Wel laats een interview op de radio van een Nederlandse jongen die zwaar hersen-letsel had opgelopen. Hij moet tentijde van de storm vlak naast ons gestaan hebben. De rest van z'n leven zal hij hier nog restverschijnselen aan over houden.
edit dit is een reportage van de dag na de storm, maar ook wel een kippenvel reportage..
k_m
Geplaatst: 27-12-11 22:38
Sorry dat ik deze omhoog schop , maar even een vraagje. Hebben jullie ook dat angstige gevoel wanneer het waait,onweert, wanneer je ambulances hoort enzo? Of zelfs alleen maar wanneer je iets er van op ziet op tv?
Hier is het de laatste tijd steeds herhaling van de belangrijkste nieuws stukjes en er komt altijd een deeltje van pukkelpop in, keer op keer schrik ik weer van dat geluid en van al die schreeuwende mensen, lijkt wel of ik nu pas écht besef wat er gebeurt is. Blijven ook steeds nieuwe herinneringen bovenkomen van toen..
Op dit moment niet. Maar hier eigenlijk geen onweer gehad. En het UMCU, een groot universitair ziekenhuis staat hier achter. De hele dag Ambulances dus, dat went ook snel.
Ik denk echter als het van de zomer weer warm en drukkend word en er onweer in de lucht hangt het wel weer slecht slapen wordt.
Je bent niet alleen hoor k_m. Ik heb er ook nog steeds last van hoor.. bij harde wind.. Vroeger vond ik storm altijd iets gaafs, maar na pukkelpop is dat helemaal over.. Het gekke is dat het niet in mijn hoofd zit, maar in mijn lijf. Kan heel goed beredeneren dat ik zoiets nooit meer mee zal maken, en dat mijn huis echt wel bestand is tegen wind. Maar ik voel me toch altijd onrustig, schrikkerig, bangig als het zo hard waait.
k_m
Geplaatst: 27-12-11 22:57
Ooh ja dat scheelt wel met ambulances enzo. Ik had het eerst ook niet, maar toen ging het opeens een keer heel erg waaien bij ons, en ik hoorde in m'n hoofd gewoon gegil enzo, toen ben ik echt even in paniek geschoten.. En ja dat had ik eerst ook ! Ik kon altijd zo lekker slapen wanneer het stormde, of heel hard regende, nu lig ik onder m'n dekens te beven meestal, vind het wel stom van mezelf dan maar kan het niet helpen.
BraveSpots
Geplaatst: 27-12-11 23:11
Ik heb er op een of andere manier alleen last van als ik de regen en wind hoor op ons dakraam als ik in m'n bed lig. Dat doet me denken aan de nacht toen we thuiskomen, helemaal nat, verkleumd en nog half in een soort paniekstaat. Ik weet nog dat ik toen verschrikt nog lag te luisteren naar de harde regen op ons dakraam.
Aan de herinneringen van pukkelpop/de storm zelf, kan ik net heel rustig aan terugdenken. Weet nog precies wat ik toen dacht en deed. En hoe het voelde en eruitzag. Maar het zijn opzich gaan hele enge beelden wat ik in m'n hoofd heb, raar genoeg.
@bravespots.. dat herken ik wel.. ik kan er ook rustig aan terugdenken.. zonder problemen.. Het lijkt soms of de angst voor storm los staat van wat er daar gebeurd is.. heel raar..
Het enige waarvan bij mij echt mijn haar overeind gaat staan is een luchtfoto van de chateau.. daar zie je mijn regenjas liggen.. die had ik over de jongen gelegd waar we bij zaten. dat vind ik heel creepy op de een of andere manier.
brr het heeft hier echt gestormt vandaag zeg ! Bij m'n broer waren de zonnepanelen een stukje gelost, dus toen is de brandweer gekomen daarvoor. Merkte toen ik buitenstond te kijken dat ik toch echt wel heeel veel banger ben dan voorheen, wil ook echt zien wat er aan het gebeuren is met het weer.
Mja, ik was er dit jaar niet bij, maar nu het zo langzamerhand weer in zicht komt word ik af en toe wat groen rond de neus. Het was wat mij betreft de zwartste dag van het jaar, ik krijg nog kippenvel als ik denk aan die bange uren naar mijn gsm en twitter staren om te weten of iedereen die ik kende in orde was. Ik moet er vermoedelijk dit jaar opnieuw werken (sorry, ik moet worden betaald om naar dat ding te gaan ), maar ik kijk er niet bepaald naar uit. Vrienden van me moeten er gaan spelen en ik werd serieus misselijk toen ze dat vertelden, bah!
BraveSpots
Geplaatst: 04-01-12 21:19
Ik niet bang om weer te gaan. Ben wel benieuwd hoe het gaat voelen.
Ik ben ook niet bang om weer te gaan. De kans dat weer zoiets op dezelfde plek nog eens gebeurt is ongeloofelijk klein. Zal inderdaad heel gek zijn om daar weer te lopen.
Ik heb er stiekum al weer zin in eigenlijk.. natuurlijk zal het wel even raar zijn.. Maar ik denk dat dat snel voorbij is.. Ik hoop dat het ook een stukje afsluiting geeft om daar weer te zijn..