Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:19

geerke schreef:
Happy16@ :')

Die jongen is helemaal geen extremist of radicalist....hij wilde ons wat vertellen.Maar wat zullen we nooit weten denk ik.Hij had het beter via youtube kunnen doen.
Verward?Nee,dat geloof ik niet...

Je weet het niet, Ik heb ook ietsiepietsie twijfel. omdat hij misschien ECHT wat te vertellen heeft. Kan een edward snowden zijn bijv. :)

Anoniem

Volgens mij is dat van die film over dromen, kan zo snel niet op de naam komen. Gister op tv hadden ze het erover dat die jongen zichzelf in de foto had geshopt, dus die staande gast zou Tarik Z. zijn, en de slapende mensen zouden lijken zijn...

Emita

femo schreef:
Arme arme jongen.. :(
Hij is gewoon verward.. ik hoop dat niet zijn hele leven stuk is. Ik vond hem gister al bijzonder sympathiek voor een gijzelaar. Mijn gevoel klopt dus, en dit is een normale, (volgens medestudenten een ontzettend lieve zachtaardige jongen)

Ik hoop dat hij eruit komt..

Ook weer typisch dat er alllemaal arrogante mensen gaan twitteren dat (nu het uiteindelijk wel mee bleek te vallen) de mensen van NOS zich niet moeten aanstellen etc etc.

wat zouden zij doen?

Eens.. Dat gevoel had ik ook toen ik hem zag. Maar ik ben nog steeds heel benieuwd wat voor bericht hij nou eigenlijk naar buiten wilde brengen. Hij heeft wel mooi z'n toekomst vergooid zo...

(heb overigens even de Spaanse kranten bekeken en daar staat niks over. Het nieuws is dus ook niet heel ver buiten nederland gekomen geloof ik).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:20

Arrabel schreef:
Deze foto staat op zijn facebook, ik herken die acteur wel die in het midden staat maar is dit van een film?
[ Afbeelding ]

Dat is van een film (Inception), net als de rest van de omslagfoto's van films zijn :j

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:21

Is van de film Inception.

Ik heb het zelf niet mee gekregen, maar vindt het wel apart dat dit zomaar kan. Hoe kan iemand, met een (nep) pistool zomaar een studio inlopen. Daar kan ik gewoon niet bij. Waar is de controle geweest.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:21

Want normale jongens van die leeftijd hebben allemaal vlindertjes als omslagfoto :')

edit:Beveiliging of niet, ze proberen altijd het aantal slachtoffers te beperken. Met een pistool kom je een heel end.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 30-01-15 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:22

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:24

femo schreef:
Ik vind het echt TE makkelijk dat mensen zeggen dat de mensen van NOS zich aanstellen.
er lopen heel wat extremisten rond, en het voorval van de aanslagen in parijs is daar een voorbeeld van.

Zijn er mensen die vinden dat ze zich aanstellen :oo (nee serieus ik leef verder even onder een steen vanwege drukte op het werk)

Dat is schandalig. Dat deze jongen ongevaarlijk bleek te zijn wist men op dat moment niet.
Met wat er gebeurt is in Parijs is het logisch dat men zich de tyfus schrikt en beseft dat we allemaal heel kwetsbaar zijn.

En ja ik heb het erg met deze jongen te doen. Student aan de TU delft. En nu??? Ik hoop dat hij zijn verwardheid de baas wordt. Wie weet valt het mee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:25

sanne1992 schreef:

Ik heb het zelf niet mee gekregen, maar vindt het wel apart dat dit zomaar kan. Hoe kan iemand, met een (nep) pistool zomaar een studio inlopen. Daar kan ik gewoon niet bij. Waar is de controle geweest.

Waanzinnig goede film. En inderdaad....kan zijn verhaal verklaren.

(off topic maar die film is echt een aanrader!)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:25

Patries90 schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=MbKWqgRhVCc

Vond ik net op twitter.. Vraag me af of je dit serieus moet nemen.. Maar vaag is t wel

Er worden alleen maar waarheden verteld in dat filmpje....je hoeft niet bang te zijn dat de Nederlanders op gaan staan....want die slapen namelijk ;)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:26

NatasjavE schreef:
sanne1992 schreef:

Waanzinnig goede film. En inderdaad....kan zijn verhaal verklaren.

(off topic maar die film is echt een aanrader!)

Goede film idd! Maar niet voor iedereen geschikt. Sommige zullen er niks van snappen. haha :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:29

minikatje schreef:
Want normale jongens van die leeftijd hebben allemaal vlindertjes als omslagfoto :')

edit:Beveiliging of niet, ze proberen altijd het aantal slachtoffers te beperken. Met een pistool kom je een heel end.

En vergeet de pink fluffy unicorns niet.

Lekker makkelijk om te oordelen nu ACHTERAF bekend is dat het een nep-pistool was.

Op het moment zelf schiet Parijs door je hoofd en ben je doodsbang lijkt me. Hopelijk houden die mensen in die studio er geen trauma aan over.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:31

Ik heb dat altijd een beetje met poortjes en andere beveiliging. Dat werkt prima voor mensen die ongezien naar binnen proberen te komen om een bom of zo te plaatsen, maar zodra iemand met een pistool gaat zwaaien en dreigen, dan vallen dat soort maatregelen gewoon weg.

Shiloh

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:34

Hadden jullie trouwens dat andere filmpje gezien, van de evacuatie. Ook zo typisch. Zegt iemand. Ja, ik heb wel een man met een pistool zien lopen, maar daar liep een beveiliger bij, dus dacht dat het niks was.

Zegt ook wel weer iets over de veiligheid in Nederland Dit soort rariteiten zijn hier zo abnormaal, dat we zelfs denken dat er niks aan de hand is als iemand met een pistool loopt en het wel ok zal zijn omdat er een beveiliger bij loopt :?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:36

Of het vertrouwen in de beveiliger :)
"Ach er loopt een beveiliger bij, dat wel een oefening zijn :') "

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:39

Ook, maar toch ook wel dat we ons hier zo veilig wanen, dat we er niks van denken, ipv te denken dat die beveiliger gegijzeld wordt. Ik bedoel, gebeurde dit in America, dan was de betreffende man echt niet rustig aan het werk gegaan.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:39

Snel laten uitnodigen in het torentje bij Rutte en een flinke bak thee aanbieden tegen de schrik. Dan nog lekker knuffelen en misschien wat toespreken over normen en waarden. Weer iemand op het rechte pad gebracht, het gaat helemaal goed komen in Nederland! :j

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:40

''Wanneer u dit leest, raak dan niet in paniek. Ga niet schreeuwen en waarschuw uw collega's ook niet. Doe alsof er niets aan de hand is. Ik ben zwaarbewapend. Als u gewoon netjes meewerkt, dan zal u niets overkomen. Besef dat ik niet in mijn eentje ben. Er zijn nog vijf plus 98 hackers die klaar zijn voor een cyberaanval. Bovendien zijn er in dit land acht zware explosieven geplaatst die radioactief materiaal bevatten. Als u mij niet naar studio 8 brengt om een uitzending over te nemen, dan zijn wij genoodzaakt tot actie over te gaan. Dat wilt u niet op uw geweten hebben toch? Dus begeleidt mij nu naar studio 8, de NOS studio.

Wij zijn gegijzeld door zwaar bewapende mannen. Er zijn er nog meer van hen in de rest van het land en zij hebben 98 hackers klaar staan voor een cyberaanval. Ook zijn er acht zware explosieven in het land geplaats, die radioactief materiaal bevatten. Zij willen live uitzending doen om hun verhaal te kunnen houden. Als die live-uitzending op enige manier verstoord wordt, zullen zij tot actie over gaan. Van buitenaf wordt in de gaten gehouden of de live-uitzending in heel Nederland bekeken kan worden. Hun voorwaarden zijn daarom onder andere: 1. dit gebouw wordt niet bestormd. 2. De live-uitzending wordt niet vertraagd, geen enkele seconde onderbroken en niet bewerkt. 3. Voor de duidelijk (sic) wordt er dus geen informatiebalk en ook geen ondertiteling aan de liveuitzending toegevoegd. Als aan de voorwaarden wordt voldaan, zullen wij vrij worden gelaten. Ik zal het nog een keer herhalen."

-Dit is de hele brief.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:42

Denk dat het wel meevalt kwa trauma's, als ik zie hoe hij met die man buiten het beeld staat te praten.. Gewoon rustig, geen stress, beleefd

Kan me bijna niet voorstellen dat zo iemand een pistool op iemand z'n hoofd zet om te bedreigen en zaken te eisen. Anders had hij dit ook wel gedaan in de studio waar ze zaten, ipv dat vraagt hij of de man bij hem wil blijven..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:43

Dan had ie ook wel een waterpistool mee naar binnen kunnen nemen ipv een 'net-echte'.

Lekker als je zo'n brief onder je neus krijgt op een gewone werkdag. Je schrikt je toch de pleuris.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:46

19jarige jongen, die weet ook niet hoe het allemaal reilt en zeilt in een studio.
Hij werd wel erg ongeduldig, weet niet wat hij had gedaan als het langer duurde :)

Ik denk dat hij het zo vriendelijk mogelijk wilde oplossen, hij is niet gek.
Geweld werkt averechts als je mensen wilt oproepen voor je zaak.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:48

Maar goed de 'actie' is mislukt > geen live uitzending met een boodschap. En nu? Of ben ik de enige die nog denkt dat die jongen misschien niet alleen was?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:48

Hij had niet veel keus blijkt achteraf, aangezien het wapen nep blijkt te zijn...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:49

Ja. Of hij dacht met een pistool in de hand kom ik er wel en stormen ze niet zomaar binnen. Ik bedoel. Als hij die partner vast had gehad en dat wapen op hem had gericht waren ze echt niet binnen gestormd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:51

xNathaliee schreef:
Maar goed de 'actie' is mislukt > geen live uitzending met een boodschap. En nu? Of ben ik de enige die nog denkt dat die jongen misschien niet alleen was?

Waarom denk je dat ze 2,5 uur lang dat gebouw hebben uitgekamt gisteravond, waarom vandaag iedereen en alle auto's gecontroleerd worden. Tuurlijk wordt daar rekening mee gehouden, maar alle aanwijzingen lijken er niet echt op.

Ik denk gewoon een verwarde jongen, met grootheidswaanzin, die teveel televisie heeft gekeken en die geen serieus kwaad in de zin had.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 30-01-15 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt