalen onterecht als criminelen en zetten US citizens vast op basis van huidskleur)

China heeft ie juist heel blij gemaakt door een tarief aan te kondigen op chips uit Taiwan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 21:58

Die kartel mensen, dat was in t nieuw toch? Ik dacht ook een bericht gezien te hebben over een vliegtuig wat terug moest en toch weer niet en toen weer wel, zoiets (ik heb alleen telefoon, morgen ga ik weer Googlen :D )

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:25

Dat vliegtuig was Colombia. Colombia heeft onder Biden meer dan 400 vluchten geaccepteerd, dus dat was geen probleem. Colombia vond het echter wel een probleem dat de colombianen geboeid als criminelen op militaire vluchten werden gezet, dus hebben dit geweigerd en aangeboden om ze zelf te halen met hun eigen presidentiële vliegtuig.

Hierop heeft trump tarieven aangekondigd, Colombia tegentarieven aangekondigd en hebben ze uiteindelijk afgesproken dat de mensen gewoon met respect worden behandeld en niet als geboeide criminelen worden verscheept.

De korte vertaling van Team Trump dat is dat Colombia is afgedropen nav de tarieven die trump wilde opleggen.

Kartels ga ik opzoeken, heb ik nog niets over gehoord.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:29

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:42

Is het dan soms gewoon niet zo dat iets niet gaat. Dan kan je als trans wel sporten maar geen competitie.. ofzo.
Ik wil ook graag heel hard lopen (dat is niet waar trouwens, maar als voorbeeld) maar ik kan het niet, dan worden er voor mij ook geen langzame olympische spelen gehouden. Dan haal ik het gewoon niet en doe ik dus niet mee. Hoe inclusief moet alles zijn?
Of is dat dan echt te simpel gedacht ?
Is er kortemensenbasketbal vraagt mijn adhd hoofd zich nu af… ik leg mn telefoon even weg denk :+

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 23:54

Cer schreef:
Is het dan soms gewoon niet zo dat iets niet gaat. Dan kan je als trans wel sporten maar geen competitie.. ofzo.
Ik wil ook graag heel hard lopen (dat is niet waar trouwens, maar als voorbeeld) maar ik kan het niet, dan worden er voor mij ook geen langzame olympische spelen gehouden. Dan haal ik het gewoon niet en doe ik dus niet mee. Hoe inclusief moet alles zijn?
Of is dat dan echt te simpel gedacht ?
Is er kortemensenbasketbal vraagt mijn adhd hoofd zich nu af… ik leg mn telefoon even weg denk :+

Hahaha, ik zoek ook nog steeds naar dressuurwedstrijden speciaal voor mij *D . Zeg maar voor mensen die het niet zo goed kunnen :') . Maar helaas...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 00:49

pmarena schreef:
Volgens mij gooide team Trump die hele eigenlijk niet echt nodige trans-discussie er alleen maar in om af te leiden van agenda 2025....

Die hele Trans retoriek van Trump en Musk, lijkt heel erg op de retoriek dat we eerder bij Hitler en Goebels hebben gehoord over andere groepen. Dit gaat veel verder dan alleen maar sport.

En ook mensen deporteren met als vee in militaire vrachtvliegtuigen. Waarom moet dat op zo'n dehumaniserende manier? Vroeger gebruikte men daar goederentreinen voor.

En wat gaan de volgende stappen zijn die we ook al in het verleden hebben gezien? Of zijn er nog checks and balances in de USA die sterk genoeg zijn om een herhaling van het verleden te voorkomen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 08:57

Ik weet niet waarom dat op die manier moet, waarschijnlijk omdat Columbia nu zelf vliegtuigen stuurt om ze te halen.
En het zijn geen mensen op de vlucht toch? Het zijn in principe illegale immigraten dacht ik. Die werden voorheen ook teruggestuurd, alleen misschien op commercial flights. Misschien werkt het afschrikwekkend ofzo? Want waarom zou je dit nog proberen als je daarna op een militair vliegtuig linea recta weer teruggestuurd wordt.

Qua Trans, hij heeft (nog) geen verbod op gender transitions toch? Alleen voor minors? En dat laatste is dan dacht ik alleen dat het niet uit overheidsfunding betaald mag worden, maar misschien wel als je er zelf voor betaalt? (ik vind het ziektekostenverzekeringsverhaal in de USA vrij ingewikkeld, per staat verschilt het, of het funding is of niet, en sommige dingen mogen in de ene staat wel en in de andere niet, en dan kan je wel naar een andere staat maar dan moet je eerst de kleine letters lezen etc..)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:18

Hitler heeft ook niet direct in de eerste week opdracht gegeven om concentratiekampen te bouwen.
Ik snap werkelijk niet dat er nog zo veel mensen zijn, vooral ook op social media, die alles proberen goed te praten en er geen gevaar in zien waar die nu mee bezig is. Genocide in Gaza wordt gewoon genegeerd en zelfs aangemoedigd door het Trump kamp, en wat is de volgende stap? Genocide in Groenland? Heropvoedingskampen voor trans mensen?
De geschiedenis herhaalt zich en er zijn veel te weinig mensen die zich er druk om maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:48

Die oorlog in Gaza is al even aan de gang toch? Is er nu nog een staakt het vuren of is dat al voorbij?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:51

Cer schreef:
Ik weet niet waarom dat op die manier moet, waarschijnlijk omdat Columbia nu zelf vliegtuigen stuurt om ze te halen.
En het zijn geen mensen op de vlucht toch? Het zijn in principe illegale immigraten dacht ik. Die werden voorheen ook teruggestuurd, alleen misschien op commercial flights. Misschien werkt het afschrikwekkend ofzo? Want waarom zou je dit nog proberen als je daarna op een militair vliegtuig linea recta weer teruggestuurd wordt.

Illegale immigranten zijn geen mensen? Of hoe moet ik dit interpreteren?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:54

Ja dag Qimm ..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:59

Dat las ik de eerste drie keer ook verkeerd :+ Maar ik gok dat Cer met ‘mensen op de vlucht’, vluchtelingen bedoelt, en niet ‘mensen in het vliegtuig’ :=

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:12

Ik ben helemaal voor het bekijken van verschillende kanten van zaken en ik denk dat (bijna) geen enkel persoon 100% slecht is.
Maar ik kan niet begrijpen hoe er in dit topic soms wordt gestuurd om vooral ook de 'goede kanten' en 'goede bedoelingen' van Trump en aanhang te zien en hoe alles wat hij zegt en doet zogenaamd op meerdere manieren te interpreteren valt...
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die niet doorzien hoe in en in slecht o.a Trump en Musk zijn, ondanks dat ze op bepaalde vlakken hier en daar best succes hebben gehad, voornamelijk voor zichzelf en soms als bijkomend voordeel ook voor anderen.
Wat er in het verleden is gebeurd, was al erg, maar wat er momenteel gebeurt kan toch op geen enkele manier positief gezien worden, of wel?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:33

Ik begrijp dat verdedigen, of op zijn minst twijfel zaaien ook niet.Maar ik vermoed dat deze oligarchen op niet te lange termijn door de mand vallen.

De vergelijking met Hitler en zijn genocide gaat wel mank. Hitler was een ideoloog die o.a. joden haatte. Hij wilde ze uitroeien om wie ze zijn. De palestijnen zijn alleen belangrijk voor Israël omdat het hun land wil inpikken. Als ze eenmaal verdreven zijn, maakt het Israël niets uit wat ze doen, zolang ze maar niet terugkomen. Zie het artikel van Bellinfante wat ik hier eerder heb geplaatst.

Musk en Trump en consorten hebben ook geen ideologie, behalve die van het grote geld en daarmee de wereld naar je hand zetten. En ze lijden natuurlijk wel aan megalomanie.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:16

Ideologie van het grote geld = god mamon. En dat is ook omdat na een zeker punt qua rijkheid je veel te interessant wordt voor mensen die er ook een deel van willen en dan kost veiligheid kopen steeds meer geld. Deel is daarmee hebzucht, want geld = status = macht (de meest verslavende drug ter wereld), maar deel zal ook angst zijn zowel voor verlies status als tegenstanders, als verlies geld/bezit. En als "nieuwe" rijke ben je in de oud geld kringen ook niet zo welkom (iets met weten hoe zich te gedragen).

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:18

8nnemiek schreef:
Hitler heeft ook niet direct in de eerste week opdracht gegeven om concentratiekampen te bouwen.

Nee, en zelfs Trump wacht tot z'n tweede week met een detention camp in Guantanamo Bay. :+

De combinatie van factoren geeft mij een eng gevoel. De Laken Riley Act is nu als wet aangenomen, wat inhoudt dat als een illegaal alleen al beschuldigd wordt van een misdrijf (lees, niet veroordeeld, slechts accused), deze bij dezen opgesloten kan worden in Guantanamo Bay.

In de praktijk kan elke kwaadwillende racistische MAGA dus iemand met een andere huidskleur waarvan ze denken dat ie illegaal is, beschuldigen van inbraak oid om ze te laten opsluiten. (Nu zal diezelfde racistische MAGA op dit moment ICE bellen, aangezien ICE niet alleen achter criminelen aanzit, maar achter iedereen die mogelijk illegaal in USA verblijft).

De press secretary gaf overigens aan dat het de mening van deze administratie is dat alle illegalen, criminele illegalen zijn, omdat ze illegaal in het land verblijven. Dit is - uiteraard - niet correct. Als je illegaal het land binnenkomt, wordt dat gezien als crime, maar als je na het verlopen van je visum niet vertrekt, is dat slechts een administratief vergrijp en geen crime. Dit is zo vastgelegd, maar daar houdt het Witte Huis zich dus niet aan en dit verwoorden ze ook zo. Zij vinden dit en hebben de macht, dus is het zo.

Citaat:
De vergelijking met Hitler en zijn genocide gaat wel mank. Hitler was een ideoloog die o.a. joden haatte. Hij wilde ze uitroeien om wie ze zijn. De palestijnen zijn alleen belangrijk voor Israël omdat het hun land wil inpikken. Als ze eenmaal verdreven zijn, maakt het Israël niets uit wat ze doen, zolang ze maar niet terugkomen. Zie het artikel van Bellinfante wat ik hier eerder heb geplaatst.

Dat weet ik zo net nog niet. Ik heb genoeg Israeli's horen zeggen dat elke Palestijn Hamas is en ze allemaal van de aardbodem geveegd moeten worden, als antwoord op de vraag wat ze vinden van het hoge aantal omgekomen kinderen in Gaza. Ik weet alleen niet in welke mate deze groep mensen vertegenwoordigd is onder het Israelische volk. Van de interviews die ik heb gezien zie ik erg weinig medeleven met Paletijnen uberhaupt, wat ik enerzijds begrijp, maar als kinderen worden platgebombardeerd dan gaat je dat toch aan het hart.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:52

8nnemiek schreef:
Dat las ik de eerste drie keer ook verkeerd :+ Maar ik gok dat Cer met ‘mensen op de vlucht’, vluchtelingen bedoelt, en niet ‘mensen in het vliegtuig’ :=

Oh godzijdank! Sorry Cer, ik had het echt verkeerd gelezen.