Cer schreef:ja, heb ik ook, dat ik bepaalde dingen van mijn huis niet mag veranderen... heeft te maken met regels die men met elkaar overeen gekomen is... wist ik van te voren

Dus kon ik van te voren kiezen of ik daar wel of niet mee akkoord ging..
De regels die we met elkaar zijn overeengekomen is dat iedereen mag uitkomen voor z'n mening, z'n religie en opvattingen mag uitdragen, en dat we samen kunnen streven naar verandering.
Ik heb het contract er even bijgepakt:
Citaat:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. [...]
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. [...]
Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. [...]
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
Dat zijn de huisregels, en die verdwijnen nog wel eens iets uit het zicht. Wat mij betreft stellen we ze weer iets centraler.