Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:40

bigone schreef:
En ik zie dus dat kritiek op gedrag als hetzelfde word gezien als kritiek op de mens. En daar gaan jullie volkomen de fout in, je kunt namelijk veel om iemand geven maar kritiek hebben op het gedrag wat ze laten zien. Het lijkt er op dat mensen dus inderdaad mensen die kritisch zijn op de demonstraties als racisten zien , als tegenstanders van de zwarte mens .

Ik snap echt niet dat dit niet duidelijk is... het maakt discussieren gewoon onmogelijk en bereikt precies het tegenovergestelde van wat men wil.
Er zijn zo veel mooie demonstratiemogelijkheden die
1. Meer awareness creeeren dan met z’n allen op een plein staan te roepen
2. Minder gevaar opleveren voor de volksgezondheid en daarmee dus ook veel minder weerstand

Ik geloof niet dat die 5000mensen nu in quarantaine gaan. Echt, dat is een illusie.
En weet je, het maakt niet uit of ZIJ kiezen om corona te verkiezen omdat ze racisme zo belangrijk vinden. Het gaat namelijk niet alleen om hun.
Voor de mensen die straks op de IC terecht komen en daar sterven boeit het niet of ze zijn aangestoken door een onvoorzichtige buurman die ondanks zijn snotneus toch naar de super gaat, of een protesteerder die bewust vond dat racisme belangrijker was dan corona.

Voor de verpleegkundigen maakt het niet uit of zij 12uurs diensten draaien met massas stervende mensen en in hete pakken omdat mensen carnaval wilden vieren, of dat mensen protesteerden voor iets goeds.

Dood is dood.

De boodschap heiligt niet de middelen, al helemaal niet als er alternatieven zij .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:54

Magrathea schreef:
Ik word zo depressief van dit topic, wow.

Enig idee dat die mensen daar misschien wel staan ONDANKS dat er een pandemie gaande is?
Kan je nagaan hoe erg het ze aan het hart gaat!
Jullie doen nu net alsof het ze allemaal niks kan schelen, heb je wel eens met iemand persoonlijk gesproken die daar geweest is?

Ongelofelijk. En dan zeggen dat er geen racisme is in Nederland. Ik heb er geen woorden voor.

Mijn dochter wilde vanmiddag in Eindhoven gaan demonstreren. En ik heb dat niet goed gevonden. Het gaat mij ook aan het hart. MAAR. Het leed van duizenden gezinnen hier in Brabant die een of soms meerdere doden te betreuren hebben of hun baan of bedrijf zijn kwijtgeraakt, gaat mij ook aan het hart. Het lijden van de mensen die hier in de zorg hun benen onder hun lijf vandaan gewerkt hebben, soms met ernstige ziekte of zelfs dood tot gevolg, gaat mij ook aan het hart. Demonstreren hoeft niet met 1700 man op een pleintje, dat kan ook creatiever.

MarlindeRooz

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:09

Ik ga morgen ook hier in Zwolle. Maar verwacht dat ik makkelijk 1,5 meter afstand kan houden aangezien er denk ik 1000 mensen komen hooguit. In een enorm groot park. Waar er zeker wel 10.000 kunnen staan op afstand. Gezien hier jaarlijks een festival met 140.000 bezoekers georganiseerd wordt. Komen er toch zoveel mensen dat ik geen afstand kan houden. Dan draai ik mij vrolijk weer om.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:36

Als al die duizend uit Zwolle komen en afstand houden , niks op tegen. Wel wanneer ze met het openbaar vervoer komen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:36

Ik kan praktisch lopend gelukkig. Ga eerst naar samen met een vriendin naar een vriendin die dichtbij woont en daarna lopen we er heen. Zodat we weg kunnen lopen via waar en hoe we willen. :) Zou echt nooit niet met het OV gaan ervoor en/of op een klein plein als de Dam staan. Maar voor de mensen die willen weten waar het is; Park de Wezelanden (Oppervlakte 21,2 ha). De facebook heeft nu 380 mensen die gaan oid. Laten dat er eens 1000 worden dan is het alsnog prima te doen op 21,2 ha. _O-

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:41

Aangezien dit soort bijeenkomsten sinds paar dagen pas gehouden worden, vind ik het raar dat er overal geroepen wordt dat het niet geeft want het is buiten.... ehhh is daar bewijs van dan??

Want afgelopen 12 weken is dit niet voorgekomen, en daarvoor hebben dit soort samenkomsten juist geleidt tot veel zieken (carnaval, skivakanties) ook in de buitenlucht...

Voor mij nog steeds prijsschieten, eind Juni zullen we het antwoord weten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:43

Top dan toch? Volgens mij vindt niemand daar wat mis mee

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:50

Ondertussen heeft een organisator van een tegendemonstratie in Leeuwarden de demonstratie afgelast. Hij heeft zoveel doodsbedreigingen en verwensingen gekregen en er werd geprobeerd te achterhalen waar hij woonde dat hij het wijselijk achtte om de boel af te blazen. Zijn oproep was om te demonstreren met de oproep All Lives Matter.

Was niet handig om dit te organiseren maar erg dat hij dat onder druk van doodsbedreigingen dit moet doen. Voor zover de verdraagzaamheid van enkele anti racisten .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:52

Ik kan wel janken. Echt.
Al die doden: niets van geleerd.
Al dat leed: gaat dat nog erger worden?
Al die mensen die hun leven wagen om anderen te verzorgen: mogen zij straks weer 80 uur in de week gaan werken?
Al die mensen die aan het herstellen zijn: hoe moeten zij deze mensen massa’s bezien?

Wat is er mis te verstaan aan de woorden “vermijd drukte”.

Ik snap het echt niet. Echt niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:56

bigone schreef:
Ondertussen heeft een organisator van een tegendemonstratie in Leeuwarden de demonstratie afgelast. Hij heeft zoveel doodsbedreigingen en verwensingen gekregen en er werd geprobeerd te achterhalen waar hij woonde dat hij het wijselijk achtte om de boel af te blazen. Zijn oproep was om te demonstreren met de oproep All Lives Matter.

Was niet handig om dit te organiseren maar erg dat hij dat onder druk van doodsbedreigingen dit moet doen. Voor zover de verdraagzaamheid van enkele anti racisten .

Ja, weet je, als je all lives matter roept heb je het gewoon niet begrepen.

Kan het wel weer gaan uitleggen maar dat is al een paar keer heel goed gedaan in dit topic :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:56

bigone schreef:

Er is NUL verdraagzaamheid in die groep, dat maakt die wereldwijde massahysterie zo beangstigend. De kans is groot dat iemand die een tegengeluid laat horen het met de dood moet bekopen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:59

bigone schreef:

Akwasie ook. Die heeft vanmiddag dit soort berichten gedeeld.
En Sylvana ?
Schijnt normaal te zijn, als je het niet eens bent met anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:00

Magrathea schreef:
bigone schreef:

Kan het wel weer gaan uitleggen maar dat is al een paar keer heel goed gedaan in dit topic :j

Dus dan is het prima dat hij bedreigd wordt?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:01

Het lijkt mij, dat niemand bedreigd moet worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:01

Magrathea schreef:
bigone schreef:

Dat is nu weer die selectieve verontwaardiging waar ik mij zo aan erger. DOODSBEDREIGINGEN zijn gewoon FOUT.
Of het nu tegen Sylvana is, Wilders, Baudet, Jerry of Tom poes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:03

Hoe kan het toch dat "wij" zo lijnrecht tegenover elkaar staan? Waarom kunnen we het niet normaal met elkaar oneens zijn? Waarom moet het altijd gepaard gaan met bedreigingen en verwensingen over en weer?
Is nooit anders geweest natuurlijk, maar het maakt me soms bang

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:04

Hé, dat zei ik niet. Ik zeg nog maar weer eens dat het helemaal niet "all lives matter" versus "black lives matter" is. Dus die "tegen"demonstratie is überhaupt nergens voor nodig.
Verder hoop ik dat de organisator eerlijk is in zijn uitspraken, dpodsbedreigingen zijn nooit OK.
Ik hoop dat de mensen die dit heel erg vinden beseffen dat dit net zo goed gebeurt aan het adres van Sylvana Simons en KOZP-mensen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:06

rien10 schreef:
Ik kan wel janken. Echt.
Al die mensen die hun leven wagen om anderen te verzorgen: mogen zij straks weer 80 uur in de week gaan werken?
Al die mensen die aan het herstellen zijn: hoe moeten zij deze mensen massa’s bezien?

Voor de een weegt het een zwaarder dan het ander en met 17 miljoen mensen moet dat nu eenmaal geaccepteerd worden (en ook dat je die niet een jaar binnen kan houden) en dan kan je wel al 4 dagen achtereen kwaad zijn maar daar heb je alleen je zelf nu mee want helaas verandert dat niks.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:07

Magrathea schreef:
Hé, dat zei ik niet. Ik zeg nog maar weer eens dat het helemaal niet "all lives matter" versus "black lives matter" is. Dus die "tegen"demonstratie is überhaupt nergens voor nodig.
Verder hoop ik dat de organisator eerlijk is in zijn uitspraken, dpodsbedreigingen zijn nooit OK.
Ik hoop dat de mensen die dit heel erg vinden beseffen dat dit net zo goed gebeurt aan het adres van Sylvana Simons en KOZP-mensen.

Ik ben het totaal met je eens dat alle levens er toe doen. Discriminatie zou niet moeten bestaan.
En juist daarom snap ik niet dat er nu (Corona tijd) massaal gedemonstreerd wordt.

Ik kan er echt niet bij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:07

Dat is de internet-cultuur.

Ik heb weleens gelezen hoeveel verwensingen Doutzen en Anouk krijgen, alleen omdat ze met een donkere man samen zijn. Je hebt bewoon veel idioten op internet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:08

sureido schreef:
rien10 schreef:
Ik kan wel janken. Echt.

Voor de een weegt het een zwaarder dan het ander en met 17 miljoen mensen moet dat nu eenmaal geaccepteerd worden (en ook dat je die niet een jaar binnen kan houden) en dan kan je wel al 4 dagen achtereen kwaad zijn maar daar heb je alleen je zelf nu mee want helaas verandert dat niks.

Anderen zijn al vier dagen kwaad en schreeuwen BLM.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:08

Ik moet wel bekennen dat ik er niet rouwig om ben dat in ieder geval de tegendemonstratie is afgeblazen. Nog meer mensen op de been. en tijdens het rellen houd niemand anderhalve meter afstand.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:09

Ja maar daar wordt wat mee bereikt. Met wat jij doet niet. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:09

En terecht.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:10

MarlindeRooz schreef:
Ja maar daar wordt wat mee bereikt. Met wat jij doet niet. :)

En daarom is het niet goed wat ik doe.
Ik snap het. %)