bigone schreef:En ik zie dus dat kritiek op gedrag als hetzelfde word gezien als kritiek op de mens. En daar gaan jullie volkomen de fout in, je kunt namelijk veel om iemand geven maar kritiek hebben op het gedrag wat ze laten zien. Het lijkt er op dat mensen dus inderdaad mensen die kritisch zijn op de demonstraties als racisten zien , als tegenstanders van de zwarte mens .
Ik snap echt niet dat dit niet duidelijk is... het maakt discussieren gewoon onmogelijk en bereikt precies het tegenovergestelde van wat men wil.
Er zijn zo veel mooie demonstratiemogelijkheden die
1. Meer awareness creeeren dan met z’n allen op een plein staan te roepen
2. Minder gevaar opleveren voor de volksgezondheid en daarmee dus ook veel minder weerstand
Ik geloof niet dat die 5000mensen nu in quarantaine gaan. Echt, dat is een illusie.
En weet je, het maakt niet uit of ZIJ kiezen om corona te verkiezen omdat ze racisme zo belangrijk vinden. Het gaat namelijk niet alleen om hun.
Voor de mensen die straks op de IC terecht komen en daar sterven boeit het niet of ze zijn aangestoken door een onvoorzichtige buurman die ondanks zijn snotneus toch naar de super gaat, of een protesteerder die bewust vond dat racisme belangrijker was dan corona.
Voor de verpleegkundigen maakt het niet uit of zij 12uurs diensten draaien met massas stervende mensen en in hete pakken omdat mensen carnaval wilden vieren, of dat mensen protesteerden voor iets goeds.
Dood is dood.
De boodschap heiligt niet de middelen, al helemaal niet als er alternatieven zij .