Feminisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:31

Echt een enorme stap terug in de tijd...baas in eigen buik zou gewoon moeten blijven kunnen bestaan. Ik ben ook bang dat vrouwen noodgedwongen weer over zullen moeten gaan op andere illigale praktijken met de ernstige gevolgen van dien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:39

Elisa2 schreef:
Echt een enorme stap terug in de tijd...baas in eigen buik zou gewoon moeten blijven kunnen bestaan. Ik ben ook bang dat vrouwen noodgedwongen weer over zullen moeten gaan op andere illigale praktijken met de ernstige gevolgen van dien.

Tuurlijk. Een verbod op abortus houdt abortus niet tegen, het wordt alleen veel onveiliger gedaan. Terug naar het oude vrouwtje met de kledinghanger, zeg maar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:00

Elisa2 schreef:

Ze slaan massaal pillen in nu begreep ik. Om te hebben liggen in het badkamerkastje voor het geval als.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 12:19

Ja dat zou ik ook doen denk ik, als ik me verplaats...je hebt gewoon iets nodig "voor het geval dat".Maar ja..als deze illigaal gemaakt zijn of niet onder de begeleiding van een arts genomen worden kan er wellicht nog steeds een boel mis gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 12:48

Elisa2 schreef:
Ja dat zou ik ook doen denk ik, als ik me verplaats...je hebt gewoon iets nodig "voor het geval dat".Maar ja..als deze illigaal gemaakt zijn of niet onder de begeleiding van een arts genomen worden kan er wellicht nog steeds een boel mis gaan.

Precies en dat is de denkfout die gemaakt wordt door mensen, cq bewegingen die abortus terug in het strafrecht willen.

Vrouwen zullen en masse zoeken naar oplossingen voor eventuele (toekomstige) zwangerschappen, maar dan nu niet meer onder deskundige medische begeleiding.

Heel heel verdrietig want daarmee wordt er risico genomen met de gezondheid vd meisjes/ vrouwen die ongewenst zwanger raken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:46

Er zijn er meer die hetzelfde waarnemen als ik
https://twitter.com/SterkNikki/status/1 ... tq9O_-5Bbg

Citaat:
Ik zie ongeveer iedere dag wel een naam van een vrouwelijke politica trending. Of ze nu Laura, Attje of Sigrid heten. En iedere keer zie je dat ze vooral trending zijn door gecoördineerde misogyne drek. Tijd om dit artikel maar weer eens omhoog te halen

En dan zie je allemaal de welbekende scheldpartijen langs komen gericht op.onze vrouwelijke politica.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:07

Wat zou het dan zijn? vrouwen haat of politici haat en maar proberen de politici zo vies mogelijk te raken?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:32

Als je het plaatje op twitter bekijkt dat is gewoon echt op de vrouw gericht. Heeft niets met politiek te maken, zo vrouw onvriendelijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:41

Ik had het nog niet goed gelezen, maar als ik het zo lees wordt ik er kotsmisselijk van. Voornamelijk het vernederende sexgehalte zeg maar. Grrr, hier kan ik best pissig om worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:43

Ik word daar al jaren echt pissig om en daar is nog een hoop werk aan de winkel. Ik heb zelf het idee dat dit in Nederland meer speelt als in andere Europese landen, maar zeker weet ik dat niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:52

Daar durf ik ook geen uitspraken over te doen, maar er is zeker nog een heleboel werk aan de winkel. Het respect voor vrouwen is duidelijk schrikbarend laag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:34

Niet on topic, niet off topic. Het hangt er tussen in. Want als gevolg van de anti abortus wet gebeurt er dit rondom het huwelijk dat open gesteld is veilig te stellen.
We praten hier over lhtb huwelijken, maar zelfs over huwelijken van gemengd ras (ik wist niet eens dat dit ooit zo'n probleem was voor de wet :oo ). Een interessant artikel

https://www.ad.nl/buitenland/huis-vs-ne ... ~a03b10c2/

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:43

@ Pien, ik had het gelezen.

Bizar dat zulke basis dingen die niemand kwaad doen zo vastgelegd moet worden. In Amerika speelt rassenhaat nog best wel. Het is ook nog niet zo heel lang geleden dat mensen met een donkere huid bijvoorbeeld niet op een "wit" bankje mochten zitten. In dat opzicht snap ik dat het meegenomen wordt, maar nogmaals bizar dat het moet -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:48

Cabelona schreef:
@ Pien, ik had het gelezen.

Bizar dat zulke basis dingen die niemand kwaad doen zo vastgelegd moet worden. In Amerika speelt rassenhaat nog best wel. Het is ook nog niet zo heel lang geleden dat mensen met een donkere huid bijvoorbeeld niet op een "wit" bankje mochten zitten. In dat opzicht snap ik dat het meegenomen wordt, maar nogmaals bizar dat het moet -O-

Klopt wat je schrijft, alleen omdat ik altijd in mijn vriendenkring alle verschillende mensen als het gaat om cultuur, huidskleur, cq seksuele geaardheid om me heen heb gehad, vergeet ik dat steeds weer en kan ik alleen maar zeer verbaasd zijn. En dan denk ik...o jah...zo bizar!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:11

Nou bij het corps in Amsterdam is het ook weer raak. Sneue types. Wel mooi dat ze met naam en toenaam worden genoemd op internet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:12

Swah schreef:
Nou bij het corps in Amsterdam is het ook weer raak. Sneue types. Wel mooi dat ze met naam en toenaam worden genoemd op internet.

Ik weet echt niet waar je het over hebt. Ben op vakantie in buitenland en doe alleen nog Bokt bij lezen en reageren. Dus geen nieuws etc hier....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:39

Heb het artikel naar je geappt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:47

Dank je wel. Wat is er nog een hoop werk aan de winkel. Dan denk ik wie zijn die gasten? Als je na me too en alle schandalen alleen nog maar "prutsmuts , cq prutsmutsen " kunt scanderen met zijn allen over vrouwen, of "sperma emmers" , dan is er toch wel vreselijk veel mis in onze samenleving. Deze jonge mannen zitten later op het pluche, wat betekent dit voor vrouwen emancipatie? Wat betent dit voor intelligente vrouwen met vooraanstaande functies die hun collega's zullen zijn, etc.......
Vreselijk vind ik het en heel triest!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:05

Ik ben echt in shock. Ik ken deze generatie (sorry generaliseren) juist als milieu bewuster, homo vriendelijker etc en zag dit totaal niet aankomen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:45

Hoho, don't come for onze hele generatie alstjeblieft. Corpsballen zijn vrij bewezen seksistische eikels, altijd geweest.
We don't claim them :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:48

Zijn dat dan forum voor democratie aanhangers? Want daar leven ook zo'n vreselijk vrouwonvriendelijke ideeën. Ik weet het echt niet, maar vraag het me af, ook al kun je natuurlijk nooit generaliseren. ik wist dit nl niet dat studenten koorklanten zo vreselijk naar kunnen zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:48

Wat gebeuren er altijd bizarre dingen bij studentenverenigingen. Het bevestigd het beeld van omhooggevallen kakkertjes.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:16

Ik ben ook bij een (gemengde) studentenvereniging geweest 50 jaar geleden.En daar gebeurden zulke dingen echt echt niet, het ging er rustig en keurig aan toe. Deze vereniging ontgroende ook niet,anders was ik er niet bijgegaan want ik vind er niets aan om vernederd te worden en ook niet om anderen te vernederen, wat je dan in de volgende jaren zelf mag doen.De Amsterdamse vereniging waar het nu in deze ophef over gaat schijnt dezelfde te zijn waar Amalia bij wil maar ze zeiden onlangs dat ze niet op haar zitten te wachten vanwege de beveiliging die ze altijd en overal bij zich heeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:21

Mijn kleinkinderen zitten ook in de studentenvereniging (jongen, meisjes) en de jongen zelfs met belangrijke functie. Zijn gewoon hele normale en lieve mensen en zeker niet seksistisch.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:31

pien_2010 schreef:
Mijn kleinkinderen zitten ook in de studentenvereniging (jongen, meisjes) en de jongen zelfs met belangrijke functie. Zijn gewoon hele normale en lieve mensen en zeker niet seksistisch.

Deze jongens zullen thuis aan de keukentafel bij hun ouders ook niet zitten verkondigen dat hun moeder en zusje prutsmutsen zijn...