Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:49

runningkawa schreef:
tegenwoordig is NL 1 van het sterngste...zou kunnen..maar zijn ze daarmee niet 25 jaar te laat??

Als je het hebt over Nederlandse identiteit vind ik dat er ook wel bij horen...achter de feiten aanhollen...terwijl het allang bekend is dat iest niet werkt...maar zeker niks doen, kop in het zand en het gaat wel over

mmm ja wat is steng?
Je mag in nederland komen wonen zonder dat je hoeft aan te tonen dat je jezelf kan onderhouden.
Je hebt recht op een uitkering en een leven opbouwen in nederland is zo gedaan.
Waarom niet als in australie of canada amerika etc dat je minimaal geld bij je moet hebben om een jaar jezelf en eventueel je gezin te kunnen onderhouden,.of kunnen aantonen dat je een baan hebt die op de lijst staat van een te kort aan mensen in dat land.
Dat word het al even heel anders.
Ik vind dat niet meer dan redelijk dat je eerst maar een mee betaald aan een land om er dan profeit van te trekken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:52

http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00328117

Nederlandse samenleving krijgt een zes
26 september 2007, 06:28 (18 reacties)

AMSTERDAM (ANP) - De Nederlandse samenleving is in vergelijking met de jaren negentig achteruit gegaan, vindt 39 procent van de Nederlanders. Werd de laatste periode van de 20e eeuw nog gemiddeld met een 7 beloond, het eerste oordeel over de 21e eeuw resulteert in een 6.

Zo blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek van het tijdschrift Reader's Digest. 38 Procent van de Nederlandse burgers heeft minder vertrouwen in de Nederlandse wetgeving en handhaving. De politiek wordt door 34 procent negatiever beoordeeld, de politie door 39 procent.

Het vertrouwen in de sociale samenhang van Nederland is met maar liefst 53 procent gedaald. Het vertrouwen in de integratie van minderheden (-40 procent), in het behoud of herstel van normen en waarden (-45 procent) en in het stoppen van maatschappelijke verruwing (-65 procent) is eveneens sterk afgenomen. De respondenten denken dat de maatschappij alleen maar meer zal individualiseren en verruwen.

Positieve gedachten

Toch zijn er ook positieve gedachten over de 21e eeuw. Zo is 38 procent een stuk positiever over hun eigen levensgeluk dan tien jaar geleden. Met 36 procent nam het vertrouwen in de eigen persoonlijke groei en ontwikkeling toe.

Aan het onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau Trendbox, namen duizend personen tussen de achttien en zeventig jaar deel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:00

tamorka schreef:
He Nadya, hoe zijn jouw ervaringen als buitenlander zijnde in Italie eigenlijk? En hoe ervaar je de italianen? Verschillen met nederlanders en zo?

Nederlands zijn heeft voor en nadelen, omdat niets perfect is. Er zijn mooie aspecten aan nederlanders maar ook minder mooie. Ik vind dat nederlanders afgunstig zijn op hun naasten.

Ik heb een geweldige tijd daar gehad. Lieve en nieuwsgierige mensen, maar ik had het ook wel eens lastig als jonge, blonde vrouw. De mannen hadden af en toe aardig last van hun hormonen, laat ik het zo omschrijven. Haha!

Er waren zeker cultuurverschillen. Ik ben altijd nogal 'vrij' en openminded in mijn doen en laten. Als ik hen vertelde dat ik in NL platonische vriendschappen had met mannen, dat vonden ze wel bijzonder. Dat is daar een stuk minder gangbaar. Komt wel voor, hoor, maar minder vaak en er wordt ook vreemder tegen aan gekeken. Ik was ook veel bereisder. Veel Italianen gaan alleen op vakantie in eigen land en krijgen daardoor minder mee van de rest van de wereld. Alles is Italiaans, ook de TV.

Ik moest de taal leren, was best lastig. Maar niemand deed raar, als ik iets niet goed kon uitleggen. Engels sprak men nauwelijks, op mijn vriendje na (een Italiaan). Ik woonde in Noord-Italie. In het zuiden ben ik vaak geweest en daar is het een aardige cultuurshock voor een Nederlandse vrouw. Daar had ik geen leven, als ik alleen op straat liep. Cool
Nee, dat was niet zo geweldig. Maar het noorden (boven Rome) ging prima.

Ik vond de vrouwen in de leeftijdscategorie 18-30 wel erg oppervlakkig af en toe. Zo bezig met hun uiterlijk. Ik was zelf toen 23-25 jaar en ik miste mijn Nederlandse vriendinnen, die over meer konden praten dan hun haar en nagellak. Wat ik ook apart vond was het lange thuis bij pa en ma blijven wonen. Dat is normaal daar. Men vond het maar vreemd dat ik vanaf mijn 18e alleen woonde in NL. Ik kreeg vaak de vraag of dat niet 'eng' was, zo alleen wonen.... Nou, zo had ik het nou nooit ervaren, hihi..... Knipoog

Ik heb er een wereldtijd gehad, hoor, en Italie zal altijd mijn tweede thuis zijn. Maar hoe fijn ik het daar ook vond, ik ben een Nederlander in hart en nieren (en dan bedoel ik dus de openminded en vrije kant, die ik vaak mis bij veel Nederlanders tegenwoordig). Kan me dus voorstellen dat als je in NL woont, je niet zo maar je nationaliteit opgeeft, ook al voel je je hier nog zo thuis.

Inderdaad kijken Nederlanders vaak liever naar anderen in plaats van zichzelf. En maar zeuren en klagen. Terwijl we het hier op zich prima hebben. Dat viel me ook meteen weer op toen ik terug kwam en zeker als ik hier op bokt dit soort discussies lees. Haha!
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 26-09-07 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:02

xx_Horsiex schreef:
runningkawa schreef:
Nadya, de nederlandse intentiteit bestaat niet, waarom dan wel dat nederlands paspoort willen houden?
Dat heeft dan toch geen nut? Lachen

Inderdaad. Waarom je nationaliteit behouden, als die in jou ogen niet bestaat?

Misschien moet je eens beter leren lezen, want ik geloof niet dat ik gezegd heb dat die niet bestaat. Verward

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:04

xx_Horsiex schreef:
Welke antwoorden zou je graag willen hebben?

Het feit dat ik mijn redenering niet kan bouwen, omdat ik spreek uit eigen ervaring? Zo zie ik het nou eenmaal. Ik heb alleen maar ervaring met de slechte kant van de allochtonen.

Da's dan heel vervelend voor je, maar jouw eigen ervaring klinkt in mijn ogen ietwat (zwart)gekleurd.
Verder klink je sowieso erg negatief. Jammer voor jou als je zo in het leven staat. Zulke mensen maken het er meestal niet beter op. Dat is dan weer mijn ervaring. Vork

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:05

Nadya schreef:
tamorka schreef:
He Nadya, hoe zijn jouw ervaringen als buitenlander zijnde in Italie eigenlijk? En hoe ervaar je de italianen? Verschillen met nederlanders en zo?

Nederlands zijn heeft voor en nadelen, omdat niets perfect is. Er zijn mooie aspecten aan nederlanders maar ook minder mooie. Ik vind dat nederlanders afgunstig zijn op hun naasten.

Ik heb een geweldige tijd daar gehad. Lieve en nieuwsgierige mensen, maar ik had het ook wel eens lastig als jonge, blonde vrouw. De mannen hadden af en toe aardig last van hun hormonen, laat ik het zo omschrijven. Haha!

Er waren zeker cultuurverschillen. Ik ben altijd nogal 'vrij' en openminded in mijn doen en laten. Als ik hen vertelde dat ik in NL platonische vriendschappen had met mannen, dat vonden ze wel bijzonder. Dat is daar een stuk minder gangbaar. Komt wel voor, hoor, maar minder vaak en er wordt ook vreemder tegen aan gekeken. Ik was ook veel bereisder. Veel Italianen gaan alleen op vakantie in eigen land en krijgen daardoor minder mee van de rest van de wereld. Alles is Italiaans, ook de TV.

Ik moest de taal leren, was best lastig. Maar niemand deed raar, als ik iets niet goed kon uitleggen. Engels sprak men nauwelijks, op mijn vriendje na (een Italiaan). Ik woonde in Noord-Italie. In het zuiden ben ik vaak geweest en daar is het een aardige cultuurshock voor een Nederlandse vrouw. Daar had ik geen leven, als ik alleen op straat liep. Cool
Nee, dat was niet zo geweldig. Maar het noorden (boven Rome) ging prima.

Ik vond de vrouwen in de leeftijdscategorie 18-30 wel erg oppervlakkig af en toe. Zo bezig met hun uiterlijk. En wat ik ook apart vond was het lange thuis bij pa en ma blijven wonen. Dat is normaal daar.

Ik heb er een wereldtijd gehad en Italie zal altijd mijn tweede thuis zijn. Maar hoe fijn ik het daar ook vond, ik ben een Nederlander in hart en nieren. Kan me dus voorstellen dat als je in NL woont, je niet zo maar je nationaliteit opgeeft, ook al voel je je hier nog zo thuis.

Inderdaad kijken Nederlanders vaak liever naar anderen in plaats van zichzelf. En maar zeuren en klagen. Terwijl we het hier op zich prima hebben. Dat viel me ook meteen weer op toen ik terug kwam en zeker als ik hier op bokt dit soort discussies lees. Haha!

nee is zal ook zeker niet een brits paspoort nemen ik ben en blijf ook zeker een nederlander,maar terug gaan?nee zeker niet zeg nooit nooit maar nu zeker niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:21

Nadya schreef:
xx_Horsiex schreef:
Welke antwoorden zou je graag willen hebben?

Het feit dat ik mijn redenering niet kan bouwen, omdat ik spreek uit eigen ervaring? Zo zie ik het nou eenmaal. Ik heb alleen maar ervaring met de slechte kant van de allochtonen.

Da's dan heel vervelend voor je, maar jouw eigen ervaring klinkt in mijn ogen ietwat (zwart)gekleurd.
Verder klink je sowieso erg negatief. Jammer voor jou als je zo in het leven staat. Zulke mensen maken het er meestal niet beter op. Dat is dan weer mijn ervaring. Vork

Ik ben anders een heel positief persoon, ga met frisse moed het leven in. Ik was vroeger ook iemand die Geert Wilders maar een l*l vond, en van Pim Fortuyn moest ik helemaal niks hebben. Maar ja, dan word je wat ouder, en maak je weer andere dingen mee goede maar vaak veel mindere. En daar door kom ik misschien negatief over over dit onderwerp.

Ik zal je nog wat vertellen, mijn stiefmoeder en zussen, die zijn allochtoon. Die wonen pas zeven jaar hier. Maar die hebben zich volledig aangepast.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:05

Nadya schreef:
Dus jouw 'stemmingmakerij' opmerking slaat helemaal nergens op. Tong uitsteken.

Dus einde deelname hier in dit topic!! Stoom uit je oren Stoom uit je oren
Ga jij lekker Balkenende zijn hielen likken is een identieke opmerking!! Maar goed, jij hebt overal gelijk in.
Nederland wordt geen moslim land, het gros van de buitenland is heel erg netjes, lief en betrouwbaar.

En in Iran wil de bevolking heel anders 8)7 Gestoord Op het damrak worden ook helemaal geen fietsen gejat, want Nederland is Geweldig.

Nadja moet haar roze brilletje afzetten Cool

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:06

Nadya schreef:

Hoezo stemmingmakerij, je hebt je oordelen wel aardig klaar he?? En dan ook nog "zulke mensen maken het er meestal niet beter op". Ga zelf de politiek in!!

Je doet alsof je de heilig Mesias bent
Laatst bijgewerkt door Noetanchamon op 26-09-07 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:14

Ik ben dalijk weg naar Zangersheide voor vijf dagen, zal alles teruglezen wanneer ik er weer ben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:16

Moniek schreef:
Je mag in nederland komen wonen zonder dat je hoeft aan te tonen dat je jezelf kan onderhouden.

Dat is niet waar.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:23

Noetanchamon schreef:
En in Iran wil de bevolking heel anders Gestoord Gestoord

Ik ken tegenwoordig redelijk wat Iraniërs die allemaal verhuisd zijn, omdat zij een vrijer/beter leven wilden. Ik denk dus wel dat er ergens een kern van waarheid in zit dat die mensen het daar graag anders zien Lachen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:24

Leuk verslag over Italie Nadya (ga er toevallig overmorgen naar toe op vakantie). Maar ook Italianen hebben een identiteit. Een mindere kant daarvan is de maffia. Dat is deel van hun identiteit. Omdat corruptie en nepotisme al zolang (al in de middeleeuwen) daar aanwezig waren dat het gewoon in de genen van de italianen gebakken zit.

Ik denk ook dat ze daar conventioneler zijn dan hier, maar wat wil je, de rooms katholieke kerk heeft daar zijn vestiging en maakt daarmee ook deel uit van de italiaanse identiteit. In onze ogen is hun keuken ook heel belangrijk. Pasta, knoflook, pizza... we houden over het algemeen van hun keuken.

Ik denk dat elk volk zijn eigen identiteit heeft. MAar het ene volk zal zich wel sterker profileren dan het andere en NEderlanders zijn daar niet sterk in.

Overigens werkt het niet als iemand ergens negatieve ervaringen heeft om die te ondermijnen met zwartkijken of negatief zijn. NIemand vraagt om slechte ervaringen. En ervaringen bepalen nu eenmaal hoe een mens in het leven staat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:26

tamorka schreef:
Leuk verslag over Italie Nadya (ga er toevallig overmorgen naar toe op vakantie). Maar ook Italianen hebben een identiteit. Een mindere kant daarvan is de maffia. Dat is deel van hun identiteit. Omdat corruptie en nepotisme al zolang (al in de middeleeuwen) daar aanwezig waren dat het gewoon in de genen van de italianen gebakken zit.

Dat is echt onzin. Dat zijn geen genetische zaken, het zijn ook geen zaken die voor alle Italianen gelden en algemenisaties daarover zijn kwalijk en verkeerd.

Citaat:
Overigens werkt het niet als iemand ergens negatieve ervaringen heeft om die te ondermijnen met zwartkijken of negatief zijn. NIemand vraagt om slechte ervaringen. En ervaringen bepalen nu eenmaal hoe een mens in het leven staat.

Ik denk dat het vooral is hoe je met die ervaringen omgaat die bepalen hoe je in het leven staat. En dat is een keuze, daar ben je niet een willoos slachtoffer van.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:28

Ik hoor Tamorka anders niet zeggen dat het genetisch is bepaald. Het is een deel van hun identiteit, dat is wat anders.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:32

Shadow0 schreef:
Dat is echt onzin. Dat zijn geen genetische zaken, het zijn ook geen zaken die voor alle Italianen gelden en algemenisaties daarover zijn kwalijk en verkeerd.

Geen genetische zaken nee, maar het is wel gevestigd in die samenleving. Niet dat italianen dat leuk vinden, ze moeten het ondergaan en het lukt ze niet om zich daarvan te bevrijden. Ik weet dat ze dat wel graag willen, al heel lang. Maar het is tot op heden nooit gelukt.

Shadow0 schreef:
Ik denk dat het vooral is hoe je met die ervaringen omgaat die bepalen hoe je in het leven staat. En dat is een keuze, daar ben je niet een willoos slachtoffer van.

nee, dat zeg ik ook niet. En wie zegt dat iemand een willoos slachtoffer is als die op zijn/haar ervaringen af gaat? Wie doet dat niet? Het is de beste informatie die je in het leven kunt krijgen, het is namelijk de praktijk. En voor iedereen is die praktijk anders. En hoe je in het leven staat en dingen verwerkt, is ook onderhevig aan karakter in opvoeding. Maar moet je iemand daarop aanvallen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:37

xx_Horsiex schreef:
Ik hoor Tamorka anders niet zeggen dat het genetisch is bepaald.

Ze zei dat het in de 'genen ingebakken' zit.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:53

Shadow0 schreef:
Moniek schreef:

Dat is niet waar.

Dat is wel waar zoalng jij uit eu komt mag dat wel.
Maar kom je daarbuiten vandaan mag je vanwege fam omstandigheden gewoon komen zolang je kan aantonen dat je fam je dan onderhoud ,dat gebeurt dan ook maar naar een aantal maanden gaan ze gewoon op een uitkering.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:47

xx_Horsiex toch ben ik het met jou eens..

over t feit dat nederland maar vol word gebouwd idd met moskeeen.
en dat ze scholen maken waarin HUN taaltje word gesproken...
wat nou integreren...je bedoelt nederland moet zich aanpassen voor die 'buitenlanders'..
kijk op nl 1 2 3 ze hebben daar al programma's nederlandse programma's wel t verstaan
die gewoon een "marokaans,turks of what ever taaltje" word verandert..
nou sorry dat ik het zeg maar je bent toch in nl ga je dan aanpassen en ga nederlands leren

maar nee hoor nederlandertjes willen zich kennelijk maar wat graag aanpassen aan HUN cultuur...zo bouwen we lekker veel moskeeen(waarin enkel de mannen mogen komen want vrouwen worden buitengesloten en mogen niet naar binnen) hoe bedoel je vrouwen discriminatie..
dan niet te verstaan over zwarte scholen met hun eigen taaltje...

sorry maar ik vind dat nederland zich begint aan t passen aan de buitenlandse cultuur...en ben bang dat straks de nederlandse cultuur gaat verdwijnen en let maar op dat gebeurt ook

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:11

Ik schrik ervan uit je profiel te vernemen dat jij een 21-jarige hollandse meid bent Bloos
Menig 'buitenlander' schrijft beter nederlands..

Mijn opmerking zal wel weer betiteld worden als moddergooien en op de man spelen, maar in het kader van de discussie vind ik dit toch wel aan de orde. Het valt me nl op dat er nogal wat 'anti-moslim' types zijn die zelf amper nederlands kunnen schrijven, maar dit wel verwijten richting 'de buitenlander' die maar eens nederlands moet gaan leren.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:31

lies schreef:
Ik schrik ervan uit je profiel te vernemen dat jij een 21-jarige hollandse meid bent Bloos

Mijn opmerking zal wel weer betiteld worden als moddergooien en op de man spelen, maar in het kader van de discussie vind ik dit toch wel aan de orde. Het valt me nl op dat er nogal wat 'anti-moslim' types zijn die zelf amper nederlands kunnen schrijven, maar dit wel verwijten richting 'de buitenlander' die maar eens nederlands moet gaan leren.

ik ben het gedeeltelijk eens met je,je hebt gelijk er zijn genoeg buitenlanders die onze taal spreken over schrijven weet ik niet.
Maar wijlachen ze snel uit ,,soms is het ook grappig maar zeer onbeschoft om dat in hun gezicht te doen.
Waar ik niet tegen kan is in ons bijzijn en daar bedoel ik mee in een groep waar nederlanders zijn om dan in je eigen taal te spreken.
Dat is erg onbeschoft,ik kan het toch niet maken als ik op stal ben en mijn man komt om dan een gesprek in nederlands te gaan voeren? dat kan niet en doen we ook niet.
Daar stoor ik me wel aan.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:40

lies schreef:

Hun moeten hun eige aanpasse en nederlands lere!

Helaas is mij dit ook al vaker opgevallen...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:00

de gemiddelde nederlanderspreekt niet goed nederlands, dusja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:00

Of men het niet foutloos spreekt of schrijft, dat zou me niet kunnen schelen hoor.
Dat hoeft een buitenlander van mij echt niet hoor.
Zo hebben ook veel Nederlanders dialect, ook daar heb ik geen moeite mee.

Wel vind ik dat iedereen verstaanbaar moet zijn Ja
Dat je hoort dat iemand uit een ander land komt, wat geeft dat? Maar dat kan wel gewoon verstaanbaar Ja
Dingen als, ikke niet verstaan en ikke niet begrijp, nadat je die mensen al 3 jaar ziet...nee, dat kan er bij mij niet in Lachen
En ja Nl is een moeilijke taal, maar ik heb met diverse nationaliteiten gewerkt en gemerkt dat diegene die willen binnen een half jaar te verstaan zijn Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:21

Schimmelig schreef:
Ik ken tegenwoordig redelijk wat Iraniërs die allemaal verhuisd zijn, omdat zij een vrijer/beter leven wilden. Ik denk dus wel dat er ergens een kern van waarheid in zit dat die mensen het daar graag anders zien Lachen

Ja inderdaad, maar dat willen sommige Nederlandse mensen die nog nooit een Iranier in het echt gesproken hebben, niet geloven. Die gooien alle nationaliteiten op 1 hoop en dat is in mijn ogen behoorlijk kortzichtig en oneerlijk. Knipoog