130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:53

Anoniem schreef:
Vanaf daar zie je dat de 2 auto's voor mij al beginnen te drukken op de vrachtwagen voor hun.
...
Dit zie ik ook altijd gebeuren op een drukke snelweg zodra de snelheid zakt.

Bedankt voor de illustratie.
Ik zie echter blijkbaar wat anders dan jij:

Ík zie hoe hard het nodig is dat het gevaar van snelheid en onvoldoende afstand houden onder de aandacht worden gebracht.
Ík zie hoezeer je in het verkeer in gevaar wordt gebracht door malloten zonder verantwoordelijkheidsbesef.
Ík zie dat de Staat mij in háár belang bij mobiele arbeid mijn veiligheid in de openbare ruimte niet waarborgt.
Ík zie recht op zelfverdeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:52

Huertecilla schreef:
[naam] schreef:
Vanaf daar zie je dat de 2 auto's voor mij al beginnen te drukken op de vrachtwagen voor hun.
...
Dit zie ik ook altijd gebeuren op een drukke snelweg zodra de snelheid zakt.

Bedankt voor de illustratie.
Ik zie echter blijkbaar wat anders dan jij:

Ík zie hoe hard het nodig is dat het gevaar van snelheid en onvoldoende afstand houden onder de aandacht worden gebracht.
Ík zie hoezeer je in het verkeer in gevaar wordt gebracht door malloten zonder verantwoordelijkheidsbesef.
Ík zie dat de Staat mij in háár belang bij mobiele arbeid mijn veiligheid in de openbare ruimte niet waarborgt.
Ík zie recht op zelfverdeding.

Daar kan ik inkomen, maar dat is allemaal wensdenken. Wat het filmpje laat zien is de dagelijkse realiteit voor veel mensen. Dat ga je met een lagere snelheid niet zomaar even veranderen zoals je ziet.
Dus je bent het toch wel een beetje met me eens ;) ....
jij noemt het "malloten zonder verantwoordelijkheidsbesef", ik noem het megooln met een bavianenrijstijl :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:04

Anoniem schreef:
Daar kan ik inkomen, maar dat is allemaal wensdenken.

Pardon? Dat is geen wens maar gewoon de wegenverkeerswet.

Je hoeft op een autoweg niet sneller dan 50 op een snelweg niet sneller dat 60 te kúnnen. Dát is de basis waarop de rest van het snelheidsbouwwerk staat

Het is de taak van de overheid om afstand houden, max. snelheid en correct inhalen te handhaven.

Als dat wensdenken is, wat is dan het nut van verkeersregels?
Mag je er niet vanuit gaan dat die verkeersregels de norm zijn?
Prima; dan zet ik een mini-gun met handsfree afstandsbediening achterop de rollbar van mijn terreinwagen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:10

Huertecilla schreef:
Je hoeft op een autoweg niet sneller dan 50 op een snelweg niet sneller dat 60 te kúnnen. Dát is de basis waarop de rest van het snelheidsbouwwerk staat

Even een quote van de site van de rijksoverheid:

Citaat:
Het gebruik van de autoweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van ten minste 50 kilometer per uur mag en kan worden gereden. Op autosnelwegen is de minimumsnelheid voor motorvoertuigen 60 kilometer per uur.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:21

Goof schreef:
Even een quote van de site van de rijksoverheid:

Citaat:
Het gebruik van de autoweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van ten minste 50 kilometer per uur mag en kan worden gereden. Op autosnelwegen is de minimumsnelheid voor motorvoertuigen 60 kilometer per uur.

Dat is onvolledig en maar half correct.
Er geldt GEEN minimumsnelheid.
Daar hoort bij dat het defacto zo wordt toegepast bij normale, goede omstandigheden.
Uiteraard MOET je langzamer rijden wanneer de omstandigheden daarom vragen, zoals bij slechter zicht, minder grip, drukker verkeer, ontsnapte paarden op de weg, etc.

Afgezien van die kanttekening zijn dus 50 resp. 60 bij goede omstandigheden de basis voor het snelheidsbouwwerk :)*
Je mag dus zéker 80 op de snelweg rijden of 70 op een autoweg; dat is al 20 km/u sneller dan wat ´minimaal´ moet, en de overheid dient de verkeersregels/-veiligheid zo te handhaven/-waarborgen dat dit niet tot gevaarlijk gedrag door anderen leidt.

Goof

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:27

Ach knul :(:)
Heeft nu zelfs de rijksoverheid het fout? Schande. Fijn dat jij het altijd bij het rechte eind hebt, zodat je ons de juiste regels kunt geven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:35

Goof schreef:
Ach knul :(:)
Heeft nu zelfs de rijksoverheid het fout?

Inderdaad; publicatiefoutje.
Het is evident dat er geen minimumsnelheid kán zijn.

Verder is het niet zo relevant, want de kern is en blijft dat je onder goede omstandigheden 50 resp. 60 mag rijden en de rest zich daarbij dient aan te passen met voldoende afstand en aangepast inhalen.

60 rijden op de snelweg is geen overtreding en bumperkleven wel :)*

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:42

Huertecilla schreef:
Verder is het niet zo relevant, want de kern is en blijft dat je onder goede omstandigheden 50 resp. 60 mag rijden en de rest zich daarbij dient aan te passen met voldoende afstand en aangepast inhalen.

60 rijden op de snelweg is geen overtreding en bumperkleven wel :)*

Onder goede omstandigheden mag je ook de maximumsnelheid (100 of 120) rijden. Waarom moet alleen ik met 100 km/u mij aanpassen aan degene die 60 wil rijden en niet andersom?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:54

mylittlejoy schreef:
Waarom moet alleen ik met 100 km/u mij aanpassen aan degene die 60 wil rijden en niet andersom?

Omdat 60 een recht is; je hoeft niet sneller te kúnnen :)*

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:01

100 is ook een recht, ik hoef niet zachter te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:22

Huertecilla schreef:
[naam] schreef:
Daar kan ik inkomen, maar dat is allemaal wensdenken.

Pardon? Dat is geen wens maar gewoon de wegenverkeerswet.

Het is de taak van de overheid om afstand houden, max. snelheid en correct inhalen te handhaven.

Als dat wensdenken is, wat is dan het nut van verkeersregels?
Mag je er niet vanuit gaan dat die verkeersregels de norm zijn?
Prima; dan zet ik een mini-gun met handsfree afstandsbediening achterop de rollbar van mijn terreinwagen!

Over diefstal en terrorisme zijn ook wetten en regels gemaakt, daarvan wil ik ook niet dat het plaatsvindt maar de realiteit is dat het wel gebeurt. Het blijft dus wensdenken.
Je kunt wel in een illusie gaan leven maar beter is als je je flexibel opstelt en je aanpast op de realiteit. Aanpassen is investeren in jezelf en dat scheelt weer een hoop stress en gevoel van onrecht.
In het filmpje houd ik wel netjes afstand en houd ik er ook rekening mee dat anderen rare dingen kunnen gaan doen waardoor ik in de problemen kan komen. Als het niet gaat zoals het moet.... dan moet het maar zoals het gaat.
Lighten Up :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:32

mylittlejoy schreef:

Nee, dat is toégestaan als omstandigheden dit toestaan. Er bijvoorbeeld niemand langzamer rijdt.
Die mág dat.
Jij MOET je daarbij aanpassen.
Dat besef is fundamenteel en dat het hieraan schort is een structureel probleem in het verkeer.
Daar ligt een taak voor de overheid.
Veel belangrijker dan 120 -> 130 op een paar stukken.
Zelfs Repelsteel geeft aan dat de aso mentaliteit een structureel probleem is.
Zij echter accepteert het als de werkelijkheid.
Ik zie als ongewenst.
Net als inbraak, diefstal, mishandeling, verkrachting ed. Of moet dat ook maar meer toegestaan worden omdat het de realiteit is?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:35

mylittlejoy schreef:

Dus jij rijdt met 100 op een file in? Of als het potdicht van de mist zit of spekglad door sneeuw/ijzel etc?
100/120 is een maximumsnelheid die gereden mag worden als alle omstandigheden dat toelaten.
Iemand die met 70 ofzo voor je rijdt, maakt dus dat niet alle omstandigheden het toelaten om 100 of harder te mogen rijden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:38

Tijd voor:

Afbeelding

met

Afbeelding

al zou een veel handiger Luide Krekel gewoon in je eigen auto voldoen, maar ja dat geeft weer gedoen met een neuralizator.

Afbeelding

Alles bij elkaar...
Nee, laat de overheid maar eens niet kleven etcetera handhaven ipv de 120-> 130 loonslaaf-fopper.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:45

Ik vind het ook lachwekkend dat bijv. 90 km/u op de snelweg, gelijk wordt gesteld met roof, verkrachting en ander geweld. Ik vraag mij af, wat slachtoffers van zulke misdaden vinden van zo'n vergelijking

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:54

Antwoord: ik vind het een zieke vergelijking. Ik vind het ook totaal onnodig en overbodig om zulke vergelijkingen te maken. 40 pagina's terug werden dezelfde punten nog op een subtiele manier naar voren gebracht. Het slaat inmiddels kant nog wal en ik vraag me af wat iemand bezielt om zijn punt zo ver te willen doordrukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:13

Huertecilla schreef:
al zou een veel handiger Luide Krekel gewoon in je eigen auto voldoen, maar ja dat geeft weer gedoen met een neuralizator.

Ik moet mijn gehele zichtswijze al 180 graden draaien om jouw standpunten voor verwerking neutraal te incasseren maar bij het bovenstaande raakte ik je toch even volledig kwijt :o?

edit: toevoeging:

Je kunt bij asociaal gedrag het ook van 2 kanten bekijken:
"Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving. Dergelijk gedrag wordt door andere mensen vaak gezien als hinderlijk (bijvoorbeeld iemand die zijn muziek zo hard zet dat de buren er last van hebben) tot zelfs gevaarlijk (bijvoorbeeld een automobilist die geen rekening houdt met andere weggebruikers)."
(bron: wikipedia)

Als je zonder aantoonbare goede reden zomaar 60 gaat rijden tussen snel doorstromend verkeer dat een gemiddelde snelheid van 90/110 heeft, ben je dan ook asociaal? Dan houd je toch ook geen rekening met andere weggebruikers? Er zijn ook genoeg 60/80 wegen die naar rome leiden, waarom dan niet daarvoor kiezen ipv het snelverkeer opzettelijk te hinderen? Als je voor de snelweg kiest dan kies je toch ook voor snelverkeer?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-11 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:15

gummie schreef:
Antwoord: ik vind het een zieke vergelijking. Ik vind het ook totaal onnodig en overbodig om zulke vergelijkingen te maken. 40 pagina's terug werden dezelfde punten nog op een subtiele manier naar voren gebracht. Het slaat inmiddels kant nog wal en ik vraag me af wat iemand bezielt om zijn punt zo ver te willen doordrukken.

Omdat andere meningen en zelfs feiten moeilijk te accepteren zijn als je zelf maar 1 waarheid ziet.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:19

Tja, er is een verschil tussen:
1. een mening hebben en die voor jezelf houden
2. en mening hebben en die delen met anderen
3. een mening hebben en die willen opleggen aan anderen
4. een mening hebben en iemand er mee dood willen gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:22

gummie schreef:
4. een mening hebben en iemand er mee dood willen gooien.

_O- :')

sorry voor het geval ik me daar ook schuldig aan maak

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:02

Ach, ik denk, dat dit topic maar beter gesloten kan worden, alles is al gezegd, tot de grootste onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:06

Huertecilla schreef:
Huertecilla schreef:
Bij 100 kilometer per uur heeft mijn auto ongeveer 20.000 keer zoveel vuurkracht als het lichtste geweer waar je een wapenvergunning voor nodig hebt.

Even ter vergelijk; de kogel van een AK47 gaat 715 m/s bij het verlaten van de loop en weegt 8 gram.
Dat is 0,22% van mijn auto bij 100 :roll:

Inderdaad is een AK47 niet het lichtste geweer.

Mijn excuses voor de inschatting dat het duidelijk zou zijn dat ik daar twéé vergelijkingen maak.

Dat bij 100 een auto 450 keer meer vernietigende kracht heeft dan een kogel uit zélfs een AK47.

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:18

gummie schreef:
ik vraag me af wat iemand bezielt om zijn punt zo ver te willen doordrukken.

Zelfverdeding van een recht wat gewoon in de verkeersreglementen staat :)*

Ik vraag me af wat een aantal hier bezielt om te denken dat zij het recht hebben om anderen in gevaar te brengen.
Dat het volgens sommigen de norm zou zijn is heel erg; niet normaal.
Als het in NL de norm is in het verkeer; scháám je dan collectief, want het ís asociaal gedrag.

Onder de streep blijft het :? hoe nonchalant de westerse samenleving is over doden in de openbare ruimte door verkeer.
Een dode een geweer? Verboden moeten ze worden.
Een dode door verkeer? Eigen schuld van megooln.
Een aanslag met een vuurwapen? Verboden moeten ze worden.
Een aanslag met een auto? Tja, gekken heb je altijd.
Een pitbull? Verboden!
Een SUV in de binnenstad? Status....
:x

Geef het volk McBrood en 130.....

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:33

Je boodschap is overgekomen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:28

De mens kan niet meer zonder de auto.
Als ze auto's uitvinden die zelf van A naar B kunnen rijden (robot auto's) krijg je ook geen ongelukken meer.
Want die auto's hebben sensoren, dus als er iemand voorspringt, staat ie meteen stil.
Misschien over 100 jaar, dat de mensen dat heel gewoon vinden, en zich verbazen over hoe het nu gaat.

Maar zolang de mens nog zelfstandig de auto bestuurt en hanteert, zullen er ongelukken gebeuren en doden vallen.
Er gebeurden zelfs al dodelijke ongelukken toen er nog amper auto's waren en ze niet harder gingen dan 80 km per uur.