Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ik ga binnenkort eens een keer met de bus naar mijn werk. Eens kijken hoe dat bevalt. Ben wel een uur onderweg zag ik. Maar goed.
OV kosten worden volledig vergoed, auto kost me nu gewoon geld om naar kantoor te gaan.
Suzanne F. schreef:Ik ga binnenkort eens een keer met de bus naar mijn werk. Eens kijken hoe dat bevalt. Ben wel een uur onderweg zag ik. Maar goed.
OV kosten worden volledig vergoed, auto kost me nu gewoon geld om naar kantoor te gaan.
Goof schreef:Suzanne F. schreef:Ik ga binnenkort eens een keer met de bus naar mijn werk. Eens kijken hoe dat bevalt. Ben wel een uur onderweg zag ik. Maar goed.
OV kosten worden volledig vergoed, auto kost me nu gewoon geld om naar kantoor te gaan.
Ik heb daar ook al naar gekeken, maar dat betekent voor mij dat ik 35/40 minuten vroeger weg moet en dus langer reistijd heb, terwijl het met de auto überhaupt maar 20 minuten rijden is.
Ik kies dus toch nog maar voor de auto.
germie schreef:Over alles wordt btw geheven, dus elke stijging voor ons als consument betekent meer inkomsten. Zo eenvoudig is het. In oktober 2020 betaalde je net onder 1 euro voor een liter diesel. Laten we dan niet over accijns praten, maar dat betekende 21 cent inkomsten voor de staat. Bij een prijs van 2 liter is dat het dubbele. Dus de overheid vaart zeker wel bij hoge prijzen.
Petrichor schreef:Suzanne F. schreef:Ik ga binnenkort eens een keer met de bus naar mijn werk. Eens kijken hoe dat bevalt. Ben wel een uur onderweg zag ik. Maar goed.
OV kosten worden volledig vergoed, auto kost me nu gewoon geld om naar kantoor te gaan.
Nou dat snap ik wel, als de tijden een beetje gunstig zijn zou ik het ook gewoon doen!
Ik ga morgen tanken in Duitsland prijs staat nu op 1.96.
8nnemiek schreef:Ze zijn al druk bezig met het verlagen van BTW op groente en fruit.
Huertecilla schreef:8nnemiek schreef:Ze zijn al druk bezig met het verlagen van BTW op groente en fruit.
Wat heeft dat met de inkomsten op brandstof van doen?
Ghostattack schreef:Es_ther schreef:OV is naar mijn werk niet te doen. Auto +-50 minuten, OV meer dan 1,5 uur.. dat wordt m niet
Hier nog erger, met de auto 35 minuten (45 km). Met OV is dat ongeveer 2 uur en 25 minutenNeedless to say dat ik dus echt nooit met het ov zal gaan
Thioro schreef:https://www.reuters.com/business/retail-consumer/eu-proposes-effective-ban-new-fossil-fuel-car-sales-2035-2021-07-14/
Ach, als dit er door komt hoeven we ook niet meer over dure benzineprijzen te klagen.
Thioro schreef:Mja, kunnen auto's tegenwoordig echt nog 10-20 jaar mee (zonder dat het onderhoud duurder wordt dan de auto zelf)?
En die oude auto's die dat wel konden worden als te vervuilend beschouwd en mogen bvb nu al niet meer in steden rijden.
Persoonlijk vind ik electrisch niet dè oplossing. Elektriciteit valt ook niet uit de lucht.
Ik hoop dat ze waterstof meer kunnen ontwikkelen, heb de indruk dat dat milieutechnisch nog een betere optie is. Maar er zijn toch nog wat technische/veiligheidsissues mee.
Thioro schreef:Mja, kunnen auto's tegenwoordig echt nog 10-20 jaar mee (zonder dat het onderhoud duurder wordt dan de auto zelf)?
En die oude auto's die dat wel konden worden als te vervuilend beschouwd en mogen bvb nu al niet meer in steden rijden.
Persoonlijk vind ik electrisch niet dè oplossing. Elektriciteit valt ook niet uit de lucht.
Ik hoop dat ze waterstof meer kunnen ontwikkelen, heb de indruk dat dat milieutechnisch nog een betere optie is. Maar er zijn toch nog wat technische/veiligheidsissues mee.