Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:49

verootjoo schreef:
bruintje123 schreef:
Ja gewoon in de buurt op vakantie gaan ipv een kind een lange reis aandoen en andere mensen lastig vallen omdat ze nog niet zo lang stil kunnen zitten.

Wie zegt dat mensen alleen vliegen voor vakantie?
Deze discussie is al eerder in dit topic geweest over wel of niet vliegen. Wij hebben vroeger in ons gezin met 4kids zo'n 4x per jaar heen en weer gevlogen tussen ons woonland en het land waar onze familie woont. Was ook niet altijd een pretje. En mijn zus doet het nu ook met haar baby. Doe je niet voor je lol soms, al huilt haar baby bijna nooit. Je kan toch moeilijk de eerste tien jaar nooit meer op familiebezoek komen omdat je kans hebt dat je kind vervelend wordt.
Want hoe goed opgevoed ook, door vermoeidheid icm korte spanningsboog heb je nooit altijd in de hand wanneer je kids vervelend gaan worden. En ook een superlieve baby die nooit huilt kan in het vliegtuig van de motoren ineens overstuur raken, je weet het gewoon niet. Het is voor de ouders ook niet cool om de hele vlucht met een jankend kind te zitten.

Ik heb overigens altijd oordoppen mee in het vliegtuig voor het geval er een huilkind in zit :')

De mensen in ons vliegtuig waren echt vakantiegangers. Ze zeiden zelf: We zijn vorig jaar niet op vakantie geweest, maar nu is de tweeling 1 jaar en wilden ze perse.

Ik begrijp echt niet waarom je zo'n klein kind zo ver mee neemt op vakantie. En niet alleen omdat ik er heel veel last van had in het vliegtuig. Maar wat heeft zo'n kind er aan? Die snappen er niets van (te merken aan het gekrijs tijdens het opstijgen en landen en het gejammer tijdens de vlucht), en het was ruim 30 graden en echt om te stikken. Dat lijkt me voor zo'n kleintje ook niet prettig.
Waarom dan niet gewoon de eerste paar jaar vakantie in eigen land en pas later, als je de kinderen een beetje kan uitleggen wat er gebeurd in het vliegtuig etc gaan vliegen? Het scheelt nog een hoop geld ook.

En echt niet alleen voor mezelf als mede passagier die het gehuld 3,5 uur lang vreselijk vond, maar ook voor de kinderen. Die huilen niet omdat ze het allemaal ze leuk vinden...
En ik had ook oordoppen in, maar dat helpt helaas niet tegen het schoppen tegen de rugleuning van mijn stoel, 3,5 uur lang....

Op de heenweg zat ik naast een hele lieve baby. Maar die moest een flesje (en daarna kotsen), toen moest hij verschoond, toen moest mama nog plassen, toen moest papa in de tas een speeltje pakken en zo waren er nog een paar dingen. Ben op een vlucht van 3,5 uur 6 keer opgestaan. Toen ik voorstelde of ik dan niet aan de raamkant zou gaan zitten zodat zij hun gang konden gaan en ik kon slapen (hadden een nacht overgeslagen omdat de vlucht om 6 uur in de ochtend was) wilden ze dat niet, want de baby moest uit het raam kijken.... Of nou ja, dat probeerden ze, maar daar had de baby weinig zin in.
De baby zelf had ik geen last van, maar die ouders waren gewoon weer vreselijk irritant...

En dan de opmerking dat de anderen maar pech hebben als ze last hebben van het eindeloze gejammer van hun baby... Nee, dat snap ik niet... Dat vind ik echt hetzelfde als mijn hond die constant blaft en dan hebben de buren maar gewoon pech? Nee, dat is gewoon een kwestie van fatsoen en je kan in elk geval proberen het zo aangenaam mogelijk te maken voor de andere passagiers. Draai je baby om zodat hij niet steeds tegen mijn stoel schopt. Laat hem niet over de hoofdsteun van mijn stoel hangen, aan mijn haar trekken en op de steun kwijlen. Dat vind ik zeer asociaal.

Mungbean

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:23

Dat zijn dan toch gewoon aso mensen?
Imo zijn die niet meer of minder irritant dan een groep aangeschoten Engelsen die hun gesprekken luidkeels over 4 rijen stoelen voeren en de een na de andere slechte grap vertellen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:31

Ja, dat lijken me ook gewoon aso-mensen... De baby's waarbij ik overigens in de vlucht heb gezeten liggen over het algemeen lief in het bakje aan de muur te slapen en de ouders zitten dan automatisch bij het gangpad, dat regelt het cabinepersoneel gewoon zo, want mensen met jonge kinderen moeten over het algemeen als eerst boarden. Dus ik denk dat je het personeel er ook best op kan aanspreken. Want als ouders en kids lijkt het me idd logisch dat je bij het gangpad zit...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:37

Wij zijn zonder gemekker met een klein kind naar spanje gevlogen.
Er zat een gezin met 4 kinderen voor ons tussen 3 maanden en 6 jaar die geen kik gegeven hebben.

Er zat een mevrouw van middelbare leeftijd half hysterisch te giegelen omdat ze vliegangst had.

Wat voor comfort had dan het kinderverbod dan precies bijgedragen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:55

Sizzle schreef:
Wij zijn zonder gemekker met een klein kind naar spanje gevlogen.
Er zat een gezin met 4 kinderen voor ons tussen 3 maanden en 6 jaar die geen kik gegeven hebben.

Er zat een mevrouw van middelbare leeftijd half hysterisch te giegelen omdat ze vliegangst had.

Wat voor comfort had dan het kinderverbod dan precies bijgedragen?

Mensen met vliegangst moeten ze sowieso ook verbieden! :') en te dikke mensen, en mensen die stinken, en mensen die te hard praten en.... Enz enz

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:06

Gek.. Ik zie nochtans nergens staan dat kinderen in een vliegtuig verboden moeten worden, enkel de vraag waarom neem je ze mee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:16

Jawel hoor, staat eerder al in het topic.
Sterker nog, er zijn al kindvrije tickets te boeken.

Waarom neem je ze mee?
Draai het om. Waarom niet?
Of je nou een uur in de auto naar opa en oma moet of een uur in het vliegtuig.
Dat maakt geen verschil.

Ik zou het enkel voor mezelf niet onnodig moeilijk willen maken, dus 8 uur vliegen ga ik niet proberen voorlopig.
Ik weet dat ons kind tot 3 uur autorijden rustig kan zitten, dus een vlucht van 3 uur zou ik theoretisch ook wel aandurven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:41

Ik had het dus echt specifiek over de laatste anderhalve pagina. Daar zie ik alleen de vraag waarom meenemen op die leeftijd. Wat gewoon een valide vraag is. Een baby dat alleen maar huilt, los van het feit hoe je daar als ouder mee omgaat.., ik vind het gewoon diep en diep sneu voor zo'n kind. Het huilt vanwege pijn of ongemak, niet om expres ouders of de medepassagiers te pesten. Dat kunnen alleen de ouders doen door hun manier van er mee om te gaan. De eerdere halve suggestie neem jij dan maar oordoppen mee komt imo aardig in de buurt van als iemand zich stoort aan het gehuil jammer dan. Stevige struisvogelpolitiek. Dat kun je de eerste keer misschien niet weten, maar als zo'n kind bij elke vlucht huilt dan is de vraag imo heel terecht waarom doe je een kind dat aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:44

Maar in de auto heb je hooguit wagenziekte. In een vliegtuig luchtziek en de druk op de oren. Heb al meermaals gevlogen en de pijn die dat kan veroorzaken + de doofheid... kan best begrijpen dat kinderen dat enorm eng vinden. Dat is wel iets heel anders dan een autorit van een dag.

Bij zo'n rit kan je een uurtje pauze nemen en kinderen laten spelen op een parkeerterrein met speeltuin. In een vliegtuig is het toch gewoon zitten blijven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:46

Als je nog niet gevlogen bent weet je toch niet of je kind er last van heeft?
Die van ons heeft geen kik gegeven hoor.
Ik zou het dus zo weer doen.

Druk op de oren heeft niet iedereen. Mij stoort dat totaal niet. Terwijl als ik wagenziek ben dan ben ik de rest van de dag ziek en duizelig.
Projecteer dus niet op jezelf. Ieder ervaart dingen anders.

Overigens ga ik echt niet overal stoppen met de auto.
Tot 3 uur rij ik gewoon door.
Op een 7 uur rit stop ik wel 2x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:53

Maar dat bedoel ik wel :j de 1e keer is gewoon proberen. Je kan evengoed een kleuter hebben die na 5 minuten auto telkens de boel onder spuwt.

Ik bedoel gewoon, in een vliegtuig zijn er meerdere zaken die meespelen. Een vlucht van een uur, als ze niet luchtziek worden en zich rustig kunnen houden moet gewoon mogelijk zijn. Als 1e vlucht gelijk 8u vliegen of meer is wel van de zotte als het alleen maar vakantie is. Probeer dan eerst dichter bij huis en hou echt lange vluchten voor de nacht of Tot ze ouder zijn.

Voor alles is een oplossing, het is hooguit even uitzoeken wat past. Zolang ze een vliegtuig niet afbreken of urenlang krijsen mag van mij elk kind mmee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:58

Druk op de oren is trouwens vrij makkelijk te voorkomen door dikke melk door een klein gat te geven tijdens de landing.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:59

Het gaat toch ook niet alleen om de vlucht er heen? Waarom vliegen? Nou om ergens te komen.

Sneu voor het kind vliegen, ook kwestie van goed voorbereiden.

Maar voorbeeld wat hierboven wordt aangehaald van de hond geldt niet..........
1 dag een blaffende hond is best te overleven, dagen wordt alweer anders.

Idem met vliegen, het is voor een beperkt aantal uren en je zit er niet dágen mee opgescheept.

Vlucht kan lang zijn, maar de reden waarom je vliegt moet ook niet vergeten worden. Je hebt een doel. Niet alle doelen zijn altijd simpel te bereiken/behalen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:30

Sizzle schreef:
Als je nog niet gevlogen bent weet je toch niet of je kind er last van heeft?
Die van ons heeft geen kik gegeven hoor.
Ik zou het dus zo weer doen.

Ik denk dat ik ook niet duidelijk genoeg bent geweest dat t imo om huilende kinderen gaat, al zou ik zo'n eerste keer wel ontzettende vrees hebben met stel je voor dat! En wrs toch enkel hoogstnoodzakelijk reizen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:19

Wij hebben vorig jaar gevlogen met onze 1 jarige en onze 3 jarige. De jongst heeft met opstijgen en dalen wel even gehuild (maar dronk nog aan de borst, dus kon haar tijdens het stijgen en dalen troosten; voer voor een andere discussie :+ ). Het was onze eerste keer. Van de oudste hebben we bijna niets gemerkt, die keek een filmpje op de tablet en keek wat uit het raam. De jongste was een wiebel eerste klas.

Normaliter gaan we met de auto, maar de jongste vindt auto rijden ook geen pretje. In het vliegtuig gaf ze gelukkig weinig overlast (schoppen tegen de voorstoel let ik zelf scherp op), de reis was vooral voor ons vermoeiend (maar kort). Dus dat je gaat vliegen met jonge kinderen, kan ik best begrijpen.

Wij doen dat over een, eh, jaar of 10/20 ook wel weer... want ik ben bijna erger dan mijn kinderen, met mijn vliegangst. :')

Verder las ik nog over 'erop los slaan' als iemand je kind slaat. Er zijn wellicht ouders die dat roepen, en ja, dat vind ik ook niet kloppen, net zo 'fout' als kinderen slaan en bovendien geef je het verkeerde voorbeeld. Maar dat neemt niet weg dat ik wel pissig word. Ik ga echt niet slaan of schelden, maar van mijn kind blijf je af. Zelfs als die een fout maakt... Volwassenen maken ook fouten, die worden ook niet gemept.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:37

Kindvrij vliegtuig vind ik ver gaan. Daar is niet zomaar een alternatief voor.
Maar ver op vakantie gaan, geen familie bezoek, maar echt vakantie. Of je dat nu met de auto of het vliegtuig doet, ik geloof dat je dat niet voor de kinderen doet, maar voor de ouders zelf.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:40

Natuurlijk doe je dat voor jezelf.
Ik ben echt niet zo hypocriet om te zeggen dat ik dat voor het kind doe. Maar daar mag je m.i. best keuzes in maken.
Bovendien vinden ze zo'n strand dan wel weer super leuk.

Mijn paard in een trailer stoppen doe ik ook voor mijn lol, niet die van het paard.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:43

djinnie schreef:
kaVerder las ik nog over 'erop los slaan' als iemand je kind slaat. Er zijn wellicht ouders die dat roepen, en ja, dat vind ik ook niet kloppen, net zo 'fout' als kinderen slaan en bovendien geef je het verkeerde voorbeeld. Maar dat neemt niet weg dat ik wel pissig word. Ik ga echt niet slaan of schelden, maar van mijn kind blijf je af. Zelfs als die een fout maakt... Volwassenen maken ook fouten, die worden ook niet gemept.

Spijtig dat je dan niet echt goed gelezen hebt. Ik geloof dat het eea inmiddels driemaal vermeld staat. Die vierde keer ga ik iig overslaan :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:44

bruintje123 schreef:
Maar ver op vakantie gaan, geen familie bezoek, maar echt vakantie. Of je dat nu met de auto of het vliegtuig doet, ik geloof dat je dat niet voor de kinderen doet, maar voor de ouders zelf.

Echt vakantie doe je idd voor jezelf :+ dat lijkt me duidelijk. Maar als het de eerste keer is weet je niet hoe je kind erop zal reageren. En dat kan zelfs de volgende keer weer anders zijn.
En als je in het vliegtuig zit weet je nooit waarom de anderen om je heen daar zitten met hun kids ;) en ja, naar Griekenland lijkt wel vakantie, maar het zou net zo goed een overstap kunnen zijn van de terugreis naar huis.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 06-09-15 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:44

@sizzle
Bij jou begrijp ik het, je gaat naar familie.
Maar voor gewoon zomaar vakantie wat elke willekeurige bestemming kan zijn?
Persoonlijk zou ik dan gewoon niet ver weg gaan. Dat komt een paar jaar later wel weer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:46

verootjoo schreef:
bruintje123 schreef:

Echt vakantie doe je idd voor jezelf :+ dat lijkt me duidelijk. Maar als het de eerste keer is weet je niet hoe je kind erop zal reageren. En dat kan zelfs de volgende keer weer anders zijn.
En als je in het vliegtuig zit weet je nooit waarom de anderen om je heen daar zitten met hun kids ;)

Dus omdat ouders perse niet in Nederland willen blijven moeten de kinderen maar mee een rot reis maken?
Vind je het erg dat ik dat niet begrijp?
Niet alleen met het vliegtuig hoor, ook met de auto waar niemand er last van heeft.
Is weg uit Nederland zó belangrijk?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:49

Joh, ik ben compleet niet reislustig en de enige reis die ik maak is familiebezoek in Afrika. Voor de rest vermaken wij ons altijd heerlijk op de camping in zuid-Frankrijk of voor mijn part in zeeland. Dus bij mij moet je daarvoor niet wezen.
Maar je hebt toch geen flauw idee hoe je kind gaat reageren? Als je zelf graag met het vliegtuig wil zou ik het gewoon proberen, mocht het dan niet goed gaan ga je de volgende keer gewoon een weekje Texel.

Maar nogmaals; jij kan niet ruiken waarvoor mensen in het vliegtuig zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:53

Voor mij is een vliegtuig gewoon een bus in de lucht eerlijk gezegd :+
Ik ga toch ook niet de voors en tegens afwegen voor ik in de tram of metro stap?
Vervoeren is nou eenmaal deel van het mensen leven.

Ik ben echter niet zo dom dat ik de moeilijkheden ga opzoeken. Dus ik ga niet naar verre exotische plaatsen.
Maar een uurtje vliegen stelt voor mij echt niet meer voor dan met de bus of trein.

Ik zie het probleem niet. Kind ook niet trouwens, die heeft zich prima vermaakt op onze vakantievlucht naar Barcelona.

Ik snap jullie ook niet. Je zult als kind toch wel vaker in een situatie komen die je liever niet had (denk aan school) zolang de balans goed is, dan is dat gewoon deel van het leven dat je soms gewoon even rustig af leert wachten.

Speeltjes mee, eten mee, drinken mee, boekje mee. No-problemo.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:57

En ik ben geen vakantie mens en nee ik begrijp niet dat mensen met hun kind gaan zeulen als dat niet noodzakelijk is.
En dat uurtje waar jij het over hebt is wel weer wat anders dan naar Verweggistan want dat schept beter op bij de buren. :o

Verootje, ja hoor, bij sommige bestemmingen of wat je ze hoort vertellen hoef je niet te ruiken hoor, weet je het zo wel :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:59

Tja bruintje, leven en laten leven zou ik zeggen.
Er zijn ook ouders die op een boot wonen of voor het werk over de hele wereld trekken.
Is ook niets voor mij.
Laat ze lekker.