Diablo schreef:Wat doe jij in het dagelijks leven Aimee?
Ik heb het al gelezen, je bent student. Zoiets dacht ik al.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diablo schreef:Wat doe jij in het dagelijks leven Aimee?
Aimee schreef:Dat zegt ie toch net! Natuurlijk is kinderen geen onderwijs geven geen goed plan, maar Sander heeft geen belang bij dat onderwijs, dus dan hoeft hij maar dat aandeel belasting niet te betalen wat naar onderwijs gaat? Nee. Het gaat er niet om waar jij wel of geen belang bij hebt, het gaat niet om wie jij wel of niet kent, waar jij wel of geen band mee hebt. Het gaat erom elke inwoner van Nederland te voorzien in een aantal (maatschappelijke) behoeften en daar draagt iedereen een steentje aan bij.
Aimee schreef:Best jammer... jij ziet het als persoonlijke aanval, terwijl ik jou alleen maar duidelijk wil maken dat jij het helemaal niet zo slecht hebt als je het voordoet. Als je écht maar met moeite rond zou kunnen komen, dan zou je je al die dingen niet (kunnen) permiteren.
Ik wil jou alleen maar duidelijk maken dat bijdragen aan maatschappelijke behoeften in de vorm van belasting helemaal niet andermans geld weggeven is en daarvoor hoef je echt geen persoonlijke uithaal naar mij toe te geven terwijl je niet eens weet of dat überhaupt wel het geval is.
ShirleyA schreef:Aimee schreef:Best jammer... jij ziet het als persoonlijke aanval, terwijl ik jou alleen maar duidelijk wil maken dat jij het helemaal niet zo slecht hebt als je het voordoet. Als je écht maar met moeite rond zou kunnen komen, dan zou je je al die dingen niet (kunnen) permiteren.
Ik wil jou alleen maar duidelijk maken dat bijdragen aan maatschappelijke behoeften in de vorm van belasting helemaal niet andermans geld weggeven is en daarvoor hoef je echt geen persoonlijke uithaal naar mij toe te geven terwijl je niet eens weet of dat überhaupt wel het geval is.
En jouw uithaal was niet persoonlijk????? Iets persoonlijker dan mijn kind en dieren is er niet hoor!
En ik kan ze allemaal makkelijker onderhouden als ik niet zo veel moest afdragen voor zaken die ik t niet waard vind. Daar gaat t mij om. Tuurlijk lukt t me maar niet altijd even makkelijk. En ik vind t zonde v mijn geld dat te moeten afdragen aan mensen die er geen recht op hebben, zoals uitgeprocedeerd asielzoekers.
faye schreef:Als de sociale lasten in NEderland omlaag kunnen, kan de belasting ook omlaag
faye schreef:Netje, het gaat me ook om het principe. Er is de afgelopen jaren genoeg onterecht steun getrokken door velen en nu nog eens een zooi asielzoekers erbij die dus al die jaren niet hebben gewerkt omdat ze geen verblijfsvergiunning hadden, het heeft genoeg gekost. Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd.
faye schreef:Als de sociale lasten in NEderland omlaag kunnen, kan de belasting ook omlaag
Diablo schreef:Diablo schreef:Wat doe jij in het dagelijks leven Aimee?
Ik heb het al gelezen, je bent student. Zoiets dacht ik al.
Zep schreef:faye schreef:Als de sociale lasten in NEderland omlaag kunnen, kan de belasting ook omlaag
en jij gelooft ook nog in de paashaas
Aimee schreef:
Ja, ik voorzie mijzelf van kennis zodat ik straks een dik steentje bij kan dragen aan de maatschappij. Heel wat dikker dan menigeen die geen of nauwelijks opleiding hebben genoten, dat heet nou investeren in de toekomst. Overigens op eigen kosten en het grootste deel van de staatinbreng wordt gewoon terug betaald hoor, dat kun je niet zeggen van kinderbijslag, huursubsidie, hypotheekrenteaftrek enz. enz.
ShirleyA schreef:En jouw uithaal was niet persoonlijk????? Iets persoonlijker dan mijn kind en dieren is er niet hoor!
En ik kan ze allemaal makkelijker onderhouden als ik niet zo veel moest afdragen voor zaken die ik t niet waard vind. Daar gaat t mij om. Tuurlijk lukt t me maar niet altijd even makkelijk. En ik vind t zonde v mijn geld dat te moeten afdragen aan mensen die er geen recht op hebben, zoals uitgeprocedeerd asielzoekers.
faye schreef:Zie nou eerst maar eens die dikke baam te krijgen. Je zal de eerste niet zijn die denkt dik te gaan verdienen en vervolgens niet aan de bak komt
Aimee schreef:faye schreef:Zie nou eerst maar eens die dikke baam te krijgen. Je zal de eerste niet zijn die denkt dik te gaan verdienen en vervolgens niet aan de bak komt
Ja dus? Dat mensen hier een opleiding kunnen genieten, zorgt er voor dat meer mensen het beter hebben. Het is in ieders belang dat zoveel mogelijk mensen zich kunnen ontplooien, hoe meer dat er zijn, hoe welvarender een land. Dat is dus óók in jou belang.
De geldkraan van onderwijs dichtdraaien is wel het domste wat een overheid kan doen.
Net zo als de geldkraan voor probleemwijken en dergelijke... maar jullie schijnen nog steeds niet te snappen dat de beteren in de samenleving daar nog het meeste voordeel van hebben. Misschien ook wel dat ze daarom een groter steentjebijdragende vergelijking tussen een kiezel en een kei is trouwens volslagen onzin.... relatief gezien betalen lagere inkomens een veel groter deel van hun inkomen aan belasting, ook al is het percentage lager.
faye schreef:Als jij roept dat jij strakst dikker steentje gaat bijdragen, dan denk ik, maak dat eerst maar eens waar
Het is wel leuk dromen en denken dat je er met je studie wel komt, maar dikke banen zijn dun gezaaid, de grote moot komt gewoon modaal te zitten of er net iets boven. DUs zo dik zal je bijdrage hoogst waarschijnlijk niet worden.
Anne_GTI schreef:Aimee, ik vind het knap dat je nog steeds de energie op kunt brengen om te blijven reageren in dit topic op de manier waarop je het doet. Van sommige reacties en kortzichtig denken hier krijg ik dusdanig de kriebels dat ik last krijg van plaatsvervangende schaamte.
En al die opmerkingen die in het persoonlijke vlak worden gemaakt word ik al helemaal niet goed van.
Aimee schreef:Trouwens.... als we het over links/rechts hebben. Het is rechts die de verzorgingsstaat afbouwt én de asielzoekers/allochtonen het land uit wil. Het is helemaal niet: als we minder geld uitgeven aan "die anderen" dan kunnen we dat in onze eigen voorzieningen stoppen.
Netje schreef:get real !!!!!