Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:21

_San87_ schreef:

Duidelijk ook dat hij dit niet zelf geschreven heeft. Er staan teveel moeilijke woorden in. ‘Conversely’ heeft hij echt niet in zijn woordenschat zitten. Ik vraag me ook af wie er nu heel veel geld aan het verdienen in aan deze bizarre acties. Follow the money.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:24

Nado schreef:
_San87_ schreef:

Duidelijk ook dat hij dit niet zelf geschreven heeft. Er staan teveel moeilijke woorden in. ‘Conversely’ heeft hij echt niet in zijn woordenschat zitten. Ik vraag me ook af wie er nu heel veel geld aan het verdienen in aan deze bizarre acties. Follow the money.

Ik dénk dat die 10% verlaging gedaan is om de financiele markt in de US te redden/stabiliseren omdat er teveel short options verkocht werden (bij shorts gok je op dalende koersen).

De mensen die ingezet hebben op call options zijn spekkoper. Maar dat was wel echt een enorme gok.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:28

Het is naar mijn mening absoluut een beslissing die gemaakt is om een aantal mensen, waaronder zichzelf, te redden.

En mee eens dat dit niet een typische Trump-post is. _O-

De beurs is momenteel echt idioot aan het doen, trouwens.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:31

_San87_ schreef:
nikkel schreef:
Pensioenfondsen lijden nu de grootste verliezen. Die kunnen niet even snel hun posities veranderen,

Jup, die gaan altijd als eerste.

Binnenkort krijg ik mijn pensioen. Het is een klein pensioen maar heel belangrijk voor mij om met het minimum en spaargeld zonder hypotheek te kunnen leven. Dus ja ik maak me wel zorgen......want het nieuwe pensioenstelsel gaat volgend jaar in...en ik kan het niet meer erbij werken.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:45

_San87_ schreef:
Nado schreef:

Ik dénk dat die 10% verlaging gedaan is om de financiele markt in de US te redden/stabiliseren omdat er teveel short options verkocht werden (bij shorts gok je op dalende koersen).

De mensen die ingezet hebben op call options zijn spekkoper. Maar dat was wel echt een enorme gok.

Ik moet denken aan die film the Big Short (briljante film) over die crash in 2008, waar een paar slimme gasten inzetten op het omvallen van de banken en daar heel, heel erg rijk van werden. Ik denk ook dat ze wel moeten, maar het heeft de positie van Amerika als betrouwbare handelspartner niet versterkt.

Ik ben echt benieuwd wat dit nu betekent voor de gemiddelde Amerikaan. Het kan toch niet anders dat er gewoon veel heel veel duurder gaat worden?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:47

nps schreef:
Ik ben echt benieuwd wat dit nu betekent voor de gemiddelde Amerikaan. Het kan toch niet anders dat er gewoon veel heel veel duurder gaat worden?

Er waren net wat gesprekken met amerikanen in het nieuws. Die waren flink aan het inslaan op producten uit het buitenland. 1 mevrouw wist uberhaupt niet meer hoe ze haar eten moest betalen.

Polar

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:50

Ik denk dat je iets vergelijkbaars krijgt als in 2008, zo niet erger...
Er zullen ook in de VS een heleboel mensen dik in de problemen komen die nooit voor Trump hebben gestemd.

Ik vind het dubbel, want aan de ene kant lachen we regelmatig om de idiote uitspraken die er uit zijn mond/vingers komen, maar aan de andere kant wordt er, ook/vooral over de hoofden van onschuldige burgers, zoveel ellende en schade aangericht...
Het is eigenlijk helemaal niet grappig.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:55

Ik denk dat er vanuit de kapitaal markt duidelijk is gereageerd. Short gaan is vandaag afgestraft, dus daar wordt flink gehuild. Blijft over China, dat hoe dan ook niet opgeeft. Bedrijven zoals apple, de sojaboeren en nog vele anderen gaan heel erge pijn leiden. Hoe dan ook zullen de Trump stemmers, maar ook de andere stemmers dit nog wel enige tijd onthouden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:05

nps schreef:
_San87_ schreef:

Ik moet denken aan die film the Big Short (briljante film) over die crash in 2008, waar een paar slimme gasten inzetten op het omvallen van de banken en daar heel, heel erg rijk van werden. Ik denk ook dat ze wel moeten, maar het heeft de positie van Amerika als betrouwbare handelspartner niet versterkt.

Ja, klopt is een goede film. De serie Black Monday is ook een interessante om te kijken als je meer wil weten over hoe short options werken. (De film Dumb Money ook, trouwens.)

De gemiddelde Amerikaan heeft last van enorme stijging van prijzen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:18

_San87_ schreef:
De ironie ook, the disrespect that China has shown _O-. Hoe dan.
:')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:22

_San87_ schreef:

Zullen de pinguïns van dat ene eiland ook gebeld hebben?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:25

De VS is nu totaal onberekenbaar en onbetrouwbaar. Niemand weet hoe het er volgende week bij staat of wat voor idioots er morgen weer uit het witte huis komt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:39

Loretta schreef:
De VS is nu totaal onberekenbaar en onbetrouwbaar. Niemand weet hoe het er volgende week bij staat of wat voor idioots er morgen weer uit het witte huis komt
Da's al een paar maanden het geval :=

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:05

Loretta schreef:

Nieuwe aflevering in de soap:
"Pauze van 90 dagen aan voor importheffingen tegen landen die geen tegenmaatregelen nemen"

Wie gelooft die vent nog? Wie????

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:22

Maar er is alweer een nieuwe aflevering van de soap: trump hint erop dat sommige Amerikaanse bedrijven de heffingen bespaard zullen blijven. Hoe hij besluit welke bedrijven dat om zou gaan? "Instinctively" (lees: de grote bedrijven die hem geld toestoppen)

https://x.com/DrEricDing/status/1910053 ... 47454?s=19

An sich is deze uitspraak al bijzonder als je bedenkt dat hij gister nog riep dat de landen die hij de tarieven oplegt, deze betalen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:46

mylittlejoy schreef:
Maar er is alweer een nieuwe aflevering van de soap: trump hint erop dat sommige Amerikaanse bedrijven de heffingen bespaard zullen blijven. Hoe hij besluit welke bedrijven dat om zou gaan? "Instinctively" (lees: de grote bedrijven die hem geld toestoppen)

https://x.com/DrEricDing/status/1910053 ... 47454?s=19

An sich is deze uitspraak al bijzonder als je bedenkt dat hij gister nog riep dat de landen die hij de tarieven oplegt, deze betalen.

Een paar grote bedrijven die de dienst uit maken. Dit vindt zijn miljardairsclub vast een goede oplossing.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 23:15

Het is wel toevallig ( not) dat trump een poos voor de bekendmaking op z’n kanaal zei; Good time to buy ! Er zijn steeds meer geruchten dat hij z’n inner circle voor de tarief aankondigingen heeft verteld te verkopen en nu dus getipt om te kopen . Marjorie taylor green is er een van en aangezien er 36 miljonairs/miljardairs in z’n regering zitten ?? Ik bedoel maar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 06:46

Handelen met voorkennis (insider trading) is illegaal. Jammer dat ze ook daar gewoon mee weg komen.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 06:50

Ja, natuurlijk. Hij heeft meteen vanaf het begin zoveel mogelijk de organisaties, die allerlei mogelijke soorten fraude en foul play tegen gingen, opgeheven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 07:06

8nnemiek schreef:
Handelen met voorkennis (insider trading) is illegaal. Jammer dat ze ook daar gewoon mee weg komen.

Ja, maar bewijs met maar eens.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 07:32

Dit zou toch eigenlijk al genoeg bewijs moeten zijn in een normale wereld :=

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 07:44

nikkel schreef:
Ik denk dat er vanuit de kapitaal markt duidelijk is gereageerd. Short gaan is vandaag afgestraft, dus daar wordt flink gehuild. Blijft over China, dat hoe dan ook niet opgeeft. Bedrijven zoals apple, de sojaboeren en nog vele anderen gaan heel erge pijn leiden. Hoe dan ook zullen de Trump stemmers, maar ook de andere stemmers dit nog wel enige tijd onthouden.

Tijdens Nieuwsuur werd er gezegd dat China nu in feite voor iedereen de kastanjes uit het vuur haalt zelfs voor Europa door volle bak terug te slaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 07:59

Maud Vanhauwaert schrijft als kolomnist in de morgen het volgende _O- ze mist namelijk goede moppen over de huidige wereld situatie...dus...

Citaat:
In elk geval, ik pleit voor een comeback van de klassieke mop! Ik vroeg ChatGPT er een te verzinnen over drie wereldleiders. Ik vind hem beangstigend goed.

Er waren eens Trump, Erdogan en Kim Jong-un op wereldreis. Ze ontmoeten een geest die zegt: “Jullie mogen alledrie één wens doen.” Trump zegt: “Ik wil een gigantische muur rond Amerika!” Poef, de muur is er. Erdogan zegt: “Ik wil hetzelfde rond Turkije.” Poef. Kim denkt even na en vraagt: “Zitten ze allebei achter hun muren?” De geest knikt. Kim zegt: “Mooi. Vul ze maar met water.”

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:00

8nnemiek schreef:
Dit zou toch eigenlijk al genoeg bewijs moeten zijn in een normale wereld :=

[ Afbeelding ]

Mja, hoe normaal is de VS. Die tien procent verlaging van de tariffs gisteren was ook manipulatie.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:00

Trump zet op deze manier China en Europa wel tegen elkaar op. Vieze spelletjes, ook met het insider trading.
En bewijs is er, maar met iemand die zich niet aan wetten houdt en met een beurs die sowieso van manipulatie aan elkaar hangst, kom je nergens.