Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 10:56

Een schande kun je het niet noemen. Het zijn er gewoon te veel en er is hier geen capaciteit voor. Dat is wel duidelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:59

Appen die niet naar elkaar toe, het is vol hier we slapen buiten?
Of zijn de vooruitzichten voor later toch te groot, reizend door eerst zoveel landen om dan hier toch buiten te slapen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:03

En ondanks dat de asielzoekers een smartphone hebben is het blijkbaar onmogelijk om met live data wat sturing aan de stroom te geven. Dat verbaast me eigenlijk nog het meest, het totale gebrek aan regie. Ze komen van ver, reizen lang. Komen dus niet ineens uit de lucht vallen.
Een app met alle aanmeldcentra van alle Europese landen met ‘er zijn nog zoveel wachtenden voor u’ zou al helpend zijn, neem ik aan, in de keuze waar ze heen gaan.
Of een app die detecteert dat iemand van buiten de EU zich binnen de EU grenzen bevind, en waarop hij (zij) naar een beschikbare eerste opvang wordt geleidt. Ergens in de EU en dan daarna na selectie van kans of geen kans, een verdeelsleutel toepassen.

Dus idd DP, appen ze niet naar elkaar, hoe werkt dat toch. Er moet toch íets van regie mogelijk zijn?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:11

Popstra schreef:
Een schande kun je het niet noemen. Het zijn er gewoon te veel en er is hier geen capaciteit voor. Dat is wel duidelijk.

Dat is toch een schande van de regering om dan toch maar iedereen binnen te laten en ze vervolgens maar buiten laat 'slapen'.
Ipv een (tijdelijke)stop erop simpel omdat de opvang niet toereikend is.
Eerst zaken op orde en dan verder.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 11:13

Ja het is niet te snappen. Net of het de regering zn reet roest

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:14

je zou bijna denken of ze aan het kijken zijn tot hoever ze kunnen gaan tot een opstand....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 11:15

DuoPenotti schreef:
Appen die niet naar elkaar toe, het is vol hier we slapen buiten?
Of zijn de vooruitzichten voor later toch te groot, reizend door eerst zoveel landen om dan hier toch buiten te slapen?

Ze appen vooral dat ze naar Holland moeten komen voor de beste sociale voorzieningen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:19

Popstra schreef:
Ja het is niet te snappen. Net of het de regering zn reet roest

Idd dat idee krijg ik ook. En dat vind ik gewoon erg voor die mensen.
En dan maak ik voor nu maar even geen onderscheid tussen vluchteling en veiligelanders.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:10

Ik vind dit zo'n lastige kwestie.. een deel wordt nu al een paar weken in hotels opgevangen (en wie gaat dat weer betalen?) maar er zit ook echt een gigantische groep hele ondankbare mensen bij die staan te schreeuwen tegen het personeel om allerlei onnozele dingen zoals bijvoorbeeld dat ze geen gratis alcohol krijgen. Of dat ze voorheen buiten moesten slapen, ja wat moet hotel personeel daar precies aan doen? Ja weet je... Dan is mijn sympathie wel weg. En dan klagen dat Oekrainers beter behandeld worden. Ja vind je het heel raar als je je zo gedraagd?

Er is hier gewoon geen plek meer. Het zit vol. Klaar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:25

En de overheid maakt van hun probleem een probleem voor de burgemeesters en die beginnen het ook zat te worden want wat moeten zij ermee!
Ee gaat geen twee liter in een literpot.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:25

Klagen vind ik schandalig. Van Oekraïners is wel bekend dat bescheidenheid in hun volksaard zit.
Maar ja, vol dus niet meer komen.. dan moeten we gaan kijken naar de oorzaak van de toestroom en daar wat aan doen.
Leefbaarheid verbeteren, bedrijven naar die landen verplaatsen voor werkgelegenheid, watervoorziening op orde maken.
Kost ook veel geld maar hoe meer aarde bewoonbaar is hoe beter de bewoners verdeeld kunnen blijven wonen toch.
Als alles zich in Europa centreert halen we de verschillende doelstellingen ook niet.

Beetje raar alleen, dat wij burgers er over zitten na te denken, terwijl het al helemaal uit de hand loopt, nu, waar is de regering en waar is de overview en toekomstbeeld en degene met het grote plan om alles op te lossen?
Of blijven we los van elkaar onze gedachten er over laten gaan en thats it, we aanschouwen het en meer kunnen we niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:28

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:29

Het blijkt dus zo te zijn dat je ze niet zo goed kan tegenhouden, omdat dit in Europees verband geregeld is.
Maar er zou een begin gemaakt kunnen worden om harder op te treden tegen de landen die de mensen niet terug willen nemen sancties opleggen. Want ik neem aan dat wij ook gewoon die landen betalen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:30

Ze moeten eerst eens kappen met uitkeringen uitdelen, wedden dat er dan al een heel stuk minder komen!
Een hoop, vooral veilige landers, komen hier voor de sociale uitkeringen en niet om te werken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:31

En anders hier vastzetten.
Op water en brood en dan laten kiezen je gaat gewoon terug naar thuisland of je blijft zo zitten.
Want dikke kul ze kunnen niet terug, op vakantie kunnen ze wel naar thuisland.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... bert-bruls

gemeentes zijn het ook beu aan het worden dat alles op hun bordje komt.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 19-07-22 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:32

Ze mogen van mij kappen met die hele geldverslindende EU met hun regeltjes.
Zelf wonen die lui in prachtige wijken waar geen asielzoekers te vinden zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:33

DuoPenotti schreef:
https://www.ed.nl/eindhoven/vluchteling ... ~a9e4a2df/

tuurlijk... viel wel weer te verwachten.
Maar op het vliegtuig gezet zijn ze dan ook weer niet.
Dus het probleem is niet verholpen, alleen verplaatst.

Dit soort acties begrijp ik niet. Inderdaad gewoon verplaatsen van het probleem, een andere instantie moet het maar oplossen? Te triest voor woorden, een beleid zonder toekomst.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:08

DuoPenotti schreef:

Naast hun niet Oekrainse uiterlijk, als ze geen Oekrains spreken is het toch duidelijk?
En ik snap ook niet dat velen het op meerdere locaties kunnen blijven proberen. Eenmaal met vingerafdruk en irisscan in het systeem gewoon op de zwarte lijst zodat ze nergens in Europa meer toegelaten worden.
Geen leefgeld en geen onderdak meer bieden en die rare wet opdoeken dat als ze maar lang genoeg die procedures kunnen traineren ze alsnog financieel gematst worden. Het zou omgekeerd moeten zijn, niet meewerken aan de procedure dan sta je binnen 3 maanden weer buiten de EU en kom je er nooit meer terug in. Blijkbaar gebruiken Marokkanen nu de smoes dat ze politiek activist zijn om hier toegelaten te worden. Wie zijn toch die mensen die hier intrappen? Het COA heeft blijkbaar een enorm goed verdienmodel dat ze overal toch een poot tussen de deur weten te krijgen. Die organisatie zou heel erg ontmoedigd moeten worden omdat de leefbaarheid voor Nederlanders op de eerste plaats hoort te komen. Onze leefbaarheid komt steeds meer in 't geding door het toelaten van halve criminelen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:25

Ik snap werkelijk niet hoe je zulke woorden uit je toetsenbord krijgt. Het zijn mensen he!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:28

elnienjo schreef:
DuoPenotti schreef:

Naast hun niet Oekrainse uiterlijk, als ze geen Oekrains spreken is het toch duidelijk?
En ik snap ook niet dat velen het op meerdere locaties kunnen blijven proberen. Eenmaal met vingerafdruk en irisscan in het systeem gewoon op de zwarte lijst zodat ze nergens in Europa meer toegelaten worden.
Geen leefgeld en geen onderdak meer bieden en die rare wet opdoeken dat als ze maar lang genoeg die procedures kunnen traineren ze alsnog financieel gematst worden. Het zou omgekeerd moeten zijn, niet meewerken aan de procedure dan sta je binnen 3 maanden weer buiten de EU en kom je er nooit meer terug in. Blijkbaar gebruiken Marokkanen nu de smoes dat ze politiek activist zijn om hier toegelaten te worden. Wie zijn toch die mensen die hier intrappen? Het COA heeft blijkbaar een enorm goed verdienmodel dat ze overal toch een poot tussen de deur weten te krijgen. Die organisatie zou heel erg ontmoedigd moeten worden omdat de leefbaarheid voor Nederlanders op de eerste plaats hoort te komen. Onze leefbaarheid komt steeds meer in 't geding door het toelaten van halve criminelen.

Helemaal mee eens.
Kom je hier voor oorlog prima en als je je aanpast en gaat werken prima maar niet alleen maar je hand ophouden en van alles eisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:41

Benzz schreef:
Ik snap werkelijk niet hoe je zulke woorden uit je toetsenbord krijgt. Het zijn mensen he!!

Marokaanse 'vluchtelingen' zijn veelal gelukszoekers. Hier een boot vol met ze. Ze zien ons als melkkoe.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/146577 ... gerstaking

Ze waren in hongerstaking want de tijden van de maaltijden en de maaltijden zelf smaakten ze niet. Ik denk, wees blij dat je van eten en onderdak wordt voorzien zeg.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:06

Mindim schreef:
Benzz schreef:

Marokaanse 'vluchtelingen' zijn veelal gelukszoekers. Hier een boot vol met ze. Ze zien ons als melkkoe.

Ze waren in hongerstaking want de tijden van de maaltijden en de maaltijden zelf smaakten ze niet. Ik denk, wees blij dat je van eten en onderdak wordt voorzien zeg.

Waar staat dat het Marokkaanse vluchtelingen zijn? En hoezo gelukzoekers, dat zijn wij allemaal, alleen hebben wij de mazzel om in Nederland geboren te zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:24

Dat is weer zo’n dooddoener.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:36

Benzz schreef:
Mindim schreef:

Waar staat dat het Marokkaanse vluchtelingen zijn? En hoezo gelukzoekers, dat zijn wij allemaal, alleen hebben wij de mazzel om in Nederland geboren te zijn.

Marokkanen, Algerijnen en enkel jonge mannen.

Die mensen zijn geen levensgevaarlijke situatie ontvlucht, dus die schaar ik niet onder vluchtelingen, jij wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:37

chanicha schreef:
Dat is weer zo’n dooddoener.

Ja en de rest van het artikel doet er schijnbaar dan niet toe, want daar zegt men dan niets op, helaas.