Wrangelerbutt, dat is ook de reden dat ik niet stem.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Poiuytrewq schreef:Ik begrijp zijn punt heel goed alleen ik zou het nooit zo verwoorden. Dit is niet eerlijk tegenover de mensen die wel naar school gaan, werk hebben, of juist de taal aan het leren zijn en echt graag willen werken.
Helaas zijn die zwaar in de minderheid. En tsja dan gaat men zo denken.
Ik heb trouwens niet gestemd gister. Ze liegen toch allemaal.
chevax schreef:Nee dat mag ook niet, vind ik. Je hoort het mij ook niet zeggen.Weet je, ik snap dat echt. Dat je baalt van mensen die je schade toebrengen, mensen die niet integreren, mensen die gewoon niet willen. Echt, dat snap ik. Maar moet je dan zelf op dezelfde manier reageren? Heel primair, vanuit een onderbuikgevoel reageren. Is dat dan de maatschappij waar we naar toe willen?
Op het moment dat er op Bokt iemand durft te zeggen "ik vind álle dikke mensen vreetzakken" duurt het misschien een uur voor er 20 pagina's zijn gevuld met posts als "hoe durf je álle dikke mensen over één kam te scheren". En die posts worden geplaatst door mensen van elk pluimage en elke overtuiging. Dan mag het dus niet. Maar zeggen "álle Marokkanen zijn slecht" mag wel? Dat snap ik niet.
Tallie1979 schreef:...dat moge waar zijn - maar concreet zijn is ook niet jouw sterkste punt in deze post.Zo, dit topic staat wel barstensvol met aannames. Siert sommige mensen niet.
Tallie1979 schreef:Dat is een prima idee.Ik zou persoonlijk het gesprek met Wilders wel eens aan willen gaan. Eens zien of hij daadwerkelijk de antwoorden zou geven die hier aangenomen worden.
Tallie1979 schreef:...zoals?En een aantal lijsttrekkers van andere partijen roepen nu ook dingen die mij ook niet zo aardig in de oren klinken, maar hier leest men hier gewoon overheen.
Tallie1979 schreef:Wees er maar trots op jongens! Zorg maar dat illegalen onder moeten duiken en niet meer naar dokter of het werk durven. Ik vraag mij af, waar kennen we dat nou ook al weer van?
chevax schreef:Daar heb je gelijk in, maar kun je een probleem oplossen door alleen maar met aanvallen te komen en niet met constructieve plannen? Wilders roept "willen jullie meer of minder Marokkanen?" en men begint te roepen "minder, minder, minder". Dan is de reactie van Wilders "dan gaan we dat regelen" en het publiek gaat helemaal uit hun panty bij het horen van zoveel daadkracht. Alleen vergeten ze in hun euforie wel even dat Wilders net zo min oplossingen biedt als andere partijen, want verder dan alleen maar de discussie ophitsen, komt het niet.
*edit* Nog een toevoeging: hoe serieus kun je een politicus nog nemen als hij in zijn speech meteen zelf weer begint over Marokkanen? Ik snap echt niet dat mensen zo verblind kunnen zijn door iemand die heel hard roep.
Wie is hier ook oud genoeg om vroeger op school tijdens maatschappijleer de film "The Wave" te hebben gezien?
NathalietjeB schreef:maar eerlijk is eerlijk waar zitten we dan werkelijk op te wachten qua politici??
op politici die ouderen nog meer uitkleden? de zorg nog meer word uitgekleed?
er nog meer geld naar t buitenland verdwijnt ipv dat dat geld ook in nederland zelf gestoken kan worden.
de meeste politici lijken in debatten enorme oogkleppen op te hebben en doen niks aan de problemen die alleen maar erger en erger worden.
mensen straks niet meer bepaalde wijken in durven te gaan omdat ze gewoon als blanke nederlander de wijk uit gejaagd worden.
van de week werd er met name door de pvda en vvd alleen maar mooi weer gespeeld in een debat.. de problemen rondom de buitenlanders werd onder de tafel geveegd en men ging het opeens hebben over meer groen in de wijken want dat zou de haat en nij wel veranderen tussen mensen en zou een wijk levendiger maken.
en allemaal van dat soort onzin.
Tallie1979 schreef:Alleen vind ik het opvallend hier de vergelijk van Wilders en hitler te lezen, terwijl Samsom kennelijk richting de SS gaat? Illegalen opjagen en beboeten..
Tallie1979 schreef:Alleen vind ik het opvallend hier de vergelijk van Wilders en hitler te lezen, terwijl Samsom kennelijk richting de SS gaat? Illegalen opjagen en beboeten..
Janneke2 schreef:Tallie1979 schreef:...dat moge waar zijn - maar concreet zijn is ook niet jouw sterkste punt in deze post.Zo, dit topic staat wel barstensvol met aannames. Siert sommige mensen niet.Tallie1979 schreef:Dat is een prima idee.Ik zou persoonlijk het gesprek met Wilders wel eens aan willen gaan. Eens zien of hij daadwerkelijk de antwoorden zou geven die hier aangenomen worden.
Maar oma loopt al een tijdje mee - en in de lange geschiedenis van de pvv is het iedere keer bingo: GW weigert in gesprek te gaan.Tallie1979 schreef:...zoals?En een aantal lijsttrekkers van andere partijen roepen nu ook dingen die mij ook niet zo aardig in de oren klinken, maar hier leest men hier gewoon overheen.Tallie1979 schreef:Wees er maar trots op jongens! Zorg maar dat illegalen onder moeten duiken en niet meer naar dokter of het werk durven. Ik vraag mij af, waar kennen we dat nou ook al weer van?
Ja - ik weet niet, of het jou is opgevallen, maar als je naar het ziekenhuis gaat, bloed laat prikken bij het huisarstenlab en duizend en een andere dingen in de zorg - dan moet je ook nu al je papieren laten zien.
(Nee - je hoeft niet aan te tonen 'dat je kunt betalen', je moet een geldige verblijfsstatus hebben. En ik iedere keer maar vertellen: "Ja, mevrouw, meneer, ik snap, dat u er van uw baas naar moet vragen. En ik heb die papieren - maar u krijgt ze alleen onder protest te zien. Hier is de zorg nadrukkelijk niet voor bedoeld.")
Brrrr....