Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 05:55

Wij kijken ook mee. Ook bij ons Amerikaanse vrienden die totaal in paniek zijn. Maar ook vrienden (republikeins tot het bot, plus christelijk) die voor Trump stemmen, zonder twijfel.

Ik heb echt geen idee hoe het verder moet met Trump, enge kerel.

MoniqueT

Re: Trump of Clinton

Trump heeft Florida ...

Stephanie_86

Florida ook naar trump

Anoniem

elenaMM77 schreef:
Emmaa_ schreef:
Het is in Florida echt niet meer mogelijk. Bijna alle stemmen zijn geteld en ze kan de voorsprong die Trump nu heeft niet meer inhalen.

florida is nu maar 1% verschil aldus npo?
met 95%.. ik denk dat die wel naar Trump gaat, maar niet meer in te halen zou ik niet zeggen toch?

Iets meer dan 1%, maar de countys waar nog stemmen uit moeten binnenkomen zijn grotendeels republikeins. De staat Florida is zo gigantisch groot, dat Trump met zo'n grote voorsprong gewoon niet meer ingehaald kan worden met het aantal stemmen dat nog toegewezen moet worden.

FiveSports

UhNee schreef:
Mixje90 schreef:
Hoe denken jullie dat dit op korte / lange termijn invloed heeft op Europa? :(

Staat een interessant artikel over op nos.nl!

Linkje?

Anoniem

Sorry, maar appelflap. Ik had dit echt niet gehoopt.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 05:56

Nu denk ik echt dat het gedaan is voor Clinton

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 05:57

Alleen alaska, washington, orlando californië en hawaï waarvan nog geen uitslag is.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 05:58

Iedereen weer naar bed, trump word het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 05:59

Moest het om een klein land gaan, zou het mij geen zier schelen dat zo'n figuur de touwtjes in handen krijgt. Maar wanneer het om een wereldmacht gaat, bah zeg, de wereld is weeral een stuk onveiliger geworden. Bedankt Amerikanen om ons richting WO3 te sturen door jullie idioot stemgedrag! Ik hoop dat ze daar de komende jaren zwarte sneeuw zien en dat hun economie volledig in stort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 05:59

khirshanta schreef:
Alleen alaska, washington, orlando californië en hawaï waarvan nog geen uitslag is.

Dat is echt totaal niet waar. Er zijn bij heel veel staten nog steeds alleen maar projecties. Ook een aantal belangrijke swing state zijn nog niet volledig toegewezen. Er kan echt nog heel veel gebeuren.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:00

Bah bah bah, dit kan toch niet jongens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:00

SVRL schreef:
Moest het om een klein land gaan, zou het mij geen zier schelen dat zo'n figuur de touwtjes in handen krijgt. Maar wanneer het om een wereldmacht gaat, bah zeg, de wereld is weeral een stuk onveiliger geworden. Bedankt Amerikanen om ons richting WO3 te sturen door jullie idioot stemgedrag! Ik hoop dat ze daar de komende jaren zwarte sneeuw zien en dat hun economie volledig in stort.

Zo lang wij in Nederland figuren als Wilders naar voren duwen hebben we imo geen recht van spreken hierover.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:01

SVRL schreef:

Storten wij dan ook niet neer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:01

Handig, wat ze nu doen bij CNN. Ze schrijven wel California, Hawaii en Washington toe aan Clinton maar ze hebben oa Florida nog niet aan Trump toegeschreven.. Nu lijkt het alsof ze voor ligt maar dat is niet waar :=

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:02

Moet een president trouwens de 4 jaar afmaken, of kan hij door druk vanuit de bevolking eerder aftreden?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:02

190 201!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:03

Emmaa_ schreef:
SVRL schreef:

Zo lang wij in Nederland figuren als Wilders naar voren duwen hebben we imo geen recht van spreken hierover.

Ik ben Belgisch en bij ons is er een cordon rond het Vlaams Belang, figuren zoals Wilders staan hier alleen maar aan de zijlijn te roepen. Als Belg kan ik het dus wel maken om zo'n uitspraken te doen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:04

elenaMM77

Fira schreef:
Moet een president trouwens de 4 jaar afmaken, of kan hij door druk vanuit de bevolking eerder aftreden?

hij kan aftreden wat hij wil, maar dan wordt de vice president president.
eerder is er een wegens ziekte afgetreden als ik het goed heb..
overlijden schijnt ook een einde aan je carriere te maken

afzetten, geen idee of dat kan, maar dan ontketen je wel een burgeroorlog denk ik

khirshanta

Emmaa_ schreef:
khirshanta schreef:

Dat is echt totaal niet waar. Er zijn bij heel veel staten nog steeds alleen maar projecties. Ook een aantal belangrijke swing state zijn nog niet volledig toegewezen. Er kan echt nog heel veel gebeuren.

Ik bedoelde dat daarvan nog helemaal geen uitslag is- van sommige staten is alleen wie er dan aan de leiding staat bekend :)

Sorry dat ik onduidelijk was

Killyenn

It ain't over til it's over, vergeet niet dat veel van de 'projected' states minder dan de helft van de stemmen geteld hebben en dat rural areas vaak sneller tellen, en ook more likely zijn om op Trump te stemmen. Niet dat het er goed uit ziet, maar deze hele verkiezing is anders dan normaal, dus het kan zijn dat het verschil dit keer in de details zit en de predictions daarom wat minder accurate zijn. Daarnaast zijn de Senate en HoR ook belangrijk om in de gaten te houden, misschien nog wel belangrijker.

Ook interessant om te zien dat het percentage 'other' stemmers dit jaar nu al veel hoger ligt dan voorheen. Zou toch wat zijn als Clinton uiteindelijk toch echt daarop verliest, zoals al gevreesd werd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:05

Mixje90 schreef:
SVRL schreef:

Storten wij dan ook niet neer?

Waarom? We hebben nog de rijke Aziatische landen, Canada en Australië om,handel mee te drijven. Het is perfect mogelijk om de VS op economisch vlak af te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:06

Killyenn schreef:
It ain't over til it's over, vergeet niet dat veel van de 'projected' states minder dan de helft van de stemmen geteld hebben en dat rural areas vaak sneller tellen, en ook more likely zijn om op Trump te stemmen. Niet dat het er goed uit ziet, maar deze hele verkiezing is anders dan normaal, dus het kan zijn dat het verschil dit keer in de details zit en de predictions daarom wat minder accurate zijn. Daarnaast zijn de Senate en HoR ook belangrijk om in de gaten te houden, misschien nog wel belangrijker.

Ook interessant om te zien dat het percentage 'other' stemmers dit jaar nu al veel hoger ligt dan voorheen. Zou toch wat zijn als Clinton uiteindelijk toch echt daarop verliest, zoals al gevreesd werd...

Senaat is al een gelopen race, die is door de republikeinen gewonnen. De NYT geeft op dit moment aan dat de winkans van Trump groter dan 95% is. Clinton komt gewoon tekort, en we hebben dit met z'n allen fataal onderschat.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:08

197 clinton- 201 trump