Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Ze worden toch gewoon berecht dat is toch meer dan normaal. Je wil toch niet suggereren dat ik nu ook al tegen een straf van een rechter zou zijn. Een tijdelijke straf door de rechtbank opgelegd is de meest rechtvaardige sanctie die er bestaat.
DuoPenotti schreef:Zo belachelijk dat demonstreren of wat het dan ook is nu koffie drinken word genoemd.
Ik ken wel wat terrasjes die dat maar wat graag aan zouden kunnen bieden
Loretta schreef:mirm schreef:Wat niet door de daders vergoed wordt, wordt door alle Nederlanders betaald. Vind je dat dan wel eerlijk?
Eerlijk is het nooit. Alleen kun je geen 1000 euro afpakken van iemand die slechts 100 euro heeft om maar een simpel voorbeeld te noemen. Het draait er toch op uit dat de samenleving de kosten betaald. Natuurlijk kun je er voor kiezen om zo lang als mogelijk is achter iemand aan te gaan met allerlei claims. Maar dan vraag ik mij ook af of dat nog rendabel is. Omdat het uurloon en andere kosten van de juristen die zich hiermee bezig houden in veel gevallen hoger is dan de kruimels die je binnen haalt. Dan betaal je alsnog als samenleving een deel van de kosten.
Jessix schreef:Ja dat schreef ik net al. Ga er dan ook echt staan met een duidelijk boodschap en draag die dan ook uit. Waar slaat koffiedrinken nou op? Ik ga koffiedrinken want ik ben tegen kabinet Rutte of tegen de corona maatregelen?
Sjaco schreef:Jessix schreef:Ja dat schreef ik net al. Ga er dan ook echt staan met een duidelijk boodschap en draag die dan ook uit. Waar slaat koffiedrinken nou op? Ik ga koffiedrinken want ik ben tegen kabinet Rutte of tegen de corona maatregelen?
Wat ik er van begrijp zit het 'm er in dat er geen toestemming wordt verleend om op die plek een demonstratie te houden. Zodoende kunnen ze de benaming demonstratie niet gebruiken en wordt het gecamoufleerd door de term "Koffie drinken" te gebruiken.
Pandora2 schreef:![]()
Hier in België timmerden ze gister ook de ramen van de winkels dicht in sommige grensgemeenten en ook in Kortrijk.
En er zijn al een paar gastjes ( 13 - 14 jaar ) opgepakt wegens het oproepen tot rellen op social media.
Jessix schreef:Pandora2 schreef:![]()
Hier in België timmerden ze gister ook de ramen van de winkels dicht in sommige grensgemeenten en ook in Kortrijk.
En er zijn al een paar gastjes ( 13 - 14 jaar ) opgepakt wegens het oproepen tot rellen op social media.
Hhmm het is dus toch besmettelijk...Ik hoop dat het overal rustig blijft.
Electra63 schreef:bigone schreef:Ze pakken er elke dag nog wat op voor opruiing , ook een vrouw van 60 uit Utrecht .
Terecht!!
Ik zag eergisteren zelfs een discussie op LinkedIn en daar vroeg ook iemand om gegevens van Romeo'ste achterhalen en te verspreiden.
En die was de 40 ook zeker al gepasseerd.