verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:49

TCM, zelfs met allerlei nuances, als de bewering correct is, is iedere mannelijke asielzoeker tenminste een losgeslagen serieverkrachter, met meer verkrachtingen op zijn naam als de utrechtse serieverkrachter.

En als jij voldoende middelen hebt en je moet vluchten.. ga jij dan naar een land waar jij met jouw opleiding een baan kunt vinden met een mooi salaris in een land met hoge welvaart..

of ga je dan in croatië zitten omdat ze je er graag willen hebben..

vergeet niet, als je moet vluchten en je hebt een pak poen, dan heb je nog enige mogelijkheden om te besluiten waarheen je kunt vluchten en hoef je niet met het eerste de beste genoegen te nemen..

Dat deden de joden in de tweede wereldoorlog ook, zover mogelijk weg gaan en als het even kon gingen ze naar het land van de gouden mogelijkheden Amerika..

hoeveel gewone Nederlanders zijn niet gevlucht.. Toen moest je ook over geld beschikken om verder weg te raken dan belgië.. ze zwommen niet engeland.. dat waren ook dure boottochtjes..

en wie helemaal vermogend was, zorgde dat hij wegkwam uit europa.. Amerika en Canada.

Je kon hoog en laag springen, maar ook tijdens de tweede wereldoorlog ging geen Nederlander in zwitserland zitten omdat ze dichtbij en neutraal waren en misschien wel een Nederlander konden gebruiken.. Nee, als het kon dan ging je ver van de oorlog zitten in een land die de beste mogelijkheden bood voor een toekomst.. Immers je weet niet of je ooit nog terug kunt keren, je moet er rekening mee houden dat je vlucht definitief is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:51

Tcm62 schreef:
Tja maar als de nuances er niet in zitten...

Er zullen heus wel verkrachtingen zijn geweesr...vergeet niet dat de culturen naar vrouwen toe enorm uit elkaar liggen..

Vrouwen in die landen hebben niet die vrijheden en als je die wel ten toon spreid, mag je gestraft worden...juist in die landen wordt een vrouw gestenigd als ze een man tot verkrachting heeft uitgedaagd...jawel...uitgedaagd door alleen maar zijn te zijn....

ook in 'die' landen mag je geen vrouw verkrachten.

en ook in 'die' landen zijn het alleen de extremisten die een vrouw willen stenigen omdat iemand haar kwaad heeft aangedaan..

In Europa en nederland hebben we extremisten die vinden dat je gewoon een hand wapens en voedsel in Syrie moet droppen een muur erom heen bouwen en wachten tot ze elkaar afgemaakt hebben. Is dat een christelijke instelling.. of de ideeën die enkele gekken hebben?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:53

Het gaat mij om het woordje ieder...en dat is iets waar je eindeloos over kunt discussieren...vind ik ook niet nodig.

Er moet een beter beleid komen tov de rotte appels...de mensen met goede bedoelingen mogen gewoon niet in de kou gezet worden...zij zouden zelfs onze economie een flinke push kunnen geven door handel en samenwerking op wegen die nog niet eerder bewandeld zijn geweest...

Wordt hoog tijd als er eindelijk weer eens beweging in een andere richting komt...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:55

elenaMM77 schreef:
TCM, zelfs met allerlei nuances, als de bewering correct is, is iedere mannelijke asielzoeker tenminste een losgeslagen serieverkrachter, met meer verkrachtingen op zijn naam als de utrechtse serieverkrachter.

En iedereen kan zelf beredeneren dat dat gewoon niet waar is. Dank je Elena, je hebt mijn punt duidelijker gemaakt dan dat ik dat kon. Sorry voor de eventuele verwarring Tcm!

Indestal

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:03

Cowboy en elena,

Is dit het stukje waar jullie naar referen?

http://www.bijbelarchief.nl/default.asp?id=1589

Dit gaat over zweden, verkrachtingen, asielzoekers, moslimmannen die verkrachtennen door hun ouders in het gelijk gesteld worden.

Tja misschien ook wel niet waar, ik denk dat men de mendia links moet laten liggen om een eigen oordeel te kunnen vormen..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:05

Elena als ik moet vluchten, ben ik al blij als ik binnen een veilige landsgrens zit..

En als er dan ook bekend is dat er een land is waar je met je kennis je toekomst makkelijk op kan bouwen, ja....dan kies ik dat land dan nog verder te reizen en mij aan te sluiten bij nummer 200.000 in de hoop dat ik werk krijg...

Het gaat toch de veiligheid? Of mis ik iets?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:08

Tcm62 schreef:
Cowboy en elena,

Is dit het stukje waar jullie naar referen?

http://www.bijbelarchief.nl/default.asp?id=1589

Dit gaat over zweden, verkrachtingen, asielzoekers, moslimmannen die verkrachtennen door hun ouders in het gelijk gesteld worden.

Tja misschien ook wel niet waar, ik denk dat men de mendia links moet laten liggen om een eigen oordeel te kunnen vormen..

Nee deze (en hij is tig keer gekopieerd dus je komt hem heel veel tegen) https://jdreport.com/europese-media-zwijgen-over-verkrachtingsgolf-door-immigranten-en-asielzoekers-in-zweden/ De volgende sensationele complottheorie zeg maar.....

EDIT wel boeiend: jouw 'bron' is uit 2006. De mijne van 9 jaar later in een vers jasje. Als je deze bronnen moet geloven is Zweden dus 9 jaar stil blijven zitten terwijl het vrouwelijke bevolkingsdeel struktureel verkracht werd........yeah right.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 10-09-15 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:11

elenaMM77 schreef:
Je kon hoog en laag springen, maar ook tijdens de tweede wereldoorlog ging geen Nederlander in zwitserland zitten omdat ze dichtbij en neutraal waren en misschien wel een Nederlander konden gebruiken.. Nee, als het kon dan ging je ver van de oorlog zitten in een land die de beste mogelijkheden bood voor een toekomst.. Immers je weet niet of je ooit nog terug kunt keren, je moet er rekening mee houden dat je vlucht definitief is.

Maar gedroegen die zich nog een beetje, of wat?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:21

Ik heb dat van Zweden nog nergens voorbij zien komen, maar belachelijk dat soort verhalen de rondte doen en blijven doen..

Wat betreft Kroatië.. Als dat land echt graag hoogopgeleide Syriërs wil hebben ze ze zo, moet je ze alleen geen loon van 400 euro aanbieden. Geef ze een huis, paspoort, riant salaris en een baan... Staan ze op een gegeven moment echt wel op de stoep.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:34

Sammie schreef:
Ik heb dat van Zweden nog nergens voorbij zien komen, maar belachelijk dat soort verhalen de rondte doen en blijven doen.

Ik kwam het verhaal vanochtend op het spoor door een collega die ermee liep te zwaaien. Voor hem zijn dit soort berichten per definitie 'waar' en zijn de 'reguliere' media per definitie 'corrupt en onbetrouwbaar'. _-:(
Ja, dat soort mensen bestaan....en ze planten zich nog voort ook.....
Sammie schreef:
Wat betreft Kroatië.. Als dat land echt graag hoogopgeleide Syriërs wil hebben ze ze zo, moet je ze alleen geen loon van 400 euro aanbieden. Geef ze een huis, paspoort, riant salaris en een baan... Staan ze op een gegeven moment echt wel op de stoep.

Mooi land, maar voor Euro 400/maand kom je niet ver, zelfs niet in een goedkoop land. Hoorde een tijd geleden op Radio 1 overigens het verhaal van een Griekse vrouw van 28 die fulltime werkte maar toch niet thuis weg kon. Het fulltime werken leverde haar nl. maar Euro 300 netto/maand op..... 8)7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:42

Vergeet niet dat de kosten daar anders liggen. Mijn vriendin heeft een huis in Hongarije, met het salaris waarmee ze hier normaal rond kan komen, is ze daar steenrijk. Geeft ze hier 100€ per week uit (ik noem maar even wat) is ze daar 25€ kwijt voor precies hetzelfde

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:58

Cer schreef:
elenaMM77 schreef:

Maar gedroegen die zich nog een beetje, of wat?

in de vluchtelingen kampen? of op de vlucht? Of zelfs maar in ons thuisland
Nee ook wij keurige Nederlanders waren in staat om elkaar naar het leven te staan om een plekje op een boot te bemachtigen.. of gingen over lijken om zelf een betere positie te hebben, meer te eten, betere veiligheid, meer zekerheid.

denk je dat de joden netjes achter zich aan bezemden toen ze op de vlucht waren?
of dat de joodse wijken die in duitse steden ommuurt waren (zodat alle ratjes mooi in een groot hok zaten) er keurig en frisgeboend bijlagen? nee, daar lag ook rotzooi op straat, ook daar zul je best verrot eten hebben aangetroffen wat echt niet meer eetbaar was.. en een groot deel ging liever dood dan onrein voedsel te eten..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:06

LadyMadonna schreef:
Vergeet niet dat de kosten daar anders liggen. Mijn vriendin heeft een huis in Hongarije, met het salaris waarmee ze hier normaal rond kan komen, is ze daar steenrijk. Geeft ze hier 100€ per week uit (ik noem maar even wat) is ze daar 25€ kwijt voor precies hetzelfde

dat kan.. maar hoe vaak kan je vriendin uit Hongarije op eigen kosten naar jou toe komen?

De reiskosten zullen hetzelfde zijn.. maar jij als Nederlander kunt je daar klem zuipen..
zij kan zich hier nauwelijks een bakje koffie op een terrasje veroorloven..

dus als je het je kunt veroorloven doordat je nog geld hebt, om te kiezen naar welk land je door kunt reizen.. Dan reis je door naar een land waar je de beste vooruitzichten hebt (en dat is ook Nederland niet).

Veel vluchtelingen zouden niets liever willen dan in eigen land veilig te wonen.. Als je dan in hongarije gaat settlen, of je gaat in Duitsland/Nederland wonen.. wie denk je dat er dan bijvoorbeeld na 10 jaar (stel dat de situatie daar veilig wordt, en dan heb je in beide landen een gelijkwaardig opgeleid gezin, met gelijkwaardige banen en beiden willen terug) het makkelijkst terug kan keren en zijn leven weer kan opbouwen. Dat is niet degene die van de 400 misschien wel 300 euro kon sparen.. Maar degene die van 2300 euro (we hebben het immers over minimaal redelijke banen vanwege opleiding) er 400 kon sparen.. dan kon dus diegene in Hongarije procentueel meer sparen, maar heeft wel minder te besteden als het erop aan komt.

daarom vluchten Nederlanders in WO2 ook niet naar Noord Afrika of Turkije, ook al was dat een stuk dichterbij dan Amerika/Canada.

Stel dat Marokko had gezegd.. we geven jullie 100.000m2 vluchtenlingen kamp, zou je daar dan gaan zitten? als je het je kon veroorloven om naar Amerika of Canada door te reizen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:16

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:21

Geef mij een uurtje en ik kan je al 3 artikelen geven,
compleet uit mijn eigen duim gezogen.

geef mij een dag en ik geef je er 25..

natuurlijk kan alles verzonnen zijn..

Stel ik geef je beschimmeld brood, met paars oranje ham erop..
gooi je het dan in mijn gezicht terug en eis je beter eten?
of dank je mij op je blote knieën en eet je het op terwijl je zeker weet dat je dat beter niet kunt doen..

Het is duidelijk wat de journalist met zijn artikel wil bereiken.
Dus als je dan bepaalde dingen uit hun context haalt en naar voren brengt zonder achtergrond..
Dan is dat een compleet nieuw verhaal wat je verzint..

ik zeg niet dat dat hier het geval is..
maar geen mens weigert normaal goed eten..

wordt ze echter bloembollensoep en soep waar de kip doorheen gejast is aangeboden, zoals we in de hongerwinter hadden.. dan snap ik wel waarom je geen dankbaarheid ziet en waarom men beter eten eiste.. Ik ken wel meer situaties waarin men in de historie terecht om beter eten geschreeuwd heeft.
---

in dit geval, je vergeet dat het een opeenstapeling is van kleine en grote frustraties.. uiteindelijk krijg je dan wel eens boze woorden over iets waarvan wij denken.. mens wat doet het er toe..

als jij als nederlander gewend bent om 1x warm en 2x brood te eten..
en ze verplichten je ineens 3x per dag witte rijst te kanen.. je wilt douchen en er komt uit je douche ineens alleen koud water of je moet lang in de rijen staan, je komt uit een warm land en krijgt hier in het najaar een dun jackje.. dan voel je je klote..

ik vraag mij af.. wat is de moeite om 2x per dag een warme maaltijd te doen als daarom gevraagd wordt.. Rijst met wat klein spul erdoor kost de kop niet.. sterker nog, broodmaaltijden met beleg zijn in verhouding duurder. tussen de middag warm en de rest moet je iets eten wat je misschien helemaal niet goed verteerd.. hoeveel bokkers roepen hier wel niet dat brood zo slecht voor je is (even advocaat van de duivel hier).
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 10-09-15 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:23

Op een pro pvv/Wilders site tja... T is wel erg eenzijdig :=
(Even letterlijk van hun site: Appeasement van en propaganda voor de islam is ongewenst, evenals het PVV- en Wilders-bashen! ).

Begrijp mij niet verkeerd, zit echt wel tuig tussen. Kijk maar naar hoe mannen chauffeurs bedreigen etc. Maar daartegenover staan 1000-den die gewoon nette mensen mensen zijn.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-09-15 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:24

gohya schreef:
Nu lees ik dit weer,dat kan toch niet allemaal verzonnen zijn?
https://ejbron.wordpress.com/2015/06/03 ... e-kleding/

Nah, rechtsboven in de hoek de beschrijving van de pagina:

Citaat:
Voor vrijheid van meningsuiting, tegen de islamisering van Europa, tegen de EUSSR, tegen de mainstream, voor het behoud van westerse waarden en tradities

Dussss..... Niet echt een betrouwbare bron hoor, hoe je het ook wendt of keert. Er zal heus wel een incident zijn geweest of misschien een paar, maar ik kan niet zeggen dat ik meer dan 1% van dit verhaal geloof.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:25

Op de site van de partij voor de dieren zul je ook geen informatie aantreffen over de voordelen van vlees eten :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:25

ik vermoed dat ze in de hongerwinter niet zo een hele grote mond hadden hoor.Daar stond je in een enorme rij te wachten met je voedselbon op een bord waterige soep.Niemand die stond te stampvoeten dat het niet te vreten was.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:26

Mwah, toen had mijn opa ook klanten die zeurden hoor :D zitten altijd wel mensen tussen die veel eisen en dat is natuurlijk veel interessanter voor de media dan de mensen die blij met alles zijn.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-09-15 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:26

Blue_Eyes schreef:
gohya schreef:
Nu lees ik dit weer,dat kan toch niet allemaal verzonnen zijn?
https://ejbron.wordpress.com/2015/06/03 ... e-kleding/

Nah, rechtsboven in de hoek de beschrijving van de pagina:

Citaat:
Voor vrijheid van meningsuiting, tegen de islamisering van Europa, tegen de EUSSR, tegen de mainstream, voor het behoud van westerse waarden en tradities

Dussss..... Niet echt een betrouwbare bron hoor, hoe je het ook wendt of keert. Er zal heus wel een incident zijn geweest of misschien een paar, maar ik kan niet zeggen dat ik meer dan 1% van dit verhaal geloof.

en dan kun je de discussie openen of de linkse media wel een betrouwbare bron is :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:27

geerke schreef:
ik vermoed dat ze in de hongerwinter niet zo een hele grote mond hadden hoor.Daar stond je in een enorme rij te wachten met je voedselbon op een bord waterige soep.Niemand die stond te stampvoeten dat het niet te vreten was.

Nee, maar goed, in de hongerwinter WAS er ook niets anders. Dat is er nu hier wel, dus waarom zouden we die mensen ook slecht voedsel geven? Daar hebben we net zo goed onszelf mee - om het dan maar even van de 'Wilders-kant' te bekijken.

geerke schreef:
en dan kun je de discussie openen of de linkse media wel een betrouwbare bron is :+

Vast. Maar je hebt links en extreem-links, en rechts en extreem-rechts.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:28

Linkse media is ook niet per definitie betrouwbaar (ook die kunnen zeer gekleurd alles presenteren), ik kijk per artikel naar de bron; mijn eigen politieke voorkeur koppel ik dan los en kijk er neutraal naar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:29

geerke schreef:

als ze wisten dat er achter de gaarkeuken een gezellige dikkerd woonde met een voorraadkast met goed voedsel? Dan mocht je blij zijn als je het er levend afbracht en tijdig op zij kon springen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:31

zodra je iets gekleurd presenteerd ben je niet meer objectief.