Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:31

Is het de moeite om al die referenties te checken als de schrijfster nog steeds gelooft dat vaccins autisme veroorzaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:50

Tja, er is inmiddels wel een boel bewijs dat je van vaccins iets kunt krijgen dat weer autisme kan veroorzaken.
Maar lees jij alle posten van bokkers die in God geloven ook niet? Want die moeten dan toch echt wel volledig koekoek zijn in dat bewijsloze sprookjesboek te geloven?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:44

Haha je hebt wel humor :'), maar hier ben ik het wel enigzins mee eens ja :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:12

Ik snap de relatie niet -O- waarom zou ik iemand die in God gelooft pertinent nóóit geloven? Snap even niet waar dit ongerelateerde statement vandaan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:08

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 03:20

Die inenting dient toch tegen bescherming?
Als die bescherming zou werken , dan zouden de ongevaccineerde kinderen toch geen gevaar zijn voor de gevaccineerde kinderen? Hoe kunnen zij namelijk besmet raken als ze toch beschermd zijn door het vaccin?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:03

cooper schreef:
Die inenting dient toch tegen bescherming?
Als die bescherming zou werken , dan zouden de ongevaccineerde kinderen toch geen gevaar zijn voor de gevaccineerde kinderen? Hoe kunnen zij namelijk besmet raken als ze toch beschermd zijn door het vaccin?

Hallo, welkom, fijn dat je de moeite hebt genomen om het topic te lezen en kennis hebt van vaccins :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:09

Anoniem schreef:
http://www.sciencealert.com/the-fda-is- ... -has-found

En het RIVM is niet veel beter.... Om van onze regering maar niet te spreken... en die wil je dan over de gezondheid van je kind laten beslissen?

FDA == RIVM?
Ik kan nog steeds niet echt iets overtuigends vinden als ik eerlijk ben, behalve paniekzaaierij... De documenten op de site van die kerel brengen "schandalen" aan het licht die m.i. vooral te maken hebben met medische trials waar personen bijwerkingen hebben gekregen van tests. Ja, dat weet je als je nieuwe medicijnen gaat testen, dat er wat kan gebeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 02:16

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:51

Die heb ik ook gelezen en is een heel interessante andere kijk op een zelfde situatie. Ben benieuwd wat daar de reacties op zijn Repelsteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:57

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:12

De volgende uitbraak van mazelen onder orthodox-protestanten in Nederland zal, als er niets verandert, plaatsvinden rond 2025. Niet alleen ongevaccineerde kinderen zullen geïnfecteerd worden maar ook, en nog meer dan in 1999 en 2013, vatbare jongvolwassenen. Dat meldt het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde op basis van berekeningen van Nederlandse onderzoekers, gepubliceerd in European Physical Journal B (2015;88:107).

In de Nederlandse Bible Belt, de strook van Zeeland tot Zwolle, ligt de MMR-vaccinatiegraad onder de 90%: ongeveer 40% van de gereformeerden laat zich niet vaccineren. Infectie op de basisschool is de motor achter de epidemie, zo schrijven de onderzoekers: elk jaar gaan ongeveer 1900 vatbare kinderen voor het eerst naar school en verlaten 1900 anderen de school. Na een uitbraak neemt het aantal vatbare kinderen in de schoolpopulatie in de loop der jaren weer toe totdat een kritieke massa is bereikt en er opnieuw een uitbraak komt. Zorgelijk is dat bij elke epidemie het aantal 15-plussers dat vatbaar is en ziek verdubbelt; in 2013 was 9% van de gerapporteerde slachtoffers ouder dan 19 jaar.

bron: https://www.ntvg.nl/artikelen/nieuws/vo ... demie-2025

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:35

Perfect voorbeeld van angst zaaien.
Jammer dat ze er niet bij vermelden hoeveel vaccinatieschade gevallen er jaarlijks zijn en hoeveel er worden ontkend. Hoeveel vatbare kinderen er jaarlijks dankzij vaccineren bij komen, zoals met mijn kind het geval was door vaccinatieschade. Het aantal baby's dat jaarlijks sterft en als wiegendood wordt gerapporteerd. Wanneer je die cijfers naast elkaar legt dan zou je nog wel eens kunnen schrikken.
Jammer dat het van het RIVM afkomstig is, een totaal onbetrouwbaar en partijdig orgaan dat ik persoonlijk op grove leugens heb betrapt. Dat deze leugens snel wist zodat het niet te plaatsen is hier. Maar ik ben niet de enige die het RIVM op leugens heeft betrapt, inmiddels zijn er vele met mij.

Jammer ook dat de uitbraken onder gevaccineerde mensen verzwegen worden. Want jaarlijks krijgen een heleboel gevaccineerde mensen ook mazelen en bof, o.a.
En dat de GGD ongevaccineerde mensen beschuldigd van een mazelen besmetting en ze als mazelen geval registreert terwijl dit helemaal niet zo is, wat ook mij persoonlijk overkwam. Want zo kan ik ook zogenaamde uitbraken in modellen manipuleren. Wanneer dit artikel de waarheid zou bevatten dan zou de halve biblebelt uit zieke zwakke en vatbare schepsels moeten bestaan omdat daar de vele uitbraken in het kwadraat voor vatbare kinderen zouden moeten zorgen. Grote onzin.

Maar dit is allemaal alleen maar gebaseerd op modellen.
En met vatbaar bedoelen zij?? Wat??
Mijn kind zou haar vatbaarheid die ze door vaccineren kreeg voor complicaties en de dood wel wat graag willen ruilen voor een gezond niet gevaccineerd lichaam dat gewoon vatbaar is voor kinderziektes, zoals haar ongevaccineerde broertje.

Hoe weten ze zo zeker dat deze kinderen vatbaar worden door de epidemie en ziektes? Is onderzocht waardoor die vatbaarheid is ontstaan? Pas onlangs kwam men met nieuwe onderzoeken waarin met verklaarde dat de gezondheid van mazelen geïnfecteerde kinderen nog 2 jaar lang daarna zwakker zou zijn. Dit werd echter geconcludeerd uit een onderzoek op makaken dus of het op mensenkinderen ook echt van toepassing is valt dan nog af te vragen.
Hoe kunnen ze in dit stuk er dan zo zeker van zijn dat de vatbaarheid niet wordt veroorzaakt door vaccinatieschade of iets anders? Hebben ze dat in hun glazen bol gezien? Is dat onvermijdelijk verbonden aan de modelcijfers. Dat zou wel erg vreemde wetenschap zijn. Ik zie ook nergens een link waarin dit wordt onderbouwd.
Bij de laatste epidemie was er 1 sterftegeval, een vatbaar meisje dat overleed aan longcomplicaties toen ze mazelen kreeg, maar volgens de school al voor ze mazelen kreeg een longontsteking had.
Heel vreselijk voor dit meisje en haar familie, maar zijn de cijfers van het RIVM niet een beetje ontzettend uit hun verband getrokken!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:53

Anoniem schreef:

Gezien. Hele slechte rapportage.

Zembla is sowieso een ster in foutieve informatie met veel sensatie naar buiten te brengen.
Vaak is dat elders dan allemaal al weerlegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:03

NatasjavE schreef:
[naam] schreef:

Gezien. Hele slechte rapportage.

Zembla is sowieso een ster in foutieve informatie met veel sensatie naar buiten te brengen.
Vaak is dat elders dan allemaal al weerlegt.

Ja?
Is dat jouw persoonlijke generaliserende optiek aangaande Zembla?
Of ga je dit over deze rapportage ook nog onderbouwen?

Ik vind het niet gek hoor dat een programma dat onregelmatigheden aan de kaak stelt te maken krijgt met kritiek. Dat wat Zembla tentoon stelt is vaak iets dat beter niet zo openbaar had moeten worden. Men moet dan toch al snel aan iets van 'damage control' doen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:52

Zembla stelt dingen aan het licht, en dat is goed! echter doet Zembla dat op een erg eenzijdige verkeerde manier. En daarom niet geloofwaardig. Als er ergens misstanden zijn is dat NOOIT goed, echter van de 10 gevallen welke wel goed gaan, belicht Zembla alleen het 11e geval, waar het dan net "mis" gaat. Dus geen echt betrouwbaar beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:41

Ik vond die koeienafleveringen van laatst anders behoorlijk goed. Ik kom wekelijks op dat biologische bedrijf, dat was echt wel heel goed weergegeven, eigenlijk had het nog wel wat uitgebreider gemogen. Maar het ging meer om hoe slecht de andere koeien van andere bedrijven het hebben.

Met vaccins is allang duidelijk dat er veel gelobbyd wordt, dat er gesjoemeld wordt met onderzoeksgegevens en dat ze veel te snel als "veilig" bestempeld worden en zo op de markt worden gebracht. In principe is het niks nieuws hoor wat Zembla brengt.
Dat BHK vaccin is echt niet op lange termijn onderzocht voordat het de markt op werd gepushed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:55

Zonder vaccins hadden we nu nog pokken en polio. Er zijn helaas nog mensen die kunnen getuigen hoe hun leven een hel werd nadat ze polio kregen. Fijn leven hoor, als je opgesloten zit in een stalen long.
Ja, een lichaam kan slecht reageren op een vaccin, maar ik loop liever dat risico, dan sterven aan iets. Mijn generatie heeft helaas niet de kans gekregen om zich tegen het papiloma virus te laten inenten, omdat er toen nog geen vaccin was. Fijn hoor, al die uitstrijkjes die je moet laten nemen in je leven, lekker met je benen open bij de dokter, omdat je niet beschermd bent tegen dat virus en baarmoederhalskanker daardoor veroorzaakt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 00:02

Ik heb baarmoederhalskanker gehad, ben geopereerd en moet de rest van mijn leven jaarlijks voor controle. Liever dat dan dat ik een bijwerking krijg waardoor mijn leven veel zwaarder beïnvloed zou worden. Daarbij geeft het vaccin helemaal geen garanties dus voelen een heleboel vrouwen zich ten onrechte beschermd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 00:12

Anoniem schreef:
Ik heb baarmoederhalskanker gehad, ben geopereerd en moet de rest van mijn leven jaarlijks voor controle. Liever dat dan dat ik een bijwerking krijg waardoor mijn leven veel zwaarder beïnvloed zou worden. Daarbij geeft het vaccin helemaal geen garanties dus voelen een heleboel vrouwen zich ten onrechte beschermd.

Eerlijk, niemand kan mij ooit overtuigen om tegen vaccins te zijn. Doe met je eigen lichaam wat je wil, maar ik geloof niet in de fabeltjes die de anti vaccin lobby de wereld in stuurt. Die mensen zijn ronduit gevaarlijk.
Als verpleegkundige weet ik hoe belangrijk het is om jezelf te beschermen, ik laat netjes al mijn vaccins zetten en ik laat ook op tijd testen of ik een booster nodig heb. Ben zo gezond als een vis, mijn collega's idem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 01:17

Fijn dat jouw lichaam er nog steeds tegen kan. Ik hoop dat je op lange termijn ook niks over zult houden aan al die vaccins.
Ik krijg van iedere booster zo'n vreselijke eczeem over mijn hele lichaam, ik pas voor al die prednison stootkuren die ik dan weer daartegen nodig heb. Niet iedereen komt er ongeschonden mee weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 06:36

Anoniem schreef:
Fijn dat jouw lichaam er nog steeds tegen kan. Ik hoop dat je op lange termijn ook niks over zult houden aan al die vaccins.
Ik krijg van iedere booster zo'n vreselijke eczeem over mijn hele lichaam, ik pas voor al die prednison stootkuren die ik dan weer daartegen nodig heb. Niet iedereen komt er ongeschonden mee weg.

Kijk, ik vind het heel vervelend dat jij eczeem ervan krijgt. Maar een vaccin is zoals alle medicatie niet vrij van bijwerkingen. De ene mens reageert, de andere niet en je zal maar bij de pechvogels horen. Alleen is dat nog geen reden om te denken dat iedereen op termijn schade zal ondervinden.
Ik word bv misselijk als ik een bruistablet Dafalgan moet nemen (met spugen), toch kom ik zelden mensen tegen die reageren zoals ik.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:30

SandraVerl schreef:
Mijn generatie heeft helaas niet de kans gekregen om zich tegen het papiloma virus te laten inenten, omdat er toen nog geen vaccin was. Fijn hoor, al die uitstrijkjes die je moet laten nemen in je leven, lekker met je benen open bij de dokter, omdat je niet beschermd bent tegen dat virus en baarmoederhalskanker daardoor veroorzaakt wordt.

Het vaccin maakt uitstrijkjes niet overbodig, dat wordt ook in de voorlichting over het vaccin gezegd.