Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:38

De meeste hondenscholen zijn allergisch voor Cesar Milan is me opgevallen ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:49

Sammy_xxs schreef:
Nouja misschien verwoord ik het allemaal verkeerd, maar ik snap echt wel dat je hond niet moet vermensenlijken, dat doe ik ook niet.
Maar kan wel de hele tijd mijn opvoeding verdedigen hier, maar jullie kennen mijn honden niet. Als je bij me thuis ben geweest en ze heb meegemaakt dan kan je je oordeel trekken of ik ze goed of verkeerd opvoed. Ik vind namelijk dat ik ze prima heb opgevoed. Ze blaffen niet als de bel gaat, als je binnenkomt springen ze niet tegen je op, alleen als je zegt dat het mag. Bij vreemde mensen zijn ze ook gewoon rustig als die op bezoek zijn. Als ik een week niks met ze heb gedaan zijn ze net zo rustig als altijd. Ze zijn altijd rustig in huis merk niet eens dat ze er zijn. Ze wachten netjes met naar buiten gaan als ik zeg "kom gaan we naar buiten" ze hebben een vast ritme, elke dag na hun laatste rondje krijgen ze eten en dat weten ze. Ze zijn lief voor mn kinderen en ze zijn nog steeds gewoon sociaal naar andere honden ondanks ik met 1 van hun sport. Tot nu toe heb ik alleen nog maar complimenten gehoord van iedereen die bij ons binnenkomt dat ze zo lief en rustig zijn. Dus wie zijn jullie om over mijn opvoeding te klagen terwijl jullie ze nog nooit hebben meegemaakt?

En btw Dat ze vast zitten met dat touwtrekken is inderdaad voor de veiligheid. Veel honden zijn hondagressief, en door dat spelletje word het juist minder ;) en dat reno vast zit is omdat ik niet wil dat er ongelukken gebeuren... reno zou het gewoon los kunnen maar die andere honden niet nee. Maar wat ik al eerder zei ik doe dat haast nooit met reno omdat hij dat niks aan vind, hij is meer van het springen en racen.
Beetje jammer dat jullie alles in twijfel trekken wat ik doe, we weten heel goed waar we mee bezig zijn en wat we ermee bereiken.
Gelukkig ken ik jullie niet en hoef ik eigenlijk ook geen verantwoording af te leggen aan jullie. Jullie zullen allemaal een mening hebben en staan niet open voor een andere inzicht erin. Maar goed dat is jullie probleem niet de mijne

Ik vind het allemaal prettig ongecompliceerd klinken zoals je met je honden omgaat. Mensen vergeten ook dat er zoiets bestaat als een natuurlijk overwicht. Mijn vriendje heeft dat ook. De honden luisteren gewoon sowieso naar hem. Alleen zijn aanwezigheid is voldoende om geen rottigheid uit te halen. Ik moet er veel harder voor werken. En ik ken ook mensen die reuze hun best doen maar het nooit onder de knie zullen krijgen omdat het gewoon niet in ze zit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:54

LadyMadonna schreef:

En terecht. Maar ik hoor ook wel veel mensen die fan van m zijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:59

Ondanks dat ik dus juist niet 'de leider' wil zijn, vind ik hem echt niet zo erg eigenlijk. Buiten het dominante gedoe van hem, zijn veel filmpjes van hem erg leerzaam.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:00

Ik vind een 51/49 % verhouding met mijn dieren ook het prettigste. Dat heb ik ook met mijn paard. Het zal vast niet allemaal volgens de regels van leiderschap zijn, maar als ik mijn paard van het land haal om te rijden dan hoef ik geen halster mee te nemen want ze loopt gewoon met me mee. Ik hou van zoveel mogelijk vrijheid voor mijn dieren. Natuurlijk is er wel een kader en kijk ik naar wat het dier aan kan. Mijn paard maakt nooit misbruik van die vrijheid, loopt nooit tegen me aan en loopt ook niet in zeven sloten tegelijk. Zou dus niet weten waarom ik haar korter zou moeten houden. Ik wil graag samenwerking.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:03

Een 51/49% verhouding, dat is een handige 'term', ga ik onthouden :P

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:03

Het hele topic doorgelezen en een hoop stront gelezen en ook een hoop zinnige dingen...

Het filmpje van de OP kan ik niet openen... heeft er iemand een ander linkje voor me die ik hopelijk wel kan openen en bekijken...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:08

Geryon schreef:
Ondanks dat ik dus juist niet 'de leider' wil zijn, vind ik hem echt niet zo erg eigenlijk. Buiten het dominante gedoe van hem, zijn veel filmpjes van hem erg leerzaam.

Oh ik erger me rot als hij zegt: "kijk de hond ontspant" , terwijl ik een hond zie die verstijfd is van angst en zich alleen maar gedeisd houdt uit angst voor CM.

Geryon, ken je het boek "100 manieren voor een goede relatie met uw paard" van Susan McBane?
Zij is voorstander van een dergelijke vorm van samenwerking. (51/49) Erg leuk om te lezen.
Ik vind het ook belangrijker om een band te hebben met mijn paard dan om de baas over haar te zijn. Zij volgt mij gewoon uit vrije wil. En af en toe heeft ze geen zin en dan zeg ik "okee, dan kom ik straks wel terug" en dan loopt ze vijf minuten later alsnog met me mee. Ik kan de humor daar wel van inzien. Ze mag van mij een eigen wil hebben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:14

Oh ja, vooral als ie ze op hun rug legt. :+ Maar hij komt soms met zulke goede oplossingen die vooral te maken hebben met het baasje en de omstandigheden en niet zozeer met de hond en dat vind ik erg leerzaam omdat hij ook zo rekening houdt met het ras en dat zo goed helpt!

Dat boek ken ik niet. Maar lijkt mij wel interessant! Bij de mijne is het ook zo inderdaad, zie mijn topic 'Chronisch aandacht tekort' maar eens :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:15

Cesar is niet alleen maar op dominantie gericht zoals veel mensen zeggen maar doet ook erg veel om mensen er van bewust te maken dat je je hond moet uitdagen.
Rugzak om, mee hardlopen of naast de fiets of skeelers, hondensporten. Dat pakt hij allemaal aan. Ik heb door zijn manier een rugzak voor mijn vorige herder gekocht, ben breiten gaan doen en ben met hem gaan skeeleren, dingen die ik anders niet zo snel zou doen met een hond die uitvalt naar andere honden maar toen ik hem kreeg heb ik de andere dingen (incl gedragstherapeut) allemaal geprobeerd zonder resultaat.
Door het sporten en duidelijk zijn is hij echt opgeknapt en kon de hond waar de GD van zei dat hij nooit los zou kunnen en ik hem af moest blijven leiden met koekjes toch weer los met vreemde honden samen.
Hij heeft daarna nog echt hond kunnen zijn, iets wat hij anders imo niet had kunnen zijn met alleen alleen aan de lijn lopen en totaal geen contact met andere honden te hebben. Dus ik ben wel blij met CM, heb er gewoon stukjes van gebruikt.
Maar dat is weer een hele andere discussie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:18

Geryon, Ga ik naar kijken :)

Bij de filmpjes van cm is er meestal sprake van een verstoorde hiërarchie in huis: de hon maakt de dienst uit. Dat laat hij wel goed aan de baasjes zien, maar hij lost altijd alles op met correctie. Daar ben ik geen voorstander van en niet iedere baas is in staat om zich zo dominant op te stellen.
Cm wordt ook erg vaak gebeten. :+

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:19

Nikass schreef:
LadyMadonna schreef:

En terecht. Maar ik hoor ook wel veel mensen die fan van m zijn.

Ik vind dat dat van alle inzichten en methodes die er zijn de elementen eruit moet halen die je fijn vindt om mee te werken en die bij je passen.
Ik vind niet 1 methode in alles goed of 1 methode in alles slecht.
Ik heb ook veel vanuit de fokker meegekregen, aangezien zij heul veul hondenervaring heeft in zijn algemeenheid en zeker ook met het huidige ras.
Dat de meeste hondenscholen allergisch er voor zijn heeft denk ik ook te maken met verlies van klanten, hij legt immers op internet, tv en in zijn boeken veel uit. Dan ga je niet meer honderden euro's besteden aan hondencursussen, zo missen ze dus klandizie.
Voor alle duidelijkheid, wij gaan wel op cursus....
Laatst bijgewerkt door Nens77 op 04-09-14 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:19

Dees-daan dat is natuurlijk altijd prima, als je er iets positiefs uit kunt halen. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:20

dees_daan schreef:
Cesar is niet alleen maar op dominantie gericht zoals veel mensen zeggen maar doet ook erg veel om mensen er van bewust te maken dat je je hond moet uitdagen.
Rugzak om, mee hardlopen of naast de fiets of skeelers, hondensporten. Dat pakt hij allemaal aan. Ik heb door zijn manier een rugzak voor mijn vorige herder gekocht, ben breiten gaan doen en ben met hem gaan skeeleren, dingen die ik anders niet zo snel zou doen met een hond die uitvalt naar andere honden maar toen ik hem kreeg heb ik de andere dingen (incl gedragstherapeut) allemaal geprobeerd zonder resultaat.
Door het sporten en duidelijk zijn is hij echt opgeknapt en kon de hond waar de GD van zei dat hij nooit los zou kunnen en ik hem af moest blijven leiden met koekjes toch weer los met vreemde honden samen.
Hij heeft daarna nog echt hond kunnen zijn, iets wat hij anders imo niet had kunnen zijn met alleen alleen aan de lijn lopen en totaal geen contact met andere honden te hebben. Dus ik ben wel blij met CM, heb er gewoon stukjes van gebruikt.
Maar dat is weer een hele andere discussie.

Dat is wat ik bedoel in mijn bericht boven die van jou. Leuk dat het een ander ook zo opvalt.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:22

Nikass schreef:
Ik vind een 51/49 % verhouding met mijn dieren ook het prettigste. Dat heb ik ook met mijn paard. Het zal vast niet allemaal volgens de regels van leiderschap zijn, maar als ik mijn paard van het land haal om te rijden dan hoef ik geen halster mee te nemen want ze loopt gewoon met me mee. Ik hou van zoveel mogelijk vrijheid voor mijn dieren. Natuurlijk is er wel een kader en kijk ik naar wat het dier aan kan. Mijn paard maakt nooit misbruik van die vrijheid, loopt nooit tegen me aan en loopt ook niet in zeven sloten tegelijk. Zou dus niet weten waarom ik haar korter zou moeten houden. Ik wil graag samenwerking.

Zo een paard lijkt me heerlijk :j
Als mijn paard er geen misbruik van zou maken, zou ik de teugels ook wat meer/vaker laten vieren....
En de hond proberen we nu een goede basis te geven (iets wat mijn paard overduidelijk gemist heeft) zodat we later inderdaad makkelijker met haar om kunnen gaan

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:28

Nens77 schreef:
Ik vind dat dat van alle inzichten en methodes die er zijn de elementen eruit moet halen die je fijn vindt om mee te werken en die bij je passen.
Ik vind niet 1 methode in alles goed of 1 methode in alles slecht.
Ik heb ook veel vanuit de fokker meegekregen, aangezien zij heul veul hondenervaring heeft in zijn algemeenheid en zeker ook met het huidige ras.
Dat de meeste hondenschollen allergisch er voor zijn heeft denk ik ook te maken met verlies van klanten, hij legt immers op internet, tv en in zijn boeken veel uit. Dan ga je niet meer honderden euro's besteden aan hondencursussen, zo missen ze dus klandizie.
Voor alle duidelijkheid, wij gaan wel op cursus....

Nee dat komt omdat de methode van cm erg Amerikaans en achterhaald is en mensen gelukkig ontdekken dat positieve training veel leuker is, zowel voor de baas als voor de hond, en je er op de langere termijn veel meer voordeel van hebt.
Straffen moet aan zoveel voorwaarden voldoen om effect te hebben dat het bijna niet haalbaar is. Daarnaast wil je graag een vrolijke hond die enthousiast werkt voor zijn beloning dan een hond die gehoorzaamt uit angdt dat hij straf krijgt.

Ik snap dat jouw paard nog veel meer structuur nodig heeft dan de mijne en wellicht kun je idd later de teugels wat laten vieren (en bij sommige misschien ook nooit). Mijn paard deed dit overigens niet toen ik haar kocht. Ik heb heel veel energie en tijd gestoken in mijn relatie met haar. En dat doe ik nog steeds. Ik maak daarbij ook fouten maar merk nu dat onze band een stootje kan hebben. Paarden kunnen heel vergevingsgezind zijn gelukkig :)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:11

Nou heb al van alles geprobeerd met mijn bitch van een Chihuahua
Beetje Cm hakje werkt niet ,eer dat ik met mijn voet bij haar bent is ze al weer weg
Omdraaien ,negeren ,aflijden ,ze loopt zo wie zo altijd naast me ik gebruik geen rollijn
Ze zou een goed voorbeeld moeten hebben aan mijn oude labje ,daar is ze mee opgegroeid

Wel weet ik dat ze onzeker is en niet agresief ,ze mag andere honden aan de lijn pas begroeten als ze rustig is dan gaat de lijn slap en dan gaat het ook goed
Soms krijgt zei dan een snauw daar reageer ik niet op

Als ze wel eens los loopt op bij de heuvel dan gaat het goed ,dan gaat ze met alle hondjes spelen
Het is puur aan de lijn

Met mijn lab nooit geen problemen die vind alles en iedereen leuk ,is ook heel rustig ze is nu alweer 11,5

Ik blijf erbij dat ze zo reageert omdat dat we haar in Spanje een dag een nacht zijn kwijt geweest
En ze daar waarschijnlijk iets heeft mee gemaakt
Daarvoor was ze niet zo ,ging ze kwispelend naar andere honden

Ben stapel op me hondje maar neem nooit geen Chihuahua meer

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:28

Even voor alle duidelijkheid ik heb geen vooroordelen en ik heb het over dominante honden in het algemeen.
Ook heb ik het niet over dominante baasjes maar over een leider en daar zit toch echt wel verschil in.
Als je je hond zo behandelt dat het prettig is voor de hond en voor jezelf prima toch.
Wat ik aan wil geven is dat het fout kan gaan en dat een zo lieve hond ineens kan veranderen in een hond met agressie en dat is uit ervaring en niet uit een vooroordeel.

Begrijp ik nu dat honden en paarden gelijk worden beoordeelt kom op zeg.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:22

lady62 schreef:
Even voor alle duidelijkheid ik heb geen vooroordelen en ik heb het over dominante honden in het algemeen.
Ook heb ik het niet over dominante baasjes maar over een leider en daar zit toch echt wel verschil in.
Als je je hond zo behandelt dat het prettig is voor de hond en voor jezelf prima toch.
Wat ik aan wil geven is dat het fout kan gaan en dat een zo lieve hond ineens kan veranderen in een hond met agressie en dat is uit ervaring en niet uit een vooroordeel.

Begrijp ik nu dat honden en paarden gelijk worden beoordeelt kom op zeg.

Jazeker !
En kinderen ook nog ! :Y)
Heeft alles te maken met consequent zijn, op het juiste moment belonen, etc...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:00

Daar ben ik het zeker mee eens, niet alle mensen kunnen deze honden aan. Hoe graag ze ook willen, hoe ze hun best er ook voor doen, het kan gewoon niet in je zitten. :) een ras moet ook gewoon bij je passen.
Ik zelf persoonlijk zou zo een hond niet aankunnen, nu heb ik meerdere opleidingen gevolgd voor honden training, heb mijn eigen uitlaatservice voor de wat moeilijkere honden. Dus veel pitbull's rotweilers buldoggen, gewoon de grotere rassen. Met de wandelingen gaat het prima, luisteren keurig.
Naar geef mij zo'n hond niet in huis, want ik kan een uur consequent zijn, maar echt niet 24/7. En dat ik vaak het jammere waar mensen in vergissen, zo'n hond word dan echt niet vals. Maar labiel, onopgevoed en gefrustreerd.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:05

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:16

niet bekend waarom het meisje werd aangevallen... dus wat is je bedoeling van dit bericht? Dat er weer 2 staffords zijn die hebben aangevallen?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:42

Is er ook maar één geldige reden dan, om een kind van 5 aan te vallen purny? Hoezo zet je er specifiek bij 'niet bekend waarom meisje werd aangevallen' ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:31

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:32

nope een chiwawa