Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
beert schreef:DuoPenotti schreef:Met zelfredzaamheid is niks mis.
Deze bangmakerij wel.
En nee geen retour afzender hier.
Maar wil wel weten wat deze flauwekul van begin tot eind heeft gekost. Van bedenken tot maken tot opsturen.
Denk dat het geld beter besteed had kunnen worden.
En je huisdieren invullen: succes.
Tot zover het nadenken over het formulier..
[ Afbeelding ]
En dan? Dan weet je dat het gekost heeft? Wat ga je ermee mee doen dan? Inhouden op je eigen belasting omdat je het boekje niet leest?
Ik snap echt het probleem niet. Het kan toch geen kwaad om een keer na te denken over wat als er wel iets gebeurd? En als er niks gebeurt, dan heb je in het ergste geval een ongebruikte noodradio in de kast staan.
kop in het zand steken, of wegwuiven of complot theorien er bij slepen en dan uit principe niks willen doen helpt ook niet.
ik zie het zelf als vaccinaties en preventie om ziek te worden. Beter voorbereid dan overvallen en hulpeloos raken.
Dus als ik over een paar uur dik aan de diarree ben was het filter toch niet goed.
0,1 micron en 99,9999999% van de ziekmakers gaan eruit. Gv en zijn vader keken een beetje oef slik. Gv viel wel mee zijn vader wilde me nog net niet bij de arm wegslepen bij de regenton. Hij valt onder de categorie alles blijft wel doorwerken.
Citaat:Ik hoor van meer mensen over onzin, nergens voor nodig, water blijft wel uit de kraan komen enz. En vooral het volle vertrouwen dat er altijd wel stroom internet water en voedsel is. En dat er altijd brandstof te koop is En dat vertrouwen is gewoon onterecht
DuoPenotti schreef:Met zelfredzaamheid is niks mis.
Deze bangmakerij wel.
Maar wil wel weten wat deze flauwekul van begin tot eind heeft gekost. Van bedenken tot maken tot opsturen.
[ Afbeelding ]
tamary schreef:DuoPenotti schreef:Met zelfredzaamheid is niks mis.
Deze bangmakerij wel.
[ Afbeelding ]
BS. Sorry, maar dat jij toevallig minder last hebt van zaken als normalcy bias en wel rekening kan houden met niet alles werkt altijd en de overheid heeft tijd nodig om op gang te komen bij rampen maakt niet dat de rest van Nederland dat ook kan. Dit is niets meer of minder dan burgers bewust maken van het tijdvak dat bestaat tussen er gaat iets mis en er kan hulp komen. Daarvoor hebben we niet alleen een telefoon om 112 te bellen, maar ook een ehbo kist, rookmelders etc. Noodpakket is net zo'n overbrugging alleen dan voor meer uren ipv de 15 minuten die een hulpdienst normaal gesproken zou moeten kosten. Want het besef dat het tijd kost om met misschien 100 man 150.000 tot al snel 1.5 miljoen mensen weer te voorzien van stroom, water, etc. Is overduidelijk niet aanwezig bij velen incl. sommigen hier op bokt. Dus wat wil je bij een ramp? Gered worden (dus levend)? Of geborgen (als dode)? Mij voorkeur is de eerste en die van de overheid dus kennelijk ook.
DuoPenotti schreef:Maar Bob de bouwer weet idd niet wie er woont.
De overheid weet dat al wel.
Cookies schreef:Lezen mensen het nieuws niet? Het gebeurd toch wel met enige regelmaat dat de stroom uitvalt of het gas/verwarming.
Toch fijn als je dan niet naar de winkel hoeft te rennen voor nog wat spullen. Die winkel is ook dicht als de stroom uitvalt. En bedenk een paar jaar geleden de run op toiletpapier (en chips)
CharleyT schreef:Cookies schreef:Lezen mensen het nieuws niet? Het gebeurd toch wel met enige regelmaat dat de stroom uitvalt of het gas/verwarming.
Toch fijn als je dan niet naar de winkel hoeft te rennen voor nog wat spullen. Die winkel is ook dicht als de stroom uitvalt. En bedenk een paar jaar geleden de run op toiletpapier (en chips)
Wat versta je onder enige regelmaat????
Afgelopen 15 jaar precies 2x een stroomstoring( van 30 en 45 minuten) en 0,0 storing in de gaslevering en 1x 15 min. geen gas ivm vernieuwing leiding. Dat is dus geen storing maar een simpel aangekondigd onderhoud.
Conclusie:nog nooit hoeven rennen naar winkel etc. etc.
DuoPenotti schreef:Met zelfredzaamheid is niks mis.
Deze bangmakerij wel.
[ Afbeelding ]

tamary schreef:Helaas snappen veel burgers die constructies en de redenen niet …. [..]
Kennisgebrek qua hoe werkt de overheid is gevaarlijk voor iedereen of jij het nu wel snapt of niet.
Cer schreef:tamary schreef:Helaas snappen veel burgers die constructies en de redenen niet …. [..]
Kennisgebrek qua hoe werkt de overheid is gevaarlijk voor iedereen of jij het nu wel snapt of niet.
Euh… is het dan niet ontzettend belangrijk dat de overheid (die door de burger betaald wordt meen ik) daar iets aan doet???
tamary schreef:Volgens mij heet dat maatschappijleer en krijg je dat op de middelbare school?

tamary schreef:Volgens mij heet dat maatschappijleer en krijg je dat op de middelbare school?