Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Die moordenaar kan dat niet. Daar ging het toch om?
En de meeste die dat niet kunnen zijn niet zuiver.
Enkel als je huis direct word geraakt zul je vluchten zonder iets.
Maar anders niet.
Ik heb mijn pas altijd bij. Bij mijn telefoon.
En ligt zo voor het pakken.
Dat heeft een vluchteling ook wel in de buurt.
Juist dan!
Desnoods een tasje om je nek.
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:Ik vraag me af als ik in Nigeria aangehouden word ze er geen probleem van maken als ik mijzelf niet kan identificeren.
Je dus als niet inwoner van een land, de taal niet spreekt.
Denk dat je dan een dik vet probleem hebt.
Maar hier zeggen we och arme ze zijn gevlucht. Daarom is het geen probleem.
Koekoek...
De meeste mensen die vluchten hebben dat plan al eerder.
Maar denken vaak ook nog, het gaat nog wel. Tot het echt te dichtbij komt en ze gaan.
Als je daar al over nadenkt heb je je papieren bij want je weet dat ze belangrijk zijn.
Iedereen die vlucht heeft wel iets persoonlijks bij. Al is het maar een foto.
Daar kan een paspoort wel bij hoor.
Die dat niet hebben zijn niet zuiver. Gewoon niet.
Heel lief anders te denken.
Tegelijkertijd naïef.
Maar asielzoekers kunnen zich wel identificeren, dat wordt hier toch al uitgelegd? Zij hebben daar speciale papieren voor.
Paspoorten kun je kwijt raken om wat voor reden dan ook, als je vlucht voor je leven heb je niet altijd kans om je spullen te pakken, of wanneer je huis afbrandt, heb je geen kans je paspoort te pakken. Ik vind wel dat je er wat te makkelijk over denkt.
Babootje schreef:Je kunt er voorwaarden aan verbinden.
Bv mag alleen verkocht worden/in bezit zijn aan/bij vrouwen. Die zich dan ook moeten legitimeren.
Je kunt het nu ook kopen; maar het in bezit hebben is strafbaar. Ik kan me voorstellen dat de strafbaarheid bij vrouwen dan vervalt. Ik kan me ook voorstellen dat er bv ook training aan verbonden wordt.
purny schreef:Babootje schreef:Je kunt er voorwaarden aan verbinden.
Bv mag alleen verkocht worden/in bezit zijn aan/bij vrouwen.
En dan komt mijn buurman naar me toe met de vraag of ik voor hem pepperspray wil kopen en dat ik daar dan voor betaald wordt.
friezenfan2 schreef:https://nos.nl/artikel/2581043-vrouw-do ... -groningen
En zijn deze mannen opgepakt dat lees ik niet in dit artikel. Ik vind dit wel heel cru. Doen die vrouwen wat om aandacht te vragen voor dit grote probleem word je daar aangerand.
Elisa2 schreef:friezenfan2 schreef:https://nos.nl/artikel/2581043-vrouw-do ... -groningen
En zijn deze mannen opgepakt dat lees ik niet in dit artikel. Ik vind dit wel heel cru. Doen die vrouwen wat om aandacht te vragen voor dit grote probleem word je daar aangerand.
Zoveel respect hebben die mannen dus voor vrouwen.![]()
Eigenlijk zouden ze beter nog een keer zo'n protest kunnen organiseren en incognito vrouwelijke politieagenten mee laten lopen. En iedere dader direct kunnen melden zodat ze opgepakt kunnen worden, denk dat je zo eerder de kern van de verrotte manosphere te pakken hebt. En dan even verder onderzoek naar ze doen, kijken wat er aangetroffen wordt op hun pc's enzo. Heb je namen, en een aantal potentiele daders in beeld.