Je seksuele behoeften uiten op dieren,undercover Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:51

@blue eyes: daar achter staat: Eigenlijk ALLEMAAL

lezen..... 8)7

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:52

Ik heb ook niet alle pagina's gelezen en ik vind dieren seks ook echt walgelijk als ik er aan denk, maar om het nu strafbaar te stellen. Vind ik wel een hele interessante vraag als het dier niet lijdt. Het is niet fatsoenlijk en zo iemand heeft naar mijn mening wel degelijk een afwijking en als ze aan een dier komen zonder toestemming vind ik dat zeker ook strafbaar. Echter met hun eigen dieren en het dier blijft gewoon staan zonder dwang en staat het toe en heeft geen pijn. Vind ik een moeilijk vraagstuk. Tja, ik weet het niet. Een stem zegt in me heel hard "Nee" dat mag gewoon niet een dier kan niet altijd even goed aangeven of hij het niet wil. Toch lijkt het soms dat een dier er echt geen last van heeft en zelfs van geniet. Toch zeg ik afblijven doe het maar met je eigen handjes als je dan zo nodig moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:54

Ah Maura, ik had het gister al opgegeven. Maar als jij weer zo goed reageert , laat ik me ook even horen

ER bestaan nu eenmal heel veel mensen , die behoorlijk afwijken van het gemiddelde.
SM, poep, plas, schoenen en naar het schijnt zelfs een brievenbus. In dat rijtje is een dier nou niet echt iets heel opzienbarends.

Dat strafbaar stellen vind ik een beetje hypocriet, juist omdat we in dit land legaal echt de vreselijkste dingen met dieren mogen doen.

dierenmishandeling is strafbaar, dat zou voldoende moeten zijn. Zoveel tijd en geld in een wet stoppen die niets toevoegt, ons land niet veiliger maakt en onze dieren niet gelukkiger...

Dat is gewoon zonde.
Hier zijn prioriteiten heel verkeerd gelegd.

Geld naar opsporing van mensen die het met hun paard doen. In plaats van andere dieren misstanden aanpakken.

Dat vind ik nou veel walgelijker dan die paar mensen die blijkbaar hun band met een dier wat anders in praktijk brengen

edit : typecursus zou op zijn plaats zijn :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:02

Miepie77 schreef:
DaniBanani schreef:
Mensen en dieren kan je niet gelijk stellen.

Mag ik mijn kind een opvoedkundige tik met een zweep geven?
Mag ik ze met een spoor prikken als ze me niet snel genoeg lopen?
Mag ik mijn moeder in laten slapen als het geld eigenlijk op is?
Mag ik mensen eten?
In een hokje stoppen?
Contact met soortgenoten ontzeggen?
Stroomschokjes geven als ze te veel praten?

Nee, nee, nee. Mens en dier is niet gelijk en elke vergelijking daarop gebaseerd is per definitie onzinnig.
(en voor de noodzakelijke duidelijkheid, ik zou bovenstaande voorbeelden ook nooit willen uitvoeren)

bovenstaande mag niet in jou ogen, maar je mag wel seks met ze hebben, triest vind ik dat
bovenstaande zijn overigens allemaal aannames van jou over de anderen in het topic, want je weet helemaal niet of dit zo is ;)
oh ja even een eye-opener voor je: mensen zijn een diersoort, dus je kan het wel degelijk vergelijken

Het is ook redelijk narcistisch gesteld om te zeggen dat een mens boven een dier staat.

Het enige verschil is dat de hersenen van mensen qua structuur afwijken met die van dieren, waardoor wij over bepaalde capaciteiten beschikken, waar dieren niet over beschikken of minder over beschikken.

Een van deze capaciteiten is het bewustzijn, hetgeen waardoor wij VINDEN dat bepaalde zaken niet passen binnen ONZE normen en waarden, maar waar dieren dus niet het vermogen over beschikken om deze zelfde dingen te plaatsen, laat staan erover na te denken.

Kortom, een dier ziet sexueel (mis)gebruik, niet als zodanig, maar als noodzakelijk in het kader van voortplanting. Dat dit niet altijd met een soortgenoot is, is een tweede. Er zijn tal van voorbeelden denkbaar waarbij een hengst bijvoorbeeld een koe dekt, of iets dichter naast ons bed-show, een ezelhengst die een paard dekt (zijn ook geen soortgenoten) maar bijvoorbeeld ook een situatie waarbij een hond een krolse poes 'verleidt'.

Zijn die dieren gestoord? Nee, ik denk het niet. Ze denken gewoon maar aan 1 ding... voortplanting. Natuurlijk? Nee, ook niet helemaal. In het wild zal zoiets wellicht niet of in mindere mate voorkomen. Maar in de setting waar wij dieren tegenwoordig houden/danwel opsluiten, vervormen ook de normen en waarden bij dieren. Iets wat in de natuur nooit voor zou komen, gebeurd nu wel, daar dieren steeds verder van de natuurlijk af komen te staan. De kat die met het konijn op een kussentje ligt in de woonkamer, het paard wat wordt bereden door een mens en ga zo maar door...

Het enige wat wellicht vreemd is in deze context is de combinatie roofdier/prooidier. Dat lijkt mij nog het meest 'afwijkend' in dit hele verhaal.

That's all...

Anoniem

Re: Je seksuele behoeften uiten op dieren,undercover Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:09

@suelza, ik heb het eerste echt goede argument tegen gehoord : de combi roof en prooidier. Dat is best een leuke ( mar ja we rijden er ook al op als roofdieren dus ze zijn wel wat gewend :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:10

Vjestagirl schreef:
Ragdollcat schreef:
Ik zou zeggen, hou hou hou alsjeblieft op zeg. Om de dieren voor van alles en nog wat te misbruiken.

Dus jij rijdt geen paard en leeft compleet vegantistisch?

Er zijn grenzen en dit is er een van.

En ik vind het ongelooflijk dat jij dat maar normaal vind. Echt misselijkmakend.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:12

Ragdollcat schreef:

En ik vind het ongelooflijk dat jij dat maar normaal vind, ik wordt misselijk van jou.

Waarom vind je dit een grens? Afgezien van gevoelsmatig, waarom vind jij dit rationeel gezien een grens?
Waarom mag je wel dieren in een hokje stoppen, vetmesten en afslachten, maar niet je doos af laten likken?

En dat mag je vinden, ik hoop alleen wel dat je je realiseert dat me dat vertellen je niets opleverd, maar wel nogal een downer is in een discussie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:18

Zeggen dat je een wet die dat verbiedt overdreven vindt betekent niet dat je zelf graag seks zou hebben met je paard... het wil ook totaal niet zeggen dat je het goedkeurt, het wil alleen zeggen dat je denkt dat de dieren er niet (buitensporig) veel last van hebben en dat het in het kader van de andere dingen die met dieren gedaan worden, niets 'gruwelijks' is.

Misschien wordt het bij sommige mensen walgelijk gevonden omdat nu pas het besef komt wat we allemaal met dieren kunnen doen. Je kunt ze je eigendom noemen, in kooitjes stoppen, aankleden, en als je alles goed verborgen houdt de meest vreselijke dingen doen, wat vast ook wel gebeurt. Ze zijn zo afhankelijk van ons. En daar word ik persoonlijk soms wel ziek van. Ik zie liever iemand die seks doet met zijn paard, terwijl het paard hem niet wegtrapt en lekker staat te doezelen, of misschien beter: de man die zijn hondje even aftrekt als die hond toch al zijn neus in het kruis van de man heeft geduwd en lekker tegen hem aan aan het rijden is) dan iemand die zijn dieren geen dier laat zijn, maar een soort kind.

Overigens moet dus het dier er geen last van hebben: als je seks wil met je hamster en het diertje in je vulva probeert te stoppen vind ik dat wél abnormaal, want daar heeft het dier last van en je doet het er pijn mee. Maar als je paard lekker blijft staan en niet wegloopt, en als je hond gezellig terugrijdt, zou je ze er dan daadwerkelijk kwaad mee doen?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:20

Sheran schreef:
Overigens moet dus het dier er geen last van hebben: als je seks wil met je hamster en het diertje in je vulva probeert te stoppen vind ik dat wél abnormaal, want daar heeft het dier last van en je doet het er pijn mee. Maar als je paard lekker blijft staan en niet wegloopt, en als je hond gezellig terugrijdt, zou je ze er dan daadwerkelijk kwaad mee doen?

:oo hij zal maar in je **** bijten zeg...

Sorry, ik ben nogal visueel ingesteld :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:22

Vjestagirl, jij bent ziek in je hoofd dus ik hoef zoiets niet aan jou uit te leggen, want je vind toch dat alles kan en mag.

8)7 8)7 _-:( _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:23

Ragdollcat schreef:

En ik vind het ongelooflijk dat jij dat maar normaal vind. Echt misselijkmakend.

Dus je wordt er misselijk van dat ik het niet nodig vind dat dit strafbaar is ?

Ik word eerder misselijk van het feit dat we dode dieren opeten .. brrrr vies ... spieren, bloed, vet , pezen, en dat je dan iets eet waar eerder met een zweep op geslagen is. Of dat je iets eet wat je daarvoor geaaid hebt. En dat je als mensen dan eigenlijk bestaat uit dat dier , want jouw cellen worden gemaakt van dat wat je binnen krijgt.

En dan al dat bloed wat daar druipt in zo'n slachterij. De stank van het nog warme bloed met de inhoud van ingewanden die je uit dier ziet komen. Warm en glibberig, terwijl het dier nog stuiptrekkingen vertoond als je zijn hals slagader doorsnijdt. Het rode bloed over de witte vacht stromend, dat donkerrode sporen achterlaat en in een langzame stroom die hoe verder die bij het dier vandaan komt steeds dikker en lobbiger wordt langzaam nar het putje stroomt.
De zachte kreten op de achtergrond van de dieren die angstig zijn omdat ze weten wat er komen gaat. De bebloede slager , dei ongeduldig het bange dier de slachtruimte in slaat , waar hij eerst uitglijd over het bloed van zijn voorganger.
En tiendduizenden dieren per dag , als een soort holocaust gaan ze één voor één.

Kijk dat je nu ff stopt met je lunch en misschien wat misselijk bent ... dat snap ik ...
Om zalmpastei ( nooit pindakaas :D ) , eenzame mensen met hun koe ,daar moet ik voornamelijk een beetje om lachen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:24

Dat is hier het probleem in dit topic Sheran. Diegenen die rationeel blijven denken worden door anderen dan meteen beschouwd als 'viezerds die sex met dieren goedkeuren'. Terwijl niemand dat zegt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:25

Ragdollcat schreef:
Vjestagirl, jij bent ziek in je hoofd dus ik hoef zoiets niet aan jou uit te leggen, want je vind toch dat alles kan en mag.

Nee hoor, ik ben totaal gezond in mijn hoofd, bedankt voor de interesse. En nee, je hoeft me niets uit te leggen, maar het is een beetje raar en vooral erg onnodig om op een discussieforum alleen je mening te verkondigen, daarbij te vermelden dat andere mensen ziek zijn, en vervolgens geen uitleg te willen geven of discussie te willen voeren.

En voor de goede orde: nee ik vind niet dat alles kan en mag.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 27-11-12 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:25

Ragdollcat schreef:

Mag ik jouw opmerking aan je teruggeven ...

Vjesta onderbouwd, argumenteert en valt niemand aan. Blijft beleefd, vergelijkt en nuanceert.
jij: kort door de bocht, lijkt niet over de opmerking na te denken , en kwetst bewust ( dat klinkt als sadisme, sadisme is een bestaande afwijking )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:26

Ragdollcat schreef:

Wat een bizar bericht zeg. Ragdollcat, jij moet toch echt eens goed lezen zonder dat je daarbij al je oordeel over iemand klaar hebt.
Ik zou van jou graag een quote willen waarmee je laat zien dat Vjestagirl vindt dat alles kan en mag.

Ragdollcat

MariekeB, ja je hebt gelijk, het is ook walgelijk, gelukkig hoef ik me daar niet schuldig door te voelen want ik eet geen dieren en geen vissen en geen zeebanket en geen gevogelte.

Suelza

Ragdollcat schreef:

Dit vind ik niet zo netjes.

Er staat nergens dat Vjestagirl iedere avond de stal in loopt om even met de leuter van de hengst van de buren te spelen, danwel dat zij dagelijks haar keeshond mee naar bed neemt, voor spannende bedrituelen. Nergens, maar dan ook nergens staat dat zij vóór sexueel gebruik van dieren is, enkel dat zij zich afvraagt in hoeverre een dier er daadwerkelijk last van heeft, danwel dat de eigenaar van het dier zelf moet weten wat hij doet, mits hij goed voor het dier zorgt, het geen pijn doet of in andere opzichten kwelt.

Het enige wat zij doet is het iets bespreekbaar maken, door ook de andere kant ervan te belichten en ze wordt nog net niet 'verketterd' hier op bokt.

Dat is pas kortzichtig...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:27

Ragdollcat schreef:
MariekeB, ja je hebt gelijk, het is ook walgelijk, gelukkig hoef ik me daar niet schuldig door te voelen want ik eet geen dieren en geen vissen en geen zeebanket en geen gevogelte.

Maar je rijdt wel paard? Hebt wel een leren hoofdstel en/of zadel? Sluit het dier wel op, om te voorkomen dat het wegloopt?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:29

Hoezo bizar????? wat Vjestagirl neerzet is absoluut bizar en velen zijn het met me eens.

En verder mogen jullie lekker met elkaar die zieke mensen goedpraten.

doeiiiiiiiiii

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:31

Ragdollcat schreef:
Hoezo bizar????? wat Vjestagirl neerzet is absoluut bizar en velen zijn het met me eens.

doeiiiiiiiiii

Dat je het bizar vindt wil niet zeggen dat het bizar is. En ook al vindt je dat, dan zou het prettig zijn als je je mening eventjes onderbouwd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:31

Ik vraag gewoon om met 'bewijs' te komen van de dingen waar jij Vjestagirl van beticht en dan is dit je antwoord?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:33

Ragdollcat schreef:

Discussieren is best een kunst, en dit is nu een typisch voorbeeld van 'hoe het niet moet'.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:34

Het woordje "keeshond" krijgt in dit topic toch wel een vreemde bijklank , Suelza :))

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:36

Shirley schreef:
Het woordje "keeshond" krijgt in dit topic toch wel een vreemde bijklank , Suelza :))

Haha, ja sorry... bij dit onderwerp denk ik nu alleen nog maar aan kleine wollige hondjes

En hier, om maar bij het onderwerp van de dag te blijven:

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:38

Ragdollcat schreef:

doeiiiiiiiiii

Het vreemde is dat we er volgens mij in dit topic allemaal hetzelfde over denken, maar dat jij denkt dat er hier veel bokkers zijn die het allemaal prima vinden. In onze cultuur is dit echt niet normaal. Waar hier over gepraat wordt (gelukkig door de meesten wel op een volwassen manier) is, of het voor het dier net zo erg is als we in eerste instantie denken.