Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:53

maar waarom staat er niemand op?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:53

ja ik ben de moslimwereld niet. ik ben slechts 1 moslim. er word wel opgestaan. hou de nmo en de nio in de gaten er word veel aandacht aan gegeven vind ik hoor. ook in de moskeeen krijgen wij te horen hoe we ons het beste kunnen opstellen.

soms denk ik ook: was er maar een islamitische wilders..

maar ach. de meeste volwassenen en verstandigen denken: het waait wel over

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:54

jameyskatje schreef:
http://ummahfilms.blogspot.com/2006/07/ ... igion.html

http://www.harunyahya.com/other/holland ... risme3.php

kijk de film el risallah,
lees de koran
lees en bekijk deze bovenstaande links.

ik heb over al deze pagina's alles wel verteld. ik ga nu steeds in herhaling vallen. sorry. ik heb geen zin meer om 40x hetzelfde te typen. ik ben inmiddels met geldige bronnen gekomen. scrol anders terug en lees wat ik heb getypt

Ik ben al weken bezig met het lezen van de koran Clown Ik ben zelfs al bij het hoofdstuk Maria ( marjam). Lachen
Die film lijkt me eerlijk gezegd niet echt objectief Clown

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:55

maar stel dat de moslims opstaan.. dit zal toch alleen maar negatieve aandacht als gevolg hebben. positief in het nieuws komen we toch niet. (ookal zijn er genoeg goede acties)

nee blijf liever zitten. straks staat de verkeerde op

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:55

jameyskatje schreef:
Mystica schreef:
Ik probeer mijn standpunt uit te leggen Knipoog Ik heb niets tegen moslims, maar wel tegen Mohammed. En wel om deze reden. Ik snap ook echt niet dat bij deze man standaard (vzmh) staat, want zelf was hij ook niet zo van de vrede, en hoe zoiemand als profeet gezien kan worden.
Nog wel een vraag uit nieuwsgierigheid. Wat houd bij jullie de originele bijbel in? Dat de Thorah "de wet" is weet ik, maar de originele bijbel is niet het oude testament, wat het oudste heilige boek is toch? ( en ja, ik weet dat de thorah onderdeel van het oude testament is Knipoog )

wij zijn verplciht op vzmh achter zijn naam te schrijven.(zoals bij alle andere profeten) en deze man was WEL VREDELIEVEND. je kent zijn biografie niet, je volgt door nietmoslims geschreven teksten, je bent geen moslim. sorry hoor. maar vertel mij niet dat deze man niet vredelievend was. als je wil mag je een boek komen halen. hoe kan het zijn dat moslims meer van hem houden dan van hun eigen echtenoot? hoe kan het dat mensen huilen wanneer ze herdenken wat hij voor ons heeft gedaan?? omdat hij zo'n goed hart had.

kijk. ik komt met vele bewijzen uit de Koran. die het aller betrouwbaarst zijn wat dit betreft. en jij komt met een lap tekst die hoofdzakelijk door nietmoslims is geschreven.

Niet verplicht, het is gewoonte. Knipoog
Edit: geen antwoord op de vraag wat de originele bijbel is.
edit2: Als je wel een islamitische naam hebt en die bij je geboorte hebt gekregen excuses
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 25-03-08 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:57

jameyskatje schreef:
maar stel dat de moslims opstaan.. dit zal toch alleen maar negatieve aandacht als gevolg hebben. positief in het nieuws komen we toch niet. (ookal zijn er genoeg goede acties)

Er word genoeg nieuws in de doofpot gestoken meer positieve acties dan de negatieve hoor, nu neem je wel erg slachtoffer rol aan.
In belgie en nederland krijgt de islam veel kansen, en zijn ze meer dan gelijk aan de andere geloven.
Misschien zelfs meer kansen omdat ze met meer zijn, wat dan vanzelfsprekend is

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:58

Mystica schreef:
jameyskatje schreef:
http://ummahfilms.blogspot.com/2006/07/ ... igion.html

http://www.harunyahya.com/other/holland ... risme3.php

kijk de film el risallah,
lees de koran
lees en bekijk deze bovenstaande links.

ik heb over al deze pagina's alles wel verteld. ik ga nu steeds in herhaling vallen. sorry. ik heb geen zin meer om 40x hetzelfde te typen. ik ben inmiddels met geldige bronnen gekomen. scrol anders terug en lees wat ik heb getypt

Ik ben al weken bezig met het lezen van de koran Clown Ik ben zelfs al bij het hoofdstuk Maria ( marjam). Lachen
Die film lijkt me eerlijk gezegd niet echt objectief Clown

ok cool!

ja deze film is echt een beetje HET.. deze is heel beroemd over de gehele wereld. er zitten geen leugens of verdraaiingen in. er zijn ook geen teksten aan toegevoegd of weg gelaten. de film is puur gebasseerd op de koran en hadith. en ik vind het objectief hoor. want er zit niets subjectiefs in. het is gebasseerd op de bronnen en daar heeft de regie zich echt aan gehouden. hij is niet voor niets wereldwijd bekent. ik heb deze film gezien toen ik nog geen moslim was. maar toen raakte hij mij al

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:58

jameyskatje schreef:
ja ik ben de moslimwereld niet. ik ben slechts 1 moslim. er word wel opgestaan. hou de nmo en de nio in de gaten er word veel aandacht aan gegeven vind ik hoor. ook in de moskeeen krijgen wij te horen hoe we ons het beste kunnen opstellen.

soms denk ik ook: was er maar een islamitische wilders..

maar ach. de meeste volwassenen en verstandigen denken: het waait wel over

Nah aanslagen waaien niet zomaar over........... ga eens een stukje vliegen... man lijkt wel een war zone zo beveiligd.

Ik bedoel inderdaad openlijk wereldwijde aandacht......... dus dat er echt een moslimleider opstaat die er gewoon klaar mee is dat zijn mooie geloof zo te kakken wordt gezet door een stel idioten.

Achter gesloten deur kan alles maar in de openheid is misschien iets beter, wellicht gaat de rest van de wereld dan ook inzien dat de Islam een mooi geloof is......... ipv denken dat elke moslim een potentiele terrorist is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:59

jameyskatje schreef:
sorry maar jullie klinken echt gehersenspoeld. omdat wilders deze man met hitler heeft vergeleken. hoe durft hij eigenlijk.

deze man was niet gruwelijk. geloof me. ga zijn film bekijken en kom bij mij terug

WIJ zijn gehersenspoeld? Clown

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:00

Mystica schreef:
edit2: Als je wel een islamitische naam hebt en die bij je geboorte hebt gekregen excuses

wel verplciht, zelfs dit is ons voorgeschreven
de orginele bijbel is de bijbel zoals deze ooit was. het 1e exemplaar. niet de vertaalde die nu in de omloop zijn. heb ik al eerder uitgelegd op bokt. zo'n 3 keer inmiddels.

ok exuses aanvaard Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:01

jameyskatje schreef:

WAT een onzin Haha! Haha! als er een moslim opstaat die zegt zich te distancieren van terreurdaden.......... dan wordt dat denk ik niet echt negatief ontvangen door de rest van de wereld Lachen zeker niet als hij alle rechtvaardige moslims met zich meeneemt.........

Maar ik denk eerder dat het angst is........ want er is niet zo heel veel vrije meningsuiting, en tja de leiders kunnen toch best wel grof hun denkwijzen opdringen ........

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:01

@ Romy, ik heb mijn bericht trouwens geedit, dus als je dat ook nog even leest Lachen

Met objectief bedoel ik trouwens gemaakt door een atheist, zoals ook gedaan is met het verhaal van mozes en de plagen van egypte, en het verhaal wat ik eerder schreef over de kruisiging van jezus. Het verhaal wat in de bijbel staat, wetenschappelijk benaderd. Lachen
Edit: had je al gedaan zie ik Clown
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 25-03-08 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:02

faye schreef:
jameyskatje schreef:
sorry maar jullie klinken echt gehersenspoeld. omdat wilders deze man met hitler heeft vergeleken. hoe durft hij eigenlijk.

deze man was niet gruwelijk. geloof me. ga zijn film bekijken en kom bij mij terug

WIJ zijn gehersenspoeld? Clown

klinken. dat toont iets heel anders aan. een paar jaar geleden wist men niet eens wat de Islam was. nu is heel nederland expert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:03

Ik heb nog geen zinnig argument gehoord dat het beeld weer legt. Nogmaakls mijn vraag over mohammed: was hij met zijn kruistochten zo vredelievend???

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:03

jameyskatje schreef:
Mystica schreef:

wel verplciht, zelfs dit is ons voorgeschreven
de orginele bijbel is de bijbel zoals deze ooit was. het 1e exemplaar. niet de vertaalde die nu in de omloop zijn. heb ik al eerder uitgelegd op bokt. zo'n 3 keer inmiddels.

ok exuses aanvaard Clown

Dat snap ik, maar wel het oude testament dus?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:04

En hoe komt dat dan denk je?

De Tibetanen zijn ook heftig in het nieuws op het moment, er gebeurt wat negatiefs........ maar er is geen Europeaan die denkt dat de volgende aanslag misschien wel eens door een TIbetaan kan worden gepleegd Lachen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:08

KiWiKo schreef:
jameyskatje schreef:

WAT een onzin Haha! Haha! als er een moslim opstaat die zegt zich te distancieren van terreurdaden.......... dan wordt dat denk ik niet echt negatief ontvangen door de rest van de wereld Lachen zeker niet als hij alle rechtvaardige moslims met zich meeneemt.........

Maar ik denk eerder dat het angst is........ want er is niet zo heel veel vrije meningsuiting, en tja de leiders kunnen toch best wel grof hun denkwijzen opdringen ........

ok op die manier. ik dacht wat wilders betreft.

moslims staan ook op tegenover extremisten.
heb je die links bekeken?/ zijn toch geen moslims die terrorisme goedkeuren?? ook in de moskeeen word erover gepreekt. er zijn veel boeken over geschreven. maar terrorisme is zo moeilijk tegen te gaan. omdat het zich allemaal 'ondergronds' ontwikkeld. wanneer radicaliseert iemand?? zo is diegene niet geboren. en er zijn geen scholen waar je leert hoe je terrorist word. misschien via internet, ik weet dat niet, maar het word gezegd. tja internet is groot. probeer het eens te verdelgen.
moslims staan op. maar hoe moet bv ik opstaan als ik geen extremist ken??

ik ken 1 meisje met burka. ik ben hier op tegen. maar het is haar leven. ik kan haar vertellen hoe ons geloof daar tegenover staat en wat het voor effect heeft op de maatschappij. maarja, als zij het wilt. is haar recht, ik kan het niet verbieden. en er valt op dat moment geen discussie aan te gaan.
ik kan haar alleen waarschuwen

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer.
Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:10

Ik bedoel iemand in het MIdden Oosten, en dan een belangrijk geestelijk leider Lachen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:11

faye, antwoord heb ik gegeven. dram niet door.
mystica, het oude testement is ook vertaald. die heb je ook in het nederlands enzovoort. nee ik bedoel echt het 1e exemplaar. het latijnse. maar een paar pagina's terug ging het hier ook over. over vertalingen enzovoort.

moslims zijn al langer in het nieuws als de tibetanen. en zoveel tibetanen zijn er niet in nederland. ik denk niet dat dit een bedrijging is

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:12

Het is geen bedreiging omdat dit onderdrukte volk met recht vredelievend is Lachen

En daarmee bedoel ik niet dat Moslims dat niet zijn, maar je moet toch echt toegeven dat er een paar behoorlijk gestoorde fundamentalisen tussen rondhobbelen, met echt hele rare ideeen........ en de enige manier om die idioten weer terug naar nikstoedoend te krijgen is door dit probleem INTERN op te lossen... maar ik zie dat niet gebeuren, sterker nog....... Ik zie Moslimleiders de wereld gek maken over een film van een of andere Pipo uit Nederland, die misschien wel iets negatiefs zou kunnen zeggen over de Islam ?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:12

ow ok. i don't know. het leven is daar zoooooo anders. ik heb daar geen verstand van(van die leiders enzo). je hoort wel eens wat, maar wij krijgen niet alles te horen. en ik ga ook niet doen alsof ik daar verstand van heb.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:14

Maar je moet toch ook beseffen dat mensen met argus ogen kijken naar islamisering.

Als voorbeeld iran, vroeger het land der couture, vrouwen waren het mooiste, welvarend alom.

Hoe is het na de islamisering? Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:15

ok dat zal wel. ik ken geen tibetaan persoonlijk. en dan nog. het gaat om het individu. ik ga niet domweg zeggen: dit volk is goed en dat volk niet. de 1 is niet beter dan de ander op grond van zijn afkomst. alleen wat zijn daden en intenties betreft. ik scheer niet graag 1 volk over 1 kam. zowel niet negatief als positief.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:16

jameyskatje schreef:
faye, antwoord heb ik gegeven. dram niet door.
mystica, het oude testement is ook vertaald. die heb je ook in het nederlands enzovoort. nee ik bedoel echt het 1e exemplaar. het latijnse. maar een paar pagina's terug ging het hier ook over. over vertalingen enzovoort.

moslims zijn al langer in het nieuws als de tibetanen. en zoveel tibetanen zijn er niet in nederland. ik denk niet dat dit een bedrijging is

nee helemaal niet tibetanen waren eerst in het nieuws, je hoort niks omdat er censuur rond is. Jaar geleden was er zelfs een heel boeddhistisch eiland overgenomen door islamitische groeperingen. En dat is absoluut niet lief gegaan. Heeft het nieuws amper gehaald, maar sorry misschien ben ik verkeerd.. Was het andersom gebeurd had het volop in het nieuws gestaan

Misschien ben ik ook verkeerd, maar zo denk ik erover
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-03-08 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:18

Dat opstaan van de moslims komt gewoon niet veel in de media.
Niet zo lang geleden hebben vele moslimlanden samen een standpunt naar buiten gebracht, dat zij tegen tereur waren.
Even kijken of ik het artikel nog kan vinden.
Kon helaas geen uitgebreider artikel vinden
http://www.katholieknederland.nl/actual ... r2008.html
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 25-03-08 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt