Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik had me eigenlijk voorgenomen om niet meer te reageren op de bokt-trol..
Maar wat CO2 betreft; CO2 wordt gebruikt om varkens te bedwelmen in slachthuizen, en is een vreselijke dood waarbij ze langzaam stikken met een hoop paniek totdat ze het bewustzijn verliezen.
Het is bij dieren al een controversiële manier van bedwelmen, laat staat bij gevangenen
Hoevenkop schreef:Dinopino schreef:Modellen kunnen verkeerd geïnterpreteerd worden. Mooi voorbeeld daarvan is Al Gore. Het mooiste vind ik nog een kaartje van Nederland met de temperaturen van tientallen jaren geleden. Daarnaast een kaartje met dezelfde temperaturen, maar dan van nu. Deze kaart is natuurlijk helemaal rood en oranje.
Oh, hier had ik eerder overheen gelezen.
Nieuwscheckers had daar niet al te lang geleden al een fact check over gedaan. Conclusie: Rode temperatuurkaarten in het weerbericht zijn niet van recente datumCitaat:In de aanloop naar de hitte van afgelopen week circuleerden collages van oude en nieuwe weerkaarten. Met als boodschap: tropische temperaturen worden tegenwoordig in alarmistische kleuren afgebeeld om het publiek angst aan te jagen voor klimaatverandering. Daarvoor is echter geen bewijs: de kaartvergelijkingen creëren een kunstmatig contrast door verschillende kaartstijlen en nieuwsbronnen naast elkaar te zetten. Beeldmanipulatie wordt ook niet geschuwd.
Hoevenkop schreef:Danique_G schreef:Zegt weinig over klimaatverandering an sich, enkel hoe het weer gepresenteerd wordt aan de kijker. Dat de schrijver het linkt aan klimaathysterie maar met geen enkel feit kan komen waarom het onterecht zou zijn, zegt meer over het “eigen onderzoek” van de schrijver
Ik vond het stukje wel aardig onderbouwd, eigenlijk. Toch aardig wat voorbeelden dat het weer van tegenwoordig niet alarmistischer wordt gepresenteerd dan vroeger, wat door sommigen wel wordt beweerd.
Ik vind de “scare quotes” om “eigen onderzoek” dan ook niet echt terecht. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Hoevenkop schreef:Danique_G schreef:Zegt weinig over klimaatverandering an sich, enkel hoe het weer gepresenteerd wordt aan de kijker. Dat de schrijver het linkt aan klimaathysterie maar met geen enkel feit kan komen waarom het onterecht zou zijn, zegt meer over het “eigen onderzoek” van de schrijver
Ik vond het stukje wel aardig onderbouwd, eigenlijk. Toch aardig wat voorbeelden dat het weer van tegenwoordig niet alarmistischer wordt gepresenteerd dan vroeger, wat door sommigen wel wordt beweerd.
Ik vind de “scare quotes” om “eigen onderzoek” dan ook niet echt terecht. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Sizzle schreef:Terwijl ik naar een uitgedroogde herfstige boom in mijn tuin kijk zie ik de beelden uit Pakistan.
Afschuwelijk wat daar afspeelt. Zoveel water dat de marine op het land ingezet is.
30 Millioen mensen in vier provincies zijn betroffen betroffen (15% van het hele land), 300'000 huizen verdwenen of onbewoonbaar.
Dat is zoiets alsof je in 1 klap alle inwoners van Amsterdam, Rotterdam en den Haag in een crisisopvang zou moeten stoppen.
Sunnda schreef:Sizzle schreef:Terwijl ik naar een uitgedroogde herfstige boom in mijn tuin kijk zie ik de beelden uit Pakistan.
Afschuwelijk wat daar afspeelt. Zoveel water dat de marine op het land ingezet is.
30 Millioen mensen in vier provincies zijn betroffen betroffen (15% van het hele land), 300'000 huizen verdwenen of onbewoonbaar.
Dat is zoiets alsof je in 1 klap alle inwoners van Amsterdam, Rotterdam en den Haag in een crisisopvang zou moeten stoppen.
Zeestromingen zijn de oorzaak..hier een water tekort, aan de andere kant een overschot. Goede nieuws is dat dit geen (versnelde) klimaatverandering is, maar de beelden zijn inderdaad erg verdrietig. Wat een hoeveelheid water daar zeg.