Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:33

Wat je nu dus krijgt is dat mensen gaan speculeren omdat er geen ontwikkelingen zijn.
Helaas blijft het afwachten en hopen op het beste...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:37

Ik wel een telefoon zonder eigen wil :=
Die auto correct is soms verdomt lastig :')

Vooral de oudere generatie wil het allemaal weten. En ik ben het met je eens hoor!
Ik ben het ook zat. Maar blijkbaar komt die melding niet voldoende binnen bij de zenders en blijven ze allemaal voor de deur liggen omdat ze perse de eerste werken zijn die het laatste nieuwtje heeft. Want stel dat je met dat kwartier later bent dan je conculega!

Dat speculeren kan je afkappen door duidelijke communicatie!
Voorbeeld:
De koninklijke fam is de enige die updates geeft en zal een uur van te voren melding doen dat ze een pers conferentie geven. alle info die eerder naar buiten komt of niet uit de mond van de fam is dus niet waar of niet legaal/ officieel

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:43

Ik kan me voorstellen dat je Koninklijke familie er niet op zit te wachten om telkens (uitgebreid) verslag te doen van hoe het met hun familielid gaat. Daar hebben we de RVD dan weer voor, we moeten ervan uitgaan dat de informatie die de RVD geeft betrouwbaar is, dit doet de RVD namelijk ook namens de Koninklijke familie.
Wanneer er geen ontwikkelingen zijn, is het al lastig om speculeren te voorkomen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:47

Wat ik wil zeggen is dat de speculaties ook komen dor de slechte/ rare communicatie.
Eerst was hij met een groep en offpiste, uiteindelijk met zn 2-en en op een piste. Wel een schedel basis fractuur, of toch niet. Bot breuken, of toch niet? Al dood? Of toch nog in coma.

Communiceren is het sleutelwoord. Maar dat is het eigenlijk in bijna welke situatie.

Communiceer officieel wat de vervolg stappen zijn, bv zoals ik eerder heb gepost. Duidelijk.
Journalisten kunnen naar huis en krijgen voor de pers conferentie een melding.
Heb je meteen de privacy terug.

Rvd staat er officieel buiten, het gaat nl niet om het koningshuis maar over de koninklijke familie

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:47

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:51

Vandaag DWDD gezien, beschamend hoe het NRC en die journaliste het allemaal goedpraten.. Ik vond haar vooral erg onprofessioneel overkomen..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:52

Denk niet dat de koninklijke familie hun privacy terug krijgen. Sterker nog heel Nederland bemoeit zich met iets wat voor de koningin zelf een ramp is maar waar wij eigenlijk helemaal niks mee te maken heeft. Ik zou niet willen dat als ik in het ziekenhuis in coma zou liggen dat de complete Nederlandse pers opeens overgaat tot stalking.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:52

Polivy schreef:
Intern Bert :') Ik lig hier echt in een scheur nu :D Thanks! Nu kan ik heerlijk gaan slapen met een goede afsluiting van de dag :D

Nicolletje schreef:
Ik wil ook een intern Bert! :oo

:') :') :') Dit is heeeeeel erg voor iemand die in stripverhalen denkt..... _O- _O- _O-

On topic; ik wacht gewoon tot er iemand van het koningshuis iets gaat vertellen over zijn toestand en tot die tijd hoop ik er maar het beste van voor hem en zijn familie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:00

Nouja, daarom denk ik dus dat het alles behalve goed is. Anders hadden we het allang geweten.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:02

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:08

Toen de eerste berichten ging over een 'groepje skiërs' die off piste gingen, dacht ik ook 'wat een idioten, die denken zeker dat ze alles kunnen'
Nu blijkt dat degene die met hem mee was, zelfs een lid van het reddingsteam blijkt te zijn en dus het gebied zéér goed kent, ben ik een stuk genuanceerder.
Dit is echt brute pech.

Hoewel, als ik die Florian was geweest had ik mijn haren uit mijn hoofd getrokken van spijt, dat de prins géén 'airbag' om had en hij wel. Waarschijnlijk doet hij dat nu ook.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:08

Als ik heel zwart-wit kijk naar mij vader een tijd terug.
Ik werd gebelt dat ik naar het zkh moest komen om afscheid te nemen. Pa lag op de ic en het ging echt niet goed...
O dat moment dacht ik dat het over was.over en uit.
Als je mijn pa nu ziet dan zou je echt niet geloven dat hij er 3jr gelegden zo bij lag... Ik kan me dus goed voorstellen dat je wacht met informatie naar buiten brengen totdat je meer zekerheid hebt.

Mijn vader was een heel ander soort geval (complicatie van een hersen operatie die op trad toen hij een kleine week thuis was) maar ik had toen ook niet mensen om me heb willen hebben die er niks te zoeken hadden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:10

Lijkt mij ook vreselijk voor die vriend Florian, maar ook maar een geluk dat hij erbij was. Hij is wel van belang geweest in de redding. Maar o wat dubbel lijkt mij dat...
Wel een mooi stuk van de moeder van Florian :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:15

Maar florian (is dat zn naam?) Kan er niks aan doen. Wellicht heeft hij het voorgesteld en vond friso het niet nodig, zat dat ding niet lekker of wat dan ook.
Volwassen mensen maken hun eigen keuzes. Als jij op de pistes blijft verwacht je niet onder een lawine te komen, als ik de foto zo zie lijkt het of ze op een "pad" waren (geen idee of het zo heet, zo noemde wij het vroeger). Een vrij vlak stukje onder aan een helling. Een horizontaal pad van de piste zeg maar

Hij heeft een belangrijke rol gespeld in de redding, denk dat dat (iig voor de omgeving en ook voor de persoonlijke verwerking) een stuk belangrijker is.
Hij heeft er direct hulp bij gehaald ipv eerst zelf 10 min te gaan zoeken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:20

Klopt, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat zijn gevoel toch iets anders zegt. Je kan niet tegen de natuur op en hij heeft correct gehandeld. Maar ja, hij is er ongeschonden uit gekomen... zijn vriend ligt nog in coma. Dat lijkt mij erg zwaar. Ratio en emotie lopen door elkaar.
Ik heb alle respect voor Florian, want hij heeft het goed gedaan!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:31

Kan ik me voorstellen, maar voor de verwerking is het makkelijker. Als je omgeving/ de media roept dat je verkeerd gehandeld hebt etc dan geeft dat een negatieve inwerking op de verwerking en praat je iemand en schuldgevoel aan.

De positieve reacties op zijn handelen hebben, ondanks de misschien slecht afloop voor zijn vriend, een belangrijk aanndeel in de verwerking. Hij heeft gedaan wat hij kon, als hij dit niet had gedaan dan had zijn vriend (nog) minder kans

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:47

Mareng schreef:
Vandaag DWDD gezien, beschamend hoe het NRC en die journaliste het allemaal goedpraten.. Ik vond haar vooral erg onprofessioneel overkomen..

En ook heel dom vond ik :)

Nu is haar man, de dokter, bij Paul en Witteman.
Wat willen die mensen, hun moments of fame?

Verschrikkelijk hoe makkelijk hij als arts over geheimhoudingsplicht denkt.
Het zal je arts maar zijn. Hij denkt dat hij zijn eigen regels mag bepalen. En dan is hij jarenlang lid geweest van het Medisch Tuchtcollege. Hij mocht, vindt hij, het bericht over Friso naar buiten brengen omdat het een klein en positief bericht was. En omdat het een correctie was op incorrect nieuws volgens hem (want het ziekenhuis beweert dat zijn nieuws op punten incorrect was). En hij vond dat hij dat wel naar buiten mocht brengen :+

Ik vind hem erg goed bij zijn vrouw passen qua opmerkingen en argumenten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:06

Even een paar dagen afwezig geweest in verband met de carnaval, maar heb het nieuws wel gevolgd.

Pauline schreef:
Ik zie het juist positief dat nu een kind mee mag :)

Ben ik het mee eens. :j

Ik zei vanmiddag nog tegen papa dat ik denk dat ze echt geen kind meenemen als hij er zo slecht aan toe is.
Of het is juist zo dat het inderdaad erg slecht gaat en ze in het stadium van afscheid nemen zitten.

Bevestigt nogmaals mijn vermoeden dat het of ontzettend slecht gaat nu, of juist redelijk.
Ben erg benieuwd of ze hem hebben laten ontwaken en hoe hij er aan toe is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:14

ik denk toch dat degene die het eerst de beelden heeft die kan verkopen voor veel geld anders liggen ze daar echt niet in de bosjes, mensen doen niets voor niets , zeker de pers niet en elke roddel fotograaf

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:20

En waarom is de roddel pers er?
Omdat er blijkbaar vraag naar is! Zodra de vraag naar ( onzinnig) nieuws afneemt zal de roddel pers ook minder verdienen en zal g het dus niet meer/minder interessant zijn om voor een zkh te gaan liggen.
Laatst bijgewerkt door Mri op 21-02-12 01:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:20

Je kunt het ook zo zien (positieve speculatie 8-) ):
Het gaat wel goed met Friso, maar als de pers dat weet gaan ze nog meer proberen om als eerste beelden van de prins te krijgen en zouden ze wel eens zo brutaal kunnen zijn om het ziekenhuis binnen te dringen. Zolang iedereen niet anders weet dan dat de prins daar in coma ligt haalt niemand het in zijn hoofd zich daar stiekem binnen te dringen. Je weet maar nooit, ik zie de pers er wel voor aan dat ze zich als verpleging voordoen oid.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:26

dat is al gebeurd, er zijn er al een paar in witte doktersjassen op de afdeling of in de buurt geweest. ratten zijn het enig idee hoeveel mensen dat kopen, echt de party is de slechtste van allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:29

franka75 schreef:
dat is al gebeurd, er zijn er al een paar in witte doktersjassen op de afdeling of in de buurt geweest. ratten zijn het enig idee hoeveel mensen dat kopen, echt de party is de slechtste van allemaal.

:oo :oo dat meen je niet!!
dat lijkt me zooo vreselijk, als er zo'n gek van de pers bij een comapatiënt op de kamer zou kunnen komen en dus ook bij de apparatuur e.d. kan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:30

Ik verwacht niet dat ze op de kamer zelf kunnen komen als zogenaamd dokter. Ik verwacht beveiliging daar namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:31

Het zou allemaal niet nodig zijn als er geen mensen waren die de bladen kochten.