Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:25

Maar voor de mensen die wel geloven en daar hoop uit halen, uit bidden, is zo'n opmerking 'waarvoor dan?' nu gewoon ongepast.

Anoeska27

Marjoow schreef:
Voor niet-gelovers is dat helemaal niet grof hoor ;)

Ik zie namelijk ook totaal geen nut of doel in bidden :)

Misschien heeft bidden inderdaad een doel voor mensen die gelovig zijn, maar ik denk niet dat de overledenen of de familieleden daar daadwerkelijk iets aan hebben.

Ze hebben meer aan een oprechte reactie in het condoleanceregister zodat ze weten dat veel mensen met hun meeleven.

Kathleen_vW

Mij grijpt het ook onwijs aan, kan er niet van slapen. Ben vooral ook kwaad, meer en deels vakantiegangers zijn nu oorlogsslachtoffers geworden.

Ik hoop dat de EU een beetje ruggengraat laat zien de komende dagen.

Aan de nabestaanden: onwijs veel sterkte de komende tijd.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:26

Marjoow; ik ben ook niet gelovig en ik bid ook niet, maar vind het wel een mooi gebaar naar nabestaanden..

DKayleigh

Bidden voor de nabestaanden, voor de overledenen, voor iedereen en alles . De wereld zou t wel kunnen gebruiken. Bidden en danken dat wij hier zijn.

Maar logisch dat de niet gelovige hier totaal anders over denken haha

A_nouk

Het is echt zo onwerkelijk een bekende van mij is ook omgekomen bij deze crash...

Je hoopt altijd dat dit een ver van je eigen bed show blijft.. -O-

Furrow

Ik ben niet gelovig, en ik vind het net mooi dat mensen voor deze slachtoffers bidden.
Dat is een soort steunbetuiging, en geven om.

Maar goed offtopic

Cassidy

De EU en ruggegraat? Denk dat je daar aan het verkeerde adres bent. Zou meer hoop hebben op de USA. Die worden tenminste gehoord.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:27

R12312 schreef:
Waar wil je voor bidden dan?

Marjoow schreef:
x_ankieee schreef:
Nabestaanden? Vrienden? Familie? Komt wel erg grof over hoor..

Voor niet-gelovers is dat helemaal niet grof hoor ;)

Ik zie namelijk ook totaal geen nut of doel in bidden :)

Marjoow, Nou en? Laat iedereen in z'n waarde. Hoewel ik wel denk dat die vraag serieus was hoewel het niet zo tactisch was... Had het zelf ook kunnen vragen

Even de quote verkloot, sorry

Edit: even naampje toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Raineri op 18-07-14 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

x_ankieee

A_nouk schreef:
Het is echt zo onwerkelijk een bekende van mij is ook omgekomen bij deze crash...

Je hoopt altijd dat dit een ver van je eigen bed show blijft.. -O-

Heel veel sterkte! Y;(

Anoniem

Ik ben er echt heilig van overtuigd dat het nergens opslaat om te bidden naar iemand die als die bestond dit dan wel had kunnen voorkomen. Dus eigenlijk vraag je steun aan iemand die dit zogenaamd had kunnen voorkomen. Want dat heb ik nou echt al te vaak gehoord van de fanatieke gelovigen: dat dit soort ellende gebeurt omdat het godswil is. Dus waarom bidden naar iemand die dit blijkbaar zo zou willen?

Sorry ik meen het serieus ik wil niemand persoonlijk aanvallen, maar het kan bij mij zo in het verkeerde keelgat schieten om god bij dit soort noodlottige ongelukken te betrekken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:28

ElineS schreef:
Maar voor de mensen die wel geloven en daar hoop uit halen, uit bidden, is zo'n opmerking 'waarvoor dan?' nu gewoon ongepast.

En waarom andersom niet dan? Ik wil geen hele discussie starten hoor, maar wat is nou de grondreden van een groot deel van al die oorlogen?? Juist...
Persoonlijk, mocht ik een van de nabestaanden zijn (die ik niet ben) heb ik liever dat mensen gewoon er aan denken dat het leven zo snel voorbij kan zijn en dat ze genieten van het mooie in hun leven. Bidden heeft geen zin, en als je er niet in gelooft kan het juist respectloos over komen ;)

Enfin, ik ga naar bed. Sterkte voor nabestaanden, hopelijk is er gauw duidelijkheid voor iedereen :)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:29

Daar ben ik ook bang voor, Cassidy, maar het zou ze sieren.
Ik denk inderdaad dat de VS en misschien Engeland meer daadkracht hebben.
Mag in ieder geval hopen dat dit niet zonder sancties overwaait, hoe groot Rusland ook is.

A_nouk

Het is echt niet te geloven wat er in de wereld aan de hand is..

Anders ga je even een random vliegtuig uit de lucht schieten joh, leuk.. |o

DKayleigh

God heeft ons allen een eigen wil gegeven. God de schuld geven is dus een beetje nah.

Maar we kunnen denk ik beter ontopic blijven...

Raineri

Mojito schreef:
Ik ben er echt heilig van overtuigd dat het nergens opslaat om te bidden naar iemand die als die bestond dit dan wel had kunnen voorkomen. Dus eigenlijk vraag je steun aan iemand die dit zogenaamd had kunnen voorkomen. Want dat heb ik nou echt al te vaak gehoord van de fanatieke gelovigen: dat dit soort ellende gebeurt omdat het godswil is. Dus waarom bidden naar iemand die dit blijkbaar zo zou willen?

Sorry ik meen het serieus ik wil niemand persoonlijk aanvallen, maar het kan bij mij zo in het verkeerde keelgat schieten om god bij dit soort noodlottige ongelukken te betrekken.

Ga jezelf even schamen aub.

x_ankieee

Danique, ik laat mensen zeker wel in hun waarde. Vond de vraag alleen niet zo gepast dus daarom gaf ik er antwoord op.

Edit; en als mensen niet gelovig zijn hoeven ze zich zeker niet voor hun mening te schamen trouwens.
Laatst bijgewerkt door x_ankieee op 18-07-14 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Bidden is onzin.. imo dan.
Anyways, daar gaat het niet over.

net die video op liveleaks (oid) gezien. gadver, had niet zóiets ergs verwacht te zien. ben benieuwd naar de lijst met namen.. uiteraard voor de bokkers hier sterkte die iemand hebben of iemand kennen die iemand hebben verloren..

Ik denk gewoon maar weer zo, pluk de dag want je weet nooit of er nog een zal zijn. dus enjoy life :j

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:32

Er stond op FB bij iemand die de vlucht gemist had (of overboekt was) dat God over hem had gewaakt. Waarop terecht de vraag kwam waarom er dan niet over al die andere slachtoffers was gewaakt.

Ik kan er niets mee, maar ik woon dan ook in een gelovige gemeenschap waar kassapersoneel je wisselgeld op de grond gooit als je een broek aan hebt en waar kinderen die niet gelovig zijn worden overgeslagen bij traktaties. Ik ben blij dat ik gewoon mensen als mensen kan behandelen en niet na hoef te denken of ze wel bij de juiste kerk horen.

Ik hoop dat iedereen geïdentificeerd kan worden en terug naar "huis" kan.

Anoniem

Danique_G schreef:
Mojito schreef:

Ga jezelf even schamen aub.

Nee sorry, daar heb ik echt geen reden toe. Ik vind een van de misselijkste uitspraken dat alles wat gebeurt godswil is. Mevrouw d'r kind overleden, maar dat is wat god wou. Bovendien ligt de halve wereld in conflict of oorlog omdat iedereen de bijbel, Koran of wat dan ook interpreteert naar zijn eigen zin. Als gelovigen altijd maar hun geloof mogen uiten vind ik ook dat ik mijn niet geloof mag uiten.

Floortje88

Wat verdrietig, geen woorden voor. Het raakt me diep..

Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en alle nabestaande.

R12312

x_ankieee schreef:
Nabestaanden? Vrienden? Familie? Komt wel erg grof over hoor..

Sinds wanneer is een normale vraagstellen grof over komen?

Jolliegirl

Ben ik blij dat mijn familie gister gevlogen heeft en niet vandaag!
Schrikken dit!!

Ongelooflijk... random vliegtuig uit de lucht knallen....

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:34

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:34

Belachelijk en zwaar respectloos die video waarin je alle lichamen ziet....
Ook echt niet normaal... Dat film je toch niet... Waar is je respect....