Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idylle schreef:Niet naïef, maar hopelijk iets meer genoegdoening voor wat die gasten een ander aandoen. Het is van de gekke dat ze een opleiding kunnen volgen, sporten en weet ik wat allemaal meer....
IMJ schreef:idylle schreef:Niet naïef, maar hopelijk iets meer genoegdoening voor wat die gasten een ander aandoen. Het is van de gekke dat ze een opleiding kunnen volgen, sporten en weet ik wat allemaal meer....
Dat..
Wat mij betreft heb je vrijwel al je rechten wel opgegeven als jij besluit iemand neer te knallen.
Een simpel celletje zonder privacy en alleen water en brood en kijk maar even hoe je de rest van je leven slijt..
IMJ schreef:idylle schreef:Niet naïef, maar hopelijk iets meer genoegdoening voor wat die gasten een ander aandoen. Het is van de gekke dat ze een opleiding kunnen volgen, sporten en weet ik wat allemaal meer....
Dat..
Wat mij betreft heb je vrijwel al je rechten wel opgegeven als jij besluit iemand neer te knallen.
Een simpel celletje zonder privacy en alleen water en brood en kijk maar even hoe je de rest van je leven slijt..
idylle schreef:Ik hoop dat dit hele gebeuren, incl het bedreigen van het programma gaat leiden tot andere gevangenis straffen. Hetzij langer, hetzij met meer beperking.
Janneke2 schreef:idylle schreef:Ik hoop dat dit hele gebeuren, incl het bedreigen van het programma gaat leiden tot andere gevangenis straffen. Hetzij langer, hetzij met meer beperking.
Heel erg naïef.
Sluit ze op in het donker, neem flink wraak op ze (publiekelijk afranselen enzo)
... en oh, wat een fijn resultaat boek je daar mee.
Kijk just for fun eens naar de VS.
Hartstikke strenge straffen (accoord, gecombineerd met een beroerde politie / paramilitairen die mensen gewoon neerschieten)
idioot hoge kosten
en een onveilige maatschappij.
Wij hebben een systeem dat regelmatig mensen levenslang binnen houdt (relatief vaak TBS en in NL is levenslang ook gewoon levenslang, dus doodgaan achter tralies)
en iedereen die binnen zit krijgt een elementaire hoeveelheid zorg.
Dat houdt ons allemaal veilig.
(En voor velen is het de eerste zorg die ze ooit krijgen...)
AmyII schreef:Daarbij zou ik, als ik al het werk van gevangenisbewaarder zou doen, niet in staat zijn om mensen als beesten te behandelen. Daarbij, alles wat als beest behandeld wordt/ aandacht krijgt groeit. Geen dier wordt toch ‘vals’ geboren? Laten we dan alsjeblieft uitkijken dat we niet gaan pleiten voor instituten waar mensen tot beestbemishandeld worden.
Loretta schreef:AmyII schreef:Daarbij zou ik, als ik al het werk van gevangenisbewaarder zou doen, niet in staat zijn om mensen als beesten te behandelen. Daarbij, alles wat als beest behandeld wordt/ aandacht krijgt groeit. Geen dier wordt toch ‘vals’ geboren? Laten we dan alsjeblieft uitkijken dat we niet gaan pleiten voor instituten waar mensen tot beestbemishandeld worden.
Dat soort bewaarders zijn wel te vinden die gevangenen als een beest willen behandelen. Amerikaanse gevangenissen hebben er genoeg rond lopen.
Dat..
pmarena schreef:Op zich zou ik als familie trouwens wel blij zijn met dat filmpje zodat je beeld krijgt bij de situatie van je man / vader / zelf / wat dan ook. Alleen natuurlijk niet blij zijn dat de rest van de wereld diegene ook op zo'n kwetsbaar, persoonlijk, pijnlijk moment ziet liggen
DuoPenotti schreef:Opleiding heb ik geen moeite mee.
Maar internet, telefoon, sportruimte, naaikamertje mag allemaal verdwijnen.
Word je gepakt van het bezit van een telefoon zonder verder proces 1 jaar erbij.
Zulke wetten. Mag best.