Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Rusland bereidt valse vlag aanval op de waterkracht centrale (de dam) nabij Cherson voor meldt het ISW.
Er zijn berichten dat Rusland de dam heeft bemijnd.
martichr schreef:Babootje schreef:Rusland bereidt valse vlag aanval op de waterkracht centrale (de dam) nabij Cherson voor meldt het ISW.
Er zijn berichten dat Rusland de dam heeft bemijnd.
Ik ben benieuwd hoe ze denken dan nog water op de krim te gaan krijgen. het krimkanaal is afhankelijk van de watervoorziening uit dat stuwmeer bij mijn weten?
Karl66 schreef:Israël heeft het probleem dat ze, door alle Russische Joden, een nogal beladen relatie met de Russen hebben. Tegelijkertijd zou je verwachten dat ze vanwege hun aartsvijand Iran, die met Rusland samenwerkt, juist wel Oekraïne zouden steunen.
Janneke2 schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... aine-motie
Dit nog even in het kader van het Poetin tribunaal.
Den Haag staat bekend als de stad van het internationale recht. Maar het huidige strafhof schijnt wel 'onderknuppels' te kunnen berechten, maar somehow niet de grote baas zelf.
Een (nieuw op te richten) tribunaal kan dit wel.
'Dat wij zo'n tribunaal kunnen oprichten' is denk ik de nuchtere waarheid.
Of de ellendeling daadwerkelijk terecht zal staan is een andere vraag.
'En dat het moet' is natuurlijk ook heel simpel.
... daarna de valkuilen, want 'overwinnaarsrecht' is natuurlijk ook geen rechtspraak.
irmaz schreef:Maar hoe is Milosevic dan in Den Haag berecht janneke? Dat is toch ook niet direct een kleine jongen.
Citaat:Iran heeft ontkend de Shahed-136-drones aan Rusland te hebben geleverd, en het Kremlin zegt dat zijn troepen geen Iraanse drones hebben gebruikt om Oekraïne aan te vallen.
Citaat:De Antonivskyi-brug - een hoofdroute van de Krim naar door Rusland bezette gebieden in het zuiden van Oekraïne - werd gisteravond laat getroffen.
irmaz schreef:Citaat:De Antonivskyi-brug - een hoofdroute van de Krim naar door Rusland bezette gebieden in het zuiden van Oekraïne - werd gisteravond laat getroffen.
Hierbij is de Russische propaganda man omgekomen die de omvorming van Cherson als Russische stad zou moeten vormgeven en verkopen aan de bevolking.