Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:48

Diablo schreef:
Wat doe jij in het dagelijks leven Aimee?

Ik heb het al gelezen, je bent student. Zoiets dacht ik al.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:55

Aimee schreef:
Dat zegt ie toch net! Natuurlijk is kinderen geen onderwijs geven geen goed plan, maar Sander heeft geen belang bij dat onderwijs, dus dan hoeft hij maar dat aandeel belasting niet te betalen wat naar onderwijs gaat? Nee. Het gaat er niet om waar jij wel of geen belang bij hebt, het gaat niet om wie jij wel of niet kent, waar jij wel of geen band mee hebt. Het gaat erom elke inwoner van Nederland te voorzien in een aantal (maatschappelijke) behoeften en daar draagt iedereen een steentje aan bij.

Tja de een een kieselsteentje en de ander een grote kei. En geloof me de kei-drager heeft altijd meer pijn in zijn rug!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:59

Aimee schreef:
Best jammer... jij ziet het als persoonlijke aanval, terwijl ik jou alleen maar duidelijk wil maken dat jij het helemaal niet zo slecht hebt als je het voordoet. Als je écht maar met moeite rond zou kunnen komen, dan zou je je al die dingen niet (kunnen) permiteren.
Ik wil jou alleen maar duidelijk maken dat bijdragen aan maatschappelijke behoeften in de vorm van belasting helemaal niet andermans geld weggeven is en daarvoor hoef je echt geen persoonlijke uithaal naar mij toe te geven terwijl je niet eens weet of dat überhaupt wel het geval is.

En jouw uithaal was niet persoonlijk????? Iets persoonlijker dan mijn kind en dieren is er niet hoor!

En ik kan ze allemaal makkelijker onderhouden als ik niet zo veel moest afdragen voor zaken die ik t niet waard vind. Daar gaat t mij om. Tuurlijk lukt t me maar niet altijd even makkelijk. En ik vind t zonde v mijn geld dat te moeten afdragen aan mensen die er geen recht op hebben, zoals uitgeprocedeerd asielzoekers.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:07

ShirleyA schreef:
Aimee schreef:
Best jammer... jij ziet het als persoonlijke aanval, terwijl ik jou alleen maar duidelijk wil maken dat jij het helemaal niet zo slecht hebt als je het voordoet. Als je écht maar met moeite rond zou kunnen komen, dan zou je je al die dingen niet (kunnen) permiteren.
Ik wil jou alleen maar duidelijk maken dat bijdragen aan maatschappelijke behoeften in de vorm van belasting helemaal niet andermans geld weggeven is en daarvoor hoef je echt geen persoonlijke uithaal naar mij toe te geven terwijl je niet eens weet of dat überhaupt wel het geval is.

En jouw uithaal was niet persoonlijk????? Iets persoonlijker dan mijn kind en dieren is er niet hoor!

En ik kan ze allemaal makkelijker onderhouden als ik niet zo veel moest afdragen voor zaken die ik t niet waard vind. Daar gaat t mij om. Tuurlijk lukt t me maar niet altijd even makkelijk. En ik vind t zonde v mijn geld dat te moeten afdragen aan mensen die er geen recht op hebben, zoals uitgeprocedeerd asielzoekers.

Je betaalt gewoon belasting volgens mij en ik denk dat het deel van je belastinggeld dat naar asielzoekers gaat maar een heeeeeeeeel klein bedragje is op het geheel aan belastingen. Ik snap niet dat je zegt dat je het allemaal makkelijker zou kunnen onderhouden als je het niet aan asielzoekers moest afdragen. Denk je nu echt dat de belastingen omlaag gaan als die er niet zouden zijn: get real !!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:09

Als de sociale lasten in NEderland omlaag kunnen, kan de belasting ook omlaag Knipoog

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:11

faye schreef:
Als de sociale lasten in NEderland omlaag kunnen, kan de belasting ook omlaag Knipoog

Het een staat geheel los van het ander. De belastingpercentages liggen vast en betalen ze het ene er niet van dan verzinnen ze wel weer iets anders hoor (bijv. het begrotingstekort wegwerken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:14

Netje, het gaat me ook om het principe. Er is de afgelopen jaren genoeg onterecht steun getrokken door velen en nu nog eens een zooi asielzoekers erbij die dus al die jaren niet hebben gewerkt omdat ze geen verblijfsvergiunning hadden, het heeft genoeg gekost. Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:26

faye schreef:
Netje, het gaat me ook om het principe. Er is de afgelopen jaren genoeg onterecht steun getrokken door velen en nu nog eens een zooi asielzoekers erbij die dus al die jaren niet hebben gewerkt omdat ze geen verblijfsvergiunning hadden, het heeft genoeg gekost. Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd.

Dat er onterecht 'steun wordt getrokken' door velen is een heel ander onderwerp dan het handjevol asielzoekers waarover een beslissing moet worden genomen (daar gaat dit topic toch over) en die, als ze hier mogen blijven hun eigen bijdrage gaan leveren aan diezelfde belastingen. Er wordt me iets te makkelijk gezegd dat alle asielzoekers steuntrekkers zijn (ja, hè, hè als ze nog geen vergunning hebben, dan zal er voor ze betaald moeten worden).

Als we het dan hebben over onterecht steun, dan geef ik als klein voorbeeldje de schoolverlaters die - als ze niet aan de bak komen - meteen een uitkering kunnen aanvragen. Dan zeg ik: dat is de verantwoordelijkheid van de ouders. Laat die in eerste instantie gewoon lekker het onderhoud van hun kinderen betalen. Dan geef ik liever 'mijn' geld uit aan mensen die het écht hard nodig hebben, zoals asielzoekers (waarvan - maar dat is al zo vaak gezegd - een heleboel mensen een verleden hebben wat je je ergste vijand niet zou toewensen) en laat onze verwende kindjes maar gewoon lekker hun handen uit de mouwen steken (tuurlijk geef ik nu een overtrokken voorbeeld, maar als je nog niets geprobeerd hebt, dan hoef je ook geen geld te krijgen...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:34

Netje, vluchtelingen uit oorlogsgebieden is een ander verhaal, maar het grote deel is nog steeds gelukszoeker. Daarbij als de situatie in eigen land weer veilig is kunnen ze ook gewoon terug. Al die tijd zijn ze in onderhoud voorzien, daar zouden ze ook gewoon dankbaar voor kunnen zijn, maar nee, het uitserste moet behaald worden. Bovendien is het nog maar de grote vraag of deze mensen wel aan de bak komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:40

faye schreef:

en jij gelooft ook nog in de paashaas Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:42

Diablo schreef:
Diablo schreef:
Wat doe jij in het dagelijks leven Aimee?

Ik heb het al gelezen, je bent student. Zoiets dacht ik al.

Ja, ik voorzie mijzelf van kennis zodat ik straks een dik steentje bij kan dragen aan de maatschappij. Heel wat dikker dan menigeen die geen of nauwelijks opleiding hebben genoten, dat heet nou investeren in de toekomst. Overigens op eigen kosten en het grootste deel van de staatinbreng wordt gewoon terug betaald hoor, dat kun je niet zeggen van kinderbijslag, huursubsidie, hypotheekrenteaftrek enz. enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:44

Zep schreef:
faye schreef:

en jij gelooft ook nog in de paashaas Clown

HEt gaat om het principe Zep, het is tijd voor strengere regels en voorwaarden en beperkingen aan de giften van de stasat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:45

Aimee schreef:

Ja, ik voorzie mijzelf van kennis zodat ik straks een dik steentje bij kan dragen aan de maatschappij. Heel wat dikker dan menigeen die geen of nauwelijks opleiding hebben genoten, dat heet nou investeren in de toekomst. Overigens op eigen kosten en het grootste deel van de staatinbreng wordt gewoon terug betaald hoor, dat kun je niet zeggen van kinderbijslag, huursubsidie, hypotheekrenteaftrek enz. enz.

Zie nou eerst maar eens die dikke baam te krijgen. Je zal de eerste niet zijn die denkt dik te gaan verdienen en vervolgens niet aan de bak komt Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:45

ShirleyA schreef:

Nee, mijn bericht was geen uithaal.... ik zeg niet dat het niet persoonlijk was.

Weet je... als iedereen zo dacht, dan kon jij nog al die dieren en kind niet onderhouden. Dan zou jij namelijk dik moeten betalen voor voorzieningen waar jij nu als vanzelfsprekend gebruik van maakt, waarschijnlijk voornamelijk met je kind. Alle kindlozen zouden daar dan immers niet aan bijdragen, alle mensen die geen belang hebben bij onderwijs idem. Dan zou jij nog veel krapper zitten dan nu en zou je die dieren met zekerheid de deur uit moeten doen.
Lastig hè... gevolgen overzien.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:48

faye schreef:

Waar denk je dat die sociale lasten voornamelijk naartoe gaan?
Het is echt zo vreselijk dom om te denken dat een handje vol asielzoekers en wat allochtonen al die belastingen opvreten.

Trouwens.... als we het over links/rechts hebben. Het is rechts die de verzorgingsstaat afbouwt én de asielzoekers/allochtonen het land uit wil. Het is helemaal niet: als we minder geld uitgeven aan "die anderen" dan kunnen we dat in onze eigen voorzieningen stoppen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:53

faye schreef:
Zie nou eerst maar eens die dikke baam te krijgen. Je zal de eerste niet zijn die denkt dik te gaan verdienen en vervolgens niet aan de bak komt Knipoog

Ja dus? Dat mensen hier een opleiding kunnen genieten, zorgt er voor dat meer mensen het beter hebben. Het is in ieders belang dat zoveel mogelijk mensen zich kunnen ontplooien, hoe meer dat er zijn, hoe welvarender een land. Dat is dus óók in jou belang.
De geldkraan van onderwijs dichtdraaien is wel het domste wat een overheid kan doen.
Net zo als de geldkraan voor probleemwijken en dergelijke... maar jullie schijnen nog steeds niet te snappen dat de beteren in de samenleving daar nog het meeste voordeel van hebben. Misschien ook wel dat ze daarom een groter steentjebijdragen Pling de vergelijking tussen een kiezel en een kei is trouwens volslagen onzin.... relatief gezien betalen lagere inkomens een veel groter deel van hun inkomen aan belasting, ook al is het percentage lager.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:54

Maar goed.... ik kan er wel op blijven hameren... de 80/20 regel komt hier wel schrikbarend sterk naar voren, daar kan niemand wat mee.... misschien is dat nog wel het grootste overheidsprobleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:57

Aimee schreef:
faye schreef:

Ja dus? Dat mensen hier een opleiding kunnen genieten, zorgt er voor dat meer mensen het beter hebben. Het is in ieders belang dat zoveel mogelijk mensen zich kunnen ontplooien, hoe meer dat er zijn, hoe welvarender een land. Dat is dus óók in jou belang.
De geldkraan van onderwijs dichtdraaien is wel het domste wat een overheid kan doen.
Net zo als de geldkraan voor probleemwijken en dergelijke... maar jullie schijnen nog steeds niet te snappen dat de beteren in de samenleving daar nog het meeste voordeel van hebben. Misschien ook wel dat ze daarom een groter steentjebijdragen Pling de vergelijking tussen een kiezel en een kei is trouwens volslagen onzin.... relatief gezien betalen lagere inkomens een veel groter deel van hun inkomen aan belasting, ook al is het percentage lager.

Als jij roept dat jij strakst dikker steentje gaat bijdragen, dan denk ik, maak dat eerst maar eens waar Haha!
Het is wel leuk dromen en denken dat je er met je studie wel komt, maar dikke banen zijn dun gezaaid, de grote moot komt gewoon modaal te zitten of er net iets boven. DUs zo dik zal je bijdrage hoogst waarschijnlijk niet worden. Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:02

Aimee, ik vind het knap dat je nog steeds de energie op kunt brengen om te blijven reageren in dit topic op de manier waarop je het doet. Van sommige reacties en kortzichtig denken hier krijg ik dusdanig de kriebels dat ik last krijg van plaatsvervangende schaamte.
En al die opmerkingen die in het persoonlijke vlak worden gemaakt word ik al helemaal niet goed van.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:42

faye schreef:
Als jij roept dat jij strakst dikker steentje gaat bijdragen, dan denk ik, maak dat eerst maar eens waar Haha!
Het is wel leuk dromen en denken dat je er met je studie wel komt, maar dikke banen zijn dun gezaaid, de grote moot komt gewoon modaal te zitten of er net iets boven. DUs zo dik zal je bijdrage hoogst waarschijnlijk niet worden. Knipoog

Er is een groot verschil tussen roepen en zeggen dat je potentie hebt voor.....
Je kunt het allemaal wel persoonlijk gaan spelen... ik ga er dan maar gewoon vanuit dat het jaloezie is, terecht trouwens... want het is een groot goed om goed te worden opgeleid.
Verder... de pot verwijt de ketel hè. Jij hebt nog geen enkel boekje open gedaan over maatschappelijke diensten waar jij gebruik van maakt, waarschijnlijk omdat je je er niet eens van bewust bent. Jammer dat die waardering vervlogen is, maar het gaat duidelijk gepaard met het vervliegen van waarden en normen waardoor een nieuwe rassenhaat ontstaat. Doodzonde van dit mooie land.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:42

Anne_GTI schreef:
Aimee, ik vind het knap dat je nog steeds de energie op kunt brengen om te blijven reageren in dit topic op de manier waarop je het doet. Van sommige reacties en kortzichtig denken hier krijg ik dusdanig de kriebels dat ik last krijg van plaatsvervangende schaamte.
En al die opmerkingen die in het persoonlijke vlak worden gemaakt word ik al helemaal niet goed van.

Bloos Lachen
Thanks Anne! Kusje

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:21

Aimee schreef:
Trouwens.... als we het over links/rechts hebben. Het is rechts die de verzorgingsstaat afbouwt én de asielzoekers/allochtonen het land uit wil. Het is helemaal niet: als we minder geld uitgeven aan "die anderen" dan kunnen we dat in onze eigen voorzieningen stoppen.

Tuurlijk wel.
Een land is als een bedrijf.
Die moet je gezond houden om daarmee je medewerkers te kunnen betalen. Een land en bedrijf
moet groeien om gezond te blijven. (ivm inflatie) Stilstaan is achteruitgang.

Wanneer je eigen bedrijf niet op orde is, kun je onmogelijk nog een (ongezond) bedrijf erbij nemen.

Je moet geld vrijmaken om degene die nu hier hulp nodig hebben te helpen. Maar ze moeten wel geholpen willen worden en niet alleen geld aannemen. Hier kan nog veel aan gedaan worden.
Meer geld voor opleidingen, zodat men daardoor zichzelf kunnen helpen.
Leuk zo'n burca, maar daardoor word je minder snel of zelfs helemaal niet aangenomen. Dat is een keuze. Die keuze prima, maar ik vind dat die geen geld hoeven te krijgen.

Je kan in mensen investeren en daar als mens én als bedrijf/land beter van worden.
óf je kan geld geven....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:33

Aimee, leg eens uit hoe je relatief een groter deel van je inkomen aan belasting kan betalen als je procentueel minder belasting betaald Verward

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:48

Netje schreef:
get real !!!!!

I am real!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:54

Aimee, ik maak idd gebruik van de gezondheidszorg, daarentegen betaal ik ook een hoge ziektekostenverzekeringspremie. Keuzes maken he?

Bovendien, het is wel makkelijk roepen dat er een aantal nederlanders ikke ike ikke roepen, maar ik vind het veel triester dat uitgeprocedeerde asielzoekers hier willen blijven in plaats van hun eigen land helpen opbouwen. Persoonlijk vind ik dat veel erger en veel meer ikke, ikke, ikke. Ik zit nu in Nederland en de rest van mijn landgenoten die niet het geld hadden om te vluchten (!!), zoeken het maar uit!

Jaloezie Aimee? Ik heb mijn carriere al gemaakt totdat mijn lijf ermee op hield om dat vol te kunnen houden, Maak jij het eerst maar eens waar! Ik ben totaal niet jaloers op opleiding of geld, gezondheid is nog altijd het belangrijkste! Knipoog