Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:28

_Saar schreef:
LoveUggs schreef:

De man van wie de site was is opgepakt. (deze bedoel je toch..?)
Hij is de eigenaar van het vosje en de stippel en de ezel.
Vind dat hij net zo schuldig is als de andere betrokkenen. Of hij er nou wel of niet bij was.
Hij zegt dat het filmpje 9 jaar oud is, kan best, maar hij zegt ook dat hij niet wist dat zijn paard mishandeld werd, dat hij het contact verbroken had nadat hij erachter kwam, en dat hij het filmpje van internet had gehaald. Dat is gek, want het stond nog op zijn site? Wat ook gek is, is dat er meerdere van dit soort filmpjes met dezelfde pony (vosje) rondgaan op internet. Van dezelfde site, andere vrouw. Misschien wat minder heftig als het filmpje waar het over gaat, en een slanke vrouw, maar met opzet met sporen schoppen, en zweepjes slaan, kiezen achterstevoren trekken, en het paard tussen je benen heen en weer slingeren vind ik ook dierenmishandeling. :j
Eigenaar is net zo erg en net zo schuldig. (gaat hier om een 53 jarige man.)

Nee die bedoel ik niet. De man die jij bedoelt was gister op Hart van Nederland. De man die ik bedoel is de webdesigner, hij heeft zeg maar een opzet gemaakt voor een website die dan naar wens ingevuld kan worden. Hij wist, naar het schijnt, dus echt niets van de inhoud af.

Maar die heeft daar dan ook niets mee te maken natuurlijk. Hij ontwerpt een site voor iemand, en daarna is het in principe zijn pakkie an niet meer.

MyHu

Re: Iemand moet deze dierenmishandelaarster toch kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:30

Er zijn nog meer filmpjes... Zucht.

_Michelle__

_San87_ schreef:
chelle_dora schreef:
Moment dat je opgepakt wordt heb je toch wat uit te leggen aan je naasten lijkt me, dan denk ik niet dat je wegkomt met een excuus dat je een snoepje hebt gepikt in de kruidvat.. :Y)
Dus als dat is wat _Michelle__ bedoelt snap ik haar punt wel hoor :)

Verder tja hartstikke rot dat ze aan de schandpaal worden gebonden maar dat is een risico wat je neemt op het moment dat je dingen doet die niet door de beugel kunnen. En het zijn allemaal volwassen dames geweest, die kunnen prima een afweging maken of wat ze doen, netjes is.

Als ze dat bedoelt, dan heeft ze mijn bericht niet gesnapt :D.

Ik bedoel namelijk dat familie, vrienden e.d. altijd onthouden dat het hun vriendin/dochter/moeder/collega was die pony's heeft mishandeld. Dat moet zo'n persoon dus altijd met zich meedragen.

Ik snap dat zeer zeker wel :)
Maar dat is het risico als je iets uitvreet wat niet door de beugel kan. Als dat al een reden mag zijn om iemand verder niet te straffen, omdat ze dat voor de rest van hun leven meedragen...

Anoniem

_Michelle__ schreef:
Rowdine schreef:

Ik geloof niet dat ik dit aan mn familie zou laten zien?

Die gaan toch ook vragen stellen als zij ineens opgepakt zou worden?
Ja ik ga er van uit dat de politie/dierenpolitie ook wat had gedaan als ze achter de schermen het filmpje hadden ontvangen zonder dat er een hele "hype" op internet was :o

Ik snap je punt wel, maar ik geloof dat dit filmpje juist door social media bij de politie terecht is gekomen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:31

chelle_dora schreef:
_San87_ schreef:

Als ze dat bedoelt, dan heeft ze mijn bericht niet gesnapt :D.

Ik bedoel namelijk dat familie, vrienden e.d. altijd onthouden dat het hun vriendin/dochter/moeder/collega was die pony's heeft mishandeld. Dat moet zo'n persoon dus altijd met zich meedragen.

Tja, wat ik al zei, dat is een risico wat je zelf neemt moment dat je zulke dingen doet. :) Om heel eerlijk te zijn vind ik dat geen reden voor eventuele strafvermindering ofzo. Heeft niemand met een pistool voor 't hoofd gestaan naar mijn weten, je bent altijd nog vrij om nee te zeggen.
Dat zo'n persoon dat voor altijd met zich mee moet dragen; eigen schuld..

Zeker eigen schuld, maar het is wel een straf wanneer je een groot deel van je leven herinnerd wordt aan wat je hebt gedaan. Geheel terecht, maar je leven wordt er niet leuker door.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:32

Fijn dat ze al verschillende mensen opgepakt hebben ik hoop dat er nog meer volgen want ze zullen zeker niet de enige zijn en misschien gaat er nu een balletje rollen.
Ik hoop in ieder geval wel dat ze ook aan de pony's denken van de man. Dat ze toch nog een fijne huisje krijgen voor de jaren die ze nog hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:33

Nee maar goed.. Zou ook wat wezen als je daarna nog als een held wordt binnen gehaald ook als je 10 jaar boete hebt gedaan ervoor, omgekeerde wereld dan natuurlijk.
En sociale straf (dus dat het mensen bijblijft en je door anderen toch veroordeelt wordt) is nog steeds niet gelijk aan strafrechtelijke straf.. Zullen ook genoeg mensen zijn die het naast zich neer kunnen leggen.
En dat je er dan (een groot deel van) je leven aan herinnerd wordt... Ach dan is de kans op herhaling in ieder geval niet groot..

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:33

LoveUggs schreef:
Maar die heeft daar dan ook niets mee te maken natuurlijk. Hij ontwerpt een site voor iemand, en daarna is het in principe zijn pakkie an niet meer.

Precies, maar hij en zijn vrouw gaan wel over het hele internet, ze worden bedreigd en weet ik het allemaal. Dat vind ik wel intriest.
En daarom begrijp ik ook heel goed dat bokt daar niet aan mee wil werken. Dus daarom wil ik nog even zeggen:

Ik vind dat bokt dit heel goed aanpakt! +:)+

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:34

Tigra_ schreef:
Fijn dat ze al verschillende mensen opgepakt hebben ik hoop dat er nog meer volgen want ze zullen zeker niet de enige zijn en misschien gaat er nu een balletje rollen.
Ik hoop in ieder geval wel dat ze ook aan de pony's denken van de man. Dat ze toch nog een fijne huisje krijgen voor de jaren die ze nog hebben.

Nee, op Facebook zijn helaas meer filmpjes opgedoken van andere pony's en mensen...wel van Nederlandse bodem ook. ;(

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:35

rider schreef:
Tigra_ schreef:

Nee, op Facebook zijn helaas meer filmpjes opgedoken van andere pony's en mensen...wel van Nederlandse bodem ook. ;(

Ja, goede naam voor NL.

In een z'n filmpje gaat ze op de nek zitten om de pony te laten liggen. ;(

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:36

Ben ook behoorlijk geschrokken van dit gebeuren. Wat een zieke geesten.... Ik hoop dat ze een gepaste straf krijgen.

Complimenten aan bokt, goed dat dit onder de aandacht is gebracht. Ik kan me ook een ander topic herinneren over een oosterse vrouw die deed geloof ik 'hard' riding, met zwepen sporen en flinke trekken in de mond. Ik hoop dat ze ook middels internationale media aangepakt gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:37

Ach komop, dit gebeurt echt niet alleen in NL.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:38

rider schreef:
Tigra_ schreef:

lees net dat dit pas het topje van de ijsberg is....in het buitenland gaat het er nog harder aan toe.
Hoe kan het dat die beerput nu pas opengaat?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:40

horden net op de radio dat zich gemeld heeft bij de politie :j *\o/*

~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> deze moet ze krijgen
Laatst bijgewerkt door Nagano op 04-07-13 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHu

Re: Iemand moet deze dierenmishandelaarster toch kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:41

Dat is dan 1 netjes ding.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:41

is de blonde mevrouw ook gemeld bij de politie?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:42

Ik hoop dat ze allemaal een flinke straf krijgen, bovenop de sociale vernedering.
Wordt de kans in ieder geval kleiner dat ze het weer doen, plus de volgende die zoiets op wil starten denkt wel 2 keer na voor ie het doet.
Laat ze maar boeten, misschien leren ze dan een keer nederig te zijn in plaats van te denken dat de mens overal boven staat en alles kan maken.

MyHu

pluisje88 schreef:

Die van de nek?

Nagano

weet ik niet maar het ging om een donkere haar kleur vrouw en een man

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:43

Nagano schreef:
weet ik niet maar het ging om een donkere haar kleur vrouw en een man

Nee, want er zijn meer filmpjes hoor, en dat zijn ook misdadigers.

Nagano

MyHu schreef:
pluisje88 schreef:

Die van de nek?

dat filmpje kon ik niet aan zien en hoe die man er in sprak 1 min waqs al te veel om te zien

tabaflab

:n Er zijn wel meerdere vreselijke dingen waar de beerput later pas van open gaat.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:44

_Saar schreef:
LoveUggs schreef:

Precies, maar hij en zijn vrouw gaan wel over het hele internet, ze worden bedreigd en weet ik het allemaal. Dat vind ik wel intriest.
En daarom begrijp ik ook heel goed dat bokt daar niet aan mee wil werken. Dus daarom wil ik nog even zeggen:

Ik vind dat bokt dit heel goed aanpakt! +:)+

Vind dit ook wel heel laag idd...
Dat mensen dat dan weer niet kunnen bedenken... :)*

pluisje88

MyHu schreef:
pluisje88 schreef:

Die van de nek?

Weet ik niet. Zie het filpmpje voor het eerst en ben pas op de helft

Krijg wel het idee dat zij meer van paarden afweet. zij is er een stuk handiger mee dan die roodharige en maat ook typische "paarden/ruitergeluidjes"
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 04-07-13 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

testebeest

goed dat die ene vrouw zich gemeld heeft, ze zal het wel benauwd hebben gekregen en eieren voor haar geld gekozen.
Vraag me af of er beslag op de pony's ligt (hoop het wel)