2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:44

Trui schreef:
ik zag net dit en schrok zo erg! tot ik zag dat het van twee jaar terug was... maar het kan dus wel!

https://youtu.be/DvZef_CYk7U

Dit jongetje zat "maar" twee uur vast op 12 meter zonder puin en als ik zie uitgeput en bont en blauw eruit komt geeft mij dat heel weinig hoop voor Julen helaas.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:44

Op het jeugdjournaal vertelde ze (lekker naïef) dat Julen nog kan leven omdat er laatst een baby onder het puin is gehaald die daar 10 dagen heeft gezeten.

Mensen die dachten dat Julen vanacht gevonden werd; dat is toch helemaal niet reeel? Ze moesten gister avond nog 3 m en 5 uur per meter....

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:51

Trui schreef:
ik zag net dit en schrok zo erg! tot ik zag dat het van twee jaar terug was... maar het kan dus wel!

Wat gek dit is echt een identieke situatie ;(

Ik begon spontaan mee te huilen, dat jongetje zo horen huilen in die put. Vreselijk ;(

Zij hebben meer geluk gehad,.dat er geen puin op gevallen is en dat het maar 12 meter was.

Op dit filmpje besef je hoe smal zo'n gat pas echt is.

Dit is zo gruwelijk allemaal ;( ;(

opisop_shop

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:55

Ik heb het hele topic als stille meelezer gevolgd iedere dag. Het wordt nu echt spannend. Ik denk niet dat hij nog leeft. Ik neem aan dat als dat zo is er sectie zal worden gedaan. Hopelijk blijkt daaruit dan geen lang lijden in de put. Vreselijk voor de ouders dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:55

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:59

Krijg er echt kippenvel van. Als ik die foto van die ouders ook zie ;(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:14

Salsa schreef:
Trui schreef:

Dit jongetje zat "maar" twee uur vast op 12 meter zonder puin en als ik zie uitgeput en bont en blauw eruit komt geeft mij dat heel weinig hoop voor Julen helaas.

En denk ook aan eventueel letsel. We weten niet hoe hard Julen is neergekomen in de put.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:18

Bij het zien van de filmpjes van de wake hield ik het niet meer droog. Het maakt me misselijk... Wat een bizarre tijd voor de ouders...

En de foto van de 'lift' en de schacht. Krijg alleen maar meer respect voor de mijnwerkers... 75 meter afdalen dat is enorm diep... Geloof niet dat ik goed besef hoe diep dat is...

Ons leven hier draait gewoon door.
Kids gaan naar school enzovoort. Voor die ouders staat hun leven al 12 dagen stil met grote angst...

Mijn 5 jarige zag laatst een stukje op het Jeugdjournaal (had niet zo snel door dat het er op was had het hem liever niet laten zien het is nogal een gevoelig mannetje). Hij vraagt nu steeds "mama is het jongetje er al uit? Ik ben er verdrietig van mama. Hij zit daar helemaal alleen" eerste dagen bleef ik positief. Heb hem nu wel rustig verteld dat de kans dat hij nog leeft heel klein is...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:55

Als je dit dan ziet, die mannen in die kleine ruimte met een schep, bijl en boorhamer. Indrukwekkende tekening die in onze streekkrant staat (La Verdad de Murcia).

Afbeelding

Ik hoop zo dat het morgen over is, voor alle betrokkenen. Voor mijn gevoel geen enkele kans meer dat het ventje er levend uit komt, maar de nachtmerrie van deze onzekerheid voor alle betrokkenen blijft maar duren.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:56

Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 25-01-19 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:57

Hier vraagt ook mijn zoontje van 6 dagelijks of ze het jongentje al gevonden hebben.

Deze morgen vroeg hij of die mensen nog kindjes hebben.
Ham dan verteld dat ze al een kindje dood hadden door een hartje die niet meer klopte toen hij 3 was.
Werd hij even heel stil van en zei dat die ouders toch wel heel erg verdrietig moesten zijn nu....

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:01

Afbeelding

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:01

Zooo dan die rotsen...en dat dan handmatig. Pffff wat een werk

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:08

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:09

Jeetje en dan nog tot vannacht
Arme ouders :(

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:23

goh, gister leek het toch voorspoediger te gaan. De verwachting was toch dat ze vanmiddag tegen 3 uur bij hem zouden zijn? ;(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 11:36

Het is ook geen klein stukje steen wat er in de weg ligt zeg, allemachtig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:37

Die verwachtingen geloof ik niet meer zo.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:38

tengeltje11 schreef:
Hier vraagt ook mijn zoontje van 6 dagelijks of ze het jongentje al gevonden hebben.

Deze morgen vroeg hij of die mensen nog kindjes hebben.
Ham dan verteld dat ze al een kindje dood hadden door een hartje die niet meer klopte toen hij 3 was.
Werd hij even heel stil van en zei dat die ouders toch wel heel erg verdrietig moesten zijn nu....

Zelfs kindjes zijn er druk mee.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:40

Ik denk dat het een zaak is die iedereen aan het hart gaat. Vooral omdat er zoveel pure emotie op straat ligt met die ouders natuurlijk aanwezig. Arme ouders.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:41

Dit staat op hln.be

Citaat:
Volgens de prognose zouden de graafwerken 24 uur duren. De mijnwerkers zijn nu ongeveer zestien uur aan het graven en zijn ondertussen anderhalve meter opgeschoten. Er moet dus nog ongeveer 2,5 meter overbrugd worden tot de plek waar Julen zich zou bevinden. De vraag is nu hoe snel dit kan gaan. "Bestaat de resterende 2,5 meter uit zand, dan kunnen de mijnwerkers snel vorderingen maken", zo stelt onze journaliste Inge Bosschaerts die zich in het Spaanse dorpje Totalan bevindt. "Maar zijn er onderweg nog grote rotsblokken - en dat wordt gevreesd - dan zal het nog veel langer duren."

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:48

Ik verwacht ook niks meer. Ieder x denk ik Ja nog ff en dan zijn ze bij hem maar dan is er weer iets.

Kan ook echt niet naar die foto's en plaatjes kijken. Ik volg ook helemaal nix op sociaal media. Ik kijk alleen in dit topic, hier blijft het gelukkig beschaafd.
En nu maar weer hopen dat ze hem dan vandaag bereiken.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:58

enjoy86 schreef:
goh, gister leek het toch voorspoediger te gaan. De verwachting was toch dat ze vanmiddag tegen 3 uur bij hem zouden zijn? ;(

Ze zeiden eerst dat het 24 uur zou duren, maar ook dat er geschat werd dat ze 4-5 uur over 1 meter zouden doen. Voor de eerste meter ging die vlieger op, maar nu helaas niet meer. Zo te zien wordt er nu geschat dat ze er rond 4 uur vannacht zijn.

Wat moet dat een enorme uitputtingsslag zijn voor de helden in die tunnel...

Hopelijk is Julen ook waar ze hopen/verwachten dat hij is, en krijgen de ouders in ieder geval een afsluiting. Hopen op een wonder.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 12:20

Het is gewoon niet meer in te schatten, omdat ze niet weten wat ze tegenkomen. Echt vreselijk ook voor die mijnwerkers. Die willen ook alleen maar zo snel mogelijk bij Julen zijn om hem eruit te halen. Wat zal dat frustrerend zijn.