Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten allochtonen zich aan passen?

Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
298 (31%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
293 (30%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
170 (17%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
169 (17%)
Geen mening.
3 (0%)
Geen mening.
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 948

joostvangestel

Re: Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:45

devine: je kan ook toevoegen dat 90% van de criminelen een legaal inkomen heeft dat onder modaal ligt. Dan kunnen we alle mensen met minder dan modaal inkomen dus ook even uitzetten? Knipoog

Feiten zijn er in vele vormen en maten Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:51

Ik snap je redenatie even niet Joost?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:14

devine schreef:
Weet niet hoor maar laatst zijn er cijfers bekend gemaakt over criminele jongeren dat van de 100% aan jongeren wel hiervan 70% allochtonen zijn en dan niet vergeten bij te vermelden dat dit gaat om jongeren van Marokkaanse afkomst Boos!

Steek je kop a.u.b. niet in het zand zeg!!

kwaak kwaak kwaak..

Lees eerst ff het gehele topic door.. en onderwerp gerelateerde topics in de rubriek Nieuws en Maatschappij en dan zul je zien dan .. alles al besproken is en onderbouwd met cijfermatige uitslagen.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 10-12-06 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:18

dan zou je daarover nooit meer wat mogen zeggen want alles is al besproken.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:36

joostvangestel schreef:
devine: je kan ook toevoegen dat 90% van de criminelen een legaal inkomen heeft dat onder modaal ligt. Dan kunnen we alle mensen met minder dan modaal inkomen dus ook even uitzetten? Knipoog

Feiten zijn er in vele vormen en maten Knipoog

Lees de volgende reactie's daar is al een ander topic over dus dat is niet meer relavant Frusty
En wat heeft dit met inkomen te maken trouwens????

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 08:59

Ik neem aan dat Marokkanen ook bij de laagste inkomensgroepen horen, relatief meer dan Nederlanders...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:06

Maar wat wil je daar dan mee zeggen?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:06

Dat criminalteit veel meer afhankelijk is van het inkomen (sociale status / klasse) dan van nationaliteit, etniciteit of religie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:07

ja en hoe komt dat dan? Is daar nog een verband ...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:07

Dan zou ik daarop wel weer cijfers willen zien.
Van de lage inkomens, hoe zit het dan qua bevolkingsgroep en criminaliteit.
Allemaal mensen zonder kruiwagen

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:13

Bedoel je tussen nationaliteit/etniciteit/religie en de sociale klasse?
Geen direct verband nee, dat geloof ik nooit. Anders zouden bepaalde bevolkingsgroepen over heel de wereld consequent armer moeten zijn dan andere en volgens mij is dat niet het geval (hangt af van de omgeving)
Er is natuurlijk wel een verband tussen taal en sociale status. Een taalprobleem houdt de ontwikkeling en aanpassing tegen. Dus voor etnische groepen die een minderheidstaal spreken, zou je kunnen zeggen dat nationaliteit/etniciteit/religie samen (kunnen) hangen met een taalverschil, wat dan weer samenhangt met sociale status.
Naast taalverschil speelt discriminatie de belangrijkste rol.
Verder zou je misschien aanpassingsvermogen kunnen noemen, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit gebonden is aan nationaliteit/etniciteit/religie, omdat dit op een veel persoonlijker niveau plaatsvindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:16

Ik bedoel niet wereldwijd, maar in nederland.
Taal probleem vind ik geen excuus, daar kun je aan werken.

Ik zou wel eens cijfers willen zien van alle laag verdienende mensen, dus ook nederlanders die weinig verdienen, en hoe het dan zit met de criminaliteit.

Dit omdat er gezegt word dat criminaliteit inkomens afhankelijk is.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:21

ach de hoge bazen met een fortuinlijk inkomen kunnen er ook wat van hoor, volgens mij is criminaliteit niet direct verbonden met het lage inkomen.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:26

runningkawa schreef:

Ik zou wel eens cijfers willen zien van alle laag verdienende mensen, dus ook nederlanders die weinig verdienen, en hoe het dan zit met de criminaliteit.

Cijfers over inkomen en etniciteit heb ik gevonden: http://www.cbs.nl/nl-nl/menu/themas/arb ... 278-wm.htm

Cijfers over criminaliteit en inkomen nog niet. Mij lijkt echter dat dit overal in de wereld te zien is, en ook voor de hand ligt. Kijk eens naar Amerika; waar is de meeste criminaliteit? In de ghetto's en arme wijken. Niet in de dure villawijken. En wat te denken vn hhet verband tussen laagopgeleid, sociale status en criminaliteit... Ik zal nog verder zoeken op cbs.nl Haha! en anders is het misschien nog een leuk idee voor een afstudeerscriptie ofzo, haha

edit; de cijfers zijn wel van 1999, das een beetje jammer.
Wat onderzoek naar deze cijfers tegehoudt, is dat "men" (als in, de maatschappij) het niet gepast vindt om naar etniciteit te vragen. Men is ook niet verplicht hier antwoord op te geven.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:46

Ronja schreef:
runningkawa schreef:

Cijfers over inkomen en etniciteit heb ik gevonden: http://www.cbs.nl/nl-nl/menu/themas/arb ... 278-wm.htm

Cijfers over criminaliteit en inkomen nog niet. Mij lijkt echter dat dit overal in de wereld te zien is, en ook voor de hand ligt. Kijk eens naar Amerika; waar is de meeste criminaliteit? In de ghetto's en arme wijken. Niet in de dure villawijken. En wat te denken vn hhet verband tussen laagopgeleid, sociale status en criminaliteit... Ik zal nog verder zoeken op cbs.nl Haha! en anders is het misschien nog een leuk idee voor een afstudeerscriptie ofzo, haha

edit; de cijfers zijn wel van 1999, das een beetje jammer.
Wat onderzoek naar deze cijfers tegehoudt, is dat "men" (als in, de maatschappij) het niet gepast vindt om naar etniciteit te vragen. Men is ook niet verplicht hier antwoord op te geven.

beetje jammer dat de link niet werkt.. Althans bij mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:49

Bij mij ook niet.

Toch vind ik Nederland en Amerika niet te vergelijken.
Hier zijn geen ghetto wijken.
En gaan we ook niet terug in de tijd met de lavenhandel enz.
Dat speelt hier niet en in amrika nog wel, met alle vooroordelen erbij

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:54

runningkawa schreef:
Bij mij ook niet.

Toch vind ik Nederland en Amerika niet te vergelijken.
Hier zijn geen ghetto wijken.
En gaan we ook niet terug in de tijd met de lavenhandel enz.
Dat speelt hier niet en in amrika nog wel, met alle vooroordelen erbij

Mjhah weet ik niet.. Ik dacht dat bv. de schilderswijk er wel aardig in de buurt komt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:55

De schilderswijk? In Den Haag bedoel je?
Dat lijkt mij niet echt te vergelijken met een ghetto... t wordt aan alle kanten opgeknapt voor de bewoners... maar zelf kom ik er niet zo vaak, dus ik weet t niet zeker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:56

Aardig in de buurt, of een ghetto van eeuwen in amerika
Persoonlijk denk ik dat het nogal een verschil is (gelukkig voor nederland)
Denk dat er Nederland niet zulke plekken zijn

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:56

denk dat de wijk millinxbuurt in rotterdam meer op n ghetto lijkt Tong uitsteken
maar niet zoals in amerika hoor Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:58

de link doet het bij mij wel hoor!
de schilderswijk is niet perfect en er zal vast weleens wat verkeerd gaan daar, maar ze zijn inderdaad bezig met bepaalde delen op te knappen.

hier een stukje van de link, de tabellen kan ik niet kopieeren;

Allochtonen verdienen minder dan Nederlanders
Van alle allochtonen verdienen Turken en Marokkanen gemiddeld het minst. Mensen met een Indonesische/Indische achtergrond verdienen ongeveer evenveel als Nederlanders. Surinamers, Antillianen en Arubanen zitten met hun verdiensten daar tussenin. Het gemiddelde jaarloon van alle allochtone mannelijke werknemers samen ligt echter aanzienlijk lager dan dat van Nederlanders. Dit blijkt uit een analyse van de gegevens van ruim 5 miljoen werknemers. De verschillen nemen toe met leeftijd. Zo verdienden Turkse en Marokkaanse mannelijke werknemers van 45-54 jaar in 1995 gemiddeld 20 duizend gulden minder dan Nederlandse mannen in dezelfde leeftijdsgroep. Dat is een verschil van 30%.

Verschillende bedrijfstakken
Meer dan de helft van de Turkse en Marokkaanse werknemers is werkzaam in de industrie of de zakelijke dienstverlening (uitzendbureaus en reiniging). Bij Nederlanderse werknemers is dat minder dan één op drie. Ook werken Turkse en Marokkaanse werknemers vaker in de landbouw en visserij dan Nederlanders.

Werknemers van Surinaamse/Antilliaanse/Arubaanse en Indonesische/Indische afkomst zijn ongeveer even vaak werkzaam bij de overheid, het onderwijs en de gezondheidszorg als Nederlanders. Turkse, Marokkaanse en andere mediterane werknemers zijn daarentegen veel minder vaak in deze bedrijfstakken werkzaam.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:58

Bij mij werkt de link wel, het duurt alleen even.
@ runningkawa: de landen zijn ook niet te vergelijken, de situaties ook niet, maar het was als een bekend en actueel voorbeeldbedoeld om de relatie tussen sociale status en criminaliteit aan te geven. Ik denk dat wereldwijd meer criminaliteit voorkomt onder armere bevolkingsgroepen. Ik vond ook een artikel dat zich bezighoudt met (maatschappelijke) oorzaken van criminaliteit:
http://bibserv7.bib.uni-mannheim.de/mad ... dp0027.pdf

Voor de liefhebbers Haha!

En in de geschiedenis zijn hier toch ook genoeg voorbeelden van? Zodra armoede groter wordt, breekt de pleuris uit. Ik zeg niet dat een laag inkomen een absolute oorzaak is van criminaliteit (want dan zouden álle mensen met een laag inkomen crimineel moeten zijn en dat is natuurlijk onzin) maar ik ben ervan overtuigd dat er een significant verband tussen is. En een directer (of duidelijker) verband dan nationaliteit/etniciteit/religie.
Laatst bijgewerkt door Ronja op 11-12-06 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:59

Cer schreef:
De schilderswijk? In Den Haag bedoel je?
Dat lijkt mij niet echt te vergelijken met een ghetto... t wordt aan alle kanten opgeknapt voor de bewoners... maar zelf kom ik er niet zo vaak, dus ik weet t niet zeker...

Nou ik ben er wel meerdere keren geweest.. en ik vind het wel zo.. mjah ik kom dan zelf echt uit een buurt van het tegenovergestelde is van de schilderwijk. Dus wellicht is mijn perceptie anders. Maar je wordt zelf door lui die daar wonen gewaarschuwd dat je daar niet moet komen snacht's etc. Ik heb een poosje in den haag gezeten.. En zelfs de meesten denhagenaren mijden die buurt.

Anoniem

Citaat:
want dan zouden álle mensen met een laag inkomen crimineel moeten zijn en dat is natuurlijk onzin

Juist, dat is wat ik wilde zeggen

En dan komen we ineens bij normen en waarden uit...

Cer

Ja ik mijd die buurt ook Ja
Maar het is wel opgeknapt in tegenstelling tot een paar jaar geleden. De bewoners verander je daar overigens niet mee, denk ik....