Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:11

Roweentje89 schreef:
Net op het nieuws hier in Belgie dat de autoriteiten hebben gevraagd om die foto niet te verspreiden in het nieuws, omdat er nog niks zeker is en er nog geen opsporingsbericht uitgegaan is.

Ik heb m weggehaald.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:11

EllisL schreef:
Ik lees net op de Kinepolis twitter, dat Kinepolis Antwerpen op verzoek van de politie ontruimd word

Ik ben bang dat sommige mensen het ervan nemen en expres verdachte pakjes neer leggen of gaan schreeuwen opeens in een drukke ruimte...
En omdat alles en iedereen in opperste staat van paraatheid staat nu wordt er geen risico genomen en wordt alles ontruimd.
Sommige mensen snappen niet wat de risico's zijn van 'grapjes' maken door te gaan schreeuwen of een pakketje neer te leggen.
Als er paniek uitbreekt dan kunnen er nog meer slachtoffers vallen zonder dat er sprake is van een aanslag...

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:12

Ja ik denk zeg het maar even. Niet dat je er zo meteen mee in de problemen komt.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:12

Maar ik hoor regelmatig dat verdachte pakketten gecontroleerd ter ontploffing worden gebracht
Betekend dit dat dat ook werkelijk bommen zijn?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:13

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:14

Ze laten op radio 538 nu een stukje horen van een getuige (bellend met de Belgische radio) die in de vluchthaven stond op het moment van de aanslag. Kippenvel.....

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:15

Gentlegiant schreef:
Maar ik hoor regelmatig dat verdachte pakketten gecontroleerd ter ontploffing worden gebracht

Niet perse, maar als ze een vermoeden hebben laten ze het ontploffen.

Ik heb trouwens het gevoel dat de hulp diensten en polite en leger enorm goed werk hebben geleverd en mensen gerust gesteld hebben. Dat alles goed verlopen is zonder meer paniek.
Wij moesten ook zoveel mogelijk binnen blijven, was wat rustiger in de straten.

Roweentje89

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:17

Ik volg het al heel de dag op de tv en ik heb inderdaad ook het idee dat het zonder meer paniek verlopen is en dat alle hulpdiensten goed hun werk hebben kunnen uitvoeren.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:17

Maar hoe laten ze het dan ontploffen d'r zit toch geen springstof of iets in?

Ik ben ook echt blij dat we zoveel mensen hebben die zich inzetten voor de medemens zowel politie,ambulance,brandweer en leger personeel

Foto mag wel verspreid worden hoor ik net op vtm

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:18

Gentlegiant schreef:

Dat weet ik niet.
Misschien dat ze alle verdachte pakketjes maar gecontroleerd laten ontploffen nu uit voorzorgsmaatregelen.
Maar het zouden natuurlijk ook echte bommen kunnen zijn.

Wat ik dan niet zo goed snap is dat (Hoe klote het ook is om te zeggen) de terroristen goed nadenken en best slim zijn en echt niet zomaar overal bommen neerleggen die uiteindelijk niet afgaan.
Ze hebben in Syrië een opleiding gehad om terrorist te worden, dus ze zullen prima weten hoe ze een bom moeten maken en zullen echt niet falen daarin (denk ik).

Als ze het voor elkaar krijgen om in een zwaarbeveiligd Brussel nog zoveel slachtoffers te maken, dan zouden ze echt niet zoveel niet werkende bommen achterlaten.

Of denk ik nu bekrompen ?

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:18

Die foto staat ook op DeRedactie. Dit stond erbij:

"Volgens de politie zijn dit de verdachten van de aanslag op de luchthaven van Zaventem. Dat is aan onze redactie bevestigd.
De politie tweette een foto van drie mannen, die eigenlijk enkel voor intern gebruik bedoeld was. Wie ze zijn, weten we niet. Wel dat ze als verdachten beschouwd worden. Eén van hen wordt actief opgespoord.

Dat gebeurt dan wel niet meer op de luchthaven zelf. Daar zijn de zoekacties naar verdachten en wapens beëindigd, zo heeft Belga ter plaatse van de politie vernomen. De wetenschappelijke politie is aanwezig. Over het resultaat van deze zoekacties wordt niets meegedeeld."

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:20

Gentlegiant schreef:

Ik ben ook echt blij dat we zoveel mensen hebben die zich inzetten voor de medemens zowel politie,ambulance,brandweer en leger personeel

Ik denk dat ze dat er zelf bijstoppen om het te laten ontploffen.
Ook om eventuele schadelijke stoffen die in pakketjes kunnen zitten zo niet-werkend te maken.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:21

Gentlegiant schreef:

Het is nu net bevestigd dat hij wel verspreidt mag worden, toenet zei de terrorist expert nog dat hij niet verspreidt mocht worden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:22

EarthFocus schreef:
Wat ik dan niet zo goed snap is dat (Hoe klote het ook is om te zeggen) de terroristen goed nadenken en best slim zijn en echt niet zomaar overal bommen neerleggen die uiteindelijk niet afgaan.
Ze hebben in Syrië een opleiding gehad om terrorist te worden, dus ze zullen prima weten hoe ze een bom moeten maken en zullen echt niet falen daarin (denk ik).

Als ze het voor elkaar krijgen om in een zwaarbeveiligd Brussel nog zoveel slachtoffers te maken, dan zouden ze echt niet zoveel niet werkende bommen achterlaten.

Of denk ik nu bekrompen ?

Niet alle terroristen zijn in Syrië geweest, hoor. Salah Abdeslam is er bijvoorbeeld (als ik het me goed herinner) nooit geweest. Er zijn genoeg jongeren die radicaliseren maar nooit naar Syrië gaan.

En even heel cru gesteld: er zijn genoeg websites waar je kan leren hoe je bommen maakt. Daarvoor hoef je niet naar Syrië te gaan.

Anoniem

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:23

Het lijkt me niet dat ze alle verdachte pakketjes zomaar laten ontploffen. Stel dat er wel iets inzit wat schadelijk is voor de gezondheid ipv dat het een bom is (stel, om een voorbeeld van vandaag te nemen, een poederbrief. Dan zit de Xantrax overal).

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:25

Bekijken ze de pakketjes niet eerst met een bestuurbaar robotje? Heb dat ooit gehoord?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:25

Pff het is nu ingezonken. Ben ik blij dat ik niet in de vertrekhal moest werken vandaag...

Wel angst gekregen. Ik vond de job sowieso al niet leuk, maar nu zie ik er écht tegenop. Voel me daar niet veilig meer...

Hopelijk vinden ze eventuele resterende bommen snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:28

Ik moet verdomme gewoon bijna ervan huilen. Het enige waar ik aan kan denken is waarom? Het slaat verdomme helemaal nergens op. Wie haalt het in zijn krankzinnige hoofd om dit te doen, maar vooral: wie de f.uck is er ooit mee begonnen?

Het maakt me niet uit wat er voor nodig is. Van mij mogen de mensen die dit doen of potentieel doen gewoon volledig afgeschoten worden. Opruimen die handel. Ook geen lange celstraf geven om ze te laten lijden of "na te denken over hun misdaden". Gewoon tegen de muur zoals we vroeger ook deden met dit soort "mensen".

Ik las ook iets over dat de advocaat van zo'n gast die vorige week is opgepakt nu al zijn rechten heeft opgeëist. Hoe kan dit? Wat de f.uck denkt onze overheid? Dat we menselijk moeten zijn en ons moeten onderscheiden van die duivels om zo "beter" te zijn? Dit is de zwakte van de westerse democratie. Het gaat hier niet om mensenrechten, het gaat hier verdomme om de bescherming va het volk tegen dit soort afschuwelijke misdaden! En voor die onmenselijke wezens die die misdaden veroorzaken, is er op aarde geen plek.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:29

Dit is hier wrs al geplaatst:
http://www.mediacourant.nl/2016/03/kind ... m-brussel/

Hier wordt ik zo boos om hè... Van die hippe mocro's met hun ***accent en waarschijnlijk bontkraagjes die dingen als dit doen. Echt... wat mij betreft komt er een IS sympathisanten register waarin dit soort mensen geregistreerd worden, om ze vervolgens in de gaten te kunnen houden.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:29

Vanmorgen was officieel bevestigd dat er in Zaventem al 11 doden waren.
En nu is het officieel dat er in Zaventem 10 doden zijn en dus niet 11?
Dat er meer bij komen lijkt me logisch (gezien het aantal zwaargewonden), maar dat het er minder worden is een beetje apart toch ?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:30

Resistance schreef:
Ik las ook iets over dat de advocaat van zo'n gast die vorige week is opgepakt nu al zijn rechten heeft opgeëist. Hoe kan dit? Wat de f.uck denkt onze overheid? Dat we menselijk moeten zijn en ons moeten onderscheiden van die duivels om zo "beter" te zijn? Dit is de zwakte van de westerse democratie. Het gaat hier niet om mensenrechten, het gaat hier verdomme om de bescherming va het volk tegen dit soort afschuwelijke misdaden! En voor die onmenselijke wezens die die misdaden veroorzaken, is er op aarde geen plek.

Walgelijk inderdaad. Die gozer moeten ze in een isoleercel drukken en elke dag alleen maar varkensvlees te eten geven.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:30

EarthFocus schreef:
Vanmorgen was officieel bevestigd dat er in Zaventem al 11 doden waren.
En nu is het officieel dat er in Zaventem 10 doden zijn en dus niet 11?
Dat er meer bij komen lijkt me logisch (gezien het aantal zwaargewonden), maar dat het er minder worden is een beetje apart toch ?

Ze kunnen best een foutje maken denk ik zo :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:31

Brussel was imo niet zwaar beveiligd. Zaterdag was ik daar op Comic Con. Geen enkele agent of militair daar gezien om te controleren. Iedereen kon daar binnen en buiten lopen. Moet je denken dat daar heel wat mensen verkleed waren, op zich heel leuk, maar was dus een perfecte kans geweest om zoiets te doen. Daar waren een paar duizend mensen samen.
We hebben 's middags daar in de buurt iets moeten zoeken om te eten. Toen zijn we twee keuvelende militairen gepasseerd en that's it.

IS heeft het nu opgeëist.

EllisL

En op de Livefeed staat dat IS officieel de aanslagen opeist volgens hun eigen persbureau (deredactie.be)

Gianti

Resistance schreef:
Ik moet verdomme gewoon bijna ervan huilen. Het enige waar ik aan kan denken is waarom? Het slaat verdomme helemaal nergens op. Wie haalt het in zijn krankzinnige hoofd om dit te doen, maar vooral: wie de f.uck is er ooit mee begonnen?

Het maakt me niet uit wat er voor nodig is. Van mij mogen de mensen die dit doen of potentieel doen gewoon volledig afgeschoten worden. Opruimen die handel. Ook geen lange celstraf geven om ze te laten lijden of "na te denken over hun misdaden". Gewoon tegen de muur zoals we vroeger ook deden met dit soort "mensen".

tsja, is maar net hoe ver je terug in geschiedenis is gegaan, maar er is altijd al oorlog geweest tussen geloven... het geloof, de middelen en groeperingen verschillen alleen
wat wil je doen? ze afknallen? dan sterven ze als martelaar en worden ze geeerd door de volgelingen...