Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Willl65 schreef:Papilio echt ik vind zo een onzin dat een operatie, reanimatie of medicatie ook maar niet moet als je tegen donorschap bent.
Dat van een totaal andere orde.
Bovendien laten veel niet donors ook weten dat ze gewoon willen kunnen sterven zonder tussenkomst.
Accepteer dat gewoon en wees blij dat er nog zat andere mensen wel geoogst willen worden.
Willl65 schreef:Papilio echt ik vind zo een onzin dat een operatie, reanimatie of medicatie ook maar niet moet als je tegen donorschap bent.
Dat van een totaal andere orde.
Bovendien laten veel niet donors ook weten dat ze gewoon willen kunnen sterven zonder tussenkomst.
Accepteer dat gewoon en wees blij dat er nog zat andere mensen wel geoogst willen worden.
chanel1985 schreef:Nies_ schreef:Zo heet dat nu eenmaal. De organen worden geoogst. Of jij dat nou respectvol vindt klinken of niet, dat is hoe het heet.
Sorry, dat heet zo nu niet eenmaal, dat is wat men hier ervan maakt.
Sonja89 schreef:Na 9 jaar als donor geregistreerd te zijn geweest, heb ik daar nu een 'nee' van gemaakt.
Ik ben blij met de discussie die is opgelaaid, want daardoor weet ik nu dat de kans bestaat dat je als donor op de operatietafel sterft tijdens de orgaanuitname in plaats van in rust en in bijzijn van geliefden (om daarna geopereerd te worden). Eerder had ik me dat nooit zo gerealiseerd en vond ik dat misschien ook minder belangrijk, maar door alle berichtgeving is de (mogelijke) realiteit wel tot me doorgedrongen.
Ik ben er altijd heel trots op geweest dat ik al sinds mijn 17de geregistreerd stond en was ook heel fanatiek in het voeren van gesprekken over dit onderwerp, maar ik vrees dat er nog veel meer mensen zijn zoals ik, die juist door het wetsvoorstel hun mening herzien hebben...
Ayasha schreef:Dit topic alleen is al een bewijs dat het een sociale verplichting is. Anders moesten mensen die 'nee' zeggen dat niet onderbouwen.