De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:02

Ook niet precies in het centrum trouwens, net erbuiten maar er zit wel een vrij grote teststraat in een van de hallen.
Normaal echt wel een leuk evenemententerrein, maar nu even niet.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:03

Loretta schreef:
Ze worden toch gewoon berecht dat is toch meer dan normaal. Je wil toch niet suggereren dat ik nu ook al tegen een straf van een rechter zou zijn. Een tijdelijke straf door de rechtbank opgelegd is de meest rechtvaardige sanctie die er bestaat.

Hoe zit het voor jou dan met de financiële schade van de slachtoffers?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:09

DuoPenotti schreef:
Zo belachelijk dat demonstreren of wat het dan ook is nu koffie drinken word genoemd.
Ik ken wel wat terrasjes die dat maar wat graag aan zouden kunnen bieden :

Ja dat schreef ik net al. Ga er dan ook echt staan met een duidelijk boodschap en draag die dan ook uit. Waar slaat koffiedrinken nou op? Ik ga koffiedrinken want ik ben tegen kabinet Rutte of tegen de corona maatregelen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:11

Loretta schreef:
mirm schreef:
Wat niet door de daders vergoed wordt, wordt door alle Nederlanders betaald. Vind je dat dan wel eerlijk?

Eerlijk is het nooit. Alleen kun je geen 1000 euro afpakken van iemand die slechts 100 euro heeft om maar een simpel voorbeeld te noemen. Het draait er toch op uit dat de samenleving de kosten betaald. Natuurlijk kun je er voor kiezen om zo lang als mogelijk is achter iemand aan te gaan met allerlei claims. Maar dan vraag ik mij ook af of dat nog rendabel is. Omdat het uurloon en andere kosten van de juristen die zich hiermee bezig houden in veel gevallen hoger is dan de kruimels die je binnen haalt. Dan betaal je alsnog als samenleving een deel van de kosten.

Loretta, afpakken vind ik hier een verkeerd gekozen term. Er wordt niets afgepakt, er wordt betaald voor aangerichte schade.

Verder ben ik van mening dat het niets moet uitmaken hoe draagkrachtig de ouders zijn die de schade die hun rellende kind heeft aangericht, moeten vergoeden. Het gaat erom dat die kids het nooit meer in hun hoofd halen. Daarom mag het best pijn doen, ook bij de ouders.

Wel vind ik het een goed idee als er bij het verhalen van de schade naar draagkracht betalingsregelingen getroffen zouden worden. Niet uit compassie, maar omdat niemand er iets mee opschiet als gezinnen hierdoor in de schuldhulpverlening terecht zouden komen.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:16

Jessix schreef:
Ja dat schreef ik net al. Ga er dan ook echt staan met een duidelijk boodschap en draag die dan ook uit. Waar slaat koffiedrinken nou op? Ik ga koffiedrinken want ik ben tegen kabinet Rutte of tegen de corona maatregelen?

Wat ik er van begrijp zit het 'm er in dat er geen toestemming wordt verleend om op die plek een demonstratie te houden. Zodoende kunnen ze de benaming demonstratie niet gebruiken en wordt het gecamoufleerd door de term "Koffie drinken" te gebruiken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:22

Sjaco schreef:
Jessix schreef:

Wat ik er van begrijp zit het 'm er in dat er geen toestemming wordt verleend om op die plek een demonstratie te houden. Zodoende kunnen ze de benaming demonstratie niet gebruiken en wordt het gecamoufleerd door de term "Koffie drinken" te gebruiken.

Ja dat klopt. Dat was voor de demonstratie afgelopen zondag op het museumplein, na aanleiding van de week er voor toen ze daar weg moesten. Maar daarom vind ik het nu zo provocerend klinken. Als je serieus wil demonstreren doe dat dan ook. Voor deze plek in Apeldoorn is wel toestemming, dus kom daar dan ook met je boodschap.

tiwi1969

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:35

Zoals ik het begrijp is de aanvraag ingetrokken omdat de organisators geen verantwoordelijkheid willen dragen en heeft de burgemeester besloten het binnen de regels koffiedrinken toe te staan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:18

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:33

Ik hoop dat ze het opvolgen! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:36

Haha :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:40

:')

Hier in België timmerden ze gister ook de ramen van de winkels dicht in sommige grensgemeenten en ook in Kortrijk.
En er zijn al een paar gastjes ( 13 - 14 jaar ) opgepakt wegens het oproepen tot rellen op social media.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:13

Pandora2 schreef:

Hier in België timmerden ze gister ook de ramen van de winkels dicht in sommige grensgemeenten en ook in Kortrijk.
En er zijn al een paar gastjes ( 13 - 14 jaar ) opgepakt wegens het oproepen tot rellen op social media.

Hhmm het is dus toch besmettelijk... :') Ik hoop dat het overal rustig blijft.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:14

Jessix schreef:
Pandora2 schreef:

Hhmm het is dus toch besmettelijk... :') Ik hoop dat het overal rustig blijft.

Vooral de Amerikaanse mutatie op Q schijnt ernstig besmettelijk te zijn

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:21

Het waait ook gemakkelijk over en is zeer besmettelijk via social media :=

Nog niks gelezen over vorige nacht gelukkig.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:43

Maar het worden er volgens mij wel steeds meer. Als je in het begin beelden van die demonstraties zag dan waren het er hooguit tientallen. Nu zijn ze toch in veel steden tegelijk met grote groepen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:05

In Turnhout staat de politie paraat al sinds vanmiddag en wordt alles en iedereen gecontroleerd lijkt het.

En in Brakel waren ze massaal aanwezig met waterkanon en al. Kwamen er 15 demonstranten opdagen :=
Maar beter zo dan omgekeerd natuurlijk.
Deze groep wilde dan weer dat de eerste minister ontslag nam. Is weer eens wat anders :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:21

Hier in Utrecht was de politie vanmiddag in het Gagelpark waar ze wilden gaan protesteren.
Ze waren op tijd, de lui die er waren zijn weggestuurd.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:38

Hier in Apeldoorn treffen ze serieuze maatregelen, op het ergste voorbereid, maar een verzoek om te demonstreren is niet gedaan. Naast het Zwitsal terrein gaan nu ook geruchten over het marktplein, midden in het centrum...

Fingers crossed!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:47

Ze pakken er elke dag nog wat op voor opruiing , ook een vrouw van 60 uit Utrecht .

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 00:56

Ja ach.

Als verstand met de jaren komt vraag je je af met hoe weinig verstand zo iemand geboren is om nu op dit niveau uit te komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 01:47

bigone schreef:
Ze pakken er elke dag nog wat op voor opruiing , ook een vrouw van 60 uit Utrecht .

Terecht!!

Ik zag eergisteren zelfs een discussie op LinkedIn en daar vroeg ook iemand om gegevens van Romeo'ste achterhalen en te verspreiden.
En die was de 40 ook zeker al gepasseerd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:43

Ben benieuwd hoe het gaat met de verschillende plekken waar vandaag koffie wordt gedronken. Het is in ieder geval mooi weer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:52

moonsparkle schreef:
Ben benieuwd hoe het gaat met de verschillende plekken waar vandaag koffie wordt gedronken. Het is in ieder geval mooi weer.

Warme choco met slagroom is beter, men wat is het koud.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:44

Electra63 schreef:
bigone schreef:

Terecht!!

Ik zag eergisteren zelfs een discussie op LinkedIn en daar vroeg ook iemand om gegevens van Romeo'ste achterhalen en te verspreiden.
En die was de 40 ook zeker al gepasseerd.

Geen zielige jongeren zonder huis en baan dus. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:13

Arabesk schreef:
Geen zielige jongeren zonder huis en baan dus. :+

Het een sluit het ander niet uit hoor.