Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:39

Mijn man en ik hebben het hier uiteraard ook over gehad, gelukkig zitten we op 1 lijn, maar je kunt er grote problemen van krijgen als beide partners er niet eens zijn.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:42

Gelukkig dat jullie het van elkaar al wisten!
Je weet op zo'n moment gelijk hoe de ander er tegenover staat!

Gelukkig willen mijn vriend en ik allebei maar 1 kind..Clown
Als het ooit zover is zal ik denk ik ook meer maatregelen te gaan treffen, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:42

AikePeer schreef:
Ik vind dat hier veelal over "de vrouw" wordt gesproken!
Ben het helemaal met je eens maar heeft de man(indien aanwezig) niet net zo goed iets te zeggen?

Nee.
Het is mijn lijf... als hij graag kinderen wil, tja... dan zoekt ie maar een ander.

In ons geval is er geen probleem... we zitten volledig op één lijn, hoewel mijn redenatie misschien net wat meer met erfelijke factoren te maken heeft en die van hem net wat meer met vader-zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:43

AikePeer schreef:

Als het ooit zover is zal ik denk ik ook meer maatregelen te gaan treffen, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Mag ik je vragen waarom je maar één kind wilt? Lachen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:54

lopen d'r zoveel die d'r maar één willen

hoe vaak ik wel niet naar mijn hoofd heb gekregen
één is geen, ben een ego tripper, want max is zielig omdat hij alleen is.
word d'r soms aggry van.
nu max deelt prima en heeft een tig tal vriendjes op school en in de buurt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:57

Sja... ik ben (in principe) enigskind en moet toch zeggen dat ik dat maar helemaal niets vind.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:01

heb het er laatst met max over gehad, vriendin was zwanger
en ik vroeg hem of ie dat dan miste broertje of zusje,
nee zij hij heb genoeg vriendjes.
weet natuurlijk niet of ie d'r op latere leeftijd gemis van krijgt.
nu heb ik wel een zus en een broertje, met me broertje kan ik door 1 deur, met me zus vroeger al niet, en nu nog steds niet

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:03

Aimee schreef:
AikePeer schreef:

Mag ik je vragen waarom je maar één kind wilt? Lachen

Omdat mijn gevoel dat zegt!
Ik ben iemand die snel in de stress raakt en niet goed met drukte om kan gaan,
Nou heb je met een kind ook echt wel stress en drukte maar met meer krijg je dat alleen maar erger!
En dan nog dat jij het niks vind wil niet zeggen dat iedereen dat vind.
Mijn beste vriendin en mijn ex beste vriendin zijn allebei enigst kind en hebben er nooit problemen mee gehad!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:04

En ja zo heeft iedereen zijn "wensen" toch, de een droomt van een groot hectisch gezin en de ander van een heel klein en knus gezin..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:08

Mijn dochter vindt het vreselijk dat ze geen broertje of zusje heeft en ze kan daar echt verdrietig over zijn.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:08

zo zie je maar ieder gezin is anders

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:10

Moet het wel klein en knus zijn met één kind......

Het gaat er natuurlijk niet om wat ik persoonlijk vind... maar watvoor effect het heeft op kinderen, waar echt uitgebreide onderzoeken naar zijn gedaan.
Een kind kan nog zoveel vriendjes hebben en ook later niet persé hoeven aan te geven dat het broers of zussen mist, een kind groeit toch echt heel anders op en dat anders is niet altijd positief.

Maar goed....
Ik wil ook best zeggen dat ik wat dat betreft extreem ben.
Óf je neemt geen kinderen, óf je zorgt dat je een volledig gezin hebt. Dat wil zeggen vader, moeder en minstens twee kids.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:11

Ik vind dat als je geen kind wil, en daar ben je zeker van, je het gewoon veilig moet doen..
Ik vind alleen als je abortus mag doen als je verkracht bent, of de pil niet heeft gewerkt, maar niet als je bewust onveilig gevreeën hebt...

Vrouwelijk
15 jaar

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:11

dus in jouw ogen is een volledig gezin pas compleet met 2 kids

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:12

Ik denk wel dat je, als je één kind hebt, een andere band met dat kindje hebt (en daarmee bedoel ik niet beter of slechter), Volgens mij is het ook wel beter voor een kind om met broertjes en zusjes op te groeien.
En Aimee: zórgen dat je een volledig gezin hebt? Minstens twee kids? Jammergenoeg heb je daar zelf maar weinig over te zeggen, hoor.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:16

Dus omdat "onderzoek" (daar heb ik toch al niks mee) uit wijst dat de onderzochte kinderen een broer of zus willen we maar tegen ons gevoel en wens in twee kinderen moeten nemen!?
Ik denk als je kinderen "onderzoekt" die wel een broer of zus hebben en je vraagt ze wat ze liever hebben dat ze zeggen enigst kind.. waarom omdat het kinderen zijn.. je wil altijd het tegenover gestelde van wat je hebt..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:18

als ik zo af en toe om me heen kijk naar de drukte van gezinnen, dan meer de ouders dan de kinderen, werken, hobby's weet ik wat allemaal
dan denk ik dat max een stuk beter af is alleen

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:22

Maar dit wijkt af van de discussie..Clown

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:23

En mijn dochter heeft dan wel geen broertjes of zusjes, maar wel 6 paarden en tal van andere dieren om haar heen. En dat vind ik ook heel wat waard.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:26

helemaal mee eens!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:28

die van mij 2 konijnen,
opa heeft een boerderij, gaat mee naar de paarden, waar ie geen moer om geeft, maar de tractors die zijn interessant
heeft al menig keer een veulentje geboren zien worden,
en das knap uniek voor een jochie uit de stad

en nu weer naar de orde van de dag

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:21

chevax schreef:
Ik denk wel dat je, als je één kind hebt, een andere band met dat kindje hebt (en daarmee bedoel ik niet beter of slechter), Volgens mij is het ook wel beter voor een kind om met broertjes en zusjes op te groeien.
En Aimee: zórgen dat je een volledig gezin hebt? Minstens twee kids? Jammergenoeg heb je daar zelf maar weinig over te zeggen, hoor.

er word ook gepraat over een kinderen NEMEN ,nou helaas pindakaas je neemt niks ,je KRIJGT.
was het maar zo makkelijk om te zeggen ik neem 3 kinderen,dat wilden wij ook,en gelukkig hebben we er 1 gekregen.
en idd via de ivf weet je precies hoe het groeit,en als je dat gezien hebt ,heb je het niet meer over een klompje cellen
nee, er klopt al heel snel een hartje

en nog steeds -ik zet het er weer bij- is dit mijn mening

wij hebben na ruim 9 jaar ziekenhuis toch een kind gekregen.
en ook al was het makkelijker gegaan, ik ben altijd al tegen abortus geweest
dit komt dus niet omdat wij moeilijk zwanger werden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:45

Wat mij wel opvalt is dat mensen die geen kinderwens hebben, vaak verantwoordelijker en minder losbollig omgaan met seks. Mijn vriendin wil ook absoluut geen kinderen, ze zorgt dat ze altijd goed beschermt is tegen zwangerschap en als ze maar een spoortje twijfelt of er toch iets mis kan zijn gegaan, staat ze meteen bij de huisarts op de stoep. Een andere vriendin kan moeilijk zwanger worden, heeft 1 kind en is bij haar partner weg. Ze vrijt er lustig op los en neemt het niet zo nauw. Ze zegt dat de kans op zwangerschap toch maar heel klein is en ja, dan ziet ze wel weer verder. Daar hebben we al heel wat discussies over gevoerd, ze brengt zichzelf zo ook nog eens in gevaar, maar ze wil het allemaal niet horen. Ze vind dat ik haar dat maar even moet gunnen, ze heeft 10 jaar lang vastgezeten in een moeizame relatie en wil gewoon genieten nu. Ik vind dat onbegrijpelijk, genieten kun je ook veilig!

Over de discussie van 1 kind wil ik even zeggen: degene die vertelde dat ze maar een kind wilde omdat ze bang is dat het met meer te druk wordt, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben. Beter een leuke relaxte moeder met een kind, dan een gestesste scheldende met twee of meer kids. En neem maar van mij aan dat twee kleintjes ontzettend veel drukker is dan één, ik spreek uit ervaring Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:06

chevax schreef:

Tuurlijk.... er kunnen altijd factoren zijn waardoor een gezin niet compleet kan zijn. Ziekte, overlijden, niet (nogmaals) zwanger kunnen raken, enz. enz. ....
Maar je kunt het op z'n minst proberen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:08

AikePeer schreef:
Dus omdat "onderzoek" (daar heb ik toch al niks mee) uit wijst dat de onderzochte kinderen een broer of zus willen we maar tegen ons gevoel en wens in twee kinderen moeten nemen!?
Ik denk als je kinderen "onderzoekt" die wel een broer of zus hebben en je vraagt ze wat ze liever hebben dat ze zeggen enigst kind.. waarom omdat het kinderen zijn.. je wil altijd het tegenover gestelde van wat je hebt..

Het gaat natuurlijk helemaal niet om wat ze liever willen.... maar om wat beter is voor ontwikkeling, persoonlijke ontwikkeling, psyche... dergelijke dingen....