Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:05

justkid schreef:
Ik vraag me af hoe het met MJ zijn eigen kinderen gaat. Of hij zelf besefte hoe fout het was toen hij zelf vader werd, net als deze twee uit de docu tot dat inzicht kwamen.
Allemaal beschadigde mensen -O-

Dat vraag ik me af hoor. In het interview met Bashir vertelde hij dat zijn oudste kind na de bevalling mogelijk problemen had en werd dus meegenomen door het ziekenhuis personeel, mar na een aantal uur bleek alles toch oké.
Kind nummer 2 heeft hij (naar eigen zeggen) daarom direct mee naar huis genomen terwijl moeder nog in het ziekenhuis lag, omdat hij bang was dat ze die ook van hem zouden afpakken (voor die paar uurtjes?!?).
Dat klinkt mij erg vreemd in de oren.

Elisa2

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:22

Ik heb de docu ook gezien en twijfel geen moment aan het verhaal van de jongens/ mannen, teveel details en patronen. Ik vind het enorm dapper dat ze hun verhaal hebben durven doen, juist omdat ze bergen oliebol over zich heen krijgen terwijl ze al zo beschadigd zijn.

De docu laat heel mooi zien hoe grensoverschrijdend gedrag steeds een stapje verder gaat, met manipulatie etc. erbij wat een kind niet door kan hebben en hoe het kind als ware vast komt te zitten in een loyaliteitsconflict.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:27

Ik zag daarnet ergens een mooie reactie. Iemand zei: "als hij onschuldig is, kan hij zich nu niet meer verdedigen!" --> "Als hij wel schuldig is, is hij er zijn hele leven mee weg gekomen."

Ik blij me erop verbazing hoe een meute fans hem blindelings blijft volgen. Je kan ook gewoon de waarheid in het midden laten.

Maar goed, social media is allicht geen goede graadmeter voor intelligentie.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:37

Ik vraag me af, ze moeten natuurlijk ook geheimhouding verklaringen tekenen. Telt dat ook als de persoon iets illegaal doet?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:41

Elisa2 schreef:
Ik heb de docu ook gezien en twijfel geen moment aan het verhaal van de jongens/ mannen, teveel details en patronen. Ik vind het enorm dapper dat ze hun verhaal hebben durven doen, juist omdat ze bergen oliebol over zich heen krijgen terwijl ze al zo beschadigd zijn.

De docu laat heel mooi zien hoe grensoverschrijdend gedrag steeds een stapje verder gaat, met manipulatie etc. erbij wat een kind niet door kan hebben en hoe het kind als ware vast komt te zitten in een loyaliteitsconflict.

De gedetailleerdheid van een verhaal zegt niets over de echtheid ervan. Ik geloof overigens wel degelijk dat het gebeurd kan zijn. Ik zal er echter geen mening of waarheid over uitspreken, ik was er immers niet bij.

Jouw 2e alinea is inderdaad zoals ik deze docu heb gezien; een uiteenzetting van hoe zoiets kan beginnen, de manipulatie, dat loyaliteitsconflict.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:56

Tieneke schreef:

Grijns... :D
Dat vind ik heel mooi gezegd...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:04

Tieneke schreef:
Ik zag daarnet ergens een mooie reactie. Iemand zei: "als hij onschuldig is, kan hij zich nu niet meer verdedigen!" --> "Als hij wel schuldig is, is hij er zijn hele leven mee weg gekomen."

Ik blij me erop verbazing hoe een meute fans hem blindelings blijft volgen. Je kan ook gewoon de waarheid in het midden laten.

Veel fans zouden hem nog verdedigen als er beeld van was :=

Laten we dat laatste maar hopen.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:14

Oké mijn ogen zijn misschien wel een beetje open gegaan dat ik nu twijfel. Michael kan onschuldig zijn, en het verhaal van de jongens kan waar zijn. Ik vind het verder ook gewoon moeilijk om mensen te veroordelen. Dus dat ga ik ook niet doen ik laat de waarheid in het midden en volgens mij zijn ze gewoon allemaal slachtoffer van iets. Vind bijvoorbeeld ook erg om te lezen dat Michaels jongste zoon sinds de documentaire niet meer gepraat heeft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:23

Tieneke schreef:

Of hij er mee weg gekomen is zijn hele leven hmmm...
Ik denk dat de jaren na dat dit alles bekend werd zijn leven wat al abnormaal ongezond was helemaal geen pretje meer was. Zijn uiterlijk werd ook steeds slechter. Hij werd steeds gekker...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:25

Dat laatste kan een media stunt zijn... Maar niet praten kan ook komen door een traumatisch verleden dat wordt opgerakeld ;) Écht niet meer praten is heel erg moeilijk vol te houden. De kans dat dat lukt terwijl je gezonde verstand werkt is volgens mij heel erg klein.

Ik denk dat niemand hier zegt dat MJ een makkelijk leven heeft gehad. Het vergoelijkt echter helemaal niets. Hetzelfde zie je keer op keer bij TBS'ers, hebben doorgaans ook een jong leven achter de rug vol mishandeling en/of misbruik, vaak door ouders. Die weten ook heus wel dat het niet oké is, hun ontwikkeling is echter anders verlopen. De draadjes zijn niet goed aangesloten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:26

Maar er is in dat geval geen erkenning gekomen voor de slachtoffers, dat denk ik dat er meer bedoeld wordt.

Ik kom dit tegen, mogelijk hier ooit al eens voorbij gekomen. Zijn zus Latoya zo veel jaar geleden.

https://youtu.be/9_1tGqn4jXc

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:39

Tieneke schreef:
Maar er is in dat geval geen erkenning gekomen voor de slachtoffers, dat denk ik dat er meer bedoeld wordt.

Ik kom dit tegen, mogelijk hier ooit al eens voorbij gekomen. Zijn zus Latoya zo veel jaar geleden.

https://youtu.be/9_1tGqn4jXc

Zo dit is toch wel behoorlijk duidelijk als je het mij vraagt...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:42

Later heeft ze dit ingetrokken, haar partner zou haar gedwongen hebben dit te zeggen. Maar ik geloof dat niet. Ze komt hier imo echt oprecht over.

En natuurlijk zeggen de MJ believers dat het niet telt omdat ze de woorden introk. Maar dat geldt blijkbaar niet in de richting van Robson en Safechuck...

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:44

Janine daar had ik aan gedacht idd dat de stilte verschillende redenen kan hebben....en wat de reden (waarheid) ook is het blijft triest.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:45

Ik wil niet oordelen en zeker niks goedpraten, je voorbeeld van de TBS is goed.
Wat ik wel zou willen is herkennen maar ik weet het echt niet. In mijn klas/ omgeving zou ik er dus zeker een aantal moeten hebben maar je weet het gewoon niet, echt niet.

Er lijkt een parallelle wereld te zijn met een zonnige en een duistere kant. Het kost ook even tijd om dat beeld bij te stellen wat je had van iemand. In dit geval MJ Maar het kan dus ook je lieve buurman, broer, neef, vriendin zijn. :r En ik wil ook niet iedereen wantrouwen, moeilijk dit.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:47

https://youtu.be/EW2jCPOi0-4

Hier zegt ze het nog eens. Ze is destijds niet geloofd geweest, maar ik denk dat ze de enige in die familie was met een zekere zin voor moraal en rechtvaardigheid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:57

Ik zit eigenlijk te wachten op een reactie van LaToya nu... Na de docu...
Ik ben even gaan zoeken en ik kan me voorstellen dat zij in een enorme spagaat heeft gezeten. Blijf je trouw aan je familie? Blijf je trouw aan je man? Wie kan je financieel het beste ondersteunen?

Overigens ook wel typisch dat er nog geen reactie van Janet is...
https://www.cosmopolitan.com/uk/enterta ... reactions/

Die volgens mij onlangs toch weer een hitje had?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:57

Tieneke schreef:
Later heeft ze dit ingetrokken, haar partner zou haar gedwongen hebben dit te zeggen. Maar ik geloof dat niet. Ze komt hier imo echt oprecht over.

En natuurlijk zeggen de MJ believers dat het niet telt omdat ze de woorden introk. Maar dat geldt blijkbaar niet in de richting van Robson en Safechuck...

Ik vind dat intrekken en haar partner beschuldigen ook vreemd. Dat ze in een foute relatie zat en haar vent haar tot dingen dwong geloof ik wel, maar in mijn ogen sprak ze hier gewoon de waarheid want het sluit naadloos op de verhalen van de jongens aan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:59

justkid schreef:
Ik wil niet oordelen en zeker niks goedpraten, je voorbeeld van de TBS is goed.
Wat ik wel zou willen is herkennen maar ik weet het echt niet. In mijn klas/ omgeving zou ik er dus zeker een aantal moeten hebben maar je weet het gewoon niet, echt niet.

Er lijkt een parallelle wereld te zijn met een zonnige en een duistere kant. Het kost ook even tijd om dat beeld bij te stellen wat je had van iemand. In dit geval MJ Maar het kan dus ook je lieve buurman, broer, neef, vriendin zijn. :r En ik wil ook niet iedereen wantrouwen, moeilijk dit.

Juist daarom is bewustwording zo belangrijk, hoe "daders" te werk gaan..waarom slachtoffers zwijgen. Hoe meer je er van weet, hoe meer signalen je kunt herkennen. Hoe meer het bespreekbaar is, hoe eerder slachtoffers aan de bel kunnen trekken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:00

Cayenne schreef:
Tieneke schreef:

Ik vind dat intrekken en haar partner beschuldigen ook vreemd. Dat ze in een foute relatie zat en haar vent haar tot dingen dwong geloof ik wel, maar in mijn ogen sprak ze hier gewoon de waarheid want het sluit naadloos op de verhalen van de jongens aan.

Misschien is ze omgekocht of bedreigd...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:02

Inderdaad, Cayenne. Waarom zou ze toen alles op het spel gezet hebben en haar eigen broer, als hij onschuldig zou geweest zijn, zo beschuldigen? Dat slaat nergens op en niemand kon daaruit winnen.

Latoya gaat niet meer reageren, denk ik. Feit dat ze de verklaringen introk, zal niet zijn omdat haar broers het vriendelijk gevraagd hebben.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:07

Ik denk dat die familie Jackson enorm geflipt is. Allemaal. Dat die vader niet spoorde is volgens mij algemeen geaccepteerd, maar kinderen komen daar logischerwijs ook nooit "normaal" uit en zeker niet als je heel de wereld over je schouder hebt kijken. Denk ook maar niet dat ze vaak een "nee" te horen kregen. Joy Robson zegt dat zelf ook in de docu, dat Michael zei dat hij altijd zijn zin krijgt. Niemand wordt daar beter van.

Ik denk dat we nog maar het topje van de ijsberg weten van wat er zich bij die familie afspeelt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:10

Nies_ schreef:
Ik denk dat die familie Jackson enorm geflipt is. Allemaal. Dat die vader niet spoorde is volgens mij algemeen geaccepteerd, maar kinderen komen daar logischerwijs ook nooit "normaal" uit en zeker niet als je heel de wereld over je schouder hebt kijken. Denk ook maar niet dat ze vaak een "nee" te horen kregen. Joy Robson zegt dat zelf ook in de docu, dat Michael zei dat hij altijd zijn zin krijgt. Niemand wordt daar beter van.

Ik denk dat we nog maar het topje van de ijsberg weten van wat er zich bij die familie afspeelt.

True, en toch zijn er natuurlijk ook vele succesverhalen bekend van mensen die uit een abusieve familie komen, maar het zelf wel 'beter' doen. Mogelijk is LaToya daar één van...

Ik hoop in ieder geval van harte dat de zussen ook nog met een reactie komen. Het is nu in ieder geval wel de tijd om te spreken, als in, de mogelijkheden zijn veel groter.

Dit is trouwens wel een interessant stukje; https://www.buzzfeednews.com/article/mi ... -neverland

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:18

De kinderen van MJ schijnen ook te kampen met depressies en psychische problemen. Ben benieuwd of die ooit nog eens gaan praten.

En ik ben benieuwd of Jimmy en vooral Wade de jongens weleens gesproken hebben die toen aangifte hebben gedaan en waartegen Wade getuigd heeft in de rechtszaal.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:19