Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:20

Missch. is die verkrachter wel ziek en kan hij er "niks" aan doen en had hij het nooit gedaan als zijn ziekte ontdekt was.
Wellicht heeft hij juíst wel geteste medicijnen nodig!!

Nu wil ik verkrachting niet goed praten (integendeel!!! Wordt niet voor niks strafjurist Knipoog), maar het ligt allemaal niet zo zwart/wit als het hier wordt afgeschilderd. Daarom zijn bijkomende straffen als deze nogal lastig op te leggen..... Je zou ze als bijkomende straf (als TBS) per geval kunnen opleggen, maar dan ga je een rechter laten beslissen over de gezondheid en welzijn van een verdachte. Denk dat dat niet reeel is en ook niet wenselijk.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:20

Wat is het doel van het dier in de wereld en die van de mens en wie beslist dat?... Clown

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:24

Dat beslist de mens. Net als dat jij beslist over je paard...... ooit een 3jarige zelf met een zadel en hoofdstel aan zien komen dat hij graag bereden wil worden???? Iets wat heel onnatuurlijk is? Nee.....dat beslist de mens!!
Een roofdier, zijnde kat in huis.....wie verzint dat? De mens!! En zo heeft de mens dat allemaal beslist voor alles. Tja, waarom beslist de mens dat? Evolutie.....hadden net zo goed de apen kunnen zijn.
En het is ons geluk dat we als mens geboren worden en niet als vis, vogel of muis.....want wie beslist dat?? Geen idee.....

Ik snap je punt echt wel hoor, maar ik vind dat dieren en het gebruik ervan soms een beetje te ver overdreven wordt Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:30

De mens heeft besloten te kunnen beslissen over dieren en het gebruik ervan! je brengt het alsof je zeggen wil: dan hadden ze maar geen dier moeten worden. Knipoog

Wij nemen die besluiten. Begrijp me niet verkeerd, maar om te impliceren dat het hun doel is om door ons gebruikt te worden vind ik behoorlijk arrogant.
Ook ik heb dieren. Ook ik beslis over hun lot. Maar ben me er wel van bewust dat wij ze hebben gedomesticeerd endat ze zich in het wild prima konden redden, sterker nog; dat er veel minder leed zou zijn als we ze met rust hadden gelaten.
Waarom is de mens op de wereld? Dat vraag ik me nog steeds af. Ben er trouwens niet trots op dat ik mens. Kat had me wel leuk geleken mits ik naar buiten kan als het me uitkwam..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:34

Uiteindelijk is dat toch zo...... je hebt er geen invloed op hoe je op de aarde komt.
Ik heb ook dieren en ik zorg ook echt goed voor ze, maar als ze iets doen wat ík niet wil dan laat ik dat ook wel weten Knipoog
Tja, waarom dingen zo zijn zijn moeilijk te verklaren, maar het heeft ook geen zin om te ontkennen dat dingen zijn zoals ze zijn of ze proberen terug te draaien.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:37

Volgens mij hebben mensen- door gebrek aan een instinct die goed ontwikkeld is- altijd van die levensvragen.
waarom zijn we hier, waar gaan we hierna heen, wat is onze functie, etc...

Ga zo ff elder happen. Tot vanavond!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:53

Of misschien is het juist ómdat wij kunnen denken op die manier Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:55

Daar schuilt idd het gevaar.. Daardoor gebeurd er ook zoveel naars op de wereld helaas.. Omdat we dat denkvermogen hebben...
En dan schijnt het dat we maar 2 % van onze hersenen gebruiken.
Fraaie zaak!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:19

Ik neem aan dat iedereen zich ook realiseert dat voor elke wormenkuur, vaccinatie of mokzalf ook paarden getest zijn of zelfs daarvoor het leven gelaten hebben. Door het houden van paarden draag je direct bij aan het in stand houden van dierproeven. Hoe denk je dat de DA hebben leren opereren en euthaniseren? Niet op een barbiepop hoor.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:23

Waar wil je heen, Sizzle, met je laatste reactie?

Zou iedereen die hier tegen dierenproeven is dan maar afstand van hun dier moeten nemen omdat ze anders hypocriet zijn?..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:30

detour schreef:
Waar wil je heen, Sizzle, met je laatste reactie?

Zou iedereen die hier tegen dierenproeven is dan maar afstand van hun dier moeten nemen omdat ze anders hypocriet zijn?..

Ja.
kwestie van vraag en aanbod. Geen huisdieren = geen dierenartsen.
Recht van de sterkste laten gelden en zieken aan hun lot overlaten = geen medicijn ontwikkeling
Aantal studies (o.a biologie) afschaffen = geen fundamenteel onderzoek op dieren en geen onderwijs dieren.
Alleen biologisch vlees eten = afschaffing bioindustrie.

Klagen over proefdieren en zelf wel naar de huisarts of dierenarts gaan geeft aan, dat je het niet zelf wil oplossen, maar het af wil schuiven op een ander.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:34

Met jee eerste alinea zet je wel iets neer waar ik vind dat je een punt maakt.

Maar je tweede? Die mensen kunnen idd gelukkig ook genezen.

Zou jij de dier laten creperen als hij ziek is? Schuif je het dan af op een ander?!?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:35

Voor het beter maken van het ene dier heeft dan een ander dier wel moeten lijden..... volgens mij probeert Sizzle dat te zeggen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:39

Dat gaf ze in het antwoord daarvoor aan.

Maar ze heeft gelijk, het is wel de realiteit, vind alleen die tweede alinea wat krom, vandaar mijn vraag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:48

Ik snap je weder vraag niet Detour.
Snap je het afschuiven niet?
Ik bedoel dus. Dat je de proefdierindustrie in stand houdt door zelf paracetamol (of elk ander middeltje uit een potje) te nemen en met een ziek dier naar de DA te gaan. Jezelf of je paard inenten en vervolgens klagen over proefdieren is idd hypocriet. Laat de natuur zijn gang gewoon gaan dan. Ziek is ziek en gaat vanzelf dood. Ik denk echter dat er maar weinig mensen het jammer vinden dat we polio e.d zo goed als uitgeroeid hebben.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:52

Ja, dan is de keuze vrij simpel, dan maar hypocriet.
En jij? Ben jij geheel voor proeven dan?..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:03

detour schreef:
Ja, dan is de keuze vrij simpel, dan maar hypocriet.
En jij? Ben jij geheel voor proeven dan?..

Ja. Zolang er geen goede vervanging is, maar dat heb ik al zo vaak gepost dus ik val weer in herhaling. Ik denk dat hier zwaar onderschat wordt wat we allemaal weten dank zij proefdieren. Dan heb ik het niet alleen over directe medicijn ontwikkeling maar ook ontzettend veel kennis die we allemaal maar als gewoon basis kennis beschouwen. Er is trouwens 1 soort proef waar ik ontzettend tegen ben en dat is munitie testen. Dieren horen geen slachtoffer te worden voor onze drang tot moorden. Voor hun nut in de geneeskunde en fundamentele kennis verdienen ze respect en een zo eerlijk mogelijke zorg todat een goede oplossing ze kan vervangen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:11

Dieren mogen dus alleen het slachtoffer worden van onze drang tot genezing?..

OKe.
Maar kan me verder wel in je opinie vinden, hoor!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:15

Die drang heb jij net zo goed heb je net aangegeven, dus ik vind je toon een beetje vreemd overkomen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:17

Dat vind ik dus van jou.Ik bedoel de toon niet verkeerd dus naai je niet op!..

Ja, en zo hebben we allen een drang in een bepaalde richting, prima toch? Dat is het leuke her, om meningen te delen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:22

ik naai me niet op....... *LOL* *LOL* Integendeel Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:26

Eten jullie vlees?
Het eten van vlees is voor de meesten onder ons minder noodzakelijk dat het gebruiken van medicijnen...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:42

Ik eet biologisch vlees, vnd dat lekkerder smaken en ga er maar van uit dat die dieren werkelijk een beter leven hebben gehad dan het "gewone"vee.. En jij?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:52

Ik eet ook vlees. Maar niet alleen biologisch, dat eet ik alleen als het in de aanbieding is Vingers aflikken
Ook ik moet op de kleintjes letten Clown

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:04

Ik eet gewoon vlees.