Feiten zijn er in vele vormen en maten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
devine schreef:Weet niet hoor maar laatst zijn er cijfers bekend gemaakt over criminele jongeren dat van de 100% aan jongeren wel hiervan 70% allochtonen zijn en dan niet vergeten bij te vermelden dat dit gaat om jongeren van Marokkaanse afkomst![]()
Steek je kop a.u.b. niet in het zand zeg!!
joostvangestel schreef:devine: je kan ook toevoegen dat 90% van de criminelen een legaal inkomen heeft dat onder modaal ligt. Dan kunnen we alle mensen met minder dan modaal inkomen dus ook even uitzetten?
Feiten zijn er in vele vormen en maten
runningkawa schreef:Ik bedoel niet wereldwijd, maar in nederland.
Taal probleem vind ik geen excuus, daar kun je aan werken.
Ik zou wel eens cijfers willen zien van alle laag verdienende mensen, dus ook nederlanders die weinig verdienen, en hoe het dan zit met de criminaliteit.
Dit omdat er gezegt word dat criminaliteit inkomens afhankelijk is.
Ronja schreef:runningkawa schreef:Ik bedoel niet wereldwijd, maar in nederland.
Taal probleem vind ik geen excuus, daar kun je aan werken.
Ik zou wel eens cijfers willen zien van alle laag verdienende mensen, dus ook nederlanders die weinig verdienen, en hoe het dan zit met de criminaliteit.
Dit omdat er gezegt word dat criminaliteit inkomens afhankelijk is.
Cijfers over inkomen en etniciteit heb ik gevonden: http://www.cbs.nl/nl-nl/menu/themas/arb ... 278-wm.htm
Cijfers over criminaliteit en inkomen nog niet. Mij lijkt echter dat dit overal in de wereld te zien is, en ook voor de hand ligt. Kijk eens naar Amerika; waar is de meeste criminaliteit? In de ghetto's en arme wijken. Niet in de dure villawijken. En wat te denken vn hhet verband tussen laagopgeleid, sociale status en criminaliteit... Ik zal nog verder zoeken op cbs.nlen anders is het misschien nog een leuk idee voor een afstudeerscriptie ofzo, haha
edit; de cijfers zijn wel van 1999, das een beetje jammer.
Wat onderzoek naar deze cijfers tegehoudt, is dat "men" (als in, de maatschappij) het niet gepast vindt om naar etniciteit te vragen. Men is ook niet verplicht hier antwoord op te geven.
runningkawa schreef:Bij mij ook niet.
Toch vind ik Nederland en Amerika niet te vergelijken.
Hier zijn geen ghetto wijken.
En gaan we ook niet terug in de tijd met de lavenhandel enz.
Dat speelt hier niet en in amrika nog wel, met alle vooroordelen erbij
Cer schreef:De schilderswijk? In Den Haag bedoel je?
Dat lijkt mij niet echt te vergelijken met een ghetto... t wordt aan alle kanten opgeknapt voor de bewoners... maar zelf kom ik er niet zo vaak, dus ik weet t niet zeker...
Citaat:want dan zouden álle mensen met een laag inkomen crimineel moeten zijn en dat is natuurlijk onzin