Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:29

Doubtless schreef:
Heb het begin en het einde van het topic gelezen, wat een drama om zoiets normaals als BV zeg :=
Ik begrijp dat mensen het fijner vinden als het discreet gebeurt, maar... Kijk je ook nooit naar jezelf als je naakt bent? En of het nou een werkende of een werkloze tepel is (leuke benaming :Y), kunnen jullie je daar echt zó druk om maken?

Het zou makkelijker zijn als je gewoon even de moeite neemt om alles te lezen :o, dan hoeven we niet in herhaling te vallen namelijk :o.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:30

Sees schreef:
Gillbo schreef:
En dat is dan het probleem van jou vriendin. Zou ze die man nu willen verbieden om zijn scharrels met een doek over het hoofd mee naar binnen te smokkelen.Als de man en de vrouwen zich daar nou goed bij voelen.
Het gaat er om dat er een invulling aan gegeven wordt die je niet ziet maar dénkt te zien!!

Zo werkt het toch niet? Wat nou als ik me goed voel bij poepen op straat? Of voor jouw neus aan een tafeltje uitgebreid te gaan zitten zoenen? Allebei heel natuurlijk en misschien voel ik me daar wel goed bij :D. Dingen hoeven niet verboden te worden, het gaat om wederzijds respect. Moeders doen dat door discreet te voeden en ja dus idd misschien een doek (so what). En toeschouwers doen dat door gewoon even om te draaien en verder niet te zeuren.

Dus die man mag geen hotelkamer meer huren omdat iemand DENKT iets te zien wat ze niet wil zien.
Poepen op straat is een nutteloze vergelijking want strafbaar
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 27-05-14 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:31

Gillbo schreef:
Ja juist leven en laten leven en daarom moeten dames die bv geven maar op de plee gaan zitten of zich ranzig laten noemen???

Zeg ik dat? Ergens?
:n

Leven en laten leven houdt dus OOK in dat mensen er zich aan mógen storen. Hoe ze er vervolgens op reageren (wat IMO niet meer zou moeten inhouden dan je even omdraaien) is weer een andere discussie. Dat zou wat mij betreft ook gewoon discreet moeten!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:32

Niemand hier noemt een dame ranzig. Alleen het proces. Dat is heel wat anders.
Discreet is geen probleem wordt toch ook gezegd? Dan kun je je nog afvragen wat discreet is.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:32

Gillbo schreef:
Dus die man mag geen hotelkamer meer huren?

Zeg ik dat?

Het is wel moeilijk discussiëren zo hoor Gillbo...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:33

Gillbo, poepen op straat was ooit niet strafbaar hoor dus wie weet wat strafbaar kan zijn in de toekomst... Dus geen nutteloze vergelijking en vervolgens sla je mijn andere voorbeeld voor het gemak over :o.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:34

Sees ik weet niet of je het in de gaten heb maar in dit topic zijn er meerdere die reageren dus als je voeral: zeg ik dat op gaat zeggen tja....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:35

Van mij mag je je er aan storen hoor en er van vinden wat jij wilt, maar ik zal er zeker niet om thuis blijven of niet om voeden. En mijn manier van voeden valt niet onder wat de meesten hier onder discreet verstaan en dat is niet uit onrespectvol willen zijn naar de medemens maar nu eenmaal gevolg van grootheid borsten en drinkgedrag dreumes. 99% van de keren dat andere mensen iets doen wat jou stoort doen ze dit niet om jou te pesten, de wereld deaait niet om jou voor anderen.
Je leeft nu eenmaal in een maatschappij met veel verschillende soorten mensen en dus zal er altiid wel iets zijn waar de een zich vreselijk aan ergert en wat de ander doodnormaal vindt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-14 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:36

Als bv geven met poepen vergeleken gaat worden dan stap ik uit deze discussie want dat zijn toch wel echt heel verschillende dingen.
BV geven dat ooit strafbaar gaat worden. Ik vraag me af of jij uberhaupt wel weet wat bv geven is en waarvoor het dient

Riddershow

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:39

Het hele verhaal draait volgens mij helemaal niet of borstvoeding wel of niet in het openbaar kan. Maar of we het willen accepteren.

Er zijn in onze samenleving een heleboel ergernissen waar je niks aan kunt doen. Voor de één is iets een grotere ergernis dan voor de ander. Een roker zal zich niet snel storen aan een rokende medemens, waar een niet-roker zich groen en geel aan kan ergeren. En zo heb je er nog zo veel waar je mee moet leven: een smakker in het restaurant, een maatje groter met een te klein maatje kleding, bilspleten die te zien zijn door “mode”-kleding, mensen die niet hun knipperlicht aanzetten, dames die topless zonnen, neus-peuters, gillende kinderen, die snurker naast je in de trein, te hard telefonerende tieners, harde muziek, kauwgom op de weg, poepende katten in je tuin... Nouja, ik durf te wedden dat er nog duizenden ergernissen te vinden zijn.

En het is allemaal het gevolg van de samenleving waar we in leven. Je leeft, loopt, reist, eet en zit met andere, vreemde mensen op het zelfde stukje aarde. Ieder met zijn eigen visie, levenswaarden, smaak, ect. En omdat we toch in de samenleving mee willen draaien nemen we een hoop van deze ergernissen op de koop toe. Wil je dat niet, kun je beter in een hutje op de hei gaat zitten.

Zo is het ook met borstvoeding, het hoort er gewoon bij. En natuurlijk heeft iedereen er zijn eigen mening over. Maar hoe je het went of keert, het is legaal, het mag en dus kun het tegen komen zodra je een stap zet buiten de deur. Wat je ervan vind staat daar los van en je je kunt van deze dames (want tot nu toe kunnen mannen het nog steeds niet) ook niet verwachten dat ze maar niet deelnemen aan de samenleving omdat jij het niet smakelijk vind.

En ja, ik ben een bv-moeder, dus niet geheel objectief, maar ik moet ook maar accepteren dat er mensen zijn die de gezondheid van mij en mijn kinderen in gevaar brengen omdat roken nog steeds niet verboden is. Ik kies ervoor (behalve in de rij bij de Efteling) om in zulke gevallen me ergens heen te begeven waar niet gerookt word. Dat is ook een stukje vrijheid die onze samenleving geeft. En kies je er niet voor om het te ontwijken dan is het simpelweg accepteren...

Natuurlijk mag men er een mening over hebben, net zoals men heeft over alle soorten ergernissen, maar je kunt niet verwachten dat andere mensen zich aan jou gaan aanpassen omdat je een andere mening/visie hebt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:40

Gillbo schreef:
Sees ik weet niet of je het in de gaten heb maar in dit topic zijn er meerdere die reageren dus als je voeral: zeg ik dat op gaat zeggen tja....

Quote dan gewoon goed Gillbo dan hebben we dat probleem ook niet ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:41

Riddershow jii verwoordt het precies zoals ik bedoelde. Alleen lastig zon heel verhaal tikken op je mobiel :')

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:41

Riddershow wat ontzettend goed verwoord!!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:42

Gillbo schreef:
Als bv geven met poepen vergeleken gaat worden dan stap ik uit deze discussie want dat zijn toch wel echt heel verschillende dingen.
BV geven dat ooit strafbaar gaat worden. Ik vraag me af of jij uberhaupt wel weet wat bv geven is en waarvoor het dient

Ik denk dat het beter is als wij gewoon niet op elkaar reageren, beter voor de bloeddruk :D.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:46

suze_ schreef:
Van mij mag je je er aan storen hoor en er van vinden wat jij wilt, maar ik zal er zeker niet om thuis blijven of niet om voeden. En mijn manier van voeden valt niet onder wat de meesten hier onder discreet verstaan en dat is niet uit onrespectvol willen zijn naar de medemens maar nu eenmaal gevolg van grootheid borsten en drinkgedrag dreumes. 99% van de keren dat andere mensen iets doen wat jou stoort doen ze dit niet om jou te pesten, de wereld deaait niet om jou voor anderen.
Je leeft nu eenmaal in een maatschappij met veel verschillende soorten mensen en dus zal er altiid wel iets zijn waar de een zich vreselijk aan ergert en wat de ander doodnormaal vindt.

Ik begin wel een beetje in herhaling te vallen zo. Dat er altijd wel iets is waar een ander zich aan ergert wil toch niet zeggen dat ik dan maar midden op een terras tussen de kinderwagens een sigaret opsteek, "want er is altijd wel iets waar die ouders zich aan ergeren"? Nee, ik ga altijd aan de rand van het terras zitten en als ik eraan denk uit de wind, zodat zo min mogelijk mensen zich aan mij storen.
Verder wil ik me weer even beroepen op een opmerking die al vaker is gemaakt... Het vetgedrukte stukje, gaat meestal op voor degenen die het storend vinden als er een moeder zit te voeden, maar nooit voor de BV moeder zelf :)

Verder zijn er al een paar voorbeelden geweest van dingen die je zelf kan doen, ondanks een grote cupmaat en een kind dat doeken wegtrekt. https://www.prettymum.nl/baby+aan+je+bo ... 4R63nJ_uSo

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:49

Riddershow; maar je gaat helaas een beetje voorbij aan wat ik en een aantal mensen met mij al verschillende keren hebben aangegeven. Ik heb nog steeds niemand horen zeggen dat BV moeders thuis moeten blijven, volgens mij maken jullie dat er zelf van ;).

Dat BV in het openbaar moet kunnen, zijn de meeste het volgens mij wel mee eens, dat dit hopelijk zo discreet mogelijk gebeurt, mag je ook wel verwachten van je medemens denk ik zo. Er wordt alleen niet geaccepteerd dat mensen het onprettig vinden en dat vind ik jammer.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:51

Ik ben wel heel benieuwd wat je dan precies verwacht van iemand die bv geeft
Discreet voeden waren we het al over eens dan vinden de meeste voedende vrouwen maar ook de meeste niet voorstanders van bv acceptabel.
En met discreet bedoel ik dan:
Gepaste kleding zodat er niet een volledig blote borst te zien is maar hooguit een klein stukje dat je niet kan zien als je er niet bewust en gericht naar kijkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:52

Goed geschreven Magrathea, iets in die trant bedoel ik dus ook.

Ik weet zeker dat als ik uitgebreid ga zitten zoenen op het terras, velen in dit topic daar wat van zouden zeggen. Maar ook dát is natuurlijk. Misschien leidt het na 9 maanden zelfs wel tot nog meer BV in het openbaar. Grapje tussendoor moet kunnen :D.

Ik zal nooit iets zeggen van een discreet voedende moeder in het openbaar, ik zou er echter wel aanstoot aan mogen nemen (doe ik dus niet).
Laatst bijgewerkt door Sees op 27-05-14 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:55

Zo'n doek is echt onzin, een kind wat aan het eten is verstoppen.... En een dreumes trekt ook zo'n doek weg.

Sees

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:55

Saroanda, onzin? Beetje respect naar andere mensen noem ik dat. Alsof dat kind daar een trauma aan overhoudt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:57

Waarom gaat dat niet op voor de bv moeder?
Zat dingen die ik ook moet accepteren ook al vind ik het niks. Werkt vele kanten op.

en nee ik ga absoluut niet met een schort over mijn kind voeden. het is iets doodnormaals mijns inziens en zoveel gedoe ga ik mijzelf en kind niet aandoen. Dan stel ik mijzelf voorop net zoals jij doet met te eisen dat anderen dit doen omdat dat voor jou prettiger is.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:00

Sees schreef:
Saroanda, onzin? Beetje respect naar andere mensen noem ik dat. Alsof dat kind daar een trauma aan overhoudt...

Tja ik vind het respectloos naar mezelf en kind toe om zo'n doek te gebruiken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:02

Sees schreef:

Houd jij er wel een trauma aan over als je een klein stukje huid ziet.

Dat minder is dan iemand met een flink decolleté?
Dat je de boel een beetje bedekt vind ik(en bijna alle bv gevende moeders) heel normaal maar om het kind volledig weg te moffelen alsof het er niet is dat vind ik te vergaan.

Het moet van beide kanten komen.
Bv geven kan gewoon discreet hempje omhoog v-hals naar beneden en je ziet echt niks, en bv zien hoeft helemaal niet als je er niet bewust naar kijkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:04

saroanda schreef:
Sees schreef:

Tja ik vind het respectloos naar mezelf en kind toe om zo'n doek te gebruiken.

Dan doe je dat toch niet, maar ga dan niet zeggen dat anderen jou en andere borstvoedende moeders dwingen om thuis te blijven.
Er zijn blijkbaar prima manieren waarop je uit het zicht van anderen toch in het openbaar kunt voeden. Wil je die niet gebruiken, dan moet je er niet vreemd van opkijken als andere mensen zich daaraan storen en je vragen om ergens anders te gaan zitten voeden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:05

En zo lang als mensen zo blijven redeneren, zal de wereld nooit een beetje mooier worden :o. Dit is nu precies wat ik bedoel met wederzijds respect, als er kinderen in het spel zijn, is het respect soms ver te zoeken :o.

Ik ga ook gewoon weer roken en zoenen op het terras, kan mij het schelen :D.