[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:48

N_B_N schreef:
Ik vind het erg moeilijk dit jaar. Mijn man stemt op Thierry baudet, maar die man vind ik vreselijk en hoe meer ik hem hoor, hoe meer ik hem afschuw.
Mijn stemwijzers komen uit op D66 50plus en code oranje.
Code oranje spreekt mij best wel aan, alleen denk ik dat Nederland teveel vrij wordt gelaten. Hoe vaak krijgen we dan een referendum en stakingen?
D66 vond ik ook erg goed, tot ik las van de kerncentrale. Dat wil ik niet!

Ik stem ook D66 en ben tegen kerncentrales. Maar ik ben er niet zo bang voor omdat vrijwel alle partijen hiertegen zijn en de coalitie sowieso met VVD wordt gevormd zoals we al weten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:41

N_B_N schreef:
Ik vind het erg moeilijk dit jaar. Mijn man stemt op Thierry baudet, maar die man vind ik vreselijk en hoe meer ik hem hoor, hoe meer ik hem afschuw.
Mijn stemwijzers komen uit op D66 50plus en code oranje.
Code oranje spreekt mij best wel aan, alleen denk ik dat Nederland teveel vrij wordt gelaten. Hoe vaak krijgen we dan een referendum en stakingen?
D66 vond ik ook erg goed, tot ik las van de kerncentrale. Dat wil ik niet!

D66 ook niet.

https://d66.nl/kernenergie/

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:58

bigone schreef:
Henk Bleker is zijn baantje kwijt omdat hij naar FvD is overgestapt, hij zegt nu heeel veeel spijt van zijn uitlatingen te hebben, zoals gewoonlijk komt berouw na de zonde.

Baantje is wel wat denigrerend.

Ik weet niet wat ik er van vind dat iemand zijn baan kwijt raakt door openlijk een partij te steunen.

Ik snap wel dat de FvD nou niet echt een partij is waar dat bedrijf zich in kan vinden, maar in principe is iemand vrij om te stemmen wat hij wil denk ik dan :o

Anoniem

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:04

Als jij bij een bedrijf in zonne energie directeur bent en je roept in de media dat je een partij steunt die het hele klimaatprobleem ontkent.. Tja, dat is een beetje dom :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:22

Ik begin te twijfelen tussen SP en GL.... Ze hebben allebei punten waar ik me fijn bij voel

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:24

bigone schreef:
Henk Bleker is zijn baantje kwijt omdat hij naar FvD is overgestapt, hij zegt nu heeel veeel spijt van zijn uitlatingen te hebben, zoals gewoonlijk komt berouw na de zonde.

Henk Bleker is een ezel... Stoot zich telkens aan dezelfde steen.
Heeft niets geleerd van het gedoe met Mauro..
Heeft het stikstof-dossier voor zich uit geschoven zodat Dijksma puin mocht ruimen en de schuld op zich kon nemen. Hij is echt een slapjanus met gebrek aan moreel besef.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:34

Ik heb een rood potlood cadeau gekregen. Toch leuk. Net als vroeger bij de tandarts zeg maar. Een speeltje omdat je komt... :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:42

Femke_Tweety schreef:
Ik heb een rood potlood cadeau gekregen. Toch leuk. Net als vroeger bij de tandarts zeg maar. Een speeltje omdat je komt... :+

_O-

Daar doen we het voor toch :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:58

Super rustig. En dat was ook de bedoeling natuurlijk op maandag, op een drukker moment was ik niet gegaan denk ik.

Volgens mij zaten de mensen achter de tafels zich stierlijk te vervelen :')

Ik stond de instructies nog te lezen aan de deur van de zaal en ik werd nog net niet fysiek naar binnen getrokken :))

Maar ik ben zo iemand die graag ook even leest wat de bedoeling is. Niet van het stemmen, dat weet ik onderhand wel :+
Maar van de coronarouting.

Als ik het goed zag waren er over de hele dag iets van 570 mensen geweest.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:01

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:23

Hier is het altijd superrustig dus ik verwacht woensdag ook. Vandaag en morgen zijn ze dus ook niet open.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:24

Ik ben er uit. Het word GL

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:31

Daantje_1996 schreef:
Diane_ schreef:
Ik stem deze verkiezingen volledig voor het klimaat. Alle partijen die daar weinig aandacht aan besteden, steken wat mij betreft echt hun kop in het zand en doen aan kortetermijndenken.

Dit is inderdaad waarom klimaat voor mij ook leidend is! Als daar niet snel wat aan gedaan wordt, voel je dat straks in de hele maatschappij. Ik ben bang dat er dan juist nog minder geld overblijft om in de zorg, onderwijs, defensie etc. te steken. Klimaatbeleid is voor de toekomst van de hele maatschappij van belang imo.

Ik denk er ook zo over, ik ga dit jaar voor GL, en ik ben er eigenlijk hartstikke trots op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:32

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:22

purny schreef:
Ik ben er uit. Het word GL

Ik ook.

Wilde eerst D66 of Volt maar zag toen hun visie op kernenergie. Ik heb zelf bij een reactor gewerkt en ik was eerst voor nu mordicus tegen. Je kunt toekomstige generaties niet opzadelen met zulk gevaarlijk afval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:24

Maar het lost wel heel veel problemen op zo'n kernreactor op een relatief klein oppervlak. Helaas heeft alleen ook die vorm van energie zijn nadelen. Vraag is welke uiteindelijk meest gunstige is voor ons probleem.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:35

Heeft niemand die GL gaat stemmen wat twijfels bij Jesse Klaver? :o Ik heb geen gegronde reden voor deze vraag, meer een gevoel.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:43

Ik stem FvD. Vorige keer ook gedaan.

Omdat als 't allemaal te links word we het overnemen van de melkveehouderij wel kunnen vergeten. Ik mijn baan (werk op een kaasboerderij) kwijtraak en mijn vriend zijn baan (melkrobot bedrijf) kwijtraakt. Het idee van beide onze banen kwijt en geen zicht meer op ons toekomstige huis en bedrijf, daar word ik wat depressief van. :D

Ik vind dat FvD een partij is die goede standpunten heeft wat betreft boeren. Daarnaast kan ik mij goed vinden in hun standpunten over het corona beleid wat voor mij ook prioriteit heeft nu.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:47

Het heeft even geduurd maar ik ga op de SP stemmen. Ik kies voornamelijk een partij die wat wil doen voor studenten en de zorg. Ik werd wel helemaal gek van die stemwijzers , met soms uitkomsten van partijen waar ik totaal niet achter sta.

Vond de stelling soms wel een beetje voor de hand liggend naar welke partij iets zou leiden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 01:20

Ik ga ervan uit, dat VVD en D66 sowieso samen in het kabinet komen.
Ik twijfel nu tussen PvdA of GL.
Ik wacht daarom tot dinsdagavond met besluiten.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 01:30

Ik ben er ook uit, hier wordt het ook GroenLinks. Ik heb absoluut geen twijfels bij Jesse, ik stem alleen niet op hem, maar op een vrouw. De manier van campagne voeren van GL is duidelijk gericht op jongeren en niet helemaal mijn ding. Maar dat geeft niet, ik ben het inhoudelijk gewoon heel erg met ze eens. Ik heb ook getwijfeld tussen D66 en Volt. Maar beide vind ik te veel in het midden en ik wil linkser stemmen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:21

Love_Rosie schreef:
Heeft niemand die GL gaat stemmen wat twijfels bij Jesse Klaver? :o Ik heb geen gegronde reden voor deze vraag, meer een gevoel.

Ben benieuwd wat je gevoel zegt over Jesse :)

Ik twijfel tussen GL en D66 maar besluit op het laatste moment.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:37

Love_Rosie schreef:

Nu stem ik niet meer GL... En 1 van de redenen is Jesse wel hoor. Ik moet een partijleider ook wel als minister president kunnen zien.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:45

Love_Rosie schreef:

Ik sta ook niet achter Klaver, maar wel achter de partij. Mijn stem gaat dus ok naar iemand die wat lager op de lijst staat.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:45

Ik heb geen twijfels bij klaver. Stem normaal op de eerste vrouw van de lijst maar ben dit jaar aan het twijfelen of ik op toch op klaver zou stemmen