Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:20

Volgens mij weten ze even goed dat het not done is, anders zouden ze niet al de moeite nemen om naar het land van oorsprong te gaan voor daar de eremoord te plegen Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:20

katiavl schreef:
Volgens mij weten ze even goed dat het not done is, anders zouden ze niet al de moeite nemen om naar het land van oorsprong te gaan voor daar de eremoord te plegen Lachen

Nou idd Nagelbijten / Gniffelen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:21

MISTRAL94 schreef:
Nathalie schreef:
Mistral:

Nee, tuurlijk niet! Je begrijpt me verkeerd.
Ik had het over de generatie die als gastarbeiders hier is gekomen, over NEDERLANDERS dus, ik heb het nergens over andere landen gehad. Waarop jij het filmpje als voorbeeld noemde dat het ook gebeurt in jongere generaties.

Dat is dus wat ik zei. Nederland loopt voor. Zulke praktijken kunnen hier niet. Maar daar is dat vrij normaal.
En ja dat is VERSCHRIKKELIJK maar vrij weinig aan te doen. Nederland heeft die tijd ook gehad, maar dan jaaaaaaaaaaaren terug.

Wij kunnen met zn alle proberen om dat te verhelpen, maar maak je die landen daar ook gelukkig mee?
Er zijn landen waar ze niet eens vrijheid van meningsuiting willen hebben, waar ze niet willen dat de hoofddoek verboden wordt, waar ze niet willen dat het een democratie wordt en waar ze niet willen dat de vrouwen mogen werken....... En als de burgers van een land iets niet willen, dan kun je toch ook niks doen?

De meeste dingen zijn toch een eigen keus. Voor ons totaal onbegrijpelijk, voor hun normaal.

We kunnen er iig voor zorgen dat het hier in nederland niet zo ver komt!

Ik denk niet dat dat gaat. Daarvoor zouden er te veel wetten moeten worden veranderd en te veel over boord moeten worden gegooid. Maar ik denk ook niet dat nederland van de ene op de andere dag een moslimstaat gaat worden hoor. Nagelbijten / Gniffelen

kekaro

MISTRAL94 schreef:
Wildgirl schreef:
Ik denk dat de discussie wel of geen extremisme, alle molsims over 1 kam etc etc nog eindeloos door kan gaan.
Voor mij heeft dit weinig relevantie, wél vind ik het belangrijk dat de moslims die in NL leven zich gedragen naar de NL normen en waarden en dat bijvoorbeeld besnijdenis en eerwraak zwaar gestraft worden(zij het niet verboden Haha! ).
Uiteindelijk komt het voor mij hierop neer : Nederland is een van oorsprong christelijk land; géén islamitisch land.
Nou ben ik geen voorstander van het 'zware' christendom(net zoals ik alle andere extremiteiten op geloofsgebied niet goed vind)maar als turken,marokkanen en weet ik veel wie hier willen wonen is dat prima.
MITS ze zich conformeren naar de NL normen en waarden,maatschappij en cultuur.
Vrijheid van meningsuiting hoort daarbij, iemand vermoorden op religeuze gronden niet.
Je dochters beschermen is prima, ze sluieren en denigreren niet.
Zo kan ik uiteraard nog wel even doorgaan maar ik denk dat het hier voor veel mensen op neerkomt.
Waar ik me over het algemeen het meeste aan irriteer zijn idd de moslims die nadrukkelijk moslim zijn, NL een slecht land vinden met een slechte cultuur,maatschappij etc maar WEL een uitkering trekken van ons geld, wel behandeld willen worden in ONS ziekenhuis omdat de gezondheidszorg in hun eigen land te wensen overlaat etc etc
Hier zouden we wat aan moeten doen vind ik Knipoog

Helemaal mee eens!

goed verwoord ja precies zoals ik ook denk Ja

Tomaatje

Mystica schreef:
En tomaatje is er ook weer Haha! Doei!

Ja, en dat was eigenlijk niet de bedoeling. Nagelbijten / Gniffelen

Shalom aleichem Vork (vrede moge over u komen) Clown
Laatst bijgewerkt door Tomaatje op 28-03-08 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:22

Ik snap niet dat er mensen zijn die bang zijn dat het in Nederland zo ver komt....... maarja, dat ben ik!

Ik hoop dat er met 'ze' trouwens gewoon extremisten bedoelt wordt.. In een discussie als dit krijg ik altijd de kriebels van het woord 'ze'. Bloos

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:23

Ik ga zo maar eens een krant uit de bus plukken. Kijken wat die te melden heeft Vork Wanneer is het middaggebed afgelopen trouwens?

berpie

Ik bekijk het van deze kant, stel dat hier in het openbaar een vrouw gestenigd word, soms zelfs als ze verkracht zijn.

Homo mannen worden opgehangen.

Mensen worden onthoofd en als we daar mee klaar zijn, laten we dan even gezellig met een paar dode soldaten door de straten heen wandelen.

Kun je het je voorstellen, dez mensen zijn geen mensen meer, dit zijn walgelijke misspelingen van de natuur.

Een ieder die dit geweld normaal vindt is echt niet goed in zijn bovenkamer.

MISTRAL94

Mystica schreef:
Ik denk niet dat dat gaat. Daarvoor zouden er te veel wetten moeten worden veranderd en te veel over boord moeten worden gegooid. Maar ik denk ook niet dat nederland van de ene op de andere dag een moslimstaat gaat worden hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Hoef je vrij weinig voor te doen, alleen de straffen moeten veel strenger zijn. Wordt er iemand gepakt met extrimistische ideeen het land uit zetten, uitkering stop zetten enz. Het gaat gewoon te ver dat alles hier geaccepteerd wordt in nederland, het is toch te gek voor woorden dat wij ons altijd en overal maar aan moeten passen zelfs in ons eigen land!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:25

MISTRAL94 schreef:
Mystica schreef:

Hoef je vrij weinig voor te doen, alleen de straffen moeten veel strenger zijn. Wordt er iemand gepakt met extrimistische ideeen het land uit zetten, uitkering stop zetten enz. Het gaat gewoon te ver dat alles hier geaccepteerd wordt in nederland, het is toch te gek voor woorden dat wij ons altijd en overal maar aan moeten passen zelfs in ons eigen land!

Klopt, maar daarvoor zijn er wetten, en die worden niet zomaar aangepast. Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:26

Mystica schreef:
Ik ga zo maar eens een krant uit de bus plukken. Kijken wat die te melden heeft Vork Wanneer is het middaggebed afgelopen trouwens?

Rond half 2. Knipoog

Ben benieuwd of ze er wat over gaan zeggen in de Moskee....

Ik ben het er overigens wel mee eens dat er teveel geaccepteerd wordt in Nederland.
Máár, dat is een fout die al gemaakt ís. Je kunt nu niet tegen allochtonen met een Nederlandse nationaliteit zeggen dat ze weer terug moeten naar hun eigen land.
Maar ze kunnen wel de regels aanscherpen voor nieuwe inwoners, en dat is dan ook gebeurt.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:26

barbara1970 schreef:
Kun je het je voorstellen, dez mensen zijn geen mensen meer, dit zijn walgelijke misspelingen van de natuur.

Er zit een verschil tussen normaal en toch enigzins begrijpelijk.
Daarnaast, moet je je voorstellen hoe het is om als klein kind op te groeien in een land waar dit gebeurd! Dan wordt je toch vanzelf compleet gestoord.

Heb net een boek gelezen waarin iedere seriemoordenaar zijn moeder de schuld gaf. Al deze "mensen" werden mishandeld door hun moeder. Natuurlijk wil dit niet zeggen dat dit waarheidsgetrouw is.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:27

Nathalie schreef:
Wildgirl schreef:
Doei! *LOL* Afgod alla akhbar...zo god het wil Nagelbijten / Gniffelen

Verward Waarom zeg je dat nou?

was een grapje, niet vervelend bedoeld Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:29

Ook in Nederland worden moslim vrouwen onderdrukt. En dat is geen eigen keuze, dat is geen keuze hebben. Kwalijke zaak, als je in Nederland wil wonen moet je je ook aanpssen aan de hier geldende normen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:29

Waar en hoe je opgroeit vind ik geen excuus om zulke dingen uit te halen.

Dan kunnen we de gevangenissen hier ook wel open gooien omdat iedere moordenaar meschien een slechte jeugd heeft gehad.

Als je mee doet aan dit soort praktijken, of het goed keurt ben je niet anders dan een monster.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:30

Nathalie schreef:
Mystica schreef:

Rond half 2. Knipoog

Ben benieuwd of ze er wat over gaan zeggen in de Moskee....

Ik ben het er overigens wel mee eens dat er teveel geaccepteerd wordt in Nederland.
Máár, dat is een fout die al gemaakt ís. Je kunt nu niet tegen allochtonen met een Nederlandse nationaliteit zeggen dat ze weer terug moeten naar hun eigen land.
Maar ze kunnen wel de regels aanscherpen voor nieuwe inwoners, en dat is dan ook gebeurt.

De spijker op hun kop, hun egen land IS namelijk nederland
even een vraagje nathalie, ben jij een moslima?

Nezzie

barbara1970 schreef:
Ik bekijk het van deze kant, stel dat hier in het openbaar een vrouw gestenigd word, soms zelfs als ze verkracht zijn.

Homo mannen worden opgehangen.

Mensen worden onthoofd en als we daar mee klaar zijn, laten we dan even gezellig met een paar dode soldaten door de straten heen wandelen.

Moeten we het nog even hebben over de westerse soldaten en guantanamo bay en alles? En over het verkrachten van de plaatselijke bevolkingen door westerse soldaten? Zijn ook geen mensen meer.
Verder is de paus ook niet zo happy met homo's.

En ja, ik heb inderdaad ook wel eens een christen gesproken die vond dat homo's dood moeten.

tomaatje schreef:
Er zit een verschil tussen normaal en toch enigzins begrijpelijk.
Daarnaast, moet je je voorstellen hoe het is om als klein kind op te groeien in een land waar dit gebeurd! Dan wordt je toch vanzelf compleet gestoord.

Ga nou toch met zijn allen even die docu kijken over de familie Phelps, kun je ook een mooi staaltje hersenspoeling zien. Of kinderen die opgroeien bij KKK-families.

Tomaatje

barbara1970 schreef:

Dan kunnen we de gevangenissen hier ook wel open gooien omdat iedere moordenaar meschien een slechte jeugd heeft gehad.

Als je mee doet aan dit soort praktijken, of het goed keurt ben je niet anders dan een monster.

Zo bedoel ik het niet. Knipoog Ik doel meer op waar de oplossing ligt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:31

barbara1970 schreef:

Nou idd

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:33

Tomaatje schreef:
barbara1970 schreef:

Zo bedoel ik het niet. Knipoog Ik doel meer op waar de oplossing ligt.

Nou en waar ligt die oplossing volgens jou dan?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:34

MISTRAL94 schreef:
barbara1970 schreef:

Nou idd

(leuke paarden heb jij mistral)

En idd, hier ben ik het ook mee eens.
Dat dit in hun landen gebeurt, het zij zo...ik om daar niet vandaan en kan er niets tegen doen maar als ik in marokko ga wonen zal ik met een sluier rond moeten lopen.
als een marokkaan naar nl komt gaat die dus AF

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:34

MISTRAL94 schreef:
Nou en waar ligt die oplossing volgens jou dan?

De armoede in die landen, dezelfde armoede waardoor Hitler de macht kon grijpen.

Edit: Helaas is dit een lange termijn oplossing. Een korte termijn en effectieve oplossing voor dit probleem? Sorry, die heb ik inderdaad nog niet.
Laatst bijgewerkt door Tomaatje op 28-03-08 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:35

Wildgirl schreef:
even een vraagje nathalie, ben jij een moslima?

Jep. Lachen Goh, dit is de eerste keer dat ik het openbaar zeg.
Mijn geloof is namelijk iets tussen Allah en mij, dus er zijn weinig mensen die dat weten of zelfs aan me merken. Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:36

Nezzie schreef:
Moeten we het nog even hebben over de westerse soldaten en guantanamo bay en alles? En over het verkrachten van de plaatselijke bevolkingen door westerse soldaten? Zijn ook geen mensen meer.
Verder is de paus ook niet zo happy met homo's.

En ja, ik heb inderdaad ook wel eens een christen gesproken die vond dat homo's dood moeten.

Dus omdat westerse soldaten misstappen maken valt dit gedrag goed te praten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:36

Ik heb het je anders heel vaak zien zeggen hier Knipoog