Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:00

Omg, dat is bij mij in de buurt..

Biebz

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:03

Misschien niet elke vermissing in dit topic vermelden? Elke dag raken er mensen vermist.
Renkum is idd ook vlakbij mij. Maar van de week was er hier ook iemand vermist inlc zoektocht...
Maar als we alles moeten noemen dan is dit topic zo vol.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:07

Ze werd voor het laatst gezien in de ketsheuvel. Serieus de ketsheuvel? :')

Maar idd, er worden dagelijks mensen vermist en de meesten komen weer snel terug gelukkig.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:12

lijkt me goed idee, ik moet ook zeggen dat ik bij het zien van het berichtje van Rivjenn eigenlijk dacht dat ze gevonden was. (niet onaardig bedoeld btw)

Weet iemand of er weer nieuwe zoekacties gestart worden?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:27

Gwenvd schreef:
lijkt me goed idee, ik moet ook zeggen dat ik bij het zien van het berichtje van Rivjenn eigenlijk dacht dat ze gevonden was. (niet onaardig bedoeld btw)

Dit dacht ik ook, dus Rivjenn zou je je bericht willen aanvullen? Bijvoorbeeld met dat er een andere vermissing is?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:43

Er worden inderdaad elke dag mensen vermist. En in de meeste gevallen ook weer binnen 48 uur gevonden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 08:46

Er worden idd iedere dag mensen vermist. Kijk maar eens op de FB pagina's hiervoor en volg Burgernet.
Geen massapaniek graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:59

Misschien zou het een optie zijn om vanaf een bepaald punt, bijvoorbeeld vanaf het laatste contact of vanaf het laatste telefoonsignaal, de route die ze waarschijnlijk heeft gefietst verder te lopen met bijvoorbeeld de hulphonden van Signi.
Ik weet niet van welke afstand een hulphond een geurspoor kan vinden, maar wie weet vinden ze iets.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:00

En zelfs al lijken zaken op elkaar (denk aan Savannah en Romy), hoeft het niets met elkaar te maken te hebben.

@Gwen ik begreep dat er vandaag weer gezocht zou gaan worden, maar hoe en waar weet ik niet.

@KBK zouden de honden nog sporen op kunnen pikken na tien dagen en veel regen? Oprechte vraag, ik zou het echt niet weten namelijk.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:06

Ze zeiden net op de radio (3FM) dat ze vandaag weer bij Huis ter Heide zouden gaan zoeken

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:15

Ik lees ook (ad.nl) dat de politie toch overweegt om het leger in te zetten bij de zoektocht

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:17

Jeetje, het leger? prima natuurlijk, alles om haar te vinden maar zulke acties heb ik nog niet eerder gezien. Of gewoon niet mee bezig gehouden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:24

Van mij zou leger inzet veel vaker mogen. Waarom niet, toch ook geen goede oefening voor deze mensen?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:28

Het is jammer dat het ter tijde van de verdwijning en ook de dagen er na, zo slecht weer was.
Eventuele sporen en reukvlagen voor honden verdwijnen of "verwateren".

Ik vraag me zelf wel af hoe lang ze nog zo actief blijven zoeken. Fijn ook als steun voor de familie dat er zo actief wordt gezocht met zowel professionals, als vrijwilligers, maar ik vermoed dat dit eerdaags wel gaat stoppen of minder wordt. Misschien inderdaad nog een wat hulp van het leger en dan... :( Tja wat dan?

En wat een drama voor de familie, die onzekerheid, ik hoop dat er snel een aanknoping of een oplossing komt met een positieve afloop.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:35

Bij de zaak Ruben en Julian werd ook het leger in gezet...
Zo treurig en vreemd dit verhaal, zo'n jonge mooie meid... En dan wil je gewoon even lekker fietsen.. -O- -O- Ik hoop dat ze haar gauw vinden.

Gwenvd schreef:
Jeetje, het leger? prima natuurlijk, alles om haar te vinden maar zulke acties heb ik nog niet eerder gezien. Of gewoon niet mee bezig gehouden.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:36

Ah dank je Chocobroodje, was me alweer ontschoten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:37

Tja.....en meestal lees je dat slachtoffer gevonden word door een toevallige voorbijganger.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:38

Ik denk zelf dat ze haar daar niet gaan vinden.. ze zullen eerdaags wel stoppen met de zoektochten daar, wat wel begrijpelijk is. Het zal voor ons wel lijken alsof ze dan stoppen met actief zoeken. Ik denk niet dat dat zo is, ze zullen achter de schermen doorgaan, je zult er alleen minder van zien en merken omdat het geen grote zoekacties meer worden maar op andere manieren gezocht gaat worden wat er gebeurd kan zijn.

Ik heb er echt nachtmerries over gehad afgelopen nacht -O-

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:47

Hoe langer het duurt, hoe kleiner de kans dat ze haar vinden denk ik.
Straks is alles in de buurt doorzocht en dan?
Er is geen enkel aanknopingspunt waar ze kan zijn

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:50

Rivendell: dat is een flinke aanname. Wij zien geen aanknopingspunten maar misschien zijn die er wel.
Politie gaat echt niet alle info die ze hebben delen met het publiek.

Hoop echt dat ze haar vinden. Heb gevoelsmatig weinig vertrouwen in een afloop waarbij ze levend terug wordt gevonden maar hoop op een wonder.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:54

In het AD staat dat het leger nu fysiek ook mee zoekt. In totaal zoeken er nu 220 mensen naar Anne. Zoektocht is verplaatst naar vliegbasis Soesterberg. Waarom er nu daar gezocht wordt staat er niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:55

miramii schreef:
En zelfs al lijken zaken op elkaar (denk aan Savannah en Romy), hoeft het niets met elkaar te maken te hebben.

@Gwen ik begreep dat er vandaag weer gezocht zou gaan worden, maar hoe en waar weet ik niet.

@KBK zouden de honden nog sporen op kunnen pikken na tien dagen en veel regen? Oprechte vraag, ik zou het echt niet weten namelijk.

De honden van signi kunnen na jaren soms nog sporen oppikken!
Maar de honden van de politie denk ik ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 11:02

Ja hoor, dat kunnen ze zeker. Laatst nog een verhaal van een lijkhond die na 26 jaar nog een stoffelijk overschot wist te lokaliseren.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:02

VivaLaVida schreef:
miramii schreef:

De honden van signi kunnen na jaren soms nog sporen oppikken!
Maar de honden van de politie denk ik ook.

Ik heb een tijd gewerkt op een politiehondentrainingsschool. Ik begreep dat sporen juist duidelijker worden voor honden naarmate ze nat worden. Dus het 'bekende' trukje om door een stroompje te lopen en de honden af te schudden werkt precies avarechts.
Wat wel lastig kan zijn is dat de meeste honden getraind zijn op één geur. Dus óf een levend person, óf een lijk (of geld, of wiet, ect). Honden trainen op meerdere geuren wordt volgens mij bijna nooit gedaan, als het al mogelijk is.
Hondenneuzen zijn zo gevoelig, echt bijzonder.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:15

De groene volvo is uitgesloten van betrokkenheid